Fiat 500X sa novim motorima i naprednim tehnologijama
FIAT 500X, italijanski krosover, unapređen je kako iznutra tako i spolja, sa novim izgledom i tehnologijom koji će da zadovolje potrebe modernih vozača u ovom brzo rastućem segmentu
Ovaj model je jedan od pet najprodavanijih četvorotočkaša u svom segmentu od 2016. godine. Novi 500X ima potpuno svež eksterijer sa novim klasterima LED svetla i Full-LED prednjim svetlima, kao i novim enterijerom, koji još više naglašava njegov nepogrešiv identitet modela 500 dok pruža veću funkcionalnost i komfor u isto vreme.
Novi model po prvi put nudi novu porodicu trocilindričnih i
četvorocilindričnih motora u jednom Fiat vozilu, koji garantuju zadovoljstvo
vozača sa do 20% boljom ekonomičnošću potrošnje u odnosu na prethodne benzinske
motore, a da su pritom i do 20% tiši od turbo dizel varijanti. Kako navodi
italijanski proizvođač automobila, vožnja je prijatnija, komfornija i
bezbednija nego ikad do sad sa novim sistemima pomoći pri vožnji koji su deo
standardnog paketa opreme na svim verzijama. Sistem automatskog prepoznavanja
saobraćajnih znakova, zajedno sa Speed Advisor sistemom za preporučenu brzinu
omogućava vozačima da izbegnu kršenje maksimalne dozvoljene brzine tako što
jednostvanim klikom prilagođavaju brzinu vozila koristeći informacije očitane
sa saobraćajnih znakova kraj puta, dok Lane Assist sistem pomoći pri promeni
trake služi kao upozorenje pri promeni trake na auto-putevima.
Novi dizajn, za funkcionalnost i
karakter
Kao nepogrešiv prikaz najboljeg dizajna brenda Fiat, novi 500X je
evoluirao i postao još moderniji i funkcionalniji, sa novim elementima
osmišljenim tako da pružaju komfor i bezbednost, sa detaljima kojima je
posvećeno puno pažnje i tipičnim porodičnim stilom karakterističnim za model
500.
Najinteresantnije novine uključuju nove klastere LED svetala. Nova
dnevna svetla i klasteri zadnjih LED svetla su standardnog dizajna i imaju još
moderniji izgled, u savršenom skladu sa najnovijim stilskim dodacima uvedenim u
porodici 500. Po narudžbini su dostupna i nova prednja svetla sa Full LED
tehnologjiom, izrađena u partnerstvu sa kompanijom Magneti Marelli, koja, pored
nepogrešivog stila modela 500, pružaju i još moćnije osvetljenje, i koja su 20%
svetlija od Xenon tehnologije sa prethodnog modela. Konačno, jedna od glavnih
karakteristika automobila je stilizovan, visokotehnološki LED potpis oko
modula, što daje prednjem delu modela 500X jasan i upečatljiv vizuelni
identitet.
Urban verzija ima potpuno nov dizajn prednjeg i zadnjeg branika, dok
Cross i City Cross imaju nove zaštitne ploče kojima potvrđuju svoj smeli
identitet. Novi eksterijer odražava dve ličnosti modela - urbanu, za lakoću
vožnje kroz gradski saobraćaj, zahvaljujući njenim kompaktnim dimenzijama i
višom pozicijom vozača, dok je Cross za avanture izvan grada, sa pogonom na
četiri točka. Kompaktan spolja, a
prostran unutra, njegov veliki i bezbedni enterijer bogato je ukrašen premijum
materijalima, detaljima visokog kvaliteta i praktičnim pregradama.
Komforan enterijer, u nepogrešivo italijanskom stilu, sa izborom od
sedam različitih presvlaka, izrađenih kombinovanjem različitih vrsta tkanina,
kože, detalja i boja, veliki izbor mogućnosti za sedišta i komforan prostor za
noge. Jedna od najvećih inovacija je kompletno restilizovan kokpit, sa novom
tablom sa instrumentima sa grafikom koja se sada još lakše čita, zajedno sa
novim upravljačem koji je oblikovan tako da obezbedi bolji položaj ruku vozača
i savršeno rukovanje, sa premijum tehno-kožnom presvlakom i radio kontrolama,
za bezbedniju vožnju u svakom trenutku. Ergonomična kabina obezbeđuje komforno
i opuštajuće iskustvo, dodatno poboljšano kontrolama koje su na dohvat ruke,
položajem menjača i ugodnim prednjim naslonom za ruku.
Instrument tabla je i dalje raspoređena u tri okrugle celine, u
najboljem stilu modela 500, sa savršenim spojem starinskog izgleda i moderne
tehnologije. Dva analogna prikaza, brzinometar i takometar, su raspoređena sa
strane, dok podesivi TFT ekran od 3,5 inča na sredini pruža ključne informacije
vozaču ja jednostavan i razumljiv način.
Benzinski motori nove generacije
Novi 500X je prvi Fiat model opremljen inovativnom porodicom turbo
motora osmišljenih da postignu odgovarajuću ravnotežu između performansi i
zadovoljstva koje pružaju najbolji turbo dizel motori uz 20% bolju ekonomičnost
u poređenju sa prethodnim benzinskim motorima.
Novi Firefly turbo motori ispunjavaju standard Euro 6/D – TEMP i imaju
filter čestica čađi (GPF), i predstavljaju rezultat više od 75.000 sati
virtualnog testiranja, 60.000 sati terenskih testiranja vozila uživo i pet
miliona kilometara pređenih na putevima širom sveta kako bi se potvrdila
njihova snaga i pouzdanost.
