Fiat 500 i Panda Hybrid - Prvi korak ka elektrifikaciji
Modeli 500 i Panda predstavljaju dve duše Fiat brenda. Prvi, emotivniji, predstavlja simbol pop kulture, mode i dizajna. Drugi je funkcionalniji i „trendi“, sa pet vrata
Zajedno mogu da zadovolje potrebe svakog korisnika i danas. Prvi put, zajedno su u jedinstvenoj specijalnoj seriji Hybrid Launch ediciji - Lansiranje pvog hibridnog izdanja. Fiat 500 i Fiat Panda, neosporivi lideri u segmentu gradskih automobila, biće prvi modeli FCA Grupe u svojoj kategoriji koji će koristiti novu hibridnu tehnologiju. Novi modeli 500 i Panda Hybrid, koji će biti dostupni od marta 2020. godine, doneće još jednu revoluciju urbane mobilnosti, čime će ovi modeli biti dostupni svima i postati novi evropski standard za električne gradske automobile.
Pionir u tehnologiji i inovator u mobilnosti
Novi modeli 500 i Panda Hybrid
pružiće sve prednosti efikasne, kompaktne, lake i pristupačne hibridne vožnje.
Ukratko, to je najbolje rešenje za gradski automobil i u skladu je s Fiat-ovim
pristupom. Tokom poslednjih 120 godina, ovaj italijanski proizvođač automobila
je bio pionir u tehnologiji i inovator u mobilnosti, a sada i održivoj mobilnosti.
Prekretnica u istoriji brenda Fiat
Godina 2020. označava novu
prekretnicu u istoriji brenda Fiat. Sa pojavom novih hibridnih verzija modela
Fiat 500 i Panda, elektrifikacija brenda počinje, i nastaviće se s početkom
proizvodnje u Torinu novog modela 500. Ovaj model će biti 100% električan i
zato će imati ključnu ulogu u elektronskoj mobilnosti u okviru FCA strategije.
U ovoj godini grupa će ponuditi asortiman proizvoda i usluga kako bi pružila
korisnicima kompletno i održivo iskustvo mobilnosti.
Ekskluzivna Launch Edition serija
Nadalje, po prvi put u istoriji ova
dva tradicionalna i komplementarna Fiat modela, 500 i Panda biće dostupni u
posebnoj jedinstvenoj seriji - ekskluzivnoj Launch Edition seriji, sa
debitantskim nastupom novog benzinskog Mild Hybrid motora koji kombinuje
najnoviju porodicu trocilindričnih FireFly jednolitarskih motora snage 70 KS sa
12-voltnim BSG elektromotorom i litijumskom baterijom.
U poređenju s 1,2-litarskim Fire
motorom sa 69 KS, verzija Mild Hybrid utiče bolje na potrošnju goriva, što
smanjuje emisije CO2 u proseku za 20% i
do 30% kod modela Panda Cross, bez žrtvovanja performansi. Takođe je obezbeđen
vrlo visok standard komfora pri vožnji zahvaljujući BSG sistemu, koji omogućava
tiho restartovanje, lagano bez vibracije, s unutrašnjim sagorevanjem u
Stop&Start funkcijom.
Specijalna serija može se prepoznati po znaku Hybrid
Korisnici će takođe uživati u
prednostima vozeći hibridni model (zadovoljava Euro 6D Final), koje, u
zavisnosti od lokalne regulative,
obuhvataju slobodu pristupa i kretanja u gradskim centrima, jeftiniji
parking u gradskim centrima i poreske olakšice. Specijalna serija može se
prepoznati po znaku Hybrid na zadnjem delu i ekskluzivnom logou H, koji
formiraju dve kapi rose, na centralnom panelu. Rosa, simbol svetlosti zore i
početka nove ere, upotrebljena je kao inspiracija za novi i ekskluzivni Dewdrop
Green boju eksterijera koji stoji automobilima kao elegantno odelo, u savršenoj
harmoniji sa temama prirode i inovacija.
Unutra, presvlake sedišta su verne održivoj filozofiji celog
projekta, savršena kombinacija s FCA Mild Hybrid tehnologijom i inovativnim
duhom modela Fiat Panda i Fiat 500. Sedišta u Launch Edition seriji
su prva u automobilskom sektoru koja će delom biti pravljena od Seaqual® Yarn materijala,
čijim se tkanjem dobija specijalni materijal sertifikovan od organizacije
Seaqual Initiative, i koji se dobija od reciklirane plastike - od koje 10%
dolazi iz okeana, a 90% s kopna. Seaqual® Yarn se proizvodi pretvaranjem plastike sakupljene u morima u
pahuljice polietilen tereftalata.
