Corsa nastavlja uspešnu priču
Predstavićemo jednu uspešnu priču u pet činova - od A do aktuelnog modela. Reč je o nemačkoj mezimici Opel Corsa
Peta generacija bestselera Opel Corsa zaokružila je
brojku od čak 13 miliona proizvedenih vozila do danas. Uspešnu priču i dalje
„tera” poslednja generacija ovog modela. Nemački Opel može biti samo ponosan na
svoj novi model Corsa.
Ovaj četvorotočkaš izgleda dinamično i maksimalno
praktično. Ono što treba reći u ovoj priči jeste da je peta generacija popularne
Corse ponovo preuzela ulogu bestselera, jer je ovaj nemački automobilski gigant
ovog meseca primio 750.000 porudžbina za svoj aktuelni model iz B segmenta. Moderni
univerzalac je na taj način nastavio uspešnu priču koju je započela prva Corsa
davne 1982. godine. Do danas, više od 13 miliona Opelovog predstavnika je
proizvedeno računajući dosadašnje generacije.
-Corsa je jedan od naših najvažnijih modela u Evropi i
na nju se odnosi oko četvrtina ukupne Opelove prodaje. U zavisnosti od verzije,
to je savršen automobil za samce i parove, ali i za porodice - rekao je nedavno
Peter Kispert, potpredsednik prodaje i postprodaje „Opela”.
Corsa ne samo što je osvojila srca kupaca, već je
tokom godina sakupila brojna priznanja, uključujući i nedavnu titulu za „Mali
automobil godine 2016.“ u Irskoj, zvanje „Ekološkog automobila 2016.“ u
Letoniji, „Najracionalniju automobilsku kupovinu 2015.“ i titulu „Šampiona vrednosti 2015.“ u
Nemačkoj, kao i AUTOBEST priznanje za najbolji automobil u Evropi u smislu
„uloženo-dobijeno“ 2015 godine. Sve ovo pokazuje da je Opel Corsa prava
Evropljanka. Postoje dobri razlozi za ovakav uspeh. Ovaj četvorotočkaš sjedinjuje
prijatnu, modernu atmosferu i zabavu u vožnji sa vrhunskim tehnologijama iz
viših automobilskih klasa. U malom bestseleru, Opelova filozofija dizajna, gde
se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću je oličena u sjajnom komforu i
modernim sistemima asistencije, kao i najboljoj digitalnoj povezanosti sa Opel
OnStarom i IntelliLink info-zabavnim sistemom. Corsin portfolio takođe
impresionira moćnim i efikasnim turbo benzinskim, turbo dizel i TNG motorima.
Kao manja Kadetova „sestra“, Corsa A je debitovala u
kompaktnoj, kratkoj formi, dužine 3,62 metra i sa izuzetno niskim, verovatno
rekordnim koeficijentom otpora vazduha od samo 0,36. Uz to, imala je naglašene
lukove točkova u stilu reli automobila. Glavni dizajner, Erhard Šnel, kreirao
je mali sportski automobil oštrih, isklesanih linija, sa namerom da bude
posebno zanimljiv „glavi porodice“. Glavni hit je bio model GSi sa 100 KS, a
takođe je uveden i dizel motor. Proizvodna linija sastavljena od hečbek i
nočbek modela sa dvoje vrata je proširena 1985. godine, kada se pridružio i
popularni primerak sa petoro vrata. Corsa A je postala priznati, tržišno
uspešni model sa 3,1 milionom prodatih primeraka.
Drugi čin - od 1993.-2000. godine
Uprkos uspehu prvog modela, u Riselshajmu je doneta
odluka da se novajlija pozicionira kao „ljubimac dama“. Dizajner Hideo Kodama
se dao na posao i kreirao mnogo zaobljeniju, mekšu Corsu, sa izraženim
„tanjirastim“ farovima. Corsa B je bila deset centimetara duža i mnogo
prostranija unutar kabine. Takođe su uvedeni viši bezbednosni standardi u
segment, uključujući ABS, zaštitu od bočnog sudara i prednje vazdušne jastuke.
Za posebna tržišta, pored hečbeka, Opel je ponovo u ponudu stavio nočbek, kao i
karavan i pik-ap varijante. Benzinski motori su već tada posedovali tehnologiju
elektronskog ubrizgavanja goriva i katalizatore, dok je GSi dobio 16 ventila, a
dizel motor turbo punjač. Druga Corsa je bila uspešna širom sveta, a prodaja je
dostigla brojku od četiri miliona.
Treći čin - od 2000.-2006. godine
Hideo Kodama je ponovo zamoljen da dizajnira formu Corse
C. Stajling je bio svesno orijentisan ka uspešnom prethodnom modelu. Nova Corsa
je ponovo porasla, i to za deset milimetara u dužinu. Uz to, posedovala je širi
stav sa dužim međuosovinskim rastojanjem, što je u velikoj meri pripomoglo
izdašnijem unutrašnjem prostoru. Po prvi put, karoserija je bila u potpunosti
pocinkovana. Sofisticifani ECOTEC benzinci sa četiri ventila po cilindru i novi
turbo dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva, obezbedili su snažnu
pogonsku osnovu, nisku potrošnju goriva i najniže vrednosti kada je reč o
emisiji izduvnih gasova - sve verzije su već tada bile u skladu sa strogim Evro
4 standardima. I ovaj model je takođe doživeo tržišni uspeh, prodata je u 2,5
miliona jedinica.
Četvrti čin - od 2006.-2014. godine
Kao i kod Corse B, verzije sa troje i petoro vrata su
krenule odvojenim putevima. Model sa troja vrata je imala jedinstven dizajn u
stilu kupea, ciljajući na sportski orijentisane kupce.
Verzija sa petoro vrata je postala prostrani,
punokrvni porodični automobil. Corsa D je bila tek malo kraća od četiri metra.
Sa Opelovom ecoFLEX tehnologijom, posedovala je Start-Stop sistem za uštedu
goriva i veoma efikasne motore. Četvrta generacija je dostigla prodaju od 2,8
miliona vozila.
Peti čin - Od 2014...
Sa 750.000 porudžbina do sada, peta generacija Corse se takođe proizvodi u Opelovim fabrikama u Saragosi i Ajzenahu, u verzijama sa troje i petoro vrata. Ajzenah je takođe mesto gde se proizvodi Opel ADAM porodica, tako da Corsa ima manju „braću“, baš kao što je Kadet nekada imao nju.
Komentari(0)