Hyundai - Krupnim koracima u budućnost
Južnokorejski proizvođač četvorotočkaša je predstavio novu generaciju SUV modela sa pogonom na gorive ćelije vodonika
Vodonik pokreće ljute mašine. Novi SUV prikazan na specijalnom događaju Hyundai Motor Kompanije, drugi je komercijalno proizveden model koji upotrebljava vodonik i koristi četvrtu generaciju tehnologije vodoničnih gorivnih ćelija koju je Hyundai samostalno razvio i unapredio. Novi model, njegove mogućnosti i tehnologija gorivnih ćelija predstavljaju strategiju razvoja kompanije Hyundai Motor, njenih globalnih istraživanja, razvoja i programa testiranja. Ovaj novi model učvrstiće vodeću poziciju i ulogu kompanije u sistemima sa pogonom na električnu pogonsku energiju zasnovanu na gorivim ćelijama, koja je započela kroz prvu komercijalnu proizvodnju vozila na gorive ćelije u 2013. godini. Novi model gorivih ćelija razvijen je na četiri ključne osnove koje se fokusiraju na efikasnost sistema gorivih ćelija, performanse (maksimalna izlazna snaga), trajnost i skladištenje u rezervoar.
Efikasnost
sistema gorivih ćelija
Povećanjem efikasnosti gorivih ćelija, smanjenjem potrošnje vodonika i optimizacijom ključnih komponenti, efikasnost vozila je značajno poboljšana u poređenju sa prethodnim sistemom, primenjenim na ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell na nekim tržištima). Novi SUV se može pohvaliti novom efikasnošću od 60 %, što je povećanje od 9 % u odnosu na model ix35. Sa poboljšanom efikasnošću sistema, novi model ima domet 580 kilometara sa jednim punjenjem (prema korejskim standardima testiranja).
Maksimalna izlazna snaga motora novog
modela povećana je za 20 % u poređenju sa prethodnim, koji ima impresivnu
snagu od 163 KS. Novi SUV sa pogonom na gorive ćelije takođe ima i poboljšani
sistem hladnog starta automobila, prevazilazeći izazove pokretanja vozila sa
pogonom na gorive ćelije na temperaturama ispod tačke smrzavanja. Arhitektura
samog vozila je optimizovana kako bi se omogućilo startovanje automobila i na
temperaturi od minus 30 stepeni Celzijusa, ugradnjom novih ključnih komponenti
koje je razvio Hyundai. Osim povećanja mogućnosti novog automobila,
poboljšanja komponenti, kao što su MEA (sklop membrane elektrode), bipolarne
ploče su takođe pomogle u smanjenju troškova proizvodnje.
Izdržljivost
i skladištenje vodonika
Koristeći visoko izdržljivu tehnologiju
katalizatora, novi SUV sa pogonom na vodonik pruža još veću dugovečnost u
odnosu na prethodni model. Ovaj model automobila sa pogonom na tečne ćelije
vodonika najnovije generacije ima značajno poboljšanu gustinu skladištenja
vodonika u rezervoaru. Paket opcija rezervoara sada sadrži tri jednako velika
rezervoara, za razliku od prethodne generacije koja se nudila sa dve različite
veličine. Gravimetrijski kapacitet rezervoara svetske klase (magnet za
skladištenje vodonika po težini rezervoara) postignut je inovacijom u
konfiguraciji i načinu postavljanja slojeva plastike, što je rezultiralo u
smanjenju debljine.
Novi model koji će se serijski proizvoditi
takođe će biti opremljen svim naprednim tehnologijama poslednje generacije za
pomoć vozaču, uz veliku paletu pogonskih agregata koji koriste gorive ćelije
vodonika. Detalji o novim ADAS karakteristikama biće objavljeni u januaru
mesecu sledeće godine, zajedno sa zvaničnim nazivom modela.
-Uz izuzetnu efikasnost, mirnih linija,
bezkompromisnih performansi, naš SUV poslednje generacije sa pogonom na gorive
ćelije vodonika predstavlja simbol ekološkog vozila budućnosti - rekao je Lee
Ki-sang, viši potpredsednik Centra Eco Technologija kompanije Hyundai Motor
Group i dodao: - Hyundai Motor će preuzeti vodeću ulogu u razvoju i
proizvodnji ekoloških vozila, zelenih automobila, sa krajnjim ciljem da se
postigne nulta emisija štetnih gasova.
Futuristički
dizajn inspirisan prirodom
Novi FCEV nasleđuje upečatljive
dizajnerske karakteristike od FE konceptnog modela, koji je bio predstavljen na
ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi. Novi model zasniva se na dizajnu
ranijeg koncepta, uzimajući organski i tekući oblik, inspirisan prirodom -
vodom, naglašavajući svest o ekologiji. Novo vozilo odlikuje čist i smiren
dizajn, a istovremeno siguran i harizmatičan SUV stav, koji odražava sposobnost
da se prelaze velike razdaljine u savršenom skladu sa prirodom. Nekoliko
minimalističkih elemenata dizajna naglašava spoj tehničke zrelosti modela i
najsavremenije tehnologije. Poziciona svetla odaju futuristički efekat koji
ponovo odražava prirodu, predstavljajući ivicu horizonta.
