Prostrana porodična limuzina

Dizajniran kao porodično vozilo novi Citroen C-Elysee dokazuje da dobar izgled i fleksibilnost zaista mogu da postoje na jednom mestu

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • Citroen C-Elysee - prodat u više od 400.000 primeraka
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Sasvim je nov, ali ipak svima dobro poznat. Sa sigurnošću se odvaja iz gomile novih automobila! Ovaj francuski četvorotočkaš je svojim izlaskom na drumove osvojio srca velikog broja vozača širom sveta. Prethodni model je prodat u više od 400.000 primeraka. Upečatljive linije jedne limuzine i više nego prostrana putnička kabina, korektan benzinski motor, krase ovaj simpatični automobil.

Agregat 1.2 sa 82 KS

Redakcija makina.rs imala je priliku da testira ovog restilizovanog četvorotočkaša u verziji sa benzinskim agregatom 1.2 PureTech sa motorom snage od 82 KS, u opremi Feel. Priču bi krenuli od agregata, koji je proveren i sasvim korektan u svojoj eksploataciji. Osmišljen je tako da bude otporan na vreme i pređene kilometre. PureTech agregati imaju najnovija tehnološka rešenja koja im osiguravaju u poređenju sa prethodnom generacijom manju potrošnju goriva i emisiju CO2 za otprilike 25 posto, a pritom nudi još živahnije performanse!

Ispod haube se nalazi trocilindrična zujalica, niske potrošnje, koja do stotke stiže za 12,5 sekundi. Potrošnja u gradskim uslovima vožnje je 6,7 litara, dok je na otvorenom putu znatno štedljiviji i kompujuter pokazuje na odličnih 5,2 litre. Ima sasvim dovoljno snage da povuče karoseriju tešku 980 kilograma. Maksimalnu brzinu na cajgeru razvlačimo na solidnih 160 km/h.

Kada je u pitanju njegova vožnja, sasvim se dobro ponaša kako na manjim tako i na većim brzinama. U krivinama je stabilan, a na pravcu ima solidnu agilnost. Njegov upravljač je maksimalno precizan. Zvučna izolacija je korektno odrađena, a malo veća buka u vozilu primetna je pri brzini od 140 km/h. Naglašavamo da se vozilo u tim trenucima pokazalo stabilno na putu. Petostepeni manuelni menjač je proveren, dobro postavljen i u svoje pregrade ulazi precizno.

Odličan prtljažni prostor

Ovaj četvorotočkaš je dugačak 4,41 metar, širok je 1,95, u visinu se proteže na dobrih 1,46, dok mu je međuosovinsko rastojanje 2,65 metara. Kada je u pitanju prtljažni prostor, on je više nego prostran! Ima sasvim dovoljno prostora da se smeste tri veće putne torbe, kao i pregršt sitnica.

Lako dostupan i praktičan, prtljažni prostor ima izuzetnu zapreminu od 506 litara. Ono što treba naglasiti jeste da kod C-Elysee zadnja klupa je deljiva u odnosu 2/3-1/3 i može jednostavno i intuitivno da se preklopi, gde nudi dodatni tovarni prostor.

Moderno doba, stara komandna tabla

Sam ulazak u vozilo nas je oduševio!!! Pomislili bi da donosi poplavu iznenađenja kada ovo kažemo. Ali ne! Odmah smo uočili veoma prostranu putničku kabinu koja ima dinamičan ambijent i dobru preglednost, a mesta ima više nego dovoljno za pet odraslih putnika. Međutim, ono što nas je iznenadilo jeste njegova komandna tabla koja je ostala u retro fazonu, bez namunjenih velikih tablet ekrana osetljivih na dodir, raznih dugmića, navigacija, kao i million drugih modernih stvari koji krase popularne automobile.

