Daimler Truck predstavlja eActros LongHaul kamion i proširuje svoj portfolio e-mobilnosti
Električni kamion za duge relacije, eActros LongHaul biće najvažnija Daimler Truck novina na ovogodišnjem IAA Transportation međunarodnom salonu za komercijalna vozila
Daimler Truck sledi cilj potpunog CO2-neutralnog lokalnog transporta. Proizvođač to demonstrira širokim portolijom potpuno električnih vozila na IAA Transportation 2022 sajmu u Hanoveru. Najvažnija novina kompanije Daimler Truck je električni Mercedes-Benz eActros LongHaul kamion za velike udaljenosti, koji proizvođač prvi put predstavlja javnosti. Daimler Truck je predstavio konceptni prototip električnog kamiona na konferenciji za novinare uoči IAA u nedelju uveče. Serijski eActros LongHaul ima domet od oko 500 kilometara sa jednim punjenjem baterije i sposoban je za megavatno punjenje. Spremnost za serijsku proizvodnju planirana je za 2024. godinu. Još jedna inovacija na sajmu je električni Mercedes-Benz eActros 300 u verziji tegljača za fleksibilan teški distributivni transport. Pored toga, Daimler Truck je najavio električni Mercedes-Benz eAtego na baterije za segment srednjih opterećenja. Kao još jedna novina, proizvođač predstavlja laki, baterijski električni FUSO Next Generation eCanter na IAA - slavi svoju evropsku premijeru na IAA Transportation samo dve nedelje nakon svetske premijere.
Do 2030. godine, CO2-neutralna komercijalna vozila koja su u
vožnji trebalo bi da čine do 60 procenata prodaje Daimler Truck-a na tržištima
EU30. Pojavljivanjekompanije Daimler Truck na ovogodišnjem IAA sajmu je njeno
prvo pojavljivanje kao nezavisne DAX kompanije. Kao poslovna jedinica kompanije
Daimler Truck, vodeći svetski proizvođač autobusa Daimler Buses je takođe
postavio za cilj potpuno CO2-neutralan portfolio vozila. Daimler Buses ima za
cilj da ponudi CO2-neutralne modele u svakom segmentu do 2030. godine. Pored
električnog Mercedes-Benz eCitaro modela na baterije, koji je u serijskoj
proizvodnji od 2018. godine, Daimler Buses planira da lansira prvi potpuno
električni međugradski autobus od 2025. godine. Prvi čisto električni autobus
uslediće od kraja ove decenije. Na konferenciji za novinare u nedelju uveče,
Daimler Buses je kao svetsku premijeru predstavio sledeću generaciju autobusa
Setra TopClass i ComfortClass sa efikasnim konvencionalnim pogonom. Što se tiče
dizajna, ovi modeli pokazuju novo „porodično lice“ i postavljaju standarde za
sisteme bezbednosti i pomoći sa Active Brake Assist 5 sistemom kao standardom
i opcionim Active Drive Assist 2 sistemom.
Martin Daum
-Od poslednjeg IAA sajma pre četiri godine, napredovali smo
punom brzinom sa prelaskom na CO2-neutralni transport. Ove godine već imamo
osam serijskih vozila sa električnim pogonom na baterije u našem portfoliju.
Međutim, nije dovoljno samo ponuditi prava vozila. Našim kupcima je takođe
potrebna odgovarajuća infrastruktura. Ovde smo aktivni na raznim nivoima. Za
brzu izgradnju, neophodno je da se cela industrija i vlade udruže - kaže Martin
Daum, CEO Daimler Truck.
Karin Radstrom
-Kontinuirano proširujemo naš portfolio električnih kamiona
na baterije. Naš fokus je na pružanju jasnih prednosti našim klijentima. Zbog
toga su naši električni kamioni posebno dizajnirani za e-mobilnost, što im daje
bolju upravljivost, energetsku efikasnost i izdržljivost - objašnjava Karin Radstrom,
CEO Mercedes-Benz Trucks.