Nova linija turbo benzin motora razvijena je na modularnoj strukturi sa
cilindarskom jedinicom od 0,33 litra, i obuhvata trocilindrični 1-litarski
motor koji proizvodi 120 KS i 190 Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa
šestobrzinskim ručnim menjačem i pogonom na prednjim točkovima, kao i
četvorocilindrični 1,3-litarski motor sa 150 KS i 270 Nm obrtnog momenta, u
ovom slučaju sa šestobrzinskim DCT automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom,
i pogonom na prednjim točkovima.
Njihova posebna izrada garantuje efikasnost, modularnost, visok nivo
standardizacije komponenata i procesa proizvodnje, kao i fleksibilnost i
mogućnost za buduću evoluciju.
Motori od aluminijumske legure
Novi motori napravljeni su u potpunosti od aluminijumske legure, što
pruža nepobedivu lakoću (trocilindrična verzija teška je samo 93 kilograma),
dok se blok cilindara, izrađen u partnerstvu sa Teksidom, pravi od legure aluminijuma dobijene livenjem pod
visokim pritiskom, sa arhitekturom okvira koja pruža najbolju kombinaciju
snage, težine i strukturnih performansi.
Upotreba mnogih inovativnih tehničkih karakteristika doprinosi
poboljšanju performansi i maksimizovanju komfora pri vožnji, a među njima su
direktno ubrizgavanje goriva kojim se postiže maksimalna volumterijska
efikasnost, zatim turbo punjač niske inercije koga kontroliše električni
aktuator rasteretnog ventila, koji, zajedno sa modulom turbo kompresora sa
hlađenjem vodom direktno u sklopu usisne grane, što omogućava bolje reagovanje
na skretanje i veoma dobro ubrzanje.
Još jedna inovacija u novim Turbo motorima je uvođenje treće generacije
ekskluzivne MultiAir tehnologije (zvane MultiAir III), koja dalje optimizuje
efikasnost spaljivanja kroz stalnu kontrolu otvora usisnog ventila i tajminga
zahvaljujući posebnim profilima usisne i izduvne bregaste osovine, ovim se poboljšava
efikasnost pri niskom opterećenju putem recikliranja izduvnog gasa kroz
otvaranje usisnih ventila. Kada je
potrebno više snage, MultiAir III tehnologija smanjuje stvarni nivo kompresije
usporavanjem zatvaranja ventila, kontrolišući destinacije goriva i značajno
poboljšavajući ekonomičnost čak i pri najvećim opterećenjima.
Nova 500X linija benzin motora je kompletirana pouzdanim 1,6 E-Torq sa
110 KS, koji stiže u kombinaciji sa ručnim prenosom i pogonom na prednjim
točkovima, i koji je sada unapređen kako bi ispunio Euro 6/D – TEMP standard smanjenja zagađenja. Tri MultiJet II turbodizel motora sa
stop-start funkcijom takođe su unapređeni i sada su usklađeni sa Euro 6/D –
TEMP standardom. Sa novim 500X dolazi opcija od tri turbo dizel motora sa
MultiJet II tehnologijom, razvijenom i patentiranom od strane FCA grupe, koja
je sada unapređena sa selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR) kako bi model
bio usklađen sa Euro 6/D - TEMP standardom.
Ovo su tri dostupna zapreminska kapaciteta 1,3 litre, 1,6 litara i 2,0
litre. Preciznije govoreći, MultiJet II motor koji proizvodi 95 KS uparen je sa
ručnim menjačem i pogonom na prednjim točkovima, dok MultiJet II od 1,6 litara
i 120 KS dolazi u kombinaciji sa šestostepenim ručnim ili automatskim menjačem
sa dvostrukim kvačilom i pogonom na prednjim točkovima. MultiJet II pogonska
jedinica od 2,0 litara i 150 KS donosi devetostepeni automatski menjač i pogon
na sva četiri točka. Kako bi se obezbedila maksimalna efikasnost, svi dizel
motori u sebi sadrže novi sistem koji u jednoj jedinici spaja SCR sa
ubrizgavanjem sredstva AdBlue, u cilju smanjenja ispuštanja azotnih jedinjenja
(NOx) i filter čestica čađi (DPF) kako bi se čestice (PM) uhvatile i njihov
broj se smanjio.
Ovo znači da motor postiže najviši mogući nivo usklađenosti sa
ekološkim standardima za dizel sisteme na današnjem tržištu, pri tom ne
žrtvujući performanse. Krive koje prikazuju snagu i obrtni momenat potvrđuju
vrhunske osobine linije motora MultiJet II koji obezbeđuje svoju prepoznatljivi
optimalni obrtni momenat pri niskom nivou obrta po minuti i u ovoj poslednjoj
konfiguraciji. MultiJet II od 1,3 litre isporučuje 95 KS i najviši stepen
obrtnog momenta ništa manji od 200 Nm pri 1500 rpm, dok MultiJet II od 1,6
litara obezbeđuje 120 KS i najviši obrtni momenat od 320 Nm pri samo 1750 rpm. MultiJet
II pruža 150 KS i najviši obrtni momenat od impresivnih 350 Nm pri 1500 rpm.
Pored stila, bogatog sadržaja i besprekorne udobnosti, novi 500X odgovorio je na potrebe kupaca koji žele sisteme za pomoć u vožnji i povezanost, nudeći im uzbudljivu, udobnu i bezbednu vožnju.
Komentari(0)