3. dan - Predrag i Milenko stigli u Split
Beograđani se ne zaustavljaju. Posle Beograda, Zlatibora i Trebinja, trećeg dana naši avanturisti put su nastavili ka Splitu, pored Jadranskog mora, novom magistralom, idealnom za „drajverisanje“ dvot
Za Predraga i Nenada nema odmora. „Pregažena” je Srbija, kao i Bosna i
Hercegovina, a zatim i Hrvatska. Druga ruta od Zlatibora do Trebinja je
završena, a nastavljena juče, trećeg dana, do Splita. Sa ljutim makinama BMW
R1200 GS i Yamaha FZ 6N pređeno je do Trebinja još 270 kilometara, i do Splita
još 300, ukupno 840 kilometara od glavnog grada Srbije. Krajnji cilj je mesto
Mugello, kraj Firence u Italiji.
Trebinje - Split
Trećeg dana putovanja, Beograđani Predrag Kirovski, generalni
direktor kompanije Press Code i Milenko Samac, vlasnik lanca hemijskog čišćenja
Bianco, uputili su se u ranim jutarnjim časovima ka Splitu. Njihovo putovanje
krenulo je od Trebinja. Predviđena ruta je 300 kilometara. Krivudavim i
brdsko-planinskim putevima motoristi su prešli granicu i bez većih gužvi ušli
sa svojim makinama u Hrvatsku. Posle kraćeg odmora na granici spuštaju se
dvotočkašima ka Dubrovniku. Ono što treba reći za ovaj grad jeste da pored toga
što je lep, život turiste je jako skup.
Ukoliko želite da prenoćite u apartmanu za dve osobe u
Dubrovniku treba da izdvojite između 60 i 70 evra. Za kapućino i espresso kafu,
kao i jednu koka kolu morate iskeširati najmanje devet evra. Ručak ili večera
za dvoje u Gradskoj kafani, koja se nalazi u centru Dubrovnika, 900 grama ribe,
sa prilogom od grilovanog povrća i krompirom, kao i dva l’adna piva košta
okruglo 60 evra. Ukoliko želite da koristite garažu šest sati za svoju
limuzinu, spremite se da iz novčanika, bez drhtanja ruke, izdvojiti fantastičnih 27 evra!
Odmor u mestu Tučepi
Predrag I Milenko put nastavljaju prelepom magistralom, pored
mora, za koju svi kažu da je raj za vožnju dvotočkaša. Našim Beograđanima je
prvo putovanje ovom magistralom i za nju imaju samo reči hvale, kao I svi
njihovi prethodnici - bajkeri. Kako kažu,
idealno je za vožnju motora, jer je ova deonica puta puna pravaca, odličnih
krivina, a što je najvažnije saobraćajnica je celom dužinom presvučena i novim
asfaltom. Jednostavno, možemo reći san svakog motoriste. Zatim, prolaze mesta
Zaton, Orašac, Trsteno, Brsečine, Slano, Malostonski zaliv, Neum i Klek. Zatim,
se odvajaju na brdsko-planinski predeo prema mestu Opuzen, Komin, Ploče,
Peraćko blato, pa opet ka moru pored mesta Gradac, Zaostrog, Drvenik,
Živogošće, Igrane, Podgora, gde se zaustavlaju u mestu Tučepi, 60 kilometara od
Splita. Tu prave pauzu za ručak, kao i rashlađivanje u Jadranskom moru.
Split i skupo pivo
Svoje putašestvije nastavljaju preko Makarske, Baške vode,
mestu Omiš i putovanje završavaju, posle iscrpljujućeg drajverisanja, na
300-tom kilometru u Splitu. Inače, ovo je grad najveći u Dalmaciji. Po veličini je drugi grad
u Hrvatskoj i ima oko 170.000 stanovnika. Ponosi se bogatom istorijom, kao i na
desetine hiljada turista koji dođu tokom sezone, koja inače traje skoro cele
godine. Posle kraćeg obilaska Splita i šopinga, naši drugari su, kako i
dolikuje bajkerima, seli u jedan od mnogobrojnih kafića u centru Splita da žeđ
ugase kriglom piva. „Ožujsko” je nadaleko čuveno pivo. Međutim, kada je stigao račun Predrag i
Milenko iz džepa su izdvojili po 30 kuna, ukupno 60. Kada se preračuna u našu
valutu, dva ladna „zmijčeta” koštala su oko 990 dinara! Međutim, ono što je najbitnije, naše
drugare je i treći dan zaredom pratilo lepo i sunčano vreme, idealno za vožnju
dvotočkašima. Treba napomenuti, i da je jedan litar benzina u Hrvatskoj oko 155
dinara (09,36 kuna), za dizel gorivo treba izdvojiti oko 144 dinara (08,73
kuna), dok jedan litar auto-plina košta 65 dinara (03,93 kuna).
Trajektom od Splita do
Ankone
Tako je još jedan jedan zanimljiv dan iza leđa naših motorista.
Može se reći, da ih tek pravo uzbuđenje očekuje, jer u ovom „morskom” gradu čekao ih je trajekt na
kojem će prespavati i dobro odmoriti, kako sebe tako i „ljute makine”. On će ih dovesti do
grada Ankone u Italiji, gde će svoje putašestvije i cepanje guma nastaviti ka
Firenci. Treba dodati da ukoliko želite da od ovog hrvatskog grada trajektom
plovite do Ankone, morate izdvojiti pozamašnu svotu novca u jednom pravcu. Na
primer, za dvotočkaše mesto se plaća 20 evra, za spavanje u dvokrevetnoj kabini
morate izdvojiti od 20 do 65 evra po osobi, kao i za Lučku taksu 30 evra.
Putovanje traje nešto manje od 13 časova. Inače, trajekti svakodnevno iz Slita
do Ankone plove za Italiju.
Za kraj današnjeg putovanja Predraga i Milenka, ono što je
najbitnije jeste da ih njihove makine, BMW R1200 GS i Yamaha FZ 6N, odlično
služe i, kako su nam rekli, u proseku na pređenih 100 kilometra potroše oko pet
litara „vatrene vodice“.
Podsetimo, avanturisti
iz Beograda preći će nekoliko hiljada kilometara od Beograda do Italije i nazad,
i za naš portal će prenositi svoje utiske i dogodovštine sa ovog nesvakidašnjeg
putovanja. Mi ćemo
na WWW.MAKINA.RS, kao i prethodnih dana blagovremeno objavljivati priče koje
nam pošalju i šta se dešava na njihovoj ruti, kako se provode i kako ih služe
njihovi dvotočkaši.
DRUGARI, SREĆNO!!!
Više slika sa ovog nesvakidašnjeg
putovanja možete videti na našoj Facebook
stranici makina.rs
Tekst
Dragan Stanimirović
Komentari(1)