Kia razvija sistem kontrole performansi električnih vozila
Poslovna grupacija Hyundai Motor Group (HMG), čiji deo je i Kia, predstavila je sistem, koji procenjuje bruto masu vozila lakih dostavnih električnih vozila i u skladu sa tim optimizuje performance
Radi se o prvom ovakvom sistemu u automobilskoj industriji, koji koristi senzore ubrzanja za optimizovanje podešavanja vozila s obzirom na procenu bruto mase vozila. Grupacija razmišlja o upotrebi ove tehnologije kod novih lakih dostavnih električnih vozila.
Preciznija procena
preostalog dometa
Izračunavanje najveće dozvoljene mase vozila tokom vožnje
znači da se obrtni moment električnog vozila prilagođava sa ciljem dostizanja
što veće pređene razdaljine - maksimalnog iskorišćenja procenjenog preostalog
dometa. To smanjuje eventualno proklizavanje točkova i posledično manje trenja,
kada vozilo prevozi manje tereta, čime se povećava komercijalna efikasnost.
Nova tehnologija omogućava i prilagođavanje obrtnog momenta topografiji, s
obzirom na bruto masu vozila prilagođava količinu obrtnog momenta, koja je
potrebna za vožnju uzbrdo, što preduzetnicima omogućava smanjenje troškova
povezanih sa vozilom.
Če Mo Jang
-U grupaciji razvijamo ovu tehnologiju, jer smo svesni
potrebe za drugačijim pristupom, kada se radi o komercijalnoj upotrebi
električnih vozila - rekao je Če Mo Jang, vođa odeljenja za razvoj ekološki
prihvatljivijih tehnologija. - Spremamo se za budućnost u kojoj ćemo moći da
ponudimo dostavna električna vozila, koja će optimalno delovati u bilo kojim uslovima
na putu i bez obzira na masu tereta koji prevoze. I ne samo to, ova vozila će
imati i vrlo niske troškove poslovanja.
Cenovna konkurentnost budućih lakih dostavnih električnih
vozila je ključ do uspeha za vlasnike malih preduzeća. Uzimajući to u obzir
grupacija Kia razvija tehnologiju procene bruto mase vozila upotrebom senzora
ubrzanja umesto senzora mase, to znači da se ovakva tehnologija može koristiti
i kod vozila koja nisu opremljena skupim vazdušnim vešanjem. Procena najveće
dozvoljene mase upotrebom senzora ubrzanja izračunava se pomoću drugog
Njutnovog zakona ili zakona dinamike o vezi između sile, mase i ubrzanja.
Ukratko - što je manja masa, a veća sila, koja deluje na to,
veće je ubrzanje vozila. Kada, dakle, pomeramo predmet konstantnom brzinom,
masa predmeta se može izračunati s obzirom na ubrzanje. Kada se bruto masa
vozila izračuna tokom samog procesa vozilo procenjuje udaljenost i prilagođava
svoj najveći obrtni moment. To znači da se procena raspoloživog dometa vozila temelji
na preciznim izračunima trenutne mase i brzine vozila, što je potrebno uzeti u
obzir kod troškova i praktične efikasnosti u komercijalnoj upotrebi.
Kada na primer vozilo prevozi težak teret automatski obaveštava vozača o proceni dometa kako bi pružila dovoljnu napunjenost baterije da sigurno dođe do cilja. Grupacija Hyundai-Kia ulaže puno truda u razvoj ekološki prihvatljivijih dostavnih vozila koja smanjuju emisije štetnih gasova. Prošle godine grupacija je potpisala pismo namere sa švajcarskim preduzećem H2 Energy, sporazum govori o osnivanju zajdeničkog preduzeća koje će u narednih pet godina lansirati hiljadu teških teretnih električnih vozila sa pogonom na gorive ćelije.
Komentari(0)