Peugeot 5008 - Nije štedljiv, ali je maksimalno prostran

Peugeot je u Srbiji predstavio svog novog četvorotočkaša. Reč je o modelu 5008, sa potpuno novim dimenzijama SUV-a





Ovaj model je svoju pretpremijeru imao na ovogodišnjem Sajmu automobila u Beogradu, a mi smo zajedno sa našim kolegama iz Srbije imali priliku da od Beograda do Palića, i nazad, testiramo ovaj novi francuski četvorotočkaš. Prešli smo sa njim nešto više od 400 kilometara. Ono što odmah naglašavamo jeste da je ovaj SUV model pun pogodak za velike porodice, kao i za one koji vole sportsku vožnju!

Izuzetno veliki potrošač

Naime, na testu nam je zapao” model koji ispod haube ima agregat u verziji 1.6 sa motorom snage od 165 KS, uparen sa perfektnim automatskim šestostepenim menjačem. Ovaj agregat je maksimalno skrojen za svakog vozača. Pokazao se kao izuzetno startan, sa lakoćom je nosio” ovaj model težak 1,5 tona, kao i četvoročlanu novinarsku ekipu. Bukvalno je nečujan u unutrašnjosti vozila i možemo reći da je Peugeot napravio sa njim odličan posao. Do stotke stiže za nešto manje od 11 sekundi.

Međutim, ono što nam se nije svidelo kod nove 5008-ice jeste svakako njegova potrošnja. Iako nismo imali ciglu” na gasu, već smo na otvorenom putu vozili prosečno 125 km/h, novi francuski četvorotočkaš iz rezervoara na otvorenom putu je isterao tačno 9,2 litara benzina na pređenih 100 kilometara. Priliku da ga testiramo po gradu nismo imali, pa tako smo ostali i uskraćeni za ovaj podatak o potrošnji u gradskim uslovima vožnje. Ne bi da nagađamo, ali iz iskustva bi rekli da potrošnja sigurno ne pada ispod 11 litara! Treba reći da sve pohvale idu na račun upravljača koji je pri malim brzinama vrlo lagan i daje visok nivo okretnosti, dok je pri većim brzinama veoma precizan i čvrst.

Kako su nam nadležni iz Peugeot-a na promociji rekli, naziv modela se nije promenio, ali sve ostalo jeste. Tako bi u najkraćem glasio opis automobila koji se od sada zvanično prodaje i u Srbiji. Kao potpuno novi član brzo rastućeg segmenta automobila, novi 5008 je stigao sa mnogo novih aduta. Poslednja verzija novog Peugeot i-cockpit-a, EMP2 modularna platforma i veliki broj visokotehnoloških dodataka koji će vašu vožnju učiniti sigurnijom i zabavnijom. Iza elegantnih i modernih linija krije se praktično vozilo, spremno da odgovori svim zahtevima. Od lansiranja prethodne verzije modela 5008, 2009. godine, došlo je do mnogo promena u ovom segmentu koji je sada u potpunosti prilagođen potrebama današnjih kupaca koji očekuju moderan dizajn, prefinjenu tehnologiju, praktičnost i vrhunske vozne karakteristike. Svoju ofanzivu u SUV segmentu, Peugeot je zaokružio kreiranjem 5008-ice, nakon sjajnih uspeha 2008 i automobila godine u Evorpi i Srbiji, modela 3008.

Jedinstveni enterijer za desetku

Enterijer je zaista jedinstven i prepoznatljiv po najnovijem Peugeot i-cockpit-u koji čine multifunkcionalni ekran od 8 inča, head-up displej viosoke rezolucije od 12,3 inča i kompaktni volan. Kada je reč o eksterijeru u novi model su integrisani svi SUV kodovi - vertikalni prednji grill” sa širokim usisnicima za vazduh, duga i ravna, gotovo horizontalna hauba, dok je vetrobransko staklo pomereno unazad, široke zaštitne lajsne na vratima, štitnici lukova blatobrana i nižih delova branika, unapređeni prilazni i odlazni uglovi, veliki točkovi, aluminijumski krovni nosači, 3D trodelna zadnja svetla sa efektom crvenog opala u obliku tri kandže, kao i vizuelni potpis brenda.

Maksimalna modularnost

Kod novoe 5008-ice međuosovinsko rastojanje je 2,84 metara što ga čini najudobnijim u klasi. Sa ukupnom dužinom od 4,64 metara, nova 5008-ica je za 19 centimetara duža od Peugeot-a 3008, a 11 centimetara duža u odnosu na svog prethodnika. U prilog maksimalnoj modularnosti novog SUV-a govore i tri potpuno nezavisna i preklopiva sedišta u drugom, dva nezavisna, preklopiva i ukloniva sedišta u trećem redu, koja dolaze kao opcija u dodatnoj opremi, kao i kapacitet prtljažnika od 780 litara.

Skrojen za uživanje

Kada su u pitanju benzinski i dizel motori, sve verzije se nalaze na samom vrhu kada je u pitanju emisija CO2, 115g/km kod benzinskih agregata i 105/gkm kod dizela. Sa novim SUV modelom, svako putovanje će biti pravo uživanje u luksuzu zahvaljujući FOCAL premijum hi-fi sistemu, masažerima lumbalnog dela, velikom panoramskom krovu i još mnogo premijum opcija koje se nude u okviru dodatne opreme.

Paleta benzinskih i dizel agregata

U ponudi su benzinski turbo motor od 1.2 kubika sa 130 KS (tri godine za redom nosilac titule “Engine of the year“ u klasi od 1.0-1.4 kubika), kao i agregat koji smo mi vozili 1.6 sa 165 KS dostupan sa manuelnim i automatskim menjačem. Kada su u pitanju dizel motori ispod haube upakovani su 1.6 Hdi sa 120 KS, 2.0 Hdi sa 150 i 180 KS. Verzije od 120 i 180 konjskih snaga su pored manuelnih uparene i sa automatskim menjačem.

Novi Peugeot 5008 u Active paketu opreme sadrži dvozonsku automatsku klimu, aluminijumske felne od 17 inča, multifunkcionalni ekran od 8 inča, led dnevna svetla, zadnje parking senzore, kožni volan, sistem za upozorenje na nenamerno napuštanje trake (LDW)... Ovaj model sa benzinskim motorom je dostupan za 24.890 evra.

Komentari(0)

sortiraj