Abarth Exhaust - Sedam decenija od legendarnog auspuha
Na 32. Sajmu automobila u Torinu, pre 70 godina, brend sa škorpionom predstavio je svoj prvi Abarth Exhaust auspuh
Četvrtog maja 1950. godine na 32. Sajmu automobila u Torinu Karlo Abart predstavio je „Abarth Exhaust“, verovatno najpoznatiji dodatak čuvenih setova za konverziju koji su doneli svetsku slavu brendu sa znakom škorpiona. Danas, koncept performansi osnivača, koji se shvata kao istraživanje i razvoj inovativnih rešenja, može se videti u sofisticiranom „Record Monza“ izduvnom sistemu kojima su opremljeni Abarth automobili poslednje generacije.
Abarth proslavlja godišnjicu na društvenim mrežama
Abarth takođe proslavlja ovu
godišnjicu na društvenim mrežama, tako što poziva zajednicu da učestvuje u
virtuelnom „flashmob“ okupljanju. S uobičajenim Abarth pozivom, brend će
okupiti zajednicu tako da se njihovi glasovi mogu čuti - od korisnika će se
tražiti da okače Instagram priču u kojoj će imitirati zvuk auspuha svojim
glasom, sa heštegom #TheRumbleLipChallenge. U suštini, izazov za prave
Abarth fanove.
Ta zajednica je jedan od stubova
brenda sa znakom škorpiona. Sada postoji 83 zvanična kluba, skoro duplo u
odnosu na 2016. kao i grupa „The
Scorpionship“ koja je aktivna u EMEA regionu četiri godine, sa više od 114.000
pratilaca. Ova grupa entuzijasta i ljubitelja nastavlja da podržava brend u
ovim teškim vremenima, i pokazuje da možemo da ostanemo ujedinjeni čak i na
daljinu.
Od sportskih trijumfa do komercijalnog uspeha
Godine 1949. Karlo Abarth je osnovao
Abarth& C. i imao je odličan predosećaj da je važno da javnosti skrene
pažnju na svoje uspehe na stazi. Rezultat su bili setovi za konverziju za
automobile koji su se proizvodili kao standardni proizvodi, koji su povećavali
njihovu snagu, maksimalnu brzinu i ubrzanje.
Upečatljiva osobina poznatih setova
za tjuning je izduvni sistem, koji će postati prava ikona „Abarth stila“ tokom
godina. Zvanični debi bio je na Sajmu automobila u Torinu 4. maja i
predstavljao je momentalan uspeh. Prvi prototipi sadržali su jednostavan ali
inovativan sistem, koji je proizvodima davao jasnu prednost u performansama s
prepoznatljivim prigušenim, ali punim zvukom. Za nekoliko godina, Abarth&
C. je postao globalna kompanija. Godine 1962. sa 375 zaposlenih proizveo je 257.000
auspuha, 65% od kojih je izvezeno.
Uspeh je bio momentalan i izvanredan.
Prvih 50 primeraka je napravljeno za model Fiat „Topolino“. Takođe se mogao
postaviti na više Fiat modela, od 600, preko 1100 i 1400, do 1500, ali veliki
uspeh došao je s Fiat-ovim glavnim modelom, legendarnim 500. Karlo Abarth se
zaljubio u njega, što je dovelo do stvaranja prvog modela Fiat-Abarth 595, koji
je započeo svoju seriju pobeda na raznim stazama. U isto vreme, brend je
predstavio svoje poznate „Abarth setove za tjuning“ za podešavanje modela 500,
koji su bili predmet želja javnosti.
Izduvni sistem i njegov nepogrešivo prepoznatljiv zvuk
Od pojave novog modela Abarth 595
2008. godine, brend je ponovo pokrenuo prodaju svog Abarth sportskog auspuha,
koji reprodukuje klasični zvuk brenda sa znakom škorpiona. Konkretno, dupla,
hromirana izduvna cev vraća se dizajnu koji je korišćen za trkačku verziju 595
Assetto Corse, što potvrđuje da je staza idealna laboratorija za testiranje
rešenja koja se jednog dana mogu koristiti za automobile na putevima.
Na osnovu iste filozofije dizajna,
godine 2009. Abarth je predstavio set poznat kao „Record Monza“ izduvni sistem. Ime je jasan
omaž rekordu u brzini koji je ostvario Karlo Abart na istorijskoj italijanskoj
stazi, gde je probio rekord ubrzanja na četvrt milje 1965. godine, kada je imao
57. godina. Moćan zvuk je direktan rezultat savršene kombinacije tehnologije
Dual Mode sa četiri cevi, i hrabrog dizajna. Detaljnije, Dual Mode tehnologija
obuhvata ventil u dva pravca s mehaničkom kontrolom koji je ubačen u početnom
delu auspuha, kako bi pojačao krivu zadnjeg pritiska.
Godine 2011. bio je red na set
„Record Modena“, čiji je glavni element bio snažan, uparljiv zvuk koji
proizvode auspusi visokih performansi na osnovu najnaprednijih tehnologija,
uključujući sistem Dual Mode, zajedno s upadljivim sportskim dizajnom. Može se
čuti prigušen, tmurniji izvuk iz dvostrukog Akrapovič izduvnog sistema, koji je
opremljen aktivnim električnim prekidačem koji se može aktivirati pritiskom na
dugme Sport.
Godine 2018. je obeležio debi novog modela Abarth 595 i njegovog „Record Monza Attivo“ izduvnog sistema, s posebnim elementom u formi aktivnog ventila koji se kontroliše uz pomoć dugmeta Sport na instrument tabli. Dok je otvaranje ventila izduvnog sistema prethodno bilo zasnovano na pritisku izduvnog gasa, vozač sada može da direktno bira između „džentlmenske vožnje“ i mračnijeg, besnijeg zvuka u klasičnom Abarth stilu. Rezultat je snažan, upadljiv zvuk, idealna kombinacija tehnologije i dizajna. Izduvni sistem „Record Monza Attivo“ je sada dostupan kao deo standardne opreme na modelima 595 Competizione, 595 Pista i 695 70° Anniversario.
Komentari(0)