Novi Audi A3 - Elegantna i efikasna limuzina
Predstavljena je druga generacija Audi priče o uspehu modela A3 Sedan, koja je davne 1996. godine postavila segment premium kompaktnih automobila
Novu A3 limuzinu odlikuje sportski i elegantni izgled. U poređenju sa prethodnikom sada je produžena za četiri centimetra, na 4,5 metara, dok je međuosovinsko rastojanje nepromenjeno. Širina mu je porasla za dva centimetra, na 1,82 metara i sada je za jedan centimetar viša - 1,43 metar. Ovo je povećalo prostor za glavu dobra dva centimetra na prednjem delu zahvaljujući donjem položaju vozačevog sedišta. Kapacitet prtljažnog prostora je ostao isti - 425 litara.
Spoljašnjost snažna i
elegantna
Prednjim krajem dominira velika Singleframe maska sa saćastom
prednjom rešetkom i bočno pozicioniranim upadljivim prednjim svetlima. Elementi
spolja formiraju trapezoidne uglove koji se spuštaju prema dole. Na modelu
najviše klase sa Matrix LED tehnologijom su smeštena nova digitalna dnevna
svetla koja se sastoje od 15 LED segmenata i mogu da se aktiviraju pojedinačno,
a različitim verzijama modela A3 limuzine daju poseban potpis.
Kod modela A3 Sportback, linija karoserije proteže se iznad
praga i podiže prema zadnjim svetlima pre luka zadnjeg točka, čime je naglašen
kratki zadnji kraj. Suprotno tome, linija karoserije na limuzini se proteže do
zadnjeg branika. Tako je naglašena njegova dužina koja je 15 centimetara duža
od modela Sportback, gde je povećana i njegova elegancija sa bočne strane. Površina
ispod širokih ramena karoserije dodatno naglašava lukove iznad točkova i bočne
pragove. Tako je stvorena intenzivna igra svetlosti i senki. Linija krova
dinamički se spušta od B stuba, kao na coupe modelu, i završava se sa
upadljivim spojlerom na vratima “gepeka”. Opciono je dostupan u karbon
varijanti, kao snažan vizuelni dodatak koji naglašava moćan izgled modela sa
četvoro vrata.
Aerodinamična
karoserija
Aerodinamično poboljšanje je postignuto zahvaljujući
podignutom zadnjem kraju u odnosu na prethodnika, kao i većim difuzorom.
Zahvaljujući tome, nova A3 limuzina sa motorom 2.0 TDI 150 KS postiže vrednost
Cd (koeficijent otpora vazduha) od 0,25, što je 0,04 Cd bodova više od prve
generacije. Tome doprinosi i regulisani dovod vazduha sa dva modula i
električnim upravljanjem iza Singleframe maske. Oni na inteligentan način i u
skladu sa situacijom regulišu protok vazduha. Osim toga, donji deo karoserije
sa panelima, spoljašnji retrovizori poboljšane aerodinamičnosti i aktivno
hlađenje kočnica smanjuju otpor vazuha i doprinose aerodinamičnosti vozila.
Kokpit usmeren na
vozača
Kokpit kod ovog četvorotočkaša u potpunosti je usmeren na
vozača. To počinje sa dizajnom enterijera i završava sa ekranom i elementima za
prikaz i kontrolu. Prednja konzola sa centralnim MMI ekranom osetljivim na
dodir je blago nagnuta prema vozaču. Dijagonala mu je 10,1 inča i ima
intuitivne opcije za korišćenje.
U serijskoj opremi su prepoznavanje pisanja slova rukom i
kontrola govorom. Instrument tabla od 10,25 inča iza volana je digitalna već na
osnovnom modelu. Ukoliko se radi o Audi virtualnom kokpitu plus, dijagonala
ekrana je 12,3 inča i nudi tri različita prikaza. Tu se prikazuju i broj
obrtaja i brzina prikazani kao dijagram sa crvenim uglastim grafičkim
elementima. Opciono, ovaj koncept može se dopuniti gore postavljenim „head-up
display“ koji važne informacije projektuje na vetrobransko staklo u vidnom
polju vozača.
Visok nivo povezanosti
Vrhunski informaciono-zabavni sistem na novom modelu A3 je
MMI navigacioni sistem plus koji koristi
modularnu informaciono-zabavnu platformu treće generacije (MIB 3). MIB 3
udeseterostručuje snagu računanja u odnosu na onu kod prethodnika, automobil se
povezuje sa LTE brzinom na internet, a sa pametnim telefonima na internet se
povezuje putem Wi-Fi hotspota. MMI navigacija plus nudi velik broj serijskih
Audi connect usluga.
Sistemi pomoći u vožnji takođe su izuzetno efikasni
zahvaljujući bliskom umrežavanju. Kod Audi pre sense prednjeg sistema kamera
iza unutrašnjeg retrovizora radi zajedno sa prednjim radarom na sprečavanju
nesreća, ili barem umanjivanju njihovih posledica. Serijski ugrađen sistem za
izbegavanje sudara takođe koristi podatke sa tog sistema. Adaptivni tempomat,
koji vozači poznaju iz viših klasa, pomaže sa uzdužnim i poprečnim navođenjem.
Pomoć za efikasnost ih obaveštava kada bi trebalo da skinuti nogu sa papučice
gasa. Da bi to desilo, sistem procenjuje različite informacije uključujući i
navigacione podatke.
Prodaja startuje sa tri
modela motora
Nova A3 limuzina na početku biće dostupna sa dva TFSI motora
i jednim TDI agregatom. Svima im je zajednička visoka efikasnost. Agregat 35
TFSI od 1,5 litara sa direktnim ubrizgavanjem snage 150 KS, dostupan je u dve
verzije, i to sa novorazvijenim šestostepenim manuelnim menjačem i sedmostepenim
S tronic menjačem i duplim kvačilom. Pogonski agregat sa CoD tehnologijom
zajedno sa S tronic menjačem i dvostrukim kvačilom koristi i 48-voltni blagi
hibridni sistem. Obnavlja energiju za vreme usporavanja i pruža motoru podršku
sa do 50 Nm. Kombinacija ove dve tehnologije omogućava uštedu goriva do
0,7l/100 km. Agregat 2.0 TDI od 150 KS je takođe uparen sa S tronic menjačem i
duplom spojnicom. Kod automatskog menjača se koristi „shift by wire“
tehnologija.
Udoban i dinamičan
Vešanje kod ovog modela je podešeno da bude sportsko i
skladno, malo preciznije u odnosu na prethodnika. U velikoj meri ova preciznost
i brzina reakcije su postignuti zahvaljujući središnjem dinamičnkom sistemu
upravljanja koji obezbeđuje optimalnu interakciju između svih komponenti
relevantnih za dinamičnost.
Kao alternativa standardnom podešavanju, tu je sportsko vešanje i ogibljenje sa prilagodljivim amortizerima koji omogućavaju širok spektar podešavanja oslanjanja, od jako udobnog do opcije koja omogućava dinamičniju vožnju. Audi drive select dinamični sistem upravljanja takođe omogućava vozaču da iskusi različite nivoe podešavanja vešanja od komforno orijentisanog i izrazito dinamičnog do naročito ekonomičnog. U Srbiji i Crnoj Gori ovaj model se očekuje krajem 2020.godine.
Komentari(0)