Abarth Exhaust - Sedam decenija od legendarnog auspuha

Na 32. Sajmu automobila u Torinu, pre 70 godina, brend sa škorpionom predstavio je svoj prvi Abarth Exhaust auspuh

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Četvrtog maja 1950. godine na 32. Sajmu automobila u Torinu Karlo Abart predstavio je „Abarth Exhaust“, verovatno najpoznatiji dodatak čuvenih setova za konverziju koji su doneli svetsku slavu brendu sa znakom škorpiona. Danas, koncept performansi osnivača, koji se shvata kao istraživanje i razvoj inovativnih rešenja, može se videti u sofisticiranom „Record Monza“ izduvnom sistemu kojima su opremljeni Abarth automobili poslednje generacije.

Abarth proslavlja godišnjicu na društvenim mrežama

Abarth takođe proslavlja ovu godišnjicu na društvenim mrežama, tako što poziva zajednicu da učestvuje u virtuelnom „flashmob“ okupljanju. S uobičajenim Abarth pozivom, brend će okupiti zajednicu tako da se njihovi glasovi mogu čuti - od korisnika će se tražiti da okače Instagram priču u kojoj će imitirati zvuk auspuha svojim glasom, sa heštegom #TheRumbleLipChallenge. U suštini, izazov za prave Abarth fanove.

Ta zajednica je jedan od stubova brenda sa znakom škorpiona. Sada postoji 83 zvanična kluba, skoro duplo u odnosu na 2016. kao i grupa „The Scorpionship“ koja je aktivna u EMEA regionu četiri godine, sa više od 114.000 pratilaca. Ova grupa entuzijasta i ljubitelja nastavlja da podržava brend u ovim teškim vremenima, i pokazuje da možemo da ostanemo ujedinjeni čak i na daljinu.

Od sportskih trijumfa do komercijalnog uspeha

Godine 1949. Karlo Abarth je osnovao Abarth& C. i imao je odličan predosećaj da je važno da javnosti skrene pažnju na svoje uspehe na stazi. Rezultat su bili setovi za konverziju za automobile koji su se proizvodili kao standardni proizvodi, koji su povećavali njihovu snagu, maksimalnu brzinu i ubrzanje.

Upečatljiva osobina poznatih setova za tjuning je izduvni sistem, koji će postati prava ikona „Abarth stila“ tokom godina. Zvanični debi bio je na Sajmu automobila u Torinu 4. maja i predstavljao je momentalan uspeh. Prvi prototipi sadržali su jednostavan ali inovativan sistem, koji je proizvodima davao jasnu prednost u performansama s prepoznatljivim prigušenim, ali punim zvukom. Za nekoliko godina, Abarth& C. je postao globalna kompanija. Godine 1962. sa 375 zaposlenih proizveo je 257.000 auspuha, 65% od kojih je izvezeno.

Uspeh je bio momentalan i izvanredan. Prvih 50 primeraka je napravljeno za model Fiat „Topolino“. Takođe se mogao postaviti na više Fiat modela, od 600, preko 1100 i 1400, do 1500, ali veliki uspeh došao je s Fiat-ovim glavnim modelom, legendarnim 500. Karlo Abarth se zaljubio u njega, što je dovelo do stvaranja prvog modela Fiat-Abarth 595, koji je započeo svoju seriju pobeda na raznim stazama. U isto vreme, brend je predstavio svoje poznate „Abarth setove za tjuning“ za podešavanje modela 500, koji su bili predmet želja javnosti.

Izduvni sistem i njegov nepogrešivo prepoznatljiv zvuk

Od pojave novog modela Abarth 595 2008. godine, brend je ponovo pokrenuo prodaju svog Abarth sportskog auspuha, koji reprodukuje klasični zvuk brenda sa znakom škorpiona. Konkretno, dupla, hromirana izduvna cev vraća se dizajnu koji je korišćen za trkačku verziju 595 Assetto Corse, što potvrđuje da je staza idealna laboratorija za testiranje rešenja koja se jednog dana mogu koristiti za automobile na putevima.

Na osnovu iste filozofije dizajna, godine 2009. Abarth je predstavio set poznat kao „Record Monza“ izduvni sistem. Ime je jasan omaž rekordu u brzini koji je ostvario Karlo Abart na istorijskoj italijanskoj stazi, gde je probio rekord ubrzanja na četvrt milje 1965. godine, kada je imao 57. godina. Moćan zvuk je direktan rezultat savršene kombinacije tehnologije Dual Mode sa četiri cevi, i hrabrog dizajna. Detaljnije, Dual Mode tehnologija obuhvata ventil u dva pravca s mehaničkom kontrolom koji je ubačen u početnom delu auspuha, kako bi pojačao krivu zadnjeg pritiska.

Godine 2011. bio je red na set „Record Modena“, čiji je glavni element bio snažan, uparljiv zvuk koji proizvode auspusi visokih performansi na osnovu najnaprednijih tehnologija, uključujući sistem Dual Mode, zajedno s upadljivim sportskim dizajnom. Može se čuti prigušen, tmurniji izvuk iz dvostrukog Akrapovič izduvnog sistema, koji je opremljen aktivnim električnim prekidačem koji se može aktivirati pritiskom na dugme Sport.

Godine 2018. je obeležio debi novog modela Abarth 595 i njegovog „Record Monza Attivo“ izduvnog sistema, s posebnim elementom u formi aktivnog ventila koji se kontroliše uz pomoć dugmeta Sport na instrument tabli. Dok je otvaranje ventila izduvnog sistema prethodno bilo zasnovano na pritisku izduvnog gasa, vozač sada može da direktno bira između „džentlmenske vožnje“ i mračnijeg, besnijeg zvuka u klasičnom Abarth stilu. Rezultat je snažan, upadljiv zvuk, idealna kombinacija tehnologije i dizajna. Izduvni sistem „Record Monza Attivo“ je sada dostupan kao deo standardne opreme na modelima 595 Competizione, 595 Pista i 695 70° Anniversario.

Komentari(0)

sortiraj