Nova Honda X-ADV - Agresivan i oštar
Dragan Ninković, ljubitelj i dugogodišnji vozač motora, posle modela Honda Afrika Twin 1100 i BMW S 1000 XR za Makina.rs testirao je i novog dvotočkaša - Honda X-ADV
Honda X-ADV stigla je u salon Delta Automoto u Beogradu početkom aprila. Nedavno smo ga imali na testu, i to u rukama Dragana Ninkovića. Popularni Gagi kaže da je novi Hondin model doneo značajna poboljšanja i nove tehnologije, odličnu voznu dinamiku, a ovaj model ocenjuje čistom desetkom.
Dragan Ninković
-Meni je jako drago da se Honda našla
ponovo u vrhu najboljih maxi skutera! Motor je zaista neverovatan i jedan je od
trenutno najaktuelnijih modela na našam tržištu. I najokoreliji protivnik
skutera neće ostati ravnodušan kada proba ovo čudo na dva točka. Teško je
odrediti da li je reč o skuteru koji je motor ili je reč o motoru koji liči na
skuter - prenosi svoje impresije Ninković.
Jedan od najpopularnijih Honda maxi
skutera X-ADV izgleda agresivnije i oštrije od svog prethodnika, ima novi LED
dvostruki far sa svetlima za dnevnu vožnju, novi vetrobran za zaštitu od vetra
i lošeg vremena, a njegov veći skladišni prostor od 22 litre sadrži i USB
punjač. Zahvaljujući sistemu Honda Smartphone Voice Control omogućava
povezivanje sa pametnim telefonom na novom TFT ekranu od pet inča. Sada možete da
se povežete sa mnogim funkcijama smartfona, kao što su navigacija, pozivi,
poruke i muzika, preko novog sistema Honda kontrole smartfona glasom. Dvostruki
far sadrži veoma vidljivu DRL tehnologiju, dok TFT ekran u punoj boji nudi
intuitivne kontrole.
Izuzetno
precizan menjač
-Njegovo ponašanje tokom vožnje je
odlično, i to od modova vožnje pa sve do menjača koji je izuzetno precizan. Od
Honde se ne očekuje ništa manje. Bilo da je reč o automatskom ili manuelnom menjanju
brzina, Honda X-ADV će pokazati svu svoju snagu i agilnost u svakom trenutku
vožnje. Sa punim rezervoarom prelazi se nešto manje od 370 kilometara, što
možemo reći da je odlična autonomija. Njegov ram je sada lakši, karoserija je
više istaknuta i ima jedinstven stil - dodaje Ninković.
Nova verzija
motora lakša od prethodne
Nova Honda X-ADV se odlikuje
maksimalnim obrtnim momentom od 69 Nm pri 4.750 obrtaja u minutu i isporučuje
43,1 kW pri 6.750 obrtaja. Ima SOHC agregat sa paralelnim cilindrima i osam
ventila koji obezbeđuje žustre performanse. Prednji nagib dovodi težište
motocikla do optimalne stabilnosti, a dodatno je nova verzija motora za 1,4
kilograma lakša od prethodne.
Za uzbudljivo okretanje brojača
obrtaja, Honda je podigla granicu maksimalnog broja obrtaja u minutu i povećala
snagu dvocilindarskog motora od 745cc. Kontrola Throttle By
Wire (TBW) i četiri unapred postavljena moda vožnje optimalizuju
performanse tako da odgovaraju uslovima i terenu. X-ADV je fleksibilan i ima
opciju da potpuno prilagodite izlaznu snagu i karakter motora, kao i raspored
promena stepena prenosa na menjaču sa dvostrukim kvačilom (DCT), Honda izbornu
kontrolu obrtnog momenta (HSTC) i nivo ABS-a.
Dvotočkaš za
preporuku
-Novi Hondin dvotočkaš se odlično
ponaša kako na ravnom putu tako i van njega. Izdvojio bih pre svega položaj
sedenja koji pruža vozaču neverovatnu upravljivost. Sam motocikl izgleda
agresivnije i oštrije. Ima novi LED dvostruki far sa svetlima za dnevnu vožnju,
novi vetrobran za zaštitu od vetra i lošeg vremena, dok veći skladišni prostor
od 22 litre obuhvata novu kasetu i sadrži USB punjač. Sva svetla su LED, pa
ćete na putu biti upadljivi i imati odličnu vidljivost. Motor je za svaku
preporuku - kaže Ninković.
