Vraćeno poverenje - Beograđani veruju u sistem javnog prevoza
Povećan broj plaćenih karata za 55,7 odsto predstavlja potvrdu vraćanja poverenja građana u sistem javnog prevoza
Do kraja novembra, na više od 1.000 stajališta gradskog prevoza biće postavljene table na kojima će biti informacije o linijama koje dolaze na to stajalište, za koliko vremena stiže koje vozilo i koliko stanica je udaljeno, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić na konferenciji za novinare u Starom dvoru. On je tom prilikom izneo i podatak da je broj prodatih karata za tri meseca, jul, avgust i septembar, povećan u odnosu na stari sistem javnog prevoza za 55,7 odsto.
-Bus Plus je imao 2.257.000 kupljenih karata, dok smo sada mi
za ta tri meseca prodali 3.515.000 karata. To su najegzaktniji podaci koji
pokazuju kako je za samo nekoliko meseci novi sistem zaživeo među našim
građanima i ovo nam je potvrda da vraćamo poverenje ljudi u javni prevoz, da
zaista počinju da nam veruju i da se povećao broj ljudi koji veruje svom Gradu -
izjavio je Šapić.
Govoreći o digitalnim informacionim tablama na stajalištima,
Šapić je istakao da će u prvom talasu biti postavljeno njih hiljadu.
-U sledećih godinu do dve, cilj nam je da dođemo do 3.000
tabli. Za sada će table biti postavljene na najfrekventnijim stajalištima i
ubeđen sam da će građani biti informisaniji po pitanju prevoza. Naša aplikacija
ima mogućnost i prijave kojom građani mogu da obaveste nadležne o svim
eventualnim nedostacima u vozilima - rekao je Šapić.
On je izneo i podatke o tome šta je sve realizovano za ovih
šest meseci i šta će još biti urađeno, te da je Grad krenuo u
jedan izuzetno težak proces u koji je verovatno verovao samo, kako je rekao,
on i još nekoliko ljudi.
-Verovatno smo najbolniju tačku, problem javnog prevoza,
umanjili za skoro 50 odsto. Pored toga, uveli smo nove kategorije koje ne
plaćaju kartu, a to su prvi put srednjoškolci. Starijima od 65 godina omogućili
smo da jednom izvade svoju kartu koja će im važiti doživotno, dok je noćni
prevoz potpuno besplatan. Obezbedili smo da u svih 17 gradskih opština možete
da izvadite besplatnu kartu i za srednjoškolce, i za starije sugrađane - rekao
je gradonačelnik.
Šapić je dodao da je sada pojednostavljen sistem kupovine
karata, tako da građani mogu da ih kupuju putem SMS poruka. Takođe je napomenuo
da su se već javili mnogi gradovi, ne samo iz Srbije nego i iz Evrope, koji
žele ovaj naš sistem jer, kako je rekao, ne postoji u ovom momentu
jednostavniji i praktičniji sistem nego što danas ima Grad Beograd.
-Naša nova aplikacija ima mogućnost plaćanja karte za razliku
od prethodne, a očekujemo da će u sledećih mesec i po dana u svim vozilima biti
moguće plaćanje svim kreditnim karticama. Broj preuzetih aplikacija za samo dva
i po meseca je oko 500.000, a 90.000 za „Epl”, dok je za prethodnih nekoliko
godina „skinuto” oko 500.000 aplikacija, što pokazuje koliko je nova aplikacija
kvalitetna - istakao je prvi čovek prestonice, dodajući da će uskoro proraditi
i „Gugl tranzit”, nalog koji će ukazivati na promene u realnom vremenu.
Govoreći o kontroli karata, Šapić je podsetio da su pod
prethodnim sistemom kontrolori pokušavali da naplate kaznu putnicima i ukoliko
putnik ne bi platio, bio bi prisiljen da napusti autobus.
-Sada se kontrolori pojavljuju rano ujutru na stajalištima i
kontrolišu klima-uređaje, da li je autobus čist i da li su ispunjeni svi uslovi
koji su predviđeni ugovorom. Samo u toku leta napisano je kazni u iznosu većem
od 150 miliona dinara. Primera radi, u prethodnih desetak godina napisano je
svega nekoliko miliona dinara kazni. Pored svega toga, i dalje imamo probleme –
još uvek svi autobusi nisu čisti onako kako bismo želeli da budu i ne rade u
svima klima-uređaji. Ipak, u sledećem našem koraku potrudićemo se da takve
pojave svedemo na minimum. Taj korak je sertifikacija vozila - naglasio je
gradonačelnik.
On je dodao da proces sertifikacije vozila podrazumeva da će
svako vozilo biti prekontrolisano u smislu da li poseduje klima-uređaj i
grejanje, ispravni „dži-pi-es” uređaj, odnosno vozačku konzolu bez koje nije
moguće detektovati i locirati vozilo, tačnije nije „vidljivo” na aplikaciji.
-Takođe, kontroliše se da li vozila imaju zvučnike,
displej-uređaje, dovoljan broj sigurnosnih kamera i da li poseduje uređaj za
plaćanje karata. Kada na vozilu građani vide nalepnicu na kojoj piše da je
vozilo u procesu sertifikacije, to znači da je nešto od navedenog falilo i da
je dat rok za ispravak. Kada se nedostaci isprave, vozilo dobija svoj
jedinstveni broj i biva zavedeno u našoj bazi. Tako ćemo posle više desetina
godina saznati tačan broj vozila u sistemu javnog prevoza. Trebalo bi da proces
sertifikacije bude završen u roku od 30 do 45 dana. Tada ćemo moći da uradimo
sve što je potrebno za, primera radi, slepe i slabovide, koji će preko zvučnika
moći da čuju na koju stanicu autobus dolazi - naglasio je gradonačelnik.
Šapić je istakao da je Grad pre godinu dana kupio 100 autobusa na gas, što je u
skladu sa ciljem da kompletan vozni park Javnog komunalnog preduzeća „GSP
Beograd” bude bez autobusa na dizel ili „običan benzin”.
-To će značajno smanjiti zagađenje vazduha, ali postoje i ekonomski razlozi. Za desetak dana raspisaćemo javnu nabavku za 300 novih autobusa i 20-25 tramvaja. Svaki autobus na gas koji kupimo sam sebe isplati manjim troškovima za gorivo. Svih 300 autobusa i 20-25 tramvaja će za pet godina praktično isplatiti sami sebe i Grad se neće zaduživati za nabavku novih vozila - zaključio je Šapić.
Komentari(0)