Ostala je dosledna sebi, jednostavna i funkcionalna, sa radio CD MP3 uređajem, praćen sa dva zvučnika, mini policom za odlaganje sitnica… Međutim, moramo napomenuti da u većem paketu opreme ovaj model dolazi sa redizajniranom komandnom tablom, sa tabletom u boji, osetljiv na dodir, od sedam inča, gde su grupisane sve informacije u vezi vožnje.

Kao što smo rekli, njegova kabina je veoma prostrana. Sedišta, kako napred, tako i na zadnjoj klupi su izuzetno udobna, što godinama unazad krasi ovog proizvođača automobila. Ima dosta prostora za noge, ramena i glavu. Sve funkcije i elementi rukovanja su nadohvat ruke, skladno su postavljene, reklo bi se bez greške. Lako su uočljive i jednostavne za korišćenje. Manjih pregrada za odlaganje sitnih stvari ima na pretek, pa tako nećete razmišljati gde da ih odložite.

Izbalansirana limuzina

C-Elysee je privlačana i izbalansirana limuzina sa osobinama izdržljivog i velikog vozila. Odlikuje se mekanim elegantnim linijama, aerodinamično oblikovanim prednjim delom, atraktivnom maskom, istaknutim bokovima i napucanim zadnjim delom. Upotpunjen je redizajniranim prednjim poklopcem motora, agresivnim branikom, kao i svetlima za bolju preglednost tokom noćne vožnje.

Redizajn obuhvata novu masku s prednje strane vozila i novi hromirani znak ovog proizvođača automobila, koji su sada izduženi i utapaju se u farove. Svetlosna grupacija je kompletno redizajnirana, povećana su i imaju ugrađene hromirane okvire. Ova veza između maske i farova dočarava osećaj veće širine vozila, kao i novu svetlosnu LED grupaciju. Rekli bi da ove novine ovom vozilu daju prestižni karakter.

Novi C-Elysee na zadnjoj strani vozila ima svetla sa 3D efektom, koja se nadovezuju na svetlosni potpis Citroena. Na ovaj način istaknuta je njegova širina i elegancija. Ovo ga sve čini modernijim i izražajnijim na ulici. Zadnji deo vozila je kompaktan i veoma čvrst.

Za ovaj automobil možemo dodati da se radi o snažnom Citroenovom modelu koji je u stanju da se suprostavi godinama, na kojem je osmišljen svaki detalj kako bi trajao vlasniku što duže. Ima prilagodljive pneumatike i klirens, dvostruku nepropusnu zaštitu na nivou vrata, kao i optimalno fiksirane delove karoserije.

Cena 10.990 evra

Citroen C-Elysee se proizvoditi u Vigu, u Španiji. Testirani model košta 10.990 evra i dolazi sa odličnom opremom Feel koji obuhvata ESP, ASR, ABS, REF, AFU, svetla upozorenja kod naglog kočenja, kodirana blokada paljenja, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, bočne vazdušne jastuke na prednjim sedištima, indirektna detekcija niskog pritiska u pneumaticima, indikator promene stepena prenosa, električni servo upravljač podesiv po visini, vozačevo sedište podesivo po visini, klima uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, dugme za otvaranje prtljažnih vrata na daljinskom upravljaču, otvaranje prtljažnih vrata iz unutrašnjosti vozila, naslon zadnje klupe deljiv u odnosu 2/3 - 1/3, pet naslona za glavu, džepovi na poleđini prednjih sedišta, prednji elektropodizači stakala, obrtomer, putni računar, 12V utičnica, radio CD MP3 sa dva zvučnika, dnevna LED svetla, zadnja svetla sa 3D efektom, elektropodesivi i grejani spoljni retrovizori, prednja svetla za maglu…

Dragan Stanimirović


LIČNA KARTA

Zapremina 1.2

Snaga 82 KS

Ubrzanje 12,5 sekundi

Potrošnja 5,2-6,7l

Maksimalna brzina 160km/h

Cena 10.990 evra

Komentari(0)

sortiraj