Karl Deppen
-FUSO je lider u elektrifikaciji komercijalnih vozila. Od
uvođenja male serije FUSO eCanter pre pet godina, stekli smo veliko iskustvo i
vredne povratne informacije od kupaca koji upravljaju kamionima u svakodnevnim
operacijama. Sa sledećom generacijom eCanter-a, sada nudimo našim klijentima
e-Mobility rešenja po meri, za širok spektar primena. Preduzimajući sledeći
korak u proširenju našeg portfolija proizvoda i ulaskom u proizvodnju velikih
razmera, nastavljamo ka održivom transportu budućnosti - Karl Deppen, CEO
Daimler Truck Asia.
Till Oberworder
-Već smo postigli mnogo u pogledu elektrifikacije sa našim
eCitarom i odgovarajućim uslugama, uključujući infrastrukturu, izgradnju, IT
rešenja i obuku. Pored kontinuiranog unapređenja našeg eCitara, međugradski
autobusi i autobusi za duža putovanja su sada u fokusu naših razvojnih
aktivnosti. Za ovo smo definisali jasnu mapu puta – rekao je Till Oberworder,
CEO Daimler Buses.
eActros LongHaul sa
preko 600 kilovat sati kapaciteta baterije
eActros LongHaul predstavljen na IAA sajmu pruža uvid u
dizajn serijskog vozila sa svojim jasnim konturama i LED svetlosnom trakom u
prednjem delu. Mercedes-Benz Trucks je takođe najavio dodatne informacije o
seriji eActros LongHaul. Tri paketa baterija obezbeđuje instalirani ukupni
kapacitet od preko 600 kW, a dva elektromotora, kao deo nove e-osovine,
generišu kontinuiranu snagu od 400 kW isnagu od preko 600 kW. Pored tegljača,
Mercedes-Benz Trucks će takođe proizvoditi krute varijante eActros LongHaul-a
odmah pri lansiranju na tržište. Ovo će kupcima ponuditi brojne druge
mogućnosti upotrebe u potpuno električnom transportu. Mercedes-Benz Trucks
razvojni inženjeri dizajniraju eActros LongHaul tako da vozilo i njegove
komponente ispunjavaju iste zahteve u pogledu izdržljivosti kao i
konvencionalni Actros za velike udaljenosti. To znači 1,2 miliona kilometara
puta u periodu od deset godina.
eActros LongHaul će biti prvo potpuno električno serijsko
vozilo kompanije Mercedes-Benz Trucks koje će se proizvoditi od početka do
kraja na postojećoj montažnoj traci u fabrici kamiona Wörth. Ovo takođe
uključuje ugradnju svih električnih komponenti i puštanje vozila u rad na kraju
linije. To omogućava visoke proizvodne kapacitete i potpuno paralelnu
proizvodnju kako konvencionalnih tako i potpuno električnih kamiona na istoj
liniji. Sa modelima eActros 300/400 i eEconic, sa druge strane, elektrifikacija
se do sada odvijala u posebnom procesu u Future Truck Center u Wörth-u.
Baterije koje se koriste u eActros LongHaul modelu koriste
tehnologiju litijum-gvožđe fosfatnih ćelija (LFP). Odlikuje ih, pre svega, dug
radni vek i više upotrebljive energije. Baterije eActros LongHaul-a mogu da se
pune od 20 do 80 procenata za manje od 30 minuta na stanici za punjenje sa
snagom od oko jednog megavata. Srž koncepta Mercedes-Benz Trucks za
dugolinijski transport na električne baterije je da ponudi kupcima kompletno
rešenje koje se sastoji od tehnologije vozila, konsaltinga, infrastrukture za
punjenje i usluga. Planirano je da eActros LongHaul bude pravi izbor za kupce u
pogledu profitabilnosti, održivosti i pouzdanosti. Prvi prototipovi su već podvrgnuti
intenzivnom testiranju, a eActros LongHaul će biti testiran na javnim putevima
ove godine. U narednoj godini, prototipovi koji su blizu proizvodnje ići će
kupcima na testiranje u stvarnom svetu.
eActros 300 tegljač za
fleksibilnu upotrebu
Varijanta modela eActros 300 kao tegljač može da vuče sve
standardne evropske poluprikolice, uzimajući u obzir maksimalnu dozvoljenu
ukupnu dužinu. E-kamion je zasnovan na istoj tehnologiji kao i eActros 300/400.