Različiti
modovi za sve uslove vožnje
Ovaj lak, pouzdan i veoma efikasan
agregat, omogućava autonomiju od 366 kilometara sa rezervoarom za gorivo od
13,2 litara. Vozač može da bira između različitih modova koji pokrivaju sve
uslove vožnje - Standard, Sport, Gravel. Standard mod vožnje srednja je tačka
osnovne postavke, Sport pojačava brojčanik uzbuđenja, uz niski HSTC, RAIN sve
ublažava, a Gravel daje punu snagu, uz niski HSTC i ABS. Sa
kontrolom Throttle By Wire četiri moda vožnje odgovaraju većini
uslova vožnje i upravljaju snagom motora i kočenjem motorom, ABS-om i menjačem
sa dvostrukim kvačilom zajedno. Honda izborna kontrola obrtnog momenta ima
mnogo finiju kontrolu nad 3 nivoa, takođe prilagođena. Svi modovi vožnje lako
se biraju preko TFT ekrana i prekidača na levoj ručki upravljača i, sa opcijom
USER, možete potpuno sami podesiti performanse svog modela X-ADV.
Čelični ram u obliku romba
potpuno je nov. Jači je, sa upravo istim dimenzijama, geometrijom upravljanja i
ogibljenjem za duga putovanja. A dvojne, radijalalno postavljene četvoroklipne
suprotstavljene kočione čeljusti snažno grizu svoj disk. U svim unapred
određenim modovima vožnje nivo ABS-a je visok, sa izborom Gravel moda, nivo
ABS-a je nizak, za efikasno i dosledno kočenje na rastresitim površinama.
Podesivi
vetrobran
Vetrobran je moguće podesiti bez
ikakvog alata u pet različitih položaja za bolju zaštitu od vetra i prirodnih
nepogoda. Razlika između najnižeg i najvišeg položaja je 136mm.Treba reći da novi
XAD-V je dostupan za poručivanje u potpuno novoj Grand Prix crvenoj boji,
Graphite crnoj, Matt Beta metalik srebrnoj i Pearl Mud sivoj. Takođe, usklađen
je sa propisima EURO5 standarda, koji je od 1. januara 2020. godine uveo
značajno strožije emisije iz motora u poređenju sa EURO4.
Ogibljenje
za duga putovanja
Prednje viljuške za duga putovanja od
41mm podešavaju se za prethodno opterećenje opruge i amortizovanje odskoka. One
obezbeđuju izvrsnu apsorpciju udara na ispucalom asfaltu ili zemljanim stazama
sa brazdama, i svemu između toga. Laka aluminijumska prednja viljuška ima jednu
cev, monošok sa podeljenim pritiskom, podesivu za prethodno opterećenje za
održavanje optimalne sposobnosti upravljanja pod opterećenjem.
Prednji točak od 17 inča i zadnji
točak od 15 inča koriste krake od nerđajućeg čelika i doprinose kapacitetu modela
X-ADV da savladava grube terene. Gume sa blok-šarama doprinose kvalitetu
vožnje, a vretena ventila u obliku slova L-olakšavaju proveru pritiska vazduha.
Gume su veličine 120/70 R17 napred i 160/60 R15 pozadi.
Cena 12.490
evra
Kako kažu u Hondi, za vozače koji
poseduju dozvolu A2 dostupna je verzija i od 35 kW, koja se lako može
konvertovati u verziju pune snage u Hondinom servisnom centru. Isto tako,
moguće je ograničiti verziju sa punom snagom na 35 kW ponovnim mapiranjem
elektronske kontrolne jedinice. Cena testiranog modela Honda X-ADV je 12.490
evra.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Tip Vodom hlađeni, L2, SOHC
Zapremina 745c cm3
Maks. Snaga 43.1kW/6,750o/min
Maks. Moment 69Nm/4,750o/min
Zapremina
rezervoara 13,2l
Potrošnja
goriva 3,6 l/100km
Menjač 6-stepeni DCT
Dimezije
(LxWxH) 2,245x910x1,375 mm
Međuosovinsko
rastojanje 1,590 mm
Odstojanje
od tla 162 mm
Ukupna
težina 236kg
Dimenzije
guma napred 120/70 R17
Dimenzije guma pozadi 160/60 R15
Komentari(0)