Kako je nastao spojler u izradi brenda Abart

Karlo Abartov „koncept performansi“ išao je mnogo dalje od potrage za čistom snagom, maksimalnom brzinom i ubrzanjem

    foto: FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Njegove misli su bile usmerene na ukupne performanse, i zato omogućile istraživanje i razvoj inovativnih tehničkih rešenja, kako bi se unapredila aerodinamika, prianjanje na stazu i snaga kočnica.

Luka Napolitano

-U istom tom duhu, proizveli smo Spoiler ad Assetto Variabile, koji je debitovao pre nekoliko meseci na ograničenoj seriji Abarth 695 70° Anniversario - kaže Luka Napolitano, direktor brendova Fiat i Abarth za regione Evrope, Bliskog Istoka i Afrike. - U pitanju je jedno od najboljih i najpoznatijih rešenja za automobil za puteve, razvijen na osnovi filozofije našeg osnivača, koji je proučavao aerodinamiku na stazi i običnim putevima. Suština primene aerodinamike može se videti na poznatom, višestruko nagrađivanom modelu iz 1950. godine, „srebrnom torpedu“ Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina, koji je oborio više rekorda brzine, i kasnije, u podjednako slavnom modelu iz 1966. Abarth 1000 Corsa, jedan od prvih automobila sa spojlerom od smole.

Novi model Abarth 695 70° Anniversario predstavlja omaž tom rekordu s novim Spoiler ad Assetto Variabile, trkačkom komponentom u tipičnom Abarth stilu koja takođe podseća i na spojler Lancia Delta Integrale iz 1980-ih, koji je izazivao osećaj prave reli vožnje na putu.

Spoiler ad Assetto Variabile i sve njegove tajne

Kao plod rada Abarth-ovih inženjera u FCA aerotunelu u Orbasanu, u blizini Torina, i na stazi Vallelunga u blizini Rima, Spoiler ad Assetto Variabile unapređuje aerodinamične performanse automobila, i zato poboljšava držanje na brzim i mešovitim stazama, kao i stabilnost pri velikim brzinama. Za Karla Abarta, performanse su bile konstantan cilj, posebno na trkačkoj stazi. Baš kao u trci, gde nije neobično da se vidi kako tehničari ručno podešavaju ugao spojlera tako da vozač može da koriguje ponašanje automobila u skladu sa stazom i sopstvenim stilom vožnje, spojler postavljen na Abarth 695 70° Anniversario može da se ručno podešava, u 12 pozicija, sa uglom od 0° do 60°. Kako bi se ponudila maksimalna fleksibilnost, vozači imaju opciju da podese spojler u odnosu na stazu koju će odabrati, kao i da ga pozicioniraju kako žele, nezavisno od performansi.

Spojler povećava aerodinamičko opterećenje

Sa maksimalnim nagibom (60°), pri brzini od 200 km/h, spojler povećava aerodinamičko opterećenje na 42 kilograma. Posebno na brzim, mešovitim stazama, ovo obezbeđuje izuzetnu dinamiku vozila i poboljšanu stabilnost pri većim brzinama. Konkretan primer toga bila bi „rimska krivina“ na stazi Vallelunga. Spoiler ad Assetto Variabile može da smanji korekciju skretanja za skoro 40% radi „čistije“ i efikasnije vožnje, dajući vozaču više samopouzdanja kako bi pomerio granice. Optimizacija aerodinamike takođe utiče na akustiku, koja je podešena idealno tako da bi se smanjile turbulencije, radi komfornije vožnje.

Testiran u aerotunelu u Orbasanu

Da bi dostigao tako visok tehnički nivo, novi Abarth 695 70° Anniversario je testiran u aerodinamičnom aerotunelu u Orbasanu, južno od Torina, gde FCA testira svoja vozila. Ovaj centar za izvrsnost omogućio je da se razvije i testira Spoiler ad Assetto Variabile na modelu Abarth 695 70° Anniversario, u svim mogućim konfiguracijama i pri različitim uslovima visine vozila.

Prvi spojler od smole za trkački Abarth model iz 1966. godine

Od 1956. do 1966. godine, „Škorpion“ modeli su oborili 133 rekorda, što je rezultat ekstremne upotrebe koncepta i zakona aerodinamike. Ovaj sjajni istorijat obuhvata i osam neverovatnih rekorda koje je oborio Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina godine 1960. Prvenstveno zahvaljujući upotrebi zakona aerodinamičke efikasnosti, Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina je odmah nazvan „srebrni torpedo“ zbog svog glatkog izgleda. Razvijen je u aerotunelu na Politehničkom univerzitetu u Torinu, a njegova nova aerodinamika dostizala je neverovatni koeficijent čeonog otpora (Cx) od 0,20.

Nedelja na stazi, ponedeljak u kancelariji

Međutim, još na osnovu osnivačevog slogana „nedelja na stazi, ponedeljak u kancelariji“, pokazalo se da je neophodno da se unapredi i aerodinamika „običnih“ trkačkih automobila, takođe. Abarth je to postigao kombinujući rad sa zvaničnim timom i proizvodnju trkačkih komponenti sa sportskim i komercijalnim uspesima. Do 1970-ih, Abarth-ovi sportski paketi za modifikaciju pretvarali su gradske automobile u pobednike trka, omogućivši mnogim mladim vozačima da započnu uspešnu karijeru u trkanju.

Prvi model koji je iskoristio ova saznanja iz aerodinamike bio je Abarth 1000 Corsa (trkačka verzija putničkog 600). Godine 1962, njegove pobede su bile česte, i prolazio je kroz finiš s poznatom otvorenom zadnjom delom koji, pored što je oslobađalo toplotu motora, jasno predstavljala i aerodinamičku prednost. Genijalni Abarth je onda napravio spojler od smole 1966. godine postavši jedna od prvih kompanija koja je upotrebila tu komponentu na automobilu. Model Abarth 695 70° Anniversario Spoiler ad Assetto Variabile predstavlja omaž ovom rekordu, dokazujući da su trkačke staze uvek bile idealan poligon gde se brend Abarth oproba, kako bi testirao tehnička i tehnološka rešenja pre ugradnje na „Škorpion“ modele.

Komentari(0)

sortiraj