Hyundai i30 - Maneken na drumu
Sa prefinjenim dizajnom, modernom unutrašnjosti, ukombinovan sa finim performansama i jakim sportskim crtama, Hyundai i30 čini sebe različitim od cele game ovog automobilskog giganta
Treća generacija modela Hyundai i30 izgleda onako kako i zaslužuje - TOP! I to, slobodno možemo reći, od spoljašnjeg izgleda, pa sve do odlično vizuelno skrojene unutrašnjosti. Južnokorejski proizvođač automobila je sa četvorotočkašem i30, koji je u samom svetskom vrhu po prodaji, poslednjih godina dodirnuo automobilsko nebo.
Nastavio je tamo gde su njegova dva
prethodnika stala. Pokupio sve najbolje od njih. Sa elegantnim dizajnom,
modernom unutrašnjosti, ukombinovan sa finim performansama i jakim sportskim
crtama, Hyundai i30 čini sebe različitim od cele game ovog automobila giganta.
Nova generacija modela i30 izgrađena je na osnovama koje Hyundai Motor
kompanija razvijala u poslednjih 25 godina u Evropi. Osmišljena je u tehničkom
centru Hyundai Motor Europe u Russelsheimu, u Nemačkoj. Proizvedena je u
Nošovicama, u Češkoj, a testirana na Nirburgringu. Nova generacija modela i30
ima za cilj da nastavi uspeh prethodne dve generacije modela i30 koji su od
2008. godine prodate u više od 800.000 primeraka u Evropi. Možemo reći da
tenutno i u tome uspeva.
Agregat 1.4 MPi sa 100 KS
Kako red nalaže, krećemo priču od
agregata i stepena prenosa. Model koji smo vozili ispod haube pokreće benzinski
agregat 1.4 MPi sa motorom snage od 100 KS i paketom opreme Style. Precizno i
glatko menjanje stepena prenosa se postiže sa šestostepenim manuelnim menjačem,
koji u svoje pregrade ulazi jasno i precizno. Kada pritisnete u startu papučicu
gasa na maksimum ovaj momak ubrzava od 0 do 100 km/h za finih 13 sekundi, što
ga ne čini mnogo startnim, ali dovoljano da zadovolji sve što ovaj provereni i
dobar agregat nudi u datom momentu. U punom trku maksimalnu brzinu razvija na
dobrih 170 km/h.
Zadovoljavajuća potrošnja
Ukoliko vozite normalno i papučica
gasa nije uvek stisnuta do "patosa", za ovaj agregat se može reći i
da je štedljiv, tačnije da ima umerenu potrošnju goriva. Iako nije bilo velike
gužve u prestonici, dok smo ga vozili kroz gradske ulice, kompjuter je
pokazivao da je njegova potrošnja iznosila osam litara. Međutim, kada smo ga
isterali na otvoren put i vozili do brzine od 130 km/h, iz rezervoara je
isterivao 6,5 litara benzina na pređenih 100 kilometara. Može se reći da je
ukupna potrošnja zadovoljavajuća. Za ovaj motor treba reći da je za one vozače
koji nisu preterano zahtevni!
Dobra ocena za dizajn
Njegov komlpetan izgled je najlepši
od kada se proizvodi ovaj model, a cela gama Hyundai vozila je u njemu dobila
ozbiljnu konkurenciju i sledi da će i dalje držati titulu najprodavanijeg
vozila. Dizajneri iz Hyundaia su njegovu spoljašnjost učinili da izgleda
mišićavo i sportski, pa čak moćno i agresivno. Od svog prethodnika je za
stepenicu lepši i prefinjeniji. Dobijen je potpuno novi i jasno lepši izgled.
Prepoznatljiv je po prednjem delu, koji ostavlja jak utisak, modernizovanoj
haubi, branicima, svetlima...
