Gradski trkač s jakim pedigreom

Model „mini“ pokazao se kao prava gradska formula, spoj stila i bezbednosti, koji je svoju pravu ćud pokazao na otvorenom drumu

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli




„Mini moris one“ od samog izlaska na ulice širom sveta privukao je ogromnu pažnju. Kada je u pitanju ovaj četvorotočkaš, osećanja su pomešana kod mnogih vozača, jer na prvi pogled je tako moderan, a opet star kao svoj prethodnik.

Redakcija MAKINA.RS vozila je ovog malog gradskog četvorotočkaša u verziji 1,2 sa motorom snage od 102 KS. Predstavio nam se u najboljem svetlu i pokazao se, a i dokazao, kao mala gradska formula. Pravi je odgovor za nesnosne gradske gužve, ali kada s njim izađete na otvoren put, shvatite da se ovaj mališan bukvalno „lepi za asfalt“, i da sa njim ni najmanje „nema šale“. Ovaj automobil sve i da hoće, ne može ostati neupadljiv. U „miniju“ je sve tako moćno, snažno luksuzno...

Unutrašnjost za desetku

Sofisticirana unutrašnjost naročito se ogleda u lepom obliku komandne table s diskretnim detaljima od metala. Kako bi smanjili buku, proizvođači su uradili još bolju izolaciju nego ranije. Za njega slobodno možemo reći da dostiže, ako ne i da nadmašuje, vrhunski unutrašnji i spoljašnji dizajn, koji preovladava na tržištu, a mi ga ocenjujemo čistom desetkom. Nudi neuobičajeno veliki stepen udobnosti za putnike na prednjim sedištima. Kada sednete u kabinu, „mini“ bukvalno „šljašti“ sa svih strana. Sve je u vašoj blizini, a svako dugme ima različitu boju koja u noći sijaju kao mali reflektori. Velike staklene površine pritom putnicima stvaraju utisak da se nalaze u nekakvoj luksuznoj limuzini. Već na prvim kilometrima ovaj četvorotočkaš pokazao nam je svu svoju stabilnost koja je potrebna. Efikasno elektronsko upravljanje i šestostepeni menjač povećavaju performanse motora zadržavajući veoma nisku potrošnju goriva. U gradskoj vožnji ovaj lepotan potroši 8,5 litara, dok na otvorenom putu iz rezervoara „iscedi“ šest litara benzina. Maksimalnu brzinu na cajgeru smo isterali na odličnih 190 km/h. Ovaj mališan svoju pravu narav otkriva tek kada ga nagazite po gasu. Prednji i zadnji spojler, novi pragovi, kao i sportski izduvni sistem, kompletni enterijer, aluminijumske pedale, ručica menjača i brojni drugi detalji čine ovaj automobil neprikosnovenim u svom izgledu.

Bezbedan 100 odsto

Ova mala limuzina poseduje bezbedonosne zone u slučaju sudara, kao i rasipanje sile udara u cilju maksimalne zaštite svih osoba u vozilu. Prednji i bočni vazdušni jastuci, nasloni za glavu i ostali elementi pasivne bezbednosti obezbeđuju u svakom trenutku sigurnost. To takođe stvara jaku osnovu za aktivne sisteme, kao što je ABS i ESP. „Mini“ je veliki u pogledu stila i bezbednosti, a ipak dovoljno mali da se uklopi u bilo koju gradsku saobraćajnicu. Ukoliko imate prilike da vozite ovog malog četvorotočkaša, verujte nam na reč da će vam on promeniti pogled na svet automobilizma.

Kada jedan automobil ovako dobro izgleda, a uz to je izuzetno praktičan za vožnju, brz i veoma siguran na putu, mogu mu se lako oprostiti nedostaci. U ovom slučaju našli smo samo jedan, a to je malo mesta za putnike koji sede na zadnjoj klupi. Zanimljivo je da, ukoliko ste visoki, nećete glavom udariti o „nebo“, već nećete znati šta ćete s nogama.


Tekst

Dragan Stanimirović


LIČNA KARTA

Zapremina motora 1,2

Snaga motora 102KS

Menjač 6-stepeni

Makismalna brzina 190 km/h

Ubrzanje 0-100 9,1 sekunda

Potrošnja 6 - 8,5l

Komentari(0)

sortiraj