Novi Audi A3 - Elegantna i efikasna limuzina

Predstavljena je druga generacija Audi priče o uspehu modela A3 Sedan, koja je davne 1996. godine postavila segment premium kompaktnih automobila

    foto: AUDI
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Novu A3 limuzinu odlikuje sportski i elegantni izgled. U poređenju sa prethodnikom sada je produžena za četiri centimetra, na 4,5 metara, dok je međuosovinsko rastojanje nepromenjeno. Širina mu je porasla za dva centimetra, na 1,82 metara i sada je za jedan centimetar viša - 1,43 metar. Ovo je povećalo prostor za glavu dobra dva centimetra na prednjem delu zahvaljujući donjem položaju vozačevog sedišta. Kapacitet prtljažnog prostora je ostao isti - 425 litara.

Spoljašnjost snažna i elegantna

Prednjim krajem dominira velika Singleframe maska sa saćastom prednjom rešetkom i bočno pozicioniranim upadljivim prednjim svetlima. Elementi spolja formiraju trapezoidne uglove koji se spuštaju prema dole. Na modelu najviše klase sa Matrix LED tehnologijom su smeštena nova digitalna dnevna svetla koja se sastoje od 15 LED segmenata i mogu da se aktiviraju pojedinačno, a različitim verzijama modela A3 limuzine daju poseban potpis.

Kod modela A3 Sportback, linija karoserije proteže se iznad praga i podiže prema zadnjim svetlima pre luka zadnjeg točka, čime je naglašen kratki zadnji kraj. Suprotno tome, linija karoserije na limuzini se proteže do zadnjeg branika. Tako je naglašena njegova dužina koja je 15 centimetara duža od modela Sportback, gde je povećana i njegova elegancija sa bočne strane. Površina ispod širokih ramena karoserije dodatno naglašava lukove iznad točkova i bočne pragove. Tako je stvorena intenzivna igra svetlosti i senki. Linija krova dinamički se spušta od B stuba, kao na coupe modelu, i završava se sa upadljivim spojlerom na vratima “gepeka”. Opciono je dostupan u karbon varijanti, kao snažan vizuelni dodatak koji naglašava moćan izgled modela sa četvoro vrata.

Aerodinamična karoserija

Aerodinamično poboljšanje je postignuto zahvaljujući podignutom zadnjem kraju u odnosu na prethodnika, kao i većim difuzorom. Zahvaljujući tome, nova A3 limuzina sa motorom 2.0 TDI 150 KS postiže vrednost Cd (koeficijent otpora vazduha) od 0,25, što je 0,04 Cd bodova više od prve generacije. Tome doprinosi i regulisani dovod vazduha sa dva modula i električnim upravljanjem iza Singleframe maske. Oni na inteligentan način i u skladu sa situacijom regulišu protok vazduha. Osim toga, donji deo karoserije sa panelima, spoljašnji retrovizori poboljšane aerodinamičnosti i aktivno hlađenje kočnica smanjuju otpor vazuha i doprinose aerodinamičnosti vozila.

Kokpit usmeren na vozača

Kokpit kod ovog četvorotočkaša u potpunosti je usmeren na vozača. To počinje sa dizajnom enterijera i završava sa ekranom i elementima za prikaz i kontrolu. Prednja konzola sa centralnim MMI ekranom osetljivim na dodir je blago nagnuta prema vozaču. Dijagonala mu je 10,1 inča i ima intuitivne opcije za korišćenje.

U serijskoj opremi su prepoznavanje pisanja slova rukom i kontrola govorom. Instrument tabla od 10,25 inča iza volana je digitalna već na osnovnom modelu. Ukoliko se radi o Audi virtualnom kokpitu plus, dijagonala ekrana je 12,3 inča i nudi tri različita prikaza. Tu se prikazuju i broj obrtaja i brzina prikazani kao dijagram sa crvenim uglastim grafičkim elementima. Opciono, ovaj koncept može se dopuniti gore postavljenim „head-up display“ koji važne informacije projektuje na vetrobransko staklo u vidnom polju vozača.

Visok nivo povezanosti

Vrhunski informaciono-zabavni sistem na novom modelu A3 je MMI navigacioni sistem plus koji koristi modularnu informaciono-zabavnu platformu treće generacije (MIB 3). MIB 3 udeseterostručuje snagu računanja u odnosu na onu kod prethodnika, automobil se povezuje sa LTE brzinom na internet, a sa pametnim telefonima na internet se povezuje putem Wi-Fi hotspota. MMI navigacija plus nudi velik broj serijskih Audi connect usluga.

Sistemi pomoći u vožnji takođe su izuzetno efikasni zahvaljujući bliskom umrežavanju. Kod Audi pre sense prednjeg sistema kamera iza unutrašnjeg retrovizora radi zajedno sa prednjim radarom na sprečavanju nesreća, ili barem umanjivanju njihovih posledica. Serijski ugrađen sistem za izbegavanje sudara takođe koristi podatke sa tog sistema. Adaptivni tempomat, koji vozači poznaju iz viših klasa, pomaže sa uzdužnim i poprečnim navođenjem. Pomoć za efikasnost ih obaveštava kada bi trebalo da skinuti nogu sa papučice gasa. Da bi to desilo, sistem procenjuje različite informacije uključujući i navigacione podatke.

Prodaja startuje sa tri modela motora

Nova A3 limuzina na početku biće dostupna sa dva TFSI motora i jednim TDI agregatom. Svima im je zajednička visoka efikasnost. Agregat 35 TFSI od 1,5 litara sa direktnim ubrizgavanjem snage 150 KS, dostupan je u dve verzije, i to sa novorazvijenim šestostepenim manuelnim menjačem i sedmostepenim S tronic menjačem i duplim kvačilom. Pogonski agregat sa CoD tehnologijom zajedno sa S tronic menjačem i dvostrukim kvačilom koristi i 48-voltni blagi hibridni sistem. Obnavlja energiju za vreme usporavanja i pruža motoru podršku sa do 50 Nm. Kombinacija ove dve tehnologije omogućava uštedu goriva do 0,7l/100 km. Agregat 2.0 TDI od 150 KS je takođe uparen sa S tronic menjačem i duplom spojnicom. Kod automatskog menjača se koristi „shift by wire“ tehnologija.

Udoban i dinamičan

Vešanje kod ovog modela je podešeno da bude sportsko i skladno, malo preciznije u odnosu na prethodnika. U velikoj meri ova preciznost i brzina reakcije su postignuti zahvaljujući središnjem dinamičnkom sistemu upravljanja koji obezbeđuje optimalnu interakciju između svih komponenti relevantnih za dinamičnost.

Kao alternativa standardnom podešavanju, tu je sportsko vešanje i ogibljenje sa prilagodljivim amortizerima koji omogućavaju širok spektar podešavanja oslanjanja, od jako udobnog do opcije koja omogućava dinamičniju vožnju. Audi drive select dinamični sistem upravljanja takođe omogućava vozaču da iskusi različite nivoe podešavanja vešanja od komforno orijentisanog i izrazito dinamičnog do naročito ekonomičnog. U Srbiji i Crnoj Gori ovaj model se očekuje krajem 2020.godine.

Komentari(0)

sortiraj