Svetla koriste više LED projektora
Prednja svetla su elegantno izrađena
i koriste više LED projektora za duga svetla, kao i za oborena koja sada imaju
mnogo jače osvetljenje. Fino su integrisana u samu karoseriju. Dodatno
unapređenoj šestougaonoj rešetki hladnjaka je dodat konusni element kako bi
upotpunio kompletnu celinu, koja ima pad na dole.
Oblik kao i svi detalji rešetke
hladnjaka inspirisani su talasastim kretanjem topljenog čelika i njegovim
slivanjem, odajući utisak snage u pokretu. Spušteni prednji branik je
trodimenzionalnog oblika i naglašava široki sportski stav. Da bi se ovaj izgled
dodatno upotpunio, prednja svetla za maglu su integrisana u usisnicima za
vazduh.
Fino izvajan zadnji kraj vozila
U poređenju sa prethodnikom, zadnji
deo vozila je fino izvajan i reklo bi se upakovan onako kako bi se jedan
automobil dobro i kvalitetno ulepšao za "udaju"! Jedinstvena
skulptura zadnjeg kraja naglašava osećaj povezanosti svakog dizajnerskog
elementa. Horizontalno postavljena grupa zadnjih kombinovanih svetala dodatno
upotpunjuje osećaj snage, širine i
stabilnosti. Takođe su dostupna i LED svetla, koja ne samo da su ekonomičnija
nego istovremeno i lepo izgledaju.
Visoko postavljena zadnja grupa
svetala i svetala za maglu doprinose celokupnom utisku veličine i stabilnosti
ovog automobila. Tanko, ali ipak vrlo uočljivo visoko postavljeno LED stop
svetlo, odaje utisak dodatne elegancije ovog četvorotočkaša. Bočni deo vozila
ima uočljiv C stub, kao i znatno veće staklene površine od prethodne
generacije.
Moderna i jednostavna unutrašnjost
Kabina novog i30 je uređena kako bi
većina vozača želela. Moderna je i jednostavna, ergonomičnija i kvalitetna.
Završna obrada u svakom delu vozila je na odličnom nivou. Sve u njegovoj
unutrašnjosti je jasno i precizno postavljeno kako bi svi elementi rukovanja
bili nadohvat ruke. Materijali su na zavidnom nivou kada je u pitanju ovaj
segmet vozila. Kvalitetni su i prijatni na dodir. Kontrolna tabla je i "za
oko" izuzetno lepa. Skrojena je na svim prednostima njegovog prethodnika.
Sve nove tehnologije su usmerene ka vozaču. Nivo buke je sveden na minimum, pa
ukoliko uživate u muzici dok vozite, dovoljno je da dugme pojačate na "pola
gasa".
Dobre dimenzije potvrđuju prostranost
Cela kabina odaje utisak
prostranosti, a njegove dimenzije potvrđuje naše mišljenje. Dugačak je 4,3
metara, širok 1,79, u visinu ide na 1,45, a međuosovinsko rastojanje je 2,65
metara. Što se tiče prtljažnog prostora ovaj lepotan na četiri točka ima finih
395 litara, sasvim dovoljno za dve veće putne torbe i mnoštvo sitnica. Na
primer, sklopljena dečija kolica se postavljaju bez problema, pa možemo reći da
pored sportskog izgleda, može da bude i član jedne četvoročlane porodice.
Međutim, kada se zadnja klupa obori kod i30 dobija se dobrih 1301 litar
prostora. Treba znati da kada se ona sklopi, u potpunosti se ne dobija ravna
površina. Između sedišta i u vratima ima sasvim dovoljno mesta za odlaganje
manjih sitnica.
Komotna sedišta
Sistem ventilacije prednjih sedišta
omogućuje prirodno kruženje vazduha radi udobnije vožnje. Komotna su kako
napred tako i pozadi. Fino su ukrojena, a udobna su i na duže staze. Sedišta su
srednje visine i omogućavaju pristup i dobru vidljivost. Zadnja klupa je
prostrana ukoliko na njoj sedi dvoje putnika do visine od 190 centimetara. Tada
ima više nego dovoljno prostora za glavu, ruke i kolena. Treba reći, da je
zadnja klupa deljiva u odnosu 60/40.
