Kia - Novi CVVD motor nudi bolje performanse
Kia Motors je kao prva na svetu razvila tehnologiju sa vremenski promenjivim upravljanjem otvaranja ventila, koju će uskoro masovno koristiti u svojim vozilima
Prvi motor sa ovom inovacijom biće benzinski agregat Smartstream G1.6 T-GDi. CVVD, razvijen u HMG-ovom centru za istraživanja i razvoj, optimizuje performanse motora i potrošnju goriva. Tehnologija upravljanja ventilima određuje vreme trajanja otvaranja i zatvaranja ventila u skladu sa uslovima vožnje, zbog čega CVVD ostvaruje poboljšanje od četiri odsto u performansama, pet odsto u potrošnji goriva, dok su emisije štetnih gasova niže za čak 12 posto.
-Razvoj CVVD tehnologije je šansa za
grupaciju da napravi iskorak na području inovacija motora - rekao je Albert
Birman, vođa odeljenja za istraživanja i razvoj u grupaciji. - Naše napore ćemo
usmeriti u razvoj naprednih rešenja za novu eru mobilnosti, dok ćemo ujedno
nastaviti sa razvojem novih tehnologija za motore sa unutrašnjim sagorevanjem,
čime ćemo ispuniti sve strožije emisijske standarde.
Do sada je performanse i potrošnju goriva kontrolisala tehnologija sa promenjivim upravljanjem ventilima, koja je određivala trajanje i dubinu otvaranja ventila, sa snagom motora kojeg pokreće ciklus usis goriva-kompresija-širenje-izduv. Tipična tehnologija promenjivog upravljanja ventilima određuje vreme otvaranja i zatvaranja ventila ili sa kontrolom količine ulaznog vazduha.
Prethodne i postojeće tehnologije
upravljanja ventilima nisu mogle određivati trajanje delovanja ventila, jer je
zatvaranje ventila bilo podređeno otvaranju ventila, zbog čega se nije moglo
odazivati na različite situacije u vožnji. CVVD sa prilagođavanjem vremena
otvaranja ventila u skladu sa zahtevima motora vodi tehnologiju u novom smeru.
Kada vozilo ide pri konstantnoj
brzini u niskim okretajima motora CVVD otvara usisne ventile od sredine do
kraja takta kompresije. To pomaže kod smanjenja potrošnje goriva smanjenjem
otpora koji nastaje zbog kompresije. Kada motor radi u visokim obrtajima, na
primer, pri visokim brzinama usisni ventil se zatvara na početku takta
kompresije kako bi maksimalno iskoristio količinu vazduha koja je potrebna za
eksploziju. To poboljšava obrtni moment koji utiče na bolje ubrzavanje.
Novi motor Smartstream G1.6 T-GDI, koji je razotkriven istovremeno sa CVVD tehnologijom, je četvorocilindrični turbo benzinski motor sa 180 KS i obrtnim momentom od 265 Nm. Novi motor je prvi motor u grupaciji kod kojeg će koristiti CVVD tehhnologiju, a donosi i niskotlačni ventil za reciklažu izduvnih gasova (LP EGR), koji optimizuje iskorišćenje goriva. Sistem za reciklažu izduvnih gasova vraća nešto goriva, koje je izgorelo u komori za sagorevanje i time proizvodi efekat hlađenja i smanjenja emisija nitrogen oksida.
G1.6 T-GDi donosi i sistem niskog pritiska koji preusmerava sagorele emisije u kompresor turbo punjača, umesto u usisni sistem, čime poboljšava efikasnost kod ubrzavanja. Nova jedinica je dobila integrisan sistem toplotne obrade, koji brzo zagreva ili hladi motor na optimalnu temperaturu, i snažan sistem direktnog ubrizgavanja, koji dostiže pritisak od 350 bara (postojeći T-GDI ima 250 bara). Pored toga je zbog drugačije obrade površine trenje smanjeno za čak 34 %. Novi motor Smartstream G1.6 T-GDi je trenutno u probnoj fazi za standardnu ugradnju u vozila Kia. Tako će dolazeći modeli ubuduće dobiti neviđene performanse i nisku potrošnju goriva.
Komentari(0)