Toyota GR Supra - Ozbiljan kandidat za trke
Razvijena za moguću ulogu u auto sportu, Toyota je priredila svetsku premijeru nove GR Supre GT4 Concept na Salonu automobila u Ženevi koji traje do 17. marta
Reč je o konstruktorskoj i proizvodnoj studiji koja istražuje kako se tek predstavljena peta generacije legendarnog sportskog automobila Supra može razviti kao konkurentan automobil za međunarodne trke GT4, dostupan i pristupačan za privatne takmičare i male timove u skladu s Toyotinom globalnom podrškom temeljima auto sporta.
Vrhunska stabilnost i okretnost
Drumska
Toyota GR Supra ima osnovne odlike koje je čine veoma ozbiljnim kandidatom za
trke GT4, zahvaljujući savršeno uravnoteženom podvozju, kabini za dvoje, lakoj
karoseriji velike krutosti, zadnjem pogonu i vrlo niskom težištu. Kombinacija
kratkog međuosovinskog rastojanja i velikog razmaka između točkova daje joj
idealan „zlatni odnos“ od 1,55 kojim se postiže vrhunska stabilnost i okretnost
koji su od presudnog značaja na trkama u kojima se putem propisa „balansiraju“
performanse (usklađivanjem težine prema snazi motora) i na taj način osigurava
ravnopravno takmičenje.
Jedinstven izgled
U
konceptnom modelu, koji je razvila TOYOTA GAZOO Racing, odmah je moguće
prepoznati Supru zahvaljujući niskom, mišićavom obliku automobila, ali povećane
dužine i smanjene visine. Na GR Supru GT4 Concept su dodati posebno oblikovani
prednji difuzor i zadnji spojler radi poboljšanja strujanja vazduha oko
automobila, smanjenja otpora vazduhu i dostizanja optimalne sile nizgona. Oba
dodatka su konstruirana primenom kompozitnih materijala, izrađeni od prirodnih
vlakana kao što su konoplja i lan, umesto tradicionalno korišćenih ugljeničnih
vlakana čime je smanjen negativan uticaj na okolinu.
Umesto
originalnih naplataka od lake legure na automobil su postavljeni trkački
naplaci OZ 11 x 18 inča s pet rupa. Prednje oslanjanje tipa MacPherson i
multilink nazad preuzeti su s baznog modela, ali uz dodatak takmičarskih
opruga, amortizera i stabilizatora. Veliku snagu kočenja koju zahtevaju trke
osiguravaju kočnice Brembo visokih performansi.
Agregat namenjen auto sportu
Ispod
poklopca motora GR Supra GT4 Concept krije se 3,0-litarski redni
šestocilindrični benzinski motor s turbo punjačem, uz automatski menjač.
Performanse su dodatno poboljšane pomoću specijalnog menadžmenta motora
namenjenog auto sportu, posebnog ožičenja. Tu su i poluosovine izrađene prema
trkačkim specifikacijama i diferencijal s ograničenim proklizavanjem.
Sigurnosni kavez velike čvrstoće
U
ogoljenu kabinu postavljen je sigurnosni kavez velike čvrstoće, protivpožarni
aparat prema FIA standardu, kao i trkačko sedište OMP. Ovaj konceptni automobil
je opremljen i posebnim, trkačkim rezervoarom za gorivo, kao i sistemom za brzo
dolivanje goriva. GT4 je jedna od najbrže rastućih kategorija u auto sportu na
svetu, s nacionalnim i regionalnim takmičenjima u Evropi, severnoj Americi,
Aziji i Okeaniji.
Ova serija, ustanovljena 2006. godine i priznata od FIA, osmišljena je da pruži odličan odnos vrednosti za novac profesionalcima i amaterima i da bude moguća odskočna daska prema kategoriji GT3. TOYOTA GAZOO Racing će oceniti interes koji potencijalni kupci pokažu za Supru GT4 Concept, pre donošenja odluke o budućem razvoju ovog vozila.
Komentari(0)