Fiat 500 - Poželjan i posle jedanaest godina
Model Fiat 500 je najprodavaniji model u 11 evropskih zemalja, i među top tri u još četiri zemlje. Više od 30 specijalnih serija čine neke od tajni njegovoh uspeha
Kao večan simbol italijanskog stila i proizvodnje širom sveta, vanvremenski FIAT 500 nastavlja da zadivljuje, ostvarivši, u svojoj jedanaestoj godini, najbolje godišnje rezultate, sa skoro 194.000 registrovanih modela u Evropi u 2018. godini (ukupan broj za FIAT 500 i Abart 500). Ovo je još jedan rekord za najprodavaniji automobil u svom segmentu, u kome je ostvario svoj drugi najbolji rezultat sa udelom od oko 15%.
Luka Napolitano
-Ova rekordna prodaja
podseća nas da je model 500 prava, vanvremenska ikona automobilizma, i to ne
samo za brend Fiat - kaže Luka Napolitano, direktor brendova Fiat i Abarth za
EMEA region i dodaje: - Vrlo sam ponosan na ovaj rezultat, koji pokazuje da je
model 500 najprodavaniji u 11 evropskih zemalja i među tri najprodavanija u još
četiri zemlje. Tokom svojeg jedanaestogodišnjeg
postojanja, model 500 nikada nije izašao iz mode, i bio je uspešan svuda kao
simbol italijanskog dizajna i proizvodnje. Iako je očuvao svoj identitet,
prošao je kroz više interpretacija, povezujući svoje ime sa legendarnim
brendovima, od mode do luksuznih jahti i od predele koji su neobični za jedan
gradski auto. Kao njegov veličanstveni prethodnik, novi model 500 je
"osvetlao" svakodnevne živote i ulice celog sveta, postavši kul
rešenje za urbanu mobilnost širom sveta. Danas je on najinternacionalniji FIAT
model, koji se prodaje u više od 100 zemalja širom sveta, sa 80% modela
prodatih izvan Italije. Od 2007. do danas, proizvedeno je ukupno više od
2.110.000 FIAT 500 automobila, a taj broj se povećava na 6 miliona kada se
dodaju preteče ovog modela koje su proizvedene između 1957. i 1977. godine. Sve
ovo čini 500 jednim od najprodavanijih modela kompanije Fiat u njenoj istoriji.
I dalje oduševljava svojim stilom
Legendarni 500 nastavlja da
oduševljava svojim vanvremenskim stilom i POP suštinom, sa svojim uglađenim i
zaobljenim linijama, i izaziva osmeh na licima ljudi na putevima širom sveta.
Bez sumnje, tajna uspeha ovog modela uključuje i niz od više od 30 specijalnih
serija koje su zasnovane na FIAT 500 i Abart 595 modelima i koje su se pojavile
od 2007. godine do danas. Zapravo, iako je uvek ostao veran svom identitetu,
FIAT 500 takođe se preobrazio u automobil sposoban da zagazi u nove teritorije,
kao što su tehnologija, moda i dizajn luksuznih jahti. Stvarajući tako nove
ciljeve koje treba postići, model je uspeo da se neprestano osvežava, a da opet
zadrži svoj status vanvremenske legende. Ova strategija potvrdila je svoju
uspešnost u 2018. godini, uz specijalne serije 500 Mirror, 500 Collezione i 500
Spiaggina '58. Kao kruna postignuća u 2018. godini, koja je zaista bila odlična
godina, prošlog decembra najavljeno je da će 10. februara, kao deo izložbe
“Vrednost dobrog dizajna”, klasični model serije FIAT 500 F kojeg je kupio
Muzej moderne umetnosti u Njujorku biti javno izložen po prvi put. Ovim je
potvrđen njegov simbolični značaj u pogledu svetske scene dizajna.
Nova porodica modela 500 Mirror
Prva specijalno izdanje
koje je imalo premijeru u 2018. godini bio je visoko-tehnološki 500 Mirror koji
je Luka Napolitano predstavio putem virtuelne konferencije za medije u januaru,
otkrivajući potencijal nove porodice modela 500 Mirror pred 200 novinara iz
cele Evrope, povezanih virtuelno preko video linka, kao i pred ostalih 1.500
koji su se uključili tokom naredna 72 sata. Inovativna serija potvrdila je
tradicionalnu otvorenost kompanije Fiat prema sve naprednijoj visokoj
tehnologiji koja olakšava život i vozačima i putnicima.
Posebno govoreći, kao deo
standardnog paketa opreme, specijalna serija Mirror sa modelima 500, 500X i
500L uključivala je inovativni sistem ekrana osetljivog na dodir UconnectTM HD
LIVE od 7 inča, uz već konfigurisanu Apple CarPlay platformu i kompatibilnost
sa Android AutoTM platformom. Prepoznatljivi po svojim ekskluzivnim tamno
plavim uniformama koje jasno pozivaju estetiku tehnologije i povezanosti, tri
modela specijalne serije Mirror takođe su predstavljala i premijeru sistema
Mopar Connect za pomoć na putu i servise vertikalne kontrole u realnom vremenu
kojima se može pristupiti putem pametnog telefona.