Tri baterije, svaka sa instaliranim kapacitetom od 112 kW, omogućavaju domet
do 220 km sa jednim punjenjem baterije. Pokretanje serijske proizvodnje
planirano je za drugu polovinu 2023. godine.
FUSO Next Generation
eCanter u više varijanti
Petogodišnje iskustvo sa eCanter-om i povratne informacije
kupaca širom sveta zasnovane na više od 6 miliona pređenih kilometara na
električni pogon, ugrađeni su u razvoj eCantera sledeće generacije. Rezultat
je električni kamion koji kupcima nudi veću fleksibilnost za različite primene
između 4,25 i 8,55 tona dozvoljene bruto težine vozila (GVW). Sa dve varijante
kabine Standard (1.695 mm širine) i Comfort (1.995 mm širine) i ukupno šest
različitih međuosovinskih rastojanja od 2.500 mm do 4.750 mm, sledeća
generacija modela eCanter može da se koristi u lakšim građevinskim poduhvatima
i hortikulturi, kao i u gradskom distributivnom transportu i za opštinske
poslove. Globalno, više od 100 varijanti će biti dostupno. eCantersledeće
generacije pokreće elektromotor od 110 kW (varijante sa GVW od 4,25 i 6 tona)
ili 129 kW (varijante sa GVW od 7,49 i 8,55 tona) sa optimizovanim pogonom i
430 Nm obrtnog momenta. Da bi se zadovoljili različiti zahtevi kupaca, novi tip
koncepta modularnih baterija kupcima nudi tri opcije sa dometom do 70 km, 140
km ili 200 km sa jednim punjenjem baterije. LFP (litijum gvožđe fosfatne)
baterije imaju nominalni kapacitet od 41,3 kWh po pojedinačnom modulu baterije.
Jedinica za punjenje je kompatibilna sa svim naponima koji se koriste na
osnovnim tržištima i podržava punjenje i naizmeničnom strujom (AC) i
jednosmernom strujom (DC). Kombinovani sistem punjenja (CCS) je standard, a
punjenje je moguće sa do 104 kW.
Sledeća generacija modela eCanter je dostupna sa najnovijom
sigurnosnom opremom kao što je Active Brake Assist 5 (ABA5) sistem, kao i
Active Sideguard Assist, čime se takođe postavljaju novi standardi u ovom
segmentu. Uz eMobility ekosistem, FUSO svojim korisnicima nudi konsalting i
podršku u svim aspektima u vezi sa infrastrukturom za punjenje, finansiranjem i
radom. Početak prodaje planiran je za 4. kvartal 2022. godine, a serijska
proizvodnja FUSO sledeće generacije eCanter-a uslediće 2023. godine.
Krajnji cilj -
CO2-neutralan transport na putu do 2050. godine
Ambicija kompanije Daimler Truck je da do 2039. godine ponudi samo nova vozila u Evropi, Japanu i Severnoj Americi koja su CO2-neutralna prilikom vožnje ("tank-to-wheel"). FUSO je pokrenuo malu serijsku proizvodnju prve generacije eCantera 2017. godine; električni modeli Mercedes-Benz eCitaro, eActros i eEconic su u serijskoj proizvodnji od 2018. godine, 2021. godine i 2022. godine. Freightliner eCascadia za tržište Severne Amerike će uslediti ove godine, a u narednim godinama će biti lansirano još vozila koja su CO2-neutralna. U drugoj polovini ove decenije, kompanija će takođe dodati serijsko proizvedene kamione sa pogonima na gorivne ćelije na bazi vodonika u svoj asortiman vozila. Prvi prototipovi Mercedes-Benz GenH2 kamiona su već podvrgnuti intenzivnom testiranju – kako na stazi za testiranje, tako i na javnim putevima. Cilj razvoja je domet do 1.000 kilometara i više. Ovo čini kamion pogodnim za posebno fleksibilne i zahtevne operacije, posebno u važnom segmentu teškog transporta na velike udaljenosti. Krajnji cilj je da se do 2050. godine postigne CO2-neutralan transport na putu.
Komentari(0)