Crossland X - Bezbednost na prvom mestu
Opel je u ponudu stavio dodatne sisteme vozačke asistencije za novi Crossland X krosover
Ovaj novajlija u SUV segmentu već obezbeđuje izvanredne inovacije, koje svakodnevnu vožnju čine bezbednijom, komfornijom i lakšom. Visokotehnološka, kompletna LED prednja svetla, „head up“ displej i panoramska zadnja kamera koja pokriva 180 sepeni, uz naprednu asistenciju pri parkiranju, upozorenje na izlazak iz vozne trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova i detekcija mrtvog ugla, samo su neki od primera. Novi opcioni paket dodatno proširuje ovu bogatu ponudu i uključuje upozorenje na opasnost od čeonog sudara sa detekcijom pešaka i automatsko kočenje u slučaju krajnje nužde, zajedno sa detekcijom pospanosti i upozorenje na pospanost.
- Opel
demokratizuje buduće tehnologije i čini ih dostupnim svima - kaže potpredsednik
inženjeringa vozila za Evropu, Vilijam F. Bertanji i dodaje: - Ovaj pristup se
pruža unazad kroz istoriju marke, kao što demonstrira naš novi Crossland X i
njegova široka lepeza visokotehnoloških sistema vozačke asistencije, kao što su
upozorenje na opasnost od čeonog sudara, automatsko kočenje u slučaju krajnje
nužde i upozorenje na pospanost vozača.
Opel Eye prednja kamera
Sistem
upozorenja na opasnost od čeonog sudara sa detekcijom pešaka i automatskim
kočenjem u slučaju krajnje nužde, vrši monitoring situacije u saobraćaju ispred
vozila uz pomoć Opel Eye prednje kamere i sposoban je da detektuje vozila, kako
ona koja su u pokretu tako i parkirana, kao i pešake. Ovaj sistem se oglašava
poput alarma i pruža vizuelno upozorenje, uz primenjivanje automatskog kočenja
ukoliko se rastojanje u odnosu na vozilo ili pešaka ispred prebrzo smanjuje a
reakcija vozača izostane.
Zvučni signal za pospanost
Sistem
koji detektuje pospanost je zapravo ekstenzija upozorenja na pospanost vozača,
standardnog u Crosslandu X. On upozorava vozača nakon dva sata vožnje pri
brzini većoj od 65 km/h. Ovaj prošireni sistem inicira upozorenje ukoliko
putanja vozila sugeriše da je vozač dremljiv ili da mu je pažnja popustila, i
to u vidu poruke na informacionom klasteru uz odgovarajući zvučni signal. Nakon
tri signala prvog nivoa, sistem pokreće drugo upozorenje sa drugačijom porukom,
takođe u okviru informacionog klastera, uz glasniji zvučni signal. Sistem se
resetuje petnaestominutnom vožnjom pri brzini ispod 65 km/h.
Optimalno osvetljenje puta
Još
jedna stvar koja povećava ukupnu bezbednost, a koju nudi Crossland X, je
inovativna svetlosna solucija, po prvi put prisutna u ovom segmentu. Kompletni
LED prednji farovi su upareni sa funkcijama poput osvetljavanja krivine,
asistencije dugačkim svetlima i automatskog nivelisanja svetlosnog snopa, što
garantuje optimalno osvetljenje puta ispred i osigurava najbolju moguću vidljivost.
Pored
toga, opcioni „head up“ displej pomaže vozačima Crosslanda X da zadrže pogled
na putu - najvažnije informacije poput brzine kretanja, pretežnog ograničenja
brzine, postavljanja brzine na limiteru ili tempomatu, i navođenja navigacije,
projektuju se direktno u nivo pogleda. Rizik od mogućeg previda u saobraćaju je
redukovan upozorenjem na „mrtav ugao“. Ultrasonični senzori ovog sistema
detektuju ostale učesnike u saobraćaju sem pešaka, a upozorenje se vrši putem
ćilibarske svetlosne ikonice u bočnom retrovizoru.
Prednja kamera
Opel
Eye prednja kamera takođe procesuira različite podatke, na taj način
formirajući osnovu za sisteme vozačke asistencije kao što su prepoznavanje
saobraćajnih znakova i upozorenje na izlazak iz vozne trake. Prepoznavanje saobraćajnih
znakova prikazuje pretežno ograničenje brzine na informacionom klasteru
opcionog „head up“ displeja, dok upozorenje na izlazak iz vozne trake pruža
zvučna i vizuelna upozorenja, ukoliko proceni da Crossland X nenamerno napušta
voznu traku.
Parking sam traži
Novi
član Opelove X porodice takođe čini parkiranje i vožnju unazad komfornijim.
Opciona panoramska zadnja kamera povećava ugao detekcije iza vozila na 180
stepeni, tako da vozač prilikom vožnje unazad može da vidi vozila koja mu
dolaze sa strane. Uz to, najnovija generacija napredne asistencije pri
parkiranju prepoznaje odgovarajuća parking mesta i automatski parkira vozilo.
Isto se odnosi i na naknadno napuštanje parking mesta. U svakom slučaju, sve
što vozač treba da radi je da pritiska papučice.
Komentari(0)