Audi A8 - Lep od glave do pete
Novi Audi A8 predstavlja budućnost luksuzne klase. Dolazi sa novim inovativnim konceptom, kao i odličnim agregatima
Sa svojom četvrtom generacijom, ovaj model ponovo predstavlja primer Audi slogana „Napredak kroz Tehniku“ - novim dizajnerskim izražajem, inovativnim konceptom upravljanja putem touchscreen ekrana i sistemski elektrifikovanom vožnjom. Audi A8 je takođe prvi serijski proizvedeni automobil na svetu koji je od početka razvijen za naprednu autonomnu vožnju. Od 2018. godine Audi će postepeno u proizvodnju uvoditi funkcije autonomne vožnje kao što su parking pilot, garažni parking pilot i asistent vožnje u koloni.
Snažna
pojava
Audi A8 definiše stil i
nagoveštava novu dizajnersku eru marke. Prednji kraj sa širokom, uspravnom
Singleframe maskom i fluidno i mišićavo telo simbolizuju sportsku eleganciju,
prefinjenost i progresivni status. Novi A8 nasleđuje dizajnerska rešenja
Audijeve prologue dizajnerske studije. Ova luksuzna limuzina ima snažnu pojavu
- bilo da se radi od 5,17 metara dugačkoj standardnoj varijanti ili varijanti
A8 L koja ima 13 centimetara duži međuosovinski razmak. Marka Audi je u celom
svetu poznata po sportskoj privlačnosti, laganim konstrukcijama i quattro
permanentnom pogonu na svim točkovima, a dizajn novog A8 odražava ove
vrednosti. Izraženiji oblici lukova iznad točkova osiguravaju vizuelni izražaj
quattro pogona. Gledajući sa strane, uzdignuti prednji kraj u kombinaciji sa
blago nagnutim zadnjim krajem kreira vizuelnu napetost. Ovaj vrhunski model
svoj identitet jasno pokazuje i danju i noću, upotrebom uočljivih HD Matrix LED
prednjih svetala sa Audijevim laserskim svetlima i LED svetlosnom trakom u
kombinaciji sa OLED svetlima sa zadnje strane. Ova svetla emituju jedinstvene
svetlosne animacije kad vozač prilazi ili se udaljava od automobila.
Opuštajuće
sedište
U poređenju sa prethodnikom,
značajno mu je porasla dužina u obe karoserijske varijante. Ponuda opreme i
materijala je veoma velika, svaki detalj diše savršenim kvalitetom najvišeg
nivoa - od perforacija na presvlakama sedišta do električnog otvaranja i
zatvaranja ventilacionih otvora.
U novom modelu sedište najviše
klase je zadnje desno sedište koje u varijanti A8 L opciono dolazi kao
opuštajuće sedište sa četiri različite opcije podešavanja i osloncem za noge. U
ovom sedištu putnik može grejati i masirati stopala sa jedinicom sa višestrukim
podešavanjima, koja je integrisana u naslon sedišta suvozača. Doživljaj
upotpunjuju novi udobni nasloni za glavu. Putnici na zadnjim sedištima takođe
mogu kontrolisati niz funkcija kao što su ambijentalno osvetljenje, nova HD
Matrix svetla za čitanje i funkcija masiranja, pored toga mogu obavljati
privatne telefonske pozive preko odvojene kontrolne jedinice. Daljinski
upravljač za zadnja sedišta, sa svojim OLED ekranom, velikim kao pametni telefon,
može se izvaditi iz središnjeg naslona za ruke.
Sve na dodir
Unutrašnja arhitektura je čista i
sa strogo horizontalnom orijentacijom. Audi svoje standarde visokog kvaliteta
prenosi u digitalno doba sa radikalno novim konceptom upravljanja. Zamenjuje
poznato rotaciono dugme i touchpad prethodnog modela. Prednja tabla je očišćena
od tastera i prekidača. U njenoj sredini nalazi se 10,1 inčni touchscreen ekran
koji se, kada je ugašen, skoro nevidljivo stapa sa crnom okolinom, zahvaljujući
svom crnom ramu visokog sjaja.
Korisnički intefejs pojavljuje se
čim se automobil otvori. Vozač na velikom ekranu dodirom prsta kontroliše
informaciono-zabavni sistem. Za pristup kontrolama klima uređaja i funkcijama
udobnosti, kao i za unos teksta, vozač može koristiti drugi touchscreen na
centralnoj konzoli. Kada vozač aktivira neku funkciju na gornjem ili donjem
ekranu, kao potvrdu može čuti zvuk i osetiti haptički odziv. Na jednaki način
reaguju upravljačke komande koje izgledom imitiraju staklo. Kombinacija
akustičke i dodirne povratne informacije, zajedno sa upotrebom uobičajenih
pokreta kao što je listanje sa povlačenjem prsta preko ekrana (swiping),
omogućava da upotreba novog MMI touchscreen interfejsa bude posebno sigurna,
intuitivna i brza.
