BMW Motorrad predstavlja R 18 Dragster
Poznati dizajner motocikala Roland Sends preuredio je BMW R 18 u trkački dragster sa prepoznatljivim i masivnim bokser agregatom
Rezultat - R 18 Dragster. On i njegov tim stvorili su jedinstveno remek-delo oko impresivnog dvocilindarskog Big Boksera, dopustivši pritom svojoj kreativnosti punu slobodu. Lična priča Rolanda Sendsa poslužila je kao izvor inspiracije za njegov rad na ovom motociklu.
-Sa motorom koji je toliko očigledno centralni
element, istog trena sam pomislio na nabudžene automobile. Moja porodica se
oduvek ložila na brzu vožnju i moj otac je učestovao u trkama, tako da sam
pomislio kako ima smisla svesti motocikl na osnovne sastojke i oblikovati ga
tako da vozi brzo pravom stazom - objašnjava dizajner.
Novi BMW R 18 - kruzer ukorenjen u istoriji
Sa novim modelom R 18, BMW Motorrad je predstavio prvi serijski
proizvedeni motocikl brenda u segmentu kruzera u aprilu 2020. Ni nalik na bilo
koji drugi. Sa BMW motociklima kao prethodnicima, ovaj model u potpunosti sledi
tradiciju istorijskih BMW motocikala, kako tehnički, tako i u pogledu dizajna.
Zasniva se na slavnim modelima kao što je BMW R 5 i fokus vraća na najvažnije
elemente motocikala, čistu, nenakinđurenu tehnologiju i bokser motor u središtu
uživanja u vožnji. „Big Bokser“ nastavlja liniju tradicionalnih bokser motora
sa vazdušnim hlađenjem koji su nudili nadahnutu vožnju još otkad je BMW
Motorrad započeo sa proizvodnjom 1923. godine.
Proces tehničkog dizajna koji primenjuje Roland Sends
Roland Sends uvek započinje skiciranjem svojih ideja na papiru. To mu
omogućava da osmisli osnovne oblike i to kako bi mogao da izgleda stav i
geometrija motocikla.
-Na kraju, prava magija se ostvaruje kada skicu
oživimo - objašnjava Roland.
Više od bilo kog drugog motocikla, novi R 18 nudi veoma prilagodljiv
dizajn. Sastoji se od lako uklonjivog zadnjeg rama i seta obojenih delova koje
je lako rasklopiti. To korisniku omogućava visok stepen slobode za laku
konverziju zadnjeg kraja novog R 18 tako da odgovara ličnim sklonostima. Pored
toga, možete promeniti i završnu boju tako da bude u skladu sa vašim ličnim ukusom.
-Elektronika je predstavljala definitivno
najteži zadatak sa kojim smo morali da izađemo na kraj dok smo stavljali azotni
oksid, skidali izduvnu granu i drastično menjali dovod. Bilo je to donekle kao
eksperiment, ali uspeli smo! Konačni proizvod je impresivan i karakteriše ga
visok nivo izrade, što se i može očekivati od BMW Motorrada. Od samog početka,
jedva sam čekao da prionem na podešavanja - napominje Roland.
Za model R 18 Dragster, tim oko Rolanda Sendsa zadržao je geometriju
vrata iz R 18, uklonio zadnji deo motocikla i pretvorio ga u trkačko vozilo.
Štaviše, odlučili su da modifikuju prednji i zadnji blatobran tako da se uklope
u modifikovani ram. Čitav postupak prilagođavanja trajao je oko tri i po
meseca. Motocikl se onda zaputio u radionicu na konačno sklapanje i dan
proveden na trkačkoj stazi.
-Svakom motociklu potrebni su različiti izvori, zavisno od građe,
specijalnih materijala ili delova. Svaki novi koncept motocikla predstavlja
donekle i proces učenja čak i pošto ste napravili više od 200 motocikala. Uvek
želimo da razumemo srž motocikla koji prerađujemo, jer to je ključno da bi on
ostao autentičan i funkcionalan - objašnjava Roland Sends.
Pored prilagođenog motocikla R 18 Dragster, Roland Sends je stvorio i
dve različite dizajnerske kolekcije aluminijumskih delova za lansiranje R 18
Kruzera - „Mašinski obrađene“ i „Crne u 2 tona“. Ponuda „Mašinski obrađenih“ i
„Crnih u 2 tona“ delova obuhvata prednje i zadnje točkove dostupne u različitim
dimenzijama u odnosu na standardne veličine. Pored toga, ponuda ovih
ekskluzivno izrađenih delova obuhvata kućišta za brzinomer, klešta ručki, šipke
upravljača, ručice na upravljaču, drške i ogledala, kao i ukrasne elemente
kućišta motora, kape rezervoara, poklopce prigušivača dovoda i još mnogo toga.
Za R 18 Dragster, Roland Sends je koristio dizajnersku kolekciju delova
„Crni u 2 tona“ kako bi podesio ručke, točkove, poklopce ventila, grudobran,
prednje svetlo i merne instrumente. Prednji kraj je uzet od modela BMW R nineT.
Sedište kao i izduvna grana potpuno su novi. Ram je modifikovan potpunim
uklanjanjem zadnje suspenzije za brzinske trke. Prednji i zadnji branici malo
su modifikovani upotrebom delova od lima kako bi se zadržala klasična R 18
silueta. Prednje svetlo je uzeto od originalnog R 18 i naglašeno vrhom fara iz
dizajnerske kolekcije aluminijumskih delova. Standardna izduvna grana zamenjena
je ručno rađenim izduvnim krajevima od aluminijuma. Hidraulična prednja kočnica
i cilindri spojke potiču iz Roland Sends Dizajna.
Rezervoar je preuzet od originalnog R 18. Završna boja je metalizirana
plava u dva tona sa klasičnim belim BMW prugicama koje je naslikao stari
Rolandov saradnik, Kris Vud. Viljuška je uzeta od modela BMW R nineT. Sistem
prednjih kočnica uzet je od modela BMW S 1000 RR superbajk. Sedište je potpuno
novo, individualizovano RSD sedište od fime Saddlemen.
Čovek iza dizajna
Po sopstvenim rečima, Roland Sends je praktično odrastao na motociklu i
motociklizam mu je u krvi. Otac mu je bio trkač koji je pravio preudešene
motore i delove. Zahvaljujući tome, Roland je odrastao okružen kul motociklima.
Nedugo zatim, i on je vozio terenske motocikle, rastavljao ih i ponovo
sastavljao. I sam je imao trkačku karijeru koja je trajala deset godina. Danas
je Roland svetski poznati dizajner individualizovanih motocikala i
motociklističke opreme, sa kupcima širom sveta. Ovaj dizajner je najpoznatiji
po kombinovanju stilova i stvaranju novih žanrova u tom postupku.
-Kombinovanje trkačke estetike i funkcije sa
individualizovanim stilom, to je ono po čemu smo verovatno najpoznatiji. Volimo
da serijskim mašinama donesemo bolje performanse - kaže Roland.
Za Rolanda Sendsa, motociklizam nije samo posao.
-Zaista je teško opisati to u nekoliko rečenica. Za mene je vožnja motocikla kao da postanete jedno sa mašinom. Moj motocikl je moj život, sve, on je ono čime se bavim - kaže Roland.
Komentari(0)