Nemac za sve ukuse
Konfor, stil i odlična dinamika krase novi Audi Q5. Deluje uverljivo, ima snažne performanse, kao i poslednju generaciju tehnologije
Prva generacija Audijevog modela Q5 je godinama bila
najprodavanija u SUV segmentu. Zadatak za drugu generaciju, ovog odličnog
terenca, da se napravi još bolji, nije bio nimalo lak. Međutim, zaposleni u
ovoj nemačkoj kompaniji su uspeli da skockaju Q5 - skoro pa savršen.
Stvoren je za svaki teren i užitak tokom vožnje. Ništa
se nije prepuštalo slučaju. Bez obzira da li se radilo o konforu, stilu ili
dinamici ovaj premijum SUV će vozača i putnike od samog starta zadiviti. Njegov
izgled je upečatljiv, tehnologija u njemu pruža bezbroj mogućnosti, a takođe i Audi
matrix LED prednja svetla koja izdaleka ostavljaju jak utisak.
Neizostavna je i kamera koja u okviru granica sistema
uočava vozila ispred. U samo nekoliko sekundi se svetla prilagođavaju novoj
situaciji i obezbeđuju optimalnu vidljivost. Isto tako spektakularna je i
prednja maska sa znakom ovog proizvođača, kao i snažne horizontalne linije koje
naglašavaju širinu i jačinu nove „petice“. Pogon na sva četiri točka čini ovaj
model efikasnim, dinamičnim i sigurnim vozilom. Ako pogon nije potreban, on se
sam isključuje i pomaže vozaču pri uštedi goriva.
Dodatni adaptivni vazdušni amortizeri prilagođavaju
snagu amortizacije svakog točka u različitim situacijama tokom vožnje.
Agregati TFSI i TDI čine novi Q5 efikasnijim i znatno
snažnijim. Motor sa četiri cilindra impresionira poboljšanim performansama.
Pored toga, opcioni pogon na četiri točka quattro garantuje bolju reakciju
vozila prilikom promene smera i ubrzavanja.
Odlični agregati
Veću efikasnost pruža i novi start-stop sistem. Agregat
se gasi prilikom zadnjih nekoliko metara vožnje. Na taj način štedi gorivo, a
da se ne gubi na efikasnosti. U ponudi su snažni i efikasni motori, i to
benzinski agregat 2,0 TFSI quattro S-tronic
sa motorom snage od 225 KS. U kombinaciji sa osmostepenim tiptronic menjačem od
0 do 100 km/h stiže za 7,1 sekundu. Dolazi i sa dizel motorom, i to 2,0 TDI
quattro S-tronic od 190 konjskih snaga, sa maksimalnom brzinom od 210 km/h i
ubrzanjem do stotke za 8,4 sekundi. Kako najavljuje nemački proizvođač, od
jeseni će u ponudi biti i agregat 3,0 TDI quattro tiptronic sa 286 konjskih
snaga.
Kod FSI tehnologije gorivo se direktno ubrizgava u
komoru za sagorevanje i fino raspršuje. Na taj način benzin može da se dozira u
milisekundi, doslovno u kapljicu, kada to agregat zahteva. To omogućava makismalnu
iskorišćenost goriva i u krajnjem slučaju manju potrošnju. Pored primetnog
korisnog dejstva, kombinacijom TFSI koncepta i punjenja ostvaruje se uverljiva
dinamika i poboljšana vučna sila.
Menjači za primer
Sedmostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom S-tronic
objedinjuje ne samo dva menjača u jednom, već i sportski duh i efikasnost.
Visok stepen korisnog dejstva i brza promena stepena prenosa obezbeđuju još
veće uživanje u vožnji. Stepenasti automatski tiptronic menjač u svakom
trenutku omogućuje spontanu promenu. On objedinjuje automatski konfor promene
stepena prenosa i izvanrednu dinamiku vožnje uz minimalno prekidanje
vučne sile.
Njegova unutrašnjost je orijentisana ka vozaču, a
zahvaljujući povećanom međuosovinskom razmaku ostavlja puno prostora za
individualnost. Ima razne mogućnosti izbora enterijera. Od kvalitetnih
materijala, poput fine Nappa kože, pa do izražajnog ambijentalnog osvetljenja i
drugih detalja. Pored toga, nudi elegantan ambijent sa serijskim akustičnim
staklima i po želji dolazi i sa prednjim sportskim masažnim sedištima. Veliki,
tanki 8,3 inčni kolor ekran opcionog MMI Navigation plus sistema zadivljuje
svojom preglednošću i jednostavnim konceptom upravljanja.
Prtljažnik se može prilagoditi sopstvenim potrebama, serijskim rolo-poklopcem i opcionom podlogom. Nasloni zadnjih sedišta mogu se sklopiti pomoću posebnog tastera, čime zapremina prtljažnika može da se duplira. Opcioni sistem za daljinsko otključavanje olakšava utovar prtljaga, a ukoliko su vam ruke zauzete, možete pokretom noge da otvorite prtljažnik zapremine od 540 litara. Audi Q5 je dugačak 4,66 metara, širok 1,89, u visinu ide na 1,65, dok je međuosovinski razmak 2,8 metara. Svaki detalj ovog modela okarakterisan je Q-dizajnom koji predstavlja dinamiku i suverenitet.
Komentari(0)