MINI kao mali bolid
Modeli sa troja i petoro vrata i MINI Cabrio dobijaju sedmostepeni Steptronic automatski menjač sa dvostrukim kvačilom što će još više doprineti njihovom trkačkom stavu
Britanski premijum proizvođač automobila MINI naglašava sportski karakter svojih modela ugradnjom novog tipa menjača koji je dostupan za ovaj model sa troja i petoro vrata, i MINI Cabrio kao alternativa manuelnom šestostepenom menjaču koji predstavlja standardnu opremu. Novi menjač sa duplim kvačilom omogućava izuzetno brze promene stepena prenosa koje čine vožnju zabavnijom, ali istovremeno zadržava sve komforne karakteristike rada jednog automatskog menjača. Još jedna pozitivna karakteristika je i povećana efikasnost pogonskog sklopa.
Kocept rada menjača je takav da dva instalirana kvačila
funkcionišu zajedno tako što je jedno zaduženo za aktivaciju neparnih stepena
prenosa (1, 3, 5, 7, hod unazad), a drugo parnih (2, 4, 6). Kada je potrebno
izvršiti promenu u jednom kvačilu opada pritisak, dok u drugom raste i tako se
dobija efekat promene prenosa bez prekida obrtnog momenta.
Novim menjačem sa duplim kvačilom se upravlja elektronskom
ručicom, koja se uvek vraća u prvobitno stanje nakon aktivacije vožnje
unapred, unazad ili neutral (pozicije D, R, N). Aktivacija parkinga se obavlja
pritiskom na dugme P. Sa pozicije D pomeranjem ručice menjača ulevo se aktivira
posebno sportski program vožnje – “S mode” iz koga se po potrebi može preći u
manuelni mod.
Princip rada menjača sa dvostrukim kvačilom je preuzet sa
trkačkih vozila. Kao na trkačkoj stazi, MINI vozači mogu da izvedu veoma
dinamične manevre ubrzanja što im omogućava menjanje brzina bez prekida
obrtnog momenta. Vozač može držati pedalu u određenom položaju dok se promena stepena prenosa obavlja u
deliću sekunde i na tačno proračunatim brojevima obrtaja tako da je omogućeno
konstatnno ubrzanje, bez prekida.
U automatskom režimu, izbor optimalnog stepena prenosa je još
bolji u vozilima koja imaju opcioni MINI navigacioni sistem. Upravljačka
jedinica menjača sa dvostrukim kvačilom je tada sposobna da preuzme podatke o
navigaciji kako bi prilagodila svoju strategiju rada datoj situaciji na putu.
Kada se približava oštroj krivini ili raskrsnici, na primer, prebacivanje u
niži stepen se vrši ranije, kako bi se mogao koristiti efekat kočenja motora za
usporavanje. Kada prolazi kroz dve povezane krivine, održava se stepen prenosa
kako bi se izbegle nepotrebne promene i osigurala idealna brzina za moćno
ubrzanje prilikom izlaska iz krivine.
Komentari(0)