BMW S 1000 XR - Adrenalinski izazov na dva točka
Posle modela Honda Afrika Twin 1100, Dragan Ninković, ljubitelj i dugogodišnji vozač motora, testirao je za makina.rs novu aždaju na dva točka - BMW S 1000 XR. Popularni Gagi prenosi svoje impresije
Toplo i lepo vreme tokom septembra, kako meteorolozi najavljuju, produžiće se dobrim delom na oktobar i novembar mesec, pa će ljubitelji dvotočkaša imati priliku da u “produženom letu” drajverišu motore sa velikim zadovoljstvom. Metar po metar, kliometar za kilometrom, i tako puna dva dana! Dragan Ninković je BMW-ovu perjanicu na dva točka testirao i, kako kaže, potpuno se predao svemu onome što je nudio novi S 1000 XR.
A nudi dosta toga
dobrog. Ono što se ističe na samom početku jeste da ovaj dvotočkaš savršeno
kombinuje sportski osećaj i performanse za, pre svega, daleka putovanja. Njegov
karakter puca na svakom metru asfalta, bilo da se “tera” po gradskim ulicama
ili na otvorenom putu.
Težak 226 kilograma
Draganov testirani
model BMW S 1000 XR pogonio je agregat 999cc sa izlaznom snagom od odličnih 165
KS. Dugačak je 2,33 metara, 917 mm ide u širinu, a u visinu se proteže na 1,41
metar, međuosovinsko rastojanje je 1,52 metara. Masa praznog motocikla,
spremnog za put, punog rezervoara je 226, dok je dozvoljena ukupna masa 450
kilograma. Model S 1000 XR je deset kilograma lakši od svog prethodnika. U
njegov rezervoar se može natočiti 20 litara “vatrene vodice”, a maksimalna
brzina je preko 200 km/h. Potrošnja goriva na pređenih 100 kilometara je nešto
više od šest litara benzina.
Izgled govori više od reči
Kada je u pitanju
njegov izgled, on definitivno govori više od reči pre nego li i okrenete ključ
na ovom dvotočkašu. Na njemu je sve jasno i precizno, što bi se reklo,
zategnuto do najsitnijih detalja. Prednje plastike i svetlosne jednice definišu
oštre ivice. Kombinovano sa upečatljivim zakrivljenjima, oblikuju celokupnu
liniju, agresivno i dosledno do cilja. Vizuelno rep izgleda kratko i
podseća na sportski motocikl.
Istaknut prednji deo,
visoka silueta, i udoban guvernal ukazuju na nezasitu glad za kilometrima, koji
su za ovaj motor pretvoreni u puno zabave, a sve u položaju sedenja namenjenom
za duga putovanja, čak i nakon nekoliko dana uzastopno, a sve zahvaljujući
revidiranim oplatama i aerodinamici. BMW S 1000 XR pruža još bolju zaštitu
protiv hladnoće, zvukova vožnje i vremenskih prilika. Podesivi vetrobran znači
da možete zadržati pogled na putu, i instrument tabli, bez vibracija kacige.
Dragan Ninković
-Ono što se prvo
primećuje na njemu su nove svetlosne grupe. Koje su sada potpuno LED. Bočne
plastike daju ovom dvotočkašu potpuno novu i agresivniju notu. Šta tek reći za
motor koji je savršen, sa kojim nema kompromisa. U svakom momentu daje
maksimalnu snagu i jednostavno lepi se za asfalt. Bori se za svoju poziciju na
putu i sa njim je svaka krivina i pravac kao novi adrenalinski izazov. Od svog
prethodnika izgleda mnogo agresivnije, oštrije i slobodno mogu da kažem lepše -
objašnjava Ninković u jednom dahu i dodaje:
-Odakle god da krenem
priča o njemu je dobra! Neka to bude položaj sedenja koji je opušten i udoban,
zahvaljujući vrlo dobroj visinskoj poziciji od čak 840 mm. Sedi se rekao bih
dosta uspravnije, a suvozačevo sedište je isto udobno. Sve na njemu besprekorno
funkcioniše. Pošto je sedište znatno suženo i manji vozači će imati veći i
bolji osećaj stabilnosti, kao i dobru potporu. Jako je bitno istaći da sada
vozač od suvozača ne trpi pritisak koji stalno klizi ka njemu - priča popularni
Gagi.
Pregrada koja se
nalazi tik do čepa rezervoara izuzetno je dragocena, jer u nju možete smestiti
novac, telefon, dokumenta i mnoge druge sitnice.
-Izuzetno je korisno
jer u tom slučaju ne morate da skidate rukavice i drugu opremu sa sebe na dužim
putovanjima. Novi TFT ekran je izuzetno pregledan i sve parametre vozaču daje u
pravom momentu. Od informacija na displeju najzanimljiviji je merač ugla
obaranja za levu i desnu stranu, gde ostaje zabeležen maksimalni ugao u koji je
motor došao prilikom obaranja u krivinu. Takođe, meri i silu kočenja u m/s2
koja takođe ostaje zabeležana u maksimalnoj vrednosti. Beleži se takođe i
“traksen control”, tačnije, ostaje zabeležena maksimalna vrednost - tvrdi
Ninković.
