Kia Sorento - Nova platforma i novi agregati

Kia Motors Corporation je predstavila više informacija o novostima, koje se tiču plaftorme i motora nove generacije Sorenta

    foto: KIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Novi Sorento je Kijin prvi SUV na novoj platformi. Sa kompaktnim prostorom za motor, kraćim prepustima i dužim međuosovinskim rastojanjem, platforma omogućava potpuno novi dizajn i držanje na putu, dok nudi udobniju i zabavniju vožnju.

Kabina nudi više prostora

Sorento je u odnosu na prethodnika duži za 10 mm, međuosovinsko rastojanje sa dodatnih 35 mm sada iznosi 2.815 mm. Kako navodi ovaj proizvođač automobila, kabina nudi više prostora od većine konkurenata, a inteligentna konstrukcija Sorentu daje najveću zapreminu prtljažnika u segmentu velikih sportskih terenaca.

Kada je 2002. godine predstavljena prva generacija Sorenta ovaj legendarni model je imao robusnu šasiju, koja je nudila puno prostora i terenske mogućnosti. Prelazak na monocoque karoseriju druge generacije Sorenta 2009. godine doneo je promenu voznih osobina vozila. Kijina nova platforma sportskog terenca predstavlja sličan iskorak najnovije generacije Sorenta, koji postavlja nove standarde u svom segmentu na području prostranosti, praktičnosti, efikasnosti i kvaliteta.

Novi elektrifikovani Smartstream turbo motori

Nova platforma je namenjena Smartstream turbo hibridnom pogonu. Novi agregat, koji je Sorentov prvi elektrifikovani pogon, ispod haube ima 1.6 T-GDi turbo benzinca, elektro motor snage 44,2 kW i litijum-ionski polimerni baterijski sklop kapaciteta 1,49 kWh. Benzinski i elektro motor zajedno pružaju 230 KS i 350 Nm obrtnog momenta, uz ove solidne mogućnosti potrebno je spomenuti i niske emisije novog elektrifikovanog pogona. Inteligentna konstrukcija nove platforme omogućava postavljanje baterijskog sklopa ispod vozila, bez zadiranja u kabinu ili prtljažni prostor.

Novi osmostepeni menjač

Sorentov novi četvorocilindrični 2.2 Smartstream dizel motor, koji će biti u ponudi u Evropi i Južnoj Koreji, proizvodi 202 KS, a njegov obrtni moment iznosi 440 Nm. Agregat prenosi snagu preