Frankfurt IAA - Opel u električnoj ofanzivi
Opelov izvršni direktor Mihael Lohšeler zajedno sa ambasadorom Opela Jirgenom Klopom otvorio je OPELHAUS 120 na IAA Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu
Opel ide električno, a isto važi i za štand D31 u hali 11.0. U razgovoru sa osvajačem Lige šampiona Klopom, Lohšeler je predstavio najnovije vesti koje se tiču svetskih premijera koje privlače poglede, kao i električnu ofanzivu kod lakih komercijalnih vozila. Vrlo efikasna nova Opel Corsa, baterijsko-električna Corsa-e i Corsa-e Rally debituju u Frankfurtu, zajedno sa prvim Opelovim plug-in hibridom, modelom Grandland X Hybrid4 sa pogonom na svim točkovima i izlaznom snagom do 300 KS.
Modeli koji se takođe prvi put
pojavljuju u Frankfurtu su nova Opel
Astra sa petoro vrata i Sports Tourer -
najefikasnija Astra svih vremena, sa pet agregata koji emituju manje od 100
g/km CO2 i izuzetno niskim koeficijentom otpora vazduha od 0,26. Svoju
premijeru na nemačkom salonu automobila ima i Opel Zafira Life koja
nudi mesto za do devet osoba i donosi mnoštvo inovativnih tehnologija.
Mihael Lohšeler je naglasio važnost
Opelove električne ofanzive.
-U 120 godina proizvodnje automobila,
Opel je uvek kombinovao nemački inženjering sa strastvenim dizajnom, čineći
najnovije tehnologije i inovacije dostupnim svima. Isto danas važi za
elektromobilnost, i to je razlog zašto je Opel izabrao svoj najpopularniji
model Corsa da omogući e-mobilnost - rekao je Mihael Lohšeler.
Ovo ne važi samo za svakodnevni
život, već i za auto-moto sport, što pokazuje premijera potpuno nove Corse-e
Rally. Opel je prvi proizvođač automobila koji će ponuditi
baterijsko-električno vozilo za reli, počevši od sledeće godine sa ADAC Opel
e-Rally Cup-om.
Pored putničkih automobila i laka
komercijalna vozila će pokretati električna energija u budućnosti.
-Opel će biti održivo profitabilan,
globalan i električan. Do 2024. godine, svi Opelovi modeli će biti
elektrifikovani. Vozila na struju će biti posebno važna za ,,poslednji
kilometar’ u urbanim područjima, na primer, za usluge prevoza ili preduzeća.
Zbog toga sa ponosom najavljujem da će Combo Life, Combo Cargo i Zafira Life
dobiti električnu verziju 2021. godine. Što se tiče modela Vivaro, njegova
električna verzija će biti dostupna tokom naredne godine - Mihael Lohšeler.
Opel Zafira Life će posebno igrati
ključnu ulogu u budućem razvoju elektromobilnosti. Pored predstavljanja
hibridnih i baterijsko-električnih vozila na tržištu, Opel takođe cilja da
zauzme vodeću ulogu u istraživanju i razvoju drugih pionirskih sistema pogona.
-Opel ima mnogo godina iskustva u
razvoju gorivnih ćelija, pa je to razlog zašto je tim u Riselshajmu imenovan
kao Globalni centar za vozila sa pogonom na vodonik i gorivne ćelije PSA
Grupacije. Prva generacija Zafire je već poslužila kao tehnološka platforma za
HydroGen od 1 do 3. Nastavljamo ovu tradiciju - nova Zafira Life će biti prvi
model brenda koji će imati novu generaciju pogona na gorivne ćelije - objasnio
je Mihael Lohšeler.
Opel Corsa, Corsa-e i Corsa-e Rally
Modernija, dinamičnija i efikasnija
nego ikada pre, šesta generacija Opel Corse je bez sumnje jedna od zvezda
ovogodišnjeg Salona automobila u Frankfurtu. Dolazi sa vrlo ekonomičnim
benzinskim i dizel agregatima koji imaju raspon snage od 75 KS do 130 KS (NEDC4
potrošnja goriva: grad 5,5-3,7 l/100 km, otvoreni put 4,4-2,9 l/100 km,
kombinovana vožnja 4,7-3,2 l/100 km, 106-85 g/km CO2; WLTP kombinovano: 6,2-4,0
l/100 km, 140-105 g/km CO2). Nova generacija bestselera je takođe po prvi put
dostupna i kao potpuno električna Corsa-e sa baterijama od 50kWh, snagom od 136
KS i dometom do 330 kilometara (WLTP1). Umerena potrošnja goriva i dinamična
vožnja su karakteristika svih opcija pogona, a uzorne vrednosti emisije gasova
dolaze čak do nule prilikom vožnje električnog modela Corsa-e.
Ukupna sportska impresija ide rame uz
rame sa smanjenom težinom, najlakša Corsa čak ide ispod brojke od hiljadu
kilograma i dolazi sa niskom pozicijom
sedenja. Aktivna i pasivna bezbednost su takođe na visokom nivou, a Opelovi
inženjeri su fino podesili šasiju i upravljanje. U novoj Corsi, Opel nudi
tehnologije i sisteme asistencije koji su kupcima poznati samo iz viših klasa
automobila. Pravi vrhunac su adaptivna IntelliLux LED matrix svetla bez
odsjaja, koja Opel čini dostupnim po prvi put u segmentu malih automobila.
Druge inovacije koje su novitet kod
Corse su sistem bočni čuvar kontrolisan senzorima, panoramska kamera za pogled
unazad od 180 stepeni i automatski asistent za parkiranje, kao i sistemi poput
upozorenja na sudar sa vozilom ispred sa automatskim kočenjem u slučaju
opasnosti i detekcijom pešaka, a tu su i inteligentni tempomat kao i
asistencija održavanja vozila u traci.
Vozači i putnici Corse imaju odličnu
povezanost i zabavu sa novim spektrom info-zabavnih sistema koje čine
Multimedia Radio, Multimedia Navi sa 7-inčnim ekranom osetljivim na dodir u
boji, i vrhunski Multimedia Navi Pro sa 10-inčnim ekranom osetljivim na dodir u
boji sve do u potpunosti digitalnog kokpita u Corsi-e. Uz to, Corsa nudi novi,
opcioni ,,Opel Connect’’ servis sa navigacijom uživo, direktnom konekcijom sa
službama za pomoć na putu, pozivom ka hitnim službama i mnogim drugim
funkcijama.
Sa modelom Corsa-e Rally, Opel je
prvi proizvođač automobila na svetu koju nudi baterijsko-električno vozilo za
reli. Tokom 2020. godine, Opel i ADAC će pokrenuti ADAC Opel e-Rally Cup, prvi
reli kup jednog brenda za električne automobile na svetu, koji će pokazati put
unapred za automoto sport van granica Nemačke.
Opel Grandland X Hybrid4
Pored nove Corse-e, sledeći model u
Opelovoj električnoj ofanzivi je Grandland X sa najmodernijom plug-in hibridnom
tehnologijom i pogonom na svim točkovima. Pogonski sistem modela Grandland X
Hybrid4 uključuje WLTP-sertifikovani 1,6 litarski turbo punjeni benzinski motor
sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija 200 KS. Pored toga, tu je i električni
pogonski sistem sa dva električna motora snage 109 KS i litijum-jonskom
baterijom od 13,2kWh. Prednji električni motor je uparen sa elektrifikovanom
osmostepenom automatskom transmisijom. Drugi električni motor, generator i
diferencijal su integrisani u električno pokretanu zadnju osovinu kako bi se
omogućio pogon na sve točkove po potrebi.
Grandland X Hybrid4 će ponuditi
četiri moda vožnje - električni, hibridni, AWD i sport. Na primer, izbor
hibridnog moda dozvoljava automobilu da automatski izabere najefikasniju metodu
pogona, sa mogućnošću da se prebaci na električni mod za vožnju sa nultom
emisijom kada ulazi u centar grada, što omogućava automobilu da pređe do 59
kilometara u potpuno električnom modu bez zagađenja po WLTP ciklusu (67-69 km
po NEDC3).
Sport mod omogućava dinamičniju
vožnju kombinovanjem benzinskog i električnog motora. Izbor AWD moda aktivira
elektrifikovanu zadnju osovinu za maksimalnu trakciju na svim vrstama puteva.
Kako bi još više unapredio efikasnost, Grandland X Hybrid4 dolazi sa
regenerativnim sistemom kočenja kako bi energiju proizvedenu prilikom kočenja
ili smanjenja brzine vratio u baterije.
Najefikasnija Opel Astra ikada
Sa kompletno novom generacijom motora
i menjača, Opel Astra postavlja standarde za nisku emisiju. Ultra moderni
trocilindarski benzinski i dizel agregati obezbeđuju živahne performanse i vrhunski
komfor u vožnji sa optimalnim prigušenjem buke. Kontra-rotirajuće međuvratilo u
bloku trocilindarskog motora neutralizuje vibracije. Sa izlaznom snagom od 105
KS do 145 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 195 do 300 Njutn metara, postižu
odličnu ravnotežu između performansi i efikasnosti
Bazne pogonske jedinice imaju
šestostepeni manuelni menjač kao standard. Nova bezstepena automatska
transmisija i devetostepeni automatik sa neprimetnim promenama brzina takođe
doprinose manjoj potrošnji i većem komforu. Astra takođe prednjači u pogledu
aerodinamike. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26 za Astru hečbek kao i za
karavan Sports Tourer, novi kompaktni Opel je najefikasnija Astra ikada i jedan
od najaerodinamičnijih automobila u svojoj klasi. Ukupno, aerodinamička
optimizacija nove Astre uštedi 4,5 g CO2 po kilometru prema WLTP standardima.
Nova Astra je podjednako izvrsna po
pitanju komfora, infozabavnih sistema i sistema asistencije. Ovome doprinose
još snažnija prednja kamera i digitalna kamera za pogled unazad kao i bežično
punjenje mobilnih telefona i grejanje vetrobranskog stakla. Nova Astra se
pretvara u koncertnu dvoranu sa opcionim Bose zvučnim sistemom.
Nova Opel Zafira Life
Već 20 godina, atraktivni,
fleksibilni i praktični vanovi se zovu Zafira. Ovo načelo se nastavlja na IAA
Salonu automobila 2019. sa modelom Opel Zafira Life.
Četvrta generacija je dostupna u tri dužine - ,,Mala’’ dužine 4,60 metara,
,,Srednja’’ sa 4,95 metara i ,,Velika’’ sa 5,30 metara, od kojih svaka dolazi
sa do devet sedišta. Većina verzija prostranog vana su niže od 1,90 metara i
tako mogu da pristupe klasičnim podzemnim garažama, što je bitno kada se
koristi kao hotelski šatl, ali isto tako i za sve vozače koji žele da svoj
automobil parkiraju bilo gde bez prepreka.
Novi van takođe dolazi sa malim
krugom okretanja, dobrim upravljanjem i opciono sa dvoje kliznih vrata
kontrolisanih putem senzora koja se elektronski otvaraju putem pokreta stopala,
jedinstvena funkcija komfora u ovom segmentu tržišta. U unutrašnjosti, ,,S’’
verzija Zafire Life već nudi do 3.600 litara prtljažnog prostora, koji može da
se uveća do 4.900 litara u ,,L’’ verziji. Pored toga, konfiguracije sa do osam
kožnih sedišta još više unapređuju komfor. I kao vrhunac, luksuzni ,,Lounge’’
paket opreme je dostupan sa pokretnim stolom, mnoštvom prostora za noge i
jastucima za sedišta pozadi širine 48 centimetara.
Zafira Life ispunjava sve potrebe, od svestranih enterijera, visokog komfora i sofisticiranih sistema asistencije vozaču, do najmodernijeg infozabavnog sistema, head-up displeja, automatske kontrole brzine koja je bazirana na kameri i radaru kao i IntelliGrip elektronskog sistema kontrole proklizavanja. Napredna tehnologija je uparena sa kul izgledom, ujednačenim proporcijama, kratkim prepustima i tipičnim Opel izgledom prednjeg dela. Vozač i putnici će takođe opciono moći više da uživaju u korišćenju vozila uz pomoć dvodelnog panoramskog staklenog krova i opcijom otvaranja prozora na vratima prtljažnika.
Komentari(0)