Visoko postavljen LCD ekran
Ukoliko "kuburite" sa
"rikverc" vožnjom u ovom vozilu je i to rešeno. Putanja kretanja
vozila se prikazuje na ekranu u zavisnosti od položaja upravljača kako bi
parkiranje vožnjom u nazad bilo lakše. Ima jedinstveni pristup integrisanom
povezivanju, navigaciji i karakteristikama sistema za zabavu preko LCD ekrana u
boji od 8-inča, osetljivog na dodir, koji je odlično visoko postavljen na
središnjem delu instrument table.
Što se tiče same vožnje njegov
upravljač je jako precizan i zna kuda vodi u svakom milimetru. Podesiv je po
dubini i visini i elegantno je popunjen za razliku od prethodnog modela.
Sigurno putovanje kroz sve vremenske uslove nudi odlična preglednost,
stabilnost u krivinama, kao i solidna agilnost na pravcu.
Veća bezbednost putnika
Novi Hyundai i30 potkovan je sa mnogobrojnim
sistemima kako bi putnici u vozilu bili maksimalno bezbedni, a vožnja lakša i
udobnija sa sistemima asistencije. Ima elemente pasivne i aktivne bezbednosti
na bazi najnovije tehnologije. Šasija ovog modela je 53,5% izrađena od
unapređene legure čelika visoke čvrstoće (AHSS). Dodatno ojačanje šasije
doprinosi većoj bezbednosti putnika u slučaju sudara. Bezbednosni sistem sadrži
do sedam vazdušnih jastuka.
Na raspolaganju su vazdušni jastuk za
vozača, vazdušni jastuk za kolena vozača, bočni vazdušni jastuci kao i vazdušne
zavese. Bezbednosni sistem obezebeđuje dodatnu sigurnosti svih putnika u
slučaju bilo koje vrste sudara, kao i od sudara sa bočnih strana. Pored
mnogobrojnih "pomagala", ima i sistem za upozoravanje o napuštanju
vozne trake koji je maksimalno koristan za vozača. Pored njega, tu je i sistem
automatskog kočenja u hitnim slučajevima, sistem detekcije mrtvog ugla koji
vozaču omogućava znatno bolju preglednost u vožnji, ABS, ESC, HAC...
Bogat paket i u osnovnoj opremi
Dodajemo da ono što izdvaja novi i30
na srpskom tržištu je bogat paket osnovne opreme koji obuhvata, AEB - sistem za
autonomno kočenje u hitnim situacijama, LKAS - sistem za upozorenje i
asistenciju prilikom nenamerne promene kolovozne trake, FCWS - sistem
upozorenja o mogućnosti sudara sa prednje strane vozila, DAA - sistem
upozorenja vozača na umor, HBA - automatsko paljenje dugih svetala, STOP&GO
sistem, tempomat...
Cena od 13.990 do 16.790 evra
Hyundai i30 je jedno je od
najkompaktnijih vozila u segmentu. Za kraj treba reći da sadašnji model izgleda
bolje nego prethodnik za jednu stepenicu više. Ne možemo reći da je njegova
cena velika ili mala, jer svako od nas ima "plići" ili "dublji
džep" što se tiče novca, pa samim tim za nekoga je jeftin, a za druge
skup. Vama ostavljamo procenu da li je ovo automobil za koji možete izdvojiti
novac iz kućnog budžeta. Novi Hyundai i30 u Srbiji se prodaje od 13.990 do
16.790 evra.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.4 MPi
Snaga 100 KS
Ubrzanje 13 sekundi
Potrošnja 6,5 - 8l
Maksimalna brzina 170 km/h
Cena od 13.990 - 16.790 evra
Komentari(0)