Fabrika grupe Stellantis u poljskom gradu Tihi proizvela 2,5 miliona vozila Fiat 500
Broj primeraka modela 500 napravljenih u Poljskoj je dostigao 2,5 miliona, rekordna brojka za jedan model proizveden u fabrici grupe Stellantis u gradu Tihi
Čak 2,5 miliona primeraka modela 500 je proizvedeno u fabrici grupe Stellantis u poljskom gradu Tihi. Model kojim je postignut rekord, a koji je poručio kupac iz Francuske, je 500 hybrid opremljen sa „blagim“ hibridnim motorom sa 70 KS. Reč je o efikasnoj, kompaktnoj i laganoj pogonskoj jedinici, koja nudi zabavno i udobno iskustvo vožnje, koja smanjuje potrošnju i emisiju.
Tehnologija „blagog“ hibrida,
upotrebljena u modelima 500 i Panda tokom 2020. godine, bila je prvi korak u
svet elektrifikacije za brend Fiat. To je vrlo brzo učinilo Fiat neprikosnovenim
standardom u Evropi za elektrifikovanu urbanu mobilnost otvorivši time put ka
hibridnim automobilima. U 2020. godini, modeli 500 i Panda Hybrid, zajedno sa
Lancia Ypsilon, su isporučeni do ukupno 110,000 kupaca, pri čemu su 500 i Panda
činili više od 50% ukupne prodaje. Od izlaska na tržište do danas, ova tri
modela su prodata u ukupno 155,000 primeraka.
Rezultat od 2,5 miliona
proizvedenih primeraka znači da je model 500 oborio rekord poljske fabrike za
ukupnu proizvodnju jednog modela, više od druge generacije modela Panda
(2.168.000 primeraka) i modela Fiat 126p (2.166.000). Ikona brenda Fiat koja se
proizvodi u Poljskoj od 2007. je odmah postigla i nastavlja da postiže velike
uspehe na međunarodnim tržištima, u toj meri da se isporučuje kupcima u preko
100 zemalja širom sveta. Takođe, 80% je prodato van Italije, čineći ga
najinternacionalnijim automobilom brenda Fiat i ambasadorom krilatice
Proizvedeno u Italiji. Glavna tržišta, pored Italije, su Ujedinjeno
Kraljevstvo, Francuska, Nemačka, Španija, Belgija, Holandija, i daleke zemlje
poput Japana. 500 je stigao čak i na egzotična tržišta poput Kajmanskih Ostvra,
Kurasaoa, Sv. Martina, Senegala i Gane.
Fiat 500 je završio 2020. kao
evropski lider u segmentu gradskih automobila sa impresivnim i rekordnim
tržišnim udelom od 17,7%, time ponavljajući rezultat postignut godinu dana
ranije, nakon što je i povećao svoj udeo u segmentu za 3 procenta. Ove rekordne
brojke pokazuju da je model konzistentno cenjen i popularan kod kupaca. Takođe,
jedan je od najnagrađivanijih automobila na svetu, što je dokazano sa preko 60
međunarodnih trofeja koje je osvojio od početka svoje proizvodnje. To uključuje
prestižne nagrade „Automobil godine 2008“, „EuroCarBody 2007“, „Auto Europa
2008“, „Najbolje dizajniran automobil 2009“, „Zlatni Kompas 2011“ i „Najlepši
automobil na svetu“.
Nakon predstavljanja prve generacije 1957. godine, preko 6,7 miliona primeraka modela 500 je prodato širom sveta. Ovo je potvrda do koje mere je ikona brenda Fiat postala deo kolektivne mašte generacija vozača: različitih godina, ukusa i nacionalnosti. Tajna njegovog svetskog uspeha leži u tome što neprestano evoluira, a ostaje veran svom identitetu. Uspeh se takođe duguje mnogim specijalnim serijama predstavljenim tokom nedavnih godina, pokazujući da je Fiat 500 oduvek bio trendseter, sa sposobnošću da se reinterpretira u saradnji sa drugim kultnim brendovima, od mode do brendove luksuzne nautike, od umetnosti do sveta sporta, udišući život u jedinstvene verzije, i istražujući neistraženo za ovaj gradski automobil. Ove verzije uključuju upečatljive Diesel, Gucci, Gq i Collezione izdanja, povezana sa svetom mode, izvanredne Riva i Abarth Rivale, originalne Anniversario i 560, za proslavljanje originalnog automobila iz 1957, i 500 Mirror u oblasti povezanosti i 120th Anniversary.
Komentari(0)