Iz Kije stiže novi električni trotinet
Kia, koja je deo automobilske grupacije Hyundai Motor Group, razvila je novi prototip električnog trotineta. Najnovija izvedba donosi litijumsku bateriju kapaciteta 10,5 Ah
Novi model, koji se temelji na konceptu predstavljenom 2017. godine na sajmu zabavne elektronike CES, dobio je pogon na zadnjem točku, snažnu litijumsku bateriju i elegantna prednja i zadnja svetla. Grupacija - 5. najveća u svetu automobila, u skoroj budućnosti namerava svojim kupcima sa integracijom trotineta u svoja vozila omogućiti mobilnost “prvi i zadnji kilometer”, koji označava početak i kraj puta, kada putnik polazi ili stiže na krajnje odredište.
Ako je trotinet smešten u vozilu automatski se puni
korišćenjem struje tokom vožnje, što omogućava nesmetan završetak putovanja. Promena
pogona sa prednjeg na zadnji točak je ključna pri unapređenju bezbednosti i
stabilnosti, jer masu postavlja pozadi. Dodatno su inženjeri dodali oslanjanje
na prednji točak kako bi pružili udobniju vožnju i na tvrđim podlogama.
DongJin Hyun
-To je trotinet koje može biti integrisan u naša vozila u
budućnosti. Našim strankama želimo da pružimo što jednostavniji i udobiji
život. Naš lični električni trotinet čini zabavnim prvi i zadnji kilometar, a
ujedno i pomaže kod smanjenja gužvi u saobraćaju i zagađenja u gradskim
središtima - kaže DongJin Hyun, vođa odeljenja za robotiku.
Najnovija izvedba električnog trotineta donosi litijumsku
bateriju kapaciteta 10,5 Ah. To trotinetu omogućava dostizanje najveće brzine
od 20 km/h i trebalo bi biti dovoljno za domet od 20 kilometara sa jednim
punjenjem. Trotinet se od konkurencije razlikuje pametnim dizajnerskim
rešenjima, na primer tristepeno slaganje omogućava manju masu (samo 7,7 kilograma).
Praktičnost trotineta povećava digitalni ekran, koji prikazuje stanje baterije
i brzinu trotineta, za vožnju noću na trotinetu su ugrađena prednja i zadnja
elegantno dizajnirana LED svetla.
Mobilnost zadnjeg
kilometra
Tražeći daljnji razvojni potencijal inženjeri nameravaju da ugrade regenerativni kočioni sistem, koji će povećati domet trotineta za 7%. Neprestani napori u pružanju zadnjeg kilometra strankama skladni su sa trendom koji naglašava istraživanje globalne savetničke kompanije McKinsey & Company. Ista predviđa da će tržište “mobilnosti zadnjeg kilometra” u SAD, Evropi i u Kini do 2030. godine narasti na čak 500 milijardi dolara.
Komentari(0)