Peugeot 5008 - Nije štedljiv, ali je maksimalno prostran
Peugeot je u Srbiji predstavio svog novog četvorotočkaša. Reč je o modelu 5008, sa potpuno novim dimenzijama SUV-a
Ovaj model je svoju pretpremijeru imao na ovogodišnjem Sajmu automobila u Beogradu, a mi smo zajedno sa našim kolegama iz Srbije imali priliku da od Beograda do Palića, i nazad, testiramo ovaj novi francuski četvorotočkaš. Prešli smo sa njim nešto više od 400 kilometara. Ono što odmah naglašavamo jeste da je ovaj SUV model pun pogodak za velike porodice, kao i za one koji vole sportsku vožnju!
Izuzetno veliki potrošač
Naime,
na testu nam je „zapao” model koji ispod haube ima agregat u verziji
1.6 sa motorom snage od 165 KS, uparen sa perfektnim automatskim šestostepenim
menjačem. Ovaj agregat je maksimalno skrojen za svakog vozača. Pokazao se kao izuzetno
startan, sa lakoćom je „nosio” ovaj model težak 1,5 tona, kao i četvoročlanu
novinarsku ekipu. Bukvalno je nečujan u unutrašnjosti vozila i možemo reći da
je Peugeot napravio sa njim odličan posao. Do stotke stiže za nešto manje od 11
sekundi.
Međutim,
ono što nam se nije svidelo kod nove 5008-ice jeste svakako njegova potrošnja.
Iako nismo imali „ciglu” na gasu, već smo na otvorenom putu vozili
prosečno 125 km/h, novi francuski četvorotočkaš iz rezervoara na otvorenom putu
je isterao tačno 9,2 litara benzina na pređenih 100 kilometara. Priliku da ga
testiramo po gradu nismo imali, pa tako smo ostali i uskraćeni za ovaj podatak
o potrošnji u gradskim uslovima vožnje. Ne bi da nagađamo, ali iz iskustva bi
rekli da potrošnja sigurno ne pada ispod 11 litara! Treba reći da sve pohvale
idu na račun upravljača koji je pri malim brzinama vrlo lagan i daje visok nivo
okretnosti, dok je pri većim brzinama veoma precizan i čvrst.
Kako
su nam nadležni iz Peugeot-a na promociji rekli, naziv modela se nije promenio,
ali sve ostalo jeste. Tako bi u najkraćem glasio opis automobila koji se od
sada zvanično prodaje i u Srbiji. Kao potpuno novi član brzo rastućeg segmenta automobila,
novi 5008 je stigao sa mnogo novih aduta. Poslednja verzija novog Peugeot i-cockpit-a,
EMP2 modularna platforma i veliki broj visokotehnoloških dodataka koji će vašu vožnju
učiniti sigurnijom i zabavnijom. Iza elegantnih i modernih linija krije se praktično
vozilo, spremno da odgovori svim zahtevima. Od lansiranja prethodne verzije modela
5008, 2009. godine, došlo je do mnogo promena u ovom segmentu koji je sada u
potpunosti prilagođen potrebama današnjih kupaca koji očekuju moderan dizajn, prefinjenu
tehnologiju, praktičnost i vrhunske vozne karakteristike. Svoju ofanzivu u SUV
segmentu, Peugeot je zaokružio kreiranjem 5008-ice, nakon sjajnih uspeha 2008 i
automobila godine u Evorpi i Srbiji, modela 3008.
Jedinstveni enterijer za desetku
Enterijer
je zaista jedinstven i prepoznatljiv po najnovijem Peugeot i-cockpit-u koji čine
multifunkcionalni ekran od 8 inča, head-up displej viosoke rezolucije od 12,3
inča i kompaktni volan. Kada je reč o eksterijeru u novi model su integrisani svi SUV kodovi - vertikalni prednji „grill” sa širokim usisnicima za vazduh, duga i
ravna, gotovo horizontalna hauba,
dok je vetrobransko staklo pomereno unazad, široke zaštitne lajsne na vratima, štitnici lukova blatobrana i nižih delova
branika, unapređeni prilazni i odlazni uglovi, veliki točkovi, aluminijumski krovni nosači, 3D trodelna
zadnja svetla sa efektom crvenog opala u obliku tri kandže, kao
i vizuelni potpis brenda.
Maksimalna modularnost
Kod novoe 5008-ice međuosovinsko rastojanje je 2,84 metara što ga čini najudobnijim u klasi. Sa ukupnom dužinom od
4,64 metara, nova 5008-ica je za 19 centimetara duža od Peugeot-a 3008, a 11
centimetara duža u odnosu na svog prethodnika. U prilog maksimalnoj
modularnosti novog SUV-a govore i tri potpuno nezavisna i preklopiva sedišta u
drugom, dva nezavisna, preklopiva i ukloniva sedišta u trećem redu, koja dolaze
kao opcija u dodatnoj opremi, kao i kapacitet prtljažnika od 780 litara.
Skrojen za uživanje
Kada su u pitanju benzinski i dizel motori, sve verzije se nalaze na
samom vrhu kada je u pitanju emisija CO2, 115g/km kod benzinskih agregata i
105/gkm kod dizela. Sa novim SUV modelom, svako putovanje će biti pravo
uživanje u luksuzu zahvaljujući FOCAL premijum hi-fi sistemu, masažerima
lumbalnog dela, velikom panoramskom krovu i još mnogo premijum opcija koje se
nude u okviru dodatne opreme.
Paleta benzinskih i
dizel agregata
U ponudi su benzinski turbo motor od 1.2 kubika sa 130 KS (tri godine
za redom nosilac titule “Engine of the year“ u klasi od 1.0-1.4 kubika), kao i agregat
koji smo mi vozili 1.6 sa 165 KS dostupan sa manuelnim i automatskim menjačem.
Kada su u pitanju dizel motori ispod haube upakovani su 1.6 Hdi sa 120 KS, 2.0
Hdi sa 150 i 180 KS. Verzije od 120 i 180 konjskih snaga su pored manuelnih
uparene i sa automatskim menjačem.
Novi Peugeot 5008 u Active paketu opreme sadrži dvozonsku automatsku klimu, aluminijumske felne od 17 inča, multifunkcionalni ekran od 8 inča, led dnevna svetla, zadnje parking senzore, kožni volan, sistem za upozorenje na nenamerno napuštanje trake (LDW)... Ovaj model sa benzinskim motorom je dostupan za 24.890 evra.
Komentari(0)