Fiat i Seaqual Initiative
Ove
pahuljice se koriste za predivo od kojih se tkanine prave. U fazi tkanja,
morska poliester plastika se meša s ostalim ekološkim, prirodnim, recikliranim
ili obrađenim vlaknima. Ovaj zeleni proces je upotpunjen korišćenjem boja
i ekoloških premaza čija proizvodnja je zasnovana na tehnikama štednje vode i
energije. Kompanija Fiat sarađuje sa organizacijom Seaqual Initiative kako bi podržala čišćenje okeana
i preduzela korake protiv zagađivanja mora i okeana.
Dva
nova modela, Fiat 500 i Panda u izdanju Hybrid Launch Edition, zato će ispuniti
očekivanja korisnika koji podjednako paze na estetiku kao i na ekološka
pitanja, posebno u smislu potrošnje i emisije. Fiat 500 i Panda su dva komplementarna simbola brenda
Fiat, koji predstavljaju urbanu mobilnost u Evropi, sa oko 400.000 jedinica
prodatih tokom godine. Sada uvođenjem Mild Hybrid tehnologije, modeli 500 i
Panda napraviće značajan doprinos poboljšanju održivosti urbane vožnje.
Kako FCA Mild Hybrid tehnologija funkcioniše
Novi benzinski Mild Hybrid motor,
koji se nadovezuje na nasleđe poznatog Fire motora, sa više od 30 miliona proizvedenih primeraka, koristi
jednolitarsku, trocilindričnu konfiguraciju sa maksimalnom snagom od 70 KS pri 6.000
rpm i maksimalnim obrtnim momentom od 92 Nm pri 3.500 rpm.
Glava cilindra ima dva ventila po
cilindru i jednu glavu motoru sa sistemom varijabilnog pomeranja ventila
(intervale određuje lanac). Struktura obuhvata kompaktnu komoru za sagorevanje,
usisnike s visokim protokom i eksterni sistem EGR (sistem recirkulacije
izduvnih gasova), što pruža upečatljivo visok kompresioni odnos (12:1) što
znači bolju termalnu efikasnost.
Karter razvijen u saradnji sa kompanijom Teksid
Karter, koji je razvijen u saradnji
sa kompanijom Teksid, je napravljen od aluminijumske legure livene pod visokim
pritiskom sa oblogom cilindra od livenog gvožđa, što smanjuje vreme startovanja
i ograničava težinu motora na samo 77 kilograma. Dodatno, trenje je smanjeno
zbog mehanizma klipnjače sa odnosom prečnika/hoda od 1,24 i postavljanjem
klipnjača 10 mm u stranu kako bi se maksimizovala efikasnost.
BSG sistem postavljen direktno na motor
BSG sistem je postavljen direktno na
motor i funkciše putem kaiša koji takođe pokreće pomoćne sisteme. Sistem može
da povrati energiju tokom kočenja i usporavanja, i čuva je u litijumskoj
bateriji sa kapacitetom od 11 Ah, i koristi je, sa maksimalnom snagom od 3.600
W, kako bi restartovao motor Stop&Start funkcijom i kao podršku tokom
ubrzavanja.
Ova tehnologija omogućava motoru s
internim sagorevanjem da se isključi, čak i pri brzinama manjim od 30 km/h,
tako što će se prosto prebaciti u neutralno stanje (kontrolna tabla, koja
prikazuje informacije o hibridnom sistemu, ukazuje vozaču kada to može da
uradi). Pri vožnji „u leru“, litijumska baterija napaja sve elemente,
omogućavajući da vozač ima potpunu kontrolu nad vozilom.
Šestostepeni C514 ručni prenos
Mild
Hybrid pogonska jedinica u najnovijim Panda i 500 Hybrid Launch Edition
modelima kombinovan je sa novim šestostepenim C514 ručnim prenosom
(transverzalni menjač, pogon na prednje točkove), sa elementima koji su
usmereni ka povećanju mogućnosti manevrisanja i poboljšanju ekonomičnosti,
uključujući nova ležišta i zaptivke s niskim trenjem, korišćenje posebnih
lubrikanata visoke efikasnosti, i do sad neviđenim odnosom šeste brzine koji
poboljšava ekonomičnost potrošnje goriva u vožnji izvan grada. Svakako je uzet
u obzir komfor kada je optimizovana podrška za sistem prenosa. Konačno, novi
sistem obuhvata spuštanje celog pogonskog sistema za 45 mm, pa se automobilom
lakše upravlja na putu zbog nižeg težišta.
FCA grupa je razvila porodicu novih
Firefly motora da bi ponudila kolekciju smanjenih benzinskih agregata koje
karakteriše dobra potrošnja goriva i performanse koje postavljaju standarde sa
širokom spektrom primene. Osnovna struktura novih motora garantuje efikasnost,
modularnost i solidan nivo standardizacije po pitanju komponenti i proizvodnog
procesa, fleksibilnosti i potencijal za razvoj u budućnosti.
Stalne tehnološke inovacije i bezvremeni stil
Nova verzija Hybrid Launch Edition
ponovo pozicionira dva Fiat modela kao zvezde šoua, zahvaljujući stalnim
tehnološkim inovacijama i bezvremenom stilu. U isto vreme, oni dopunjavaju
jedan drugog: u segmentu gradskih automobila, kod nas, 500 predstavlja
„ambicioznu“ stranu, a Panda „funkcionalnu“.
Fiat 500 je jedan od
najreprezentativnijih primera italijanske genijalnosti, koji osvaja korisnike
više generacija. Klasični Fiat 500 se prvi put pojavio 1957. godine, a potom je
obnovljen 2007. godine - ovaj model je došao na puteve Evrope 1960-ih, potom je
napravio potpunu revoluciju u kategoriji gradskih automobila u prvoj deceniji
21. veka nudeći izuzetnu i do tada neviđenu kombinaciju stila i tehnoloških
inovacija u ovom segmentu.
I sada, zahvaljujući verziji 500
Hybrid Launch Edition, nastaviće da igra vodeću ulogu u urbanoj mobilnosti, a
prošle godine, jedanaeste godine modela, zabeležio je najbolji rezultat do sad,
sa oko 194.000 registrovanih automobila. Jedan od sastojaka ovog uspeha su
specijalne serije - preko 30 je predstavljeno, što je omogućilo istraživanje
teritorija u koje gradski automobili do tada nisu zalazili. Sada je vreme da
500 Hybrid Launch Edition nastavi tehnološko putovanje ka budućnosti urbane
mobilnosti u trećem milenijumu.
Podjednako fascinantan je i istorijat
modela Fiat Panda. Tokom više od 40 godina, Panda je nepogrešivo predstavljala
dnevnu vezu s automobilom - neposrednije, bezbrižnije. Tajne popularnosti ovog
automobila čine njegove kompaktne dimenzije eksterijera, prostranost
unutrašnjosti koja se može podesiti tako da odgovara svim transportnim
potrebama, širok asortiman motora i brojne kombinacije boja.
Ukupno, više od 7,5 miliona korisnika
očarano je jednostvanošću i privlačnošću modela, pravom odrazu karakteristika
brenda Fiat. Pored toga, model Panda je uvek bio nosilac štafete kada su u
pitanju informacije u celom segmentu. Na primer, to je bio prvi gradski
automobil s pogonom na sva četiri točka (1983. godine), prvi u segmentu koji je
osvojio prestižnu nagradu za automobil godine (2004.) i iste godine, prvi
automobil koji je stigao do kampa u podnožju Everesta, koji se nalazi na
nadmorskoj visini od 5.200 metara.
Dug niz rekorda nastavio se 2006.
godine kada je Panda bio prvi veći gradski automobil na metan koji je ušao u
proizvodnju. Godine 2013. to je bio prvi automobil u klasi u koga je uvedeno
automatsko hitno kočenje. A danas stiže Panda Hybrid Launch Edition, model
spreman da napravi revoluciju u urbanoj mobilnosti tako što će ispuniti nove
potrebe ljubitelja Pande, globalne zajednice koja gleda u budućnost s rastućim
poštovanjem prema životnoj sredini.
O Seaqual inicijativi
Seaqual inicijativa je jedinstvena
platforma za saradnju koja izražava osećanja i posvećenost zaustavljanju
zagađenja plastikom i pomaganju lokalnim zajednicama da pređu na cirkularnu
ekonomiju. Seaqual inicijativa započinje i upravlja saradnjom između privrede,
NVO, ribara, zajednica i lokalnih i nacionalnih organa kako bi se izgradila
infrastruktura neophodna da se otpad u moru pretvori u vrednost.
Takođe pomaže da se naši okeani očiste od otpada izradom širokog dijapazona kvalitetnih održivih proizvoda napravljenih od Seaqual® Yarn, materijala koji sadrži recikliranu plastiku iz mora i ima mogućnost praćenja materijala i sertifikacije. Kada biraju proizvode koji sadrže recikliranu plastiku iz mora, potrošači znaju da pomažu da se okonča zagađenje plastičnim otpadom. Time što podržava Seaqual inicijativu, Fiat je deo međunarodne zajednice posvećene pročišćenju naših okeana i pomaganju lokalnim zajednicama.
Komentari(0)