Francuz prepun snage i agilnosti
Fenomenalna francuska perjanica konkurenciju bukvalno izbacuje „iz cipela“ po potrošnji goriva
Novi Renault Clio je fantastičan gradski automobil, počev od dizajna, moderne unutrašnjosti, pa sve do potrošnje goriva. Njegovo precizno upravljanje, stabilnost i dinamički kvaliteti su u službi uživanja tokom vožnje, pre svega u gradskim uslovima. Moderna nagnuta linija karoserije sugeriše pokret čak i kada je automobil u mirovanju.
Izuzetno mali
potrošač
Glavni argument ovog
četvorotočkaša je veoma štedljiv agregat. Redakcija MAKINA.RS imala je priliku
da testira ovu francusku perjanicu na četiri točka u verziji Intens Energy 1.5
dCi sa motorom snage od 110 KS. Ono što odmah moramo reći jeste da ovaj
četvorotočkaš u gradskoj vožnji potroši nestvarnih 5,5, a na otvorenom putu
verovali ili ne, samo četiri litara dizela! Testirani model je pre nas prešao
samo 2.500 kilometara, pa prema svim pokazateljima potrošnju goriva može
sigurno spustiti za koju „oktavu“ niže posle pređenih još nekoliko hiljada
kilometara.
Izvanredni dizel agregat odlično
vuče i pod većim teretom, kako na uzbrdici, tako i na otvorenom putu.
Maksimalnu brzinu na cajgeru smo isterali na 180 km/h, a do stotke stiže za 12 sekundi. Šestostepeni manuelni menjač je
proveren i pokazao se kao veoma lagan u perbacivanju stepena prenosa. Kvačilo
je izuzetno mekano, a servo sistem reaguje dobro u svakom trenutku vožnje. Na
gasu je maksimalno živahan, u krivinama precizan, a na otvorenom putu agilan.
Kvalitetna
vožnja
Stabilan je, veoma dinamičan i
dovoljno prostran za četiri odrasle osobe. Očarao nas je, pored male potrošnje,
prevashodno zbog odličnog dizajna. Clio ima izuzetnu karoseriju i opremu radi sigurne
vožnje, i to komplet vazdušnih jastuka u kombinaciji sa ojačanom strukturom
radi optimalne zaštite u slučaju sudara. Nudi izuzetnu sigurnost koja je bila
predmet najstrožijih testiranja. Idealan je spoj zabave, energije i
jedinstvenog dizajna s izraženim sportskim linijama. Jedan je od retkih
četvorotočkaša koji je sa sigurnošću stvoren za kvalitetnu vožnju po gradskim
ulicama, a ujedno objedinjuje eleganciju i atletski oblik.
Savremen i
moderan
Čvrsta i robusna pojava Clia pleni
na svakom metru asfalta. Zadnji deo vozila deluje savremeno i sa dobro
odmerenim proporcijama. Modernog je dizajna, koji istovremneo zrači dinamikom i
robustnošću prednjeg dela. Izražajnog odlika svetlosna grupacija daje savremen
izgled ovom vozilu. Branik i maska su dobro integrisani u karoseriju, a dizajn
bočnih strana ovog četvorotočkaša dodatno naglašava njegov zanimljiv izgled.
Pored odličnog motora i
mladalačkog izgleda, Clio se može podičiti i enterijerom. Njegova unutrašnjost
je našarana za desetku, i to od volana, instrument table, kućišta menjača,
vrata... Tabla sa instrumentima je u potpunosti okrenuta prema vozaču, dok
grafika omogućava jednostavno, neposredno čitanje informacija zahvaljujući
velikim i veoma dobro vidljivim ciframa. Funkcionalan je i prostran. Ima
dovoljno mesta za noge i dobar položaj za vožnju, kao i veoma jednostavan
pristup svim komandama. Ono što je bitno za vozača jeste da je svaki prekidač u
vozilu dobro smešten, a najvažniji su grupisani zajedno u sredini komandne table.
Cena testiranog Clia u top verziji je 15.900 evra, a ovaj četvorotočkaš prodaje
se već od 9.650 evra.
Više
slika Renault Clio možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs
Tekst:
Dragan
Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1,5 dCi
Snaga 110 KS
Menjač 6-stepeni
Makismalna
brzina 180km/h
Potrošnja 4-5,5l
Cena 9.650 - 15.900 evra
Komentari(1)