Napredni izgled dopunjuju elementi
spuštenih linija i lukova koji naglašavaju čist i miran dizajn. Vrata, ručke za
otvaranje vrata, vazdušna zavesa, u kombinaciji sa vazdušnim tunelom unutar
D-stuba, omogućavaju dodatnu aerodinamičnu efikasnost. Dizajn točkova SUV-a ima
optimizovano nizak otpor vazduha, izrađenih od specijalne dvodelne
konstrukcije. Čist i jednostavan izgled enterijera intuitivno integriše
high-tech elemente, sa naglaskom na mirnoću. Široka i pregledna kontrolna tabla
sa svojom visoko postavljenom konzolom, daje još superiorni položaj za vožnju
ovog novog SUV modela, uključujući ergonomski dizajnirane intuitivne komande i
AV ekran. Odražavajući spoljašnji dizajn, unutrašnjost karakterišu
sofisticirane boje inspirisane prirodom. Zemljani tonovi dodatno doprinose
skladu, upotpunjeni ekološkim bio-materijalima.
Nova
mapa razvoja eko-vozila
Novi model će predvoditi planove Hyundai
Motor kompanije za ubrzanje razvoja vozila sa niskim emisijama gasova, u skladu
sa obnovljenim ciljem Hyundai Motor Grupacije - uvođenje 31 ekološki
prihvatljivog modela (Hyundai Motor i Kia Motors) na globalna tržišta do 2020.
godine. Ovaj novi razvojni plan takođe predstavlja sledeći korak kompanije u
ostvarivanju krajnje ambicije stvaranja čistije sredine putem ekoloških vozila.
Hyundai Motor planira da pristupi dugoročnom programu eko-vozila. Kompanija je
posvećena budućoj liniji vozila koja obuhvata niz pogonskih opcija -
električnih, hibridnih i sa gorivim ćelijama vodonika, kako bi odgovorila na
različite zahteve i načine života svojih kupaca.
Podstaknuta većom globalnom potražnjom za
efikasnim i ekološki prihvatljivijim vozilima, razvojna mapa postavlja cilj
brenda da predvodi globalnu popularizaciju hibridnih vozila, proširujući svoju
gamu na terenska i velika vozila. Još jedan deo plana je razvoj varijanti
pogona sa 4WD i FR (prednji pogon , zadnja vuča), koji se konstruiše na
vlastitom sistemu kompanije za prenos električne energije (TMED), koji je
razvijen 2011. godine. Iako Hyundai Motor nastavlja da unapređuje svoje
liderske pozicije na tržištu električnih vozila svojim aktuelnim IONIQ modelom,
kompanija takođe ima za cilj da uspostavi liniju malih EV do velikih i
luksuznih modela kao što je Genesis. Razvoj električnih vozila Hyundai Motor
kompanije će se odvijati u više faza, i to lansiranje EV verzije kompaktnog
SUV modela Kona, u rasponu od 390 kilometara u prvoj polovini 2018. godine, lansiranje
modela Genesis EV u 2021. i lansiranje EV sa daljinskim upravljanjem, sa
opsegom od 500 kilometara nakon 2021. Godine.
Osim toga, Hyundai Motor će raditi na
unapređenju svoje platforme proizvodnje električnih vozila, koja će omogućiti
kompaniji da proizvede više modela sa dužim voznim opsegom. Hyundai Motor ima u
planu da ojača svoje globalno liderstvo u tehnologiji upotrebe vodoničnih
ćelija dodatnim istraživanjima i razvojem, kako bi se unapredile performanse i
izdržljivost FCEV modela, čime bi se omogućilo da ovaj vid tehnologija bude
ekonomičniji i pristupačniji, a samim tim bi se mogao primenjivati i na manje
automobile. Kao odraz svojih zalaganja Hyundai Motor će u četvrtom kvartalu
ove godine predstaviti i svoj novi model autobusa sa pogonom na vodonik.
Vodonik
za dobrobit svih
Hyundai Motor će učestvovati u Hidrogen
House-u, projektu gradske uprave Seula, prikazujući prototipe novih vozila sa
pogonom na gorive ćelije vodonika počevši od danas do 17. novembra,
promovisanjem vozila sa ovim vidom pogona i generalno dobrobiti vodonika kao
pogonskog goriva automobila. Preko ovakvih inicijativa Hyundai Motor će
pokazati kako bi popularizacija korišćenja vodonika kao izvora energije mogla,
u ne tako dalekoj budućnosti, da doprinese opštoj dobrobiti drušva. Hyundai
Motor je prvi proizvođač automobila u svetu koji je predstavio serijsku
proizvodnu liniju za vozila sa vodoničnim gorivim ćelijama, 2013. godine, i
prodaju u 18 zemalja širom sveta. Kompanija je počela da istražuje tehnologiju
gorivih ćelija 1998. godine i razvila je svoje prvo vozilo sa pogonom na
gorive ćelije vodonika, bazirano na modelu Santa Fe, u sklopu saradnje sa
CaFCP (California Fuel Cell Partnership).
Kroz više godina razvoja i proizvodnje, je
dokazao da su vozila sa pogonom na gorive ćelije vodonika konkurentna
automobilima sa unutrašnjim sagorevanjem u smislu sigurnosti i pouzdanosti. Hyundai
Motor će predstaviti svoj novi SUV model sa pogonom na gorive ćelije vodonika
početkom sledeće godine u Koreji, nakon čega sledi severnoamerička i evropska
premijera. Kompanija će takođe razmotriti širenje raspoloživosti svog novog
ekološkog modela na tržišta sa visokim potencijalom rasta prodaje ekoloških
modela, kao što je na primer Kina.
Komentari(0)