Potpuno novi i praktičan vizir
-Kod novog BMW motora
ističe se potpuno novi vizir koji je za svaku pohvalu, jer ima inovativni i
veoma zanimljiv sistem podizanja i spuštanja. On je sada znatno širi i
podignut, tako da vozač ima mnogo bolju zaštitu od vetra, što izuzetno znači na
dugim putovanjima - kaže Dragan.
I sistem nosača
kofera je sada izmenjen i donosi prednosti. Nema cevaste delove, već su nosači
integrisani u sam motor. Stabilnost kofera je sada mnogo veća, samo skidanje i
stavljanje kofera je mnogo lakše.
-Izduvne grane su isto
promenjene i izgledaju mnogo skladnije. Motoru daju drugu notu
prepoznatljivosti. Ima odličan šestostepeni manuelni menjač koji svoj posao
obavlja besprekorno u svakom momentu. Duži prenos u većim brzinama omogućava
uglađenu vožnju, što se može osetiti i čuti. I sam menjač je doživeo promene.
Sada četvrta, peta i šesta brzina su produžene za dva, četiri i osam procenata,
tako da je sam motor lagodan za duga putovanja, a potrošnja goriva je zbog toga
smanjena za deset odsto - objašnjava vozač novog BMW motora.
Stabilan tokom vožnje
Ovaj dvotočkaš pored
modova za vožnju poseduje i sve asistencije. Sve što postoji od elektronike BMW
S 1000 XR to ima. Izuzetno je stabilan tokom vožnje i maksimalno upravljiv,
tako da i manje iskusni vozači vozeći ovaj BMW-ov model izgledaju kao surovi
profesionalci na dva točka.
-Sa punim rezervoarom
može se preći nešto više od 300 kilometara. Ono što me je najviše interesovalo
na ovom modelu je “kvikshifter”. On je doveden do savršenstva, precizan,
neverovatno koristan i izuzetno upotrebljiv. Kako sam ja i sam zaljubljenik u
GS-ove plašio sam se da će slično raditi, ali ta dva menjača nemaju veze.
Definitivno na ovom modelu sve radi bez greške i sigurno ima veze sa brojem
cilindara, njihovim rasporedom - kaže Ninković i dodaje:
-Motor je vodeno-vazdušno
hlađeni četvorotaktni četvoricilindrični linijski, sa četiri ventila po
cilindru i dva bregasta vratila. Agregat S 1000 XR-a je baziran na motoru
visokih performansi novog RR-a i optimizovan za XR-a za beskompromisne
performanse na dugim relacijama, između ostalog specijalan profil bregastog
vratila i posebno dizajnirani razvodnici isporučuju impresivan obrtni momenat
iz srednjeg broja obrtaja i najveći raspon brzine u svojoj klasi. Ima odličnu
agilnost, kraće zaustavne putanje i lako manevrisanje. Iz sebe uvek izvlači
maksimum. Zahvaljujući novoj BMW tehnologiji, koja bira vreme otvaranja ventila
i podizanje ventila pomoću bregaste osovine, čak i pri malim ili srednjim
opsezima brzine motora, primenjuje se znatno više obrtnog momenta i snage -
priča Ninković.
Oprema i cena
Novi BMW-ov motor
sada u standardnoj opremi dolazi sa punim LED farom, pro modovima vožnje
(uključujući HSC Pro (pomoć na uzbrdici), MSR (kontrolu kočenja motorom),
ABS Pro (unapređeni ABS sistem i DTC (dinamičku kontrolu trakcije),
elektronskim ogibljenjem, integrisanim nosačem bočnih kofera, pregradom za
sitnice, kao i pregradom za sitnice ispod sedišta.
Opcionalna oprema
(OE) - dinamičko elektronsko ogibljenje, Shift Assist Pro (menjanje stepena
prenosa bez upotrebe kvačila), Far Pro (prepoznatljiva poziciona svetla i
adaptivna svetla za krivine), sistem paljenja bezkontaktnim ključem, kontrola
pritiska u gumama, E-poziv (gde je omogućeno), M kovane felne, M akumulator
smanjene mase, LED svetla za maglu, nosač zadnjeg kofera, kao i karbonski
paket…
Opcionalni dodaci
(OA) - bočni koferi, zadnji kofer, meke torbe, Roll bar od karbona,
niski/visoki/zatamljeni vetrobran, M ručno rađeni dodaci… Osnovna cena novog
BMW S 1000 XR modela, sa uključenih pet godina garancije, je 17.600, a
testirani model, sa dodatnim karbon paketom, košta 22.550 evra.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Tip - Vodeno vazdušno hlađeni četvorotaktni
četvoricilindrični linijski agregat, četiri ventila po cilindru, dva
bregasta vratila
Zapremina 999cc
Maksimalna snaga 121
kW (165 ks) na 11,000 rpm
Maksimalni obrtni moment 114 Nm na 9,250 rpm
Maksimalna brzina preko
200 km/h
Potrošnja goriva 6,2
l
Menjač šestostepeni
manuelni
Pogon lanac
17/45
Nagnutost upravljača 116
mm
Točkovi aluminijumski
Guma napred 120/70
ZR 17
Guma pozadi 190/55 ZR 17
Komentari(0)