Hamilton i Rozberg ponovo staju jedan drugom na crtu, ovoga puta na najekstremnijoj trci sveta
Poznato je da između ovog dvojca vlada rivalstvo i takmičarski duh još iz perioda dok su od 2013. do 2016. godine vozili za Mercedes
Od kako se i Niko Rozberg priključio Extreme E, atraktivnom takmičenju u vožnji električnih SUV automobila u nekim od najudaljenijih lokacija na svetu, svi se pitaju da li je ovo nastavak poznatog rivalstva između njega i Luisa Hamiltona koji se prenosi sa staza Formule jedan. Čuveni vozači oformili su svoje timove, Rosberg Xtreme Racing sa jedne strane, odnosno X44 sa druge, koji će se naći u najekstremnijim izazovima u borbi za prvo mesto na ovom prestižnom takmičenju.
Poznato je da između ovog dvojca vlada
rivalstvo i takmičarski duh još iz perioda dok su od 2013. do 2016. godine
vozili za Mercedes. Kao članovi istog tima, Hamilton i Rozberg pobedili su na
54 od 78 trka tokom četiri sezone. Britanac je imao 32 pobede, 55 puta se našao
na postolju, a od toga je čak 42 puta bio ispred Rozberga. Sa druge strane,
Nemac je imao 22 pobede, 50 završetaka na postolju i plasirao se ispred
Hamiltona 36 puta. Tokom ovog perioda Hamilton je dva puta osvajao titulu
prvaka sveta u Formuli 1, a Rozberg jednom. Ipak, prema rečima Luisa Hamiltona,
Extreme E je nešto sasvim drugo, mnogo više od takmičenja.
Luis Hamilton
-Najimpresivnija stvar ove trke nije
takmičenje, već poruka koju cela priča nosi. Svako od nas ima moć da napravi
razliku i veoma mi znači da mogu da iskoristim svoju ljubav prema trkama,
zajedno sa ljubavlju prema našoj planeti, kako bih imao pozitivan uticaj. Moje
ambicije i obaveze sa Mercedesom u Formuli 1 me sprečavaju da i sam vozim kroz
ove čarobne predele, ali ću i te kako uticati na svoj tim i svojim savetima im
pomoći. Uzbuđen sam što ću igrati drugačiju ulogu u ovoj novoj seriji, koja
pokušava da ostvari viziju održivog i ravnopravnog sveta - rekao je Luis
Hamilton.
Od kako se povukao iz Formule 1, Niko
Rozberg postao je jedan od investitora u električne trke, odnosno Formulu E i
od tada je vrlo posvećen ekološkim i održivim tehnologijama.
Niko Rozberg
-Extreme E predstavlja neverovatnu
priliku za podsticanje akcije u borbi protiv klimatskih promena, jedne od
najvećih pretnja našoj planeti danas. Od kako sam se povukao iz F1, posvetio
sam svoju karijeru održivim tehnologijama, pa me veoma ispunjava to što mogu da
kombinujem ono za šta se zalažem sa mojom strašću prema trkama - izjavio je
Rozberg.
Timovi
Pored Hamiltona (X44) i Rozberga
(Rosberg Xtreme Racing), ovom šampionatu pridružili su se Matijas Ekstorm i
Tomas Bimajer (ABT), Rupert Svendsen-Kuk i Džek Klark (Veloce Racing), Zak
Braun i Kejti Manings (Andretti United), Čip Gansi i Majk Hal (Chip Ganassi
Racing), Adi Surjanto (Team TECHEETAH), Migel Valdekabres i Dzon
Orus (QEV), Ulrih Fric (HWA).
Odyssey 21
Kako timovi Hamilton i Rozberga, tako
i ostale ekipe imaće priliku da voze potpuno novi model električnog SUV-a
dizaniranog specijalno za ovaj šampionat. Sa 440 centimetara dužine, 230 širine
i visine 186 centimetara, trkački automobil Extreme E se ne čini toliko
drugačijim od konvencionalnog SUV-a. Međuosovinsko rastojanje od 300
centimetara takođe zvuči sasvim normalno. Sličnost se završava sa najvećom
izlaznom snagom ODYSSEY 21 od 544 KS i težinom od 1.650 kilograma, što čini
ovaj model jedinstvenim. Upravo zato i impresivne brojke ubrzanja ne treba da
iznenađuju, sa dva elektromotora, Extreme E vozač postiže 100 km/h za samo 4,5
sekunde. A ovaj mega-SUV u svom koraku može nesmetano da se naginje do 55
stepeni.
Continental gume specijalno pravljene za ovu priliku
Ono što je na ovom vozilu takođe
posebno su i Continental gume, specijalno pravljene za ovu priliku. Pri
njihovom razvoju, prvi korak bio je proučavanje ograničenja performansi i elastičnosti
nekoliko dokazanih proizvoda visokih performansi. To je dovelo do izbora
Continental CrossContact LKS kao referentne tačke za dalje. Krajnji proizvod je
jedna od najtvrđih proizvedenih guma CrossContact Extreme E. Ova guma je
prečnika 37 inča, široka 12,5 inča i točak od 17 inča. Uzorak gazećeg sloja
optimizovan je za vrhunske performanse na svim vrstama terena i sadrži idealnu
kombinaciju vučnih rebara i džepova za pružanje maksimalnog prianjanja na bilo
kom terenu. Blokovi gazećeg sloja ojačani su dodatnim elementima za dubinu i
kamenim odbojnicima kako bi istisnuli šljunak i veće kamenje koje se zaglavilo
u gazećem sloju.
Lokacije od kojih zastaje dah
Sezona startuje u oaza Al-Ula u Saudijskoj Arabiji (20.-21. mart), zatim se seli do bajkovitog Lac Rose roze jezera usred Senegala (29.-30. maj), sledi Kangerlussuak ("veliki fjord") na Grendlandu (28.-29. avgust). Para u Brazilu (23.-24. oktobar) sledeća je tačka ovog takmičenja, dok je za veliko finale rezervisan sam špic kontinenta Južne Amerike, ravnica Patagonija u Argentini (11. i 12. decembar).
Komentari(0)