IAA - Opel prvi predstavlja električni reli automobil
Svetska premijera zakazana je za Frankfurt! Opel je prvi proizvođač automobila na svetu koji će ponuditi baterijsko električno vozilo za reli
Električni takmičarski automobil baziran je na modelu Opel Corsa-e, koji je već dostupan za narudžbine, a svoju svetsku premijeru imaće na IAA Salonu automobila u Frankfurtu (otvoren za posetioce od 12. do 22. septembra). Opel i ADAC će 2020. godine pokrenuti ADAC Opel e-Rally Cup, prvi brend reli kup za električne automobile na svetu.
Novom sezonom Opel i ADAC nastavljaju svoje uspešno partnerstvo jer je
proteklih godina ADAC Opel Rallye Kup bio ulaznica za okupljanje oko 100 mladih
vozača iz 18 zemalja. Najbrži su takođe svoj talenat pokazali na međunarodnoj
sceni u timu ADAC Opel Junior Rallye. Juniori Opela su četiri puta uzastopno
(od 2015. do 2018. godine) osvajali evropsko prvenstvo sa modelom Opel ADAM R2.
Nova Opel Corsa-e sada menja model ADAM na reli trkama. Novi takmičarski
automobil razvija 136 KLS i 260 Nm obrtnog momenta iz mesta.
Mihael Lohšeler
-Corsa-e je električni automobil za svakoga, u potpunosti prilagođen za
svakodnevnu upotrebu i apsolutno pristupačan, što su osobine koje se jednako
mogu primeniti i u auto-moto sportu. Nova Corsa je isto tako zabavna za vožnju
i vrlo dinamična. Koristeći serijski automobil kao osnovu, mi smo prvi
proizvođač automobila na svetu koji je razvio električni reli automobil - rekao
je izvršni direktor Opela Mihael Lohšeler.
Herman Tomčik
-Sa ADAC Opel e-Rally Kupom po prvi put donosimo električni pogon u
mejnstrim sport, a posebno kao podršku mladim vozačima. Inovativni koncept i
saradnja sa PSA grupacijom otvara nove mogućnosti za nas, posebno što se tiče
pružanja podrške mladim vozačima. Siguran sam da će ADAC Opel e-Rally Kup
pokazati put unapred za auto-moto sport i van granica Nemačke - rekao je predsednik
ADAC Sport-a, Herman Tomčik.
U početku će se ADAC Opel e-Rally Kup održavati tokom trka Reli
prvenstva Nemačke i na drugim odabranim takmičenjima. Početak sezone je zakazan
za leto 2020. godinu. Najmanje deset kvalifikacionih rundi će do 2021.
formirati takozvanu ,,Super Sezonu‘‘. Piramida podrške mladim vozačima deo je
koncepta, koji takođe predviđa i novo izdanje uspešne akademije ADAC Opel
Rally, osnovane 2016. godine, kao prvi nivo. Tada je više od 1000 mladih
pokazalo interes za jedinstvenim ,,reli kastingom‘‘, koji je najtalentovanije
učesnike vodio direktno do ADAC Opel Rallye Kupa. Ovaj uspešan koncept biće
nastavljen i proširen na glavni ešalon međunarodnog sporta.
Sledeći korak za mlade vozače nakon što diplomiraju na Akademiji i u
ADAC Opel E-Rally Kupu biće da učestvuju u Evropskom juniorskom reli šampionatu
sa novom Opel Corsom R2. Integracija Opela u PSA grupaciju ponudila je dodatne
mogućnosti za vrhunske talente, sestrinska marka Peugeot se takmiči sa moćnim
FIA R5 mašinama, a Citroen čak i u Svetskom reli šampionatu, odlična prilika za
napredak do najviših nivoa međunarodnog reli sporta.
-Opel tradicionalno ima snažne konekcije unutar relija - rekao je
Lohšeler. - Možemo da pogledamo sa ponosom unazad na brojne uspehe, uključujući
sedam titula Evropskog šampionata, ali i Svetski reli šampionat koji su 1982. godine
osvojili Walter Rohrl i Christian Geistdorfer sa modelom Opel Ascona 400. Sada
se krećemo unapred sa električnim pogonom i navijači će biti oduševljeni
performansama našeg e-kup reli automobila.
Razvoj modela Opel Corsa-e Rally se nastavlja visokim tempom u
Riselshajmu. Planirano je petnaest automobila za sezonu 2020/2021. ADAC Opel e-Rally
Kupa. Cena automobila za buduće korisnike iz Opel Motosporta biće značajno niža
od 50.000 evra.
Opel Corsa-e Rally tehnički
podaci
Tip elektromotora - Sinhroni
Snaga - 136 KS
Obrtni moment - 260 Nm
Baterija - Litijum-jonska, 50 kWh
Prenos - Pogon na prednje točkove sa Torsen diferencijalom
Vešanje - Reli vešanje McPherson
sa uniball zglobovima napred
Točkovi - 7 x 17, ET20
Upravljanje - Električni servo upravljač
Kočnice - Kočione čeljusti sa 4 klipa
Prednji diskovi ventilirani
iznutra 332x28-mm, 264x12-mm zadnji diskovi, hidraulički pritisak kočnice
podesiv pozadi, posebno podešen za rekuperaciju
Prilagođeno upravljanje
kočnicama i rekuperacija
Šasija - Lagana karoserija u beloj boji sa integrisanim zaštitnim kavezom
Zaštita podvozja za motor i menjač
Električni aparat za gašenje
požara, suva baterija (standardno u motornom prostoru)
Brzo oslobađajuči pričvršćivači
za poklopac motora i vrata prtljažnika
Elektronski sistemi - ESP,
sistem za kontrolu vuče (TC) i ABS deaktivirani Motorsport displej sa logerom
podataka
Novorazvijeni bezbednosni sistem
upozorenja u slučaju visoke voltaže (HV)
Opciono - Tripmaster i dodatna
svetla
Dimenzije - Dužina 4.060 mm
Širina - 1.770 mm (5,0 mm širi od produkcijske verzije) Visina - 1.440 mm (5,0 mm viši od produkcijske verzije) Međuosovinsko rastojanje - 2.540 mm (2,0 mm duže od produkcijske verzije)
Komentari(0)