A8 takođe može voditi
inteligentne razgovore, jer vozač može
aktivirati niz funkcija automobila upotrebom novog, prirodnog oblika glasovnih
komandi. Informacije o odredištima i medijske informacije dostupne su iz samog
automobila ili se prebacuju iz Clouda putem LTE veze. Iscrpna Audi connect
ponuda usluga takođe uključuje prepoznavanje saobraćajnih znakova i informacije
o opasnostima - inovativne car-to-X usluge koje koriste "swarm
intelligence" sistem razmena podataka Audijeve flote vozila.
Autonomni
način vožnje
Iznova optimizovana navigacija
još je jedan novi detalj. To je sistem koji sam uči na osnovu upravo odvezene
rute, što vozaču pruža inteligentne predloge prilikom traženja odredišta. Mape
uključuju vrlo detaljne 3D modele većih evropskih gradova. Novi A8 je prvi
serijski proizvedeni automobil koji je specifično razvijen za vrlo autonomni
način vožnje. Audijev AI pilot u saobraćajnoj gužvi preuzima nadzor nad vožnjom
u sporo krećućem saobraćaju u gradskim i otvorenim putevima do 60 km/h gde
fizička barijera (bankina) razdvaja dva pravca. Sistem se aktivira upotrebom AI
tastera na centralnoj konzoli.
Ovaj pilot u saobraćajnoj gužvi
preuzima kretanje, ubrzavanje, upravljanje i kočenje. Vozač više ne mora stalno
nadzirati automobil. Može skloniti ruke sa upravljača i zavisno od nacionalnih
propisa, fokusirati se na različite aktivnosti koje automobil podržava, kao što
je na primer gledanje TV programa na MMI ekranu. Čim sistem dosegne svoja
ograničenja, poziva vozača da ponovo preuzme kontrolu nad upravljanjem vozilom.
Iz tehničke perspektive, asistent
vožnje u koloni je revolucionaran. Tokom autonomne vožnje, središnji kontrolni
sistem pomoći vozaču (zFAS) kombinovanjem podataka sa senzora stalno proučava
sliku okoline. Osim radarskih senzora, prednje kamere i ultrazvučnih senzora,
Audi je prvi proizvođač automobila koji koristi i laserski skener.
Parking
pilot
Audi AI parking pilot i Audi AI
garažni parking pilot autonomno upravljaju A8 u i iz parkirnog mesta ili
garaže, dok sam manevar nadzire vozač koji ne mora da sedi u automobilu, već može
da pokrene odgovarajući sistem uz pomoć svog pametnog telefona koristeći novu
myAudi aplikaciju. Za nadzor manevra parkiranja potrebno je držati pritisnut
Audi AI taster i uživo na svom uređaju gledati prikaz slike sa kamera automobila.
Jedna od inovacija je i dinamično
upravljanje svim točkovima, koje kombinuje direktno, sportsko upravljanje sa
naprednom stabilnošću. Prenosni odnos sistema upravljanja prednjim točkovima
menja se u zavisnosti od brzine, dok se zadnji točkovi okreću u jednakom ili
obrnutom smeru od prednjih točkova zavisno od raspona brzine. Upravljanje
automobilom postaje još dinamičnije i preciznije sa sportskim diferencijalom.
Aktivno raspodeljuje pogonski momenat između zadnjih točkova, što dopunjuje
delovanje quattro permanentnog pogona na sve točkove, koji je deo serijske
opreme novog modela A8.
Aktivni
sistem oslanjanja
Druga nova tehnologija, Audi AI
aktivno oslanjanje, predstavlja potpuno aktivni sistem oslanjanja. U zavisno od
želja vozača i situacija u vožnji, u mogućnosti je nezavisno sa električnim
aktivatorima podići ili spustiti svaki točak. Ova fleksibilnost u značajnoj
meri utiče na karakteristike vožnje - od komforne i udobne vožnje luksuzne
do dinamičnosti sportskog automobila. U kombinaciji sa pre sense 360° sistemom,
automobil se munjevitom brzinom podiže ako se detektuje neizbežni bočni sudar,
čime se za sve putnike umanjuju njegove posledice. Ovaj vrlo inovativni sistem
oslanjanja potrebnu energiju dobija iz 48-voltnog električnog sistema. Audi ga
sada po prvi put ugrađuje kao primarni električni sistem u sve varijante modela
A8.
Odlični agregati
Novi A8 kreće u prodaju sa dva
detaljno modifikovana V6 turbo motora 3.0 TDI i 3.0 TFSI. Dizel motor razvija
snagu od 286 KS, a benzinski motor 250 340 KS. Nešto kasnije u ponudi će biti
dva osmocilindrična motora 4.0 TDI sa 435 KS i 4.0 TFSI sa 460 KS.
Sva četiri motora rade u kombinaciji sa alternatorom-starterom pokretanim remenom (BAS), koji predstavlja osnovu 48 voltnog električnog sistema. Ova mild hybrid tehnologija (MHEV, mild hybrid electric vehicle) omogućava automobilu krstarenje sa ugašenim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem kao i njegovo elegantno paljenje. To takođe uključuje proširenu start-stop funkciju i funkciju rekuperacije energije do 12 kW. Kombinovani efekt ovih mera je dodatno smanjenje potrošnje goriva već efiksnih motora za do 0,7 litara na 100 kilometara u realnim uslovima vožnje. Novi Audi A8 i A8 L pojaviće se u prodaji na tržištu Srbije krajem 2017. godine.
Komentari(1)