Fiat u svetu visoke mode
Od tehnoloških inovacija
verzija serije Mirror, došlo se do sofisticirane visoke mode, neodvojive od
prirode specijalne serije modela 500 Collezione Primavera i 500 Collezione
Autunno, koji su označili povratak brenda Fiat u svet visoke mode. Ovo je bilo
prvo polje na kom se model oprobao uz veliki uspeh od svojih najranijih dana,
pomoću specijalnih serija 500C by Gucci i 500 by Diesel. Dve nove specijalne
serije modela 500 Collezione pozdravile su dolazak proleća i jeseni svojim
prepoznatljivim šarama, svaka upečatljiva po svojoj posebnoj uniformi i
ekskluzivnoj kombinaciji boja i materijala - jedna u ženstvenijoj, a druga u
muževnijoj varijanti.
Prvo 500 Collezione
izdanje, u svojoj prolećnoj uniformi, predstavljeno je prošlog aprila u Milanu,
na početku svoje turneje po svetskim prestonicama mode, stila i umetnosti.
Nakon glavnog italijanskog stecišta mode, došao je red na London, metropolu
koja je dom najvećeg broja legendarnih 500 automobila izvan Italije. Put se
nastavio preko živopisnog Berlina, na romantičnoj obali Sene u Parizu, da bi se
završio u srcu Madrida. Pet neverovatnih lokacija, a začetak tematski obojenih
događaja nastavio se krajem oktobra, premijerom druge specijalne serije 500
Collezione inspirisane jeseni i modom za muškarce.
Ovaj model učestvovao je na
reviji u robnoj kući Rinascente u Milanu, jednoj od najčuvenijih na svetu,
odeven u sofisticiranu Brunello uniformu u dve nijanse, čiji je utisak
pojačavala bočna linija bakarne boje i unutrašnjost sa prugastim dezenom. Po prvi put, milanska robna kuća sa dugom
istorijom, u kojoj moda postaje pristupačna, bila je mesto na kojem se održala
jedna automobilska konferencija za medije, u pratnji vrhunskog brenda mode za
muškarce, časopisa L'Uomo Vogue, sa kojim deli svoje vrednosti elegancije i
pažnje koje posvećuje detaljima.
U 2018. godini, FIAT 500
takođe je bio prisutan i na polju Nasleđa (Heritage), sveta sa čvrstim sponama
srodnosti sa impresivnim legatom italijanskog brenda koji seže više od jednog
veka u prošlost. Posebno u vezi s tim, Milano je takođe bio mesto održavanja
glamuroznog događaja 4. jula, na kojem je 130 gostiju, uključujući novinare,
poznate i uticajne ličnosti, proslavilo i rođendan legende kompanije Fiat koja
je na svet došla 1957, a i 60. godišnjicu čuvenog modela 500 Jolly,
predstavljenog 1958. godine i poznatijeg pod imenom Spiaggina koji je bio prva
specijalna serija legendarnog malog automobila i simbol slatkog života (Dolce
Vita). Dvostruka godišnjica obeležena je specijalnom serijom 500 Spiaggina '58,
autentičnog kultnog primerka, proizvedenog u ograničenom izdanju sa izuzetnim
odlikama dizajna. Model je bio dostupan samo u kabriolet verziji, za potpun
letnji ugođaj i privlačnost jednog doba koje je postalo neraskidiv deo
kolektivne svesti. Kako i priliči zvezdi doba Dolce Vita, nova specijalna
serija ponela je divnu uniformu u Volare Blue boji, sa bež mekim krovom, koja
prkosi svojom belom bočnom linijom i alu-felnama od 16 inča izrađenim u
klasičnom stilu.
Na kraju, ali ne i kao
najmanje važni, došla su dva dodatna priznanja za proslavu 4. Jula - spot uz
muziku pesme Volare, italijanskog evergrina koji je otpevao Domeniko Modunjo
(Domenico Modugno) na festivalu u Sanremu 1958. godine, iste godine kada je na
svet došla klasična 500 Spiaggina, kao i izložbeni model Spiaggina by Garage
Italia, koji je dizajniran od strane kreativnog i stilskog centra Garage Italia
odnosno Pininfarina na osnovu modela FIAT 500C, sa jedinstvenim
karakteristikama koje odišu duhom tog vremena.
Od Milana do Palerma, od
najinternacionalnijeg italijanskog grada do bisera Mediterana. U glavnoj ulozi
su uvek model 500 i njegov vanvremenski stil. Zapravo, prestonica Sicilije bila
je domaćin premijere nove game modela Abart 595 u oktobru. Ova nova linija
predstavlja poslednju verziju čuvenog modela Scorpion 500, izražavajući dve
strane njegovog karaktera - performanse i stil. Novi Abart 595 otkriven je pred
poštovaocima brenda tokom ponovnog izvođenja klasične legendarne trke Targa
Florio, najstarije u svetu motosporta. Karl Abart bio je neposredno povezan sa
trkom Targa Florio, počevši odmah nakon rata, jer su se krivudavi putevi
Sicilije činili savršenim za pokazivanje kvaliteta njegovih trkačkih
automobila.
Zbog toga Scorpion i Targa
dele blisku vezu, kao i istoriju trkačkih uspeha i anegdota kojih se svi
sećaju. Naposletku, svakom ko se divi ovim klasičnim automobilima koji su
brendu Abart doneli status trkačke legende neće biti teško da ceni kako je,
tokom godina, surovo polazište trkačkog sporta oblikovalo neprocenljivo nasleđe
stila i performansi koje nam je dalo automobile kakve imamo danas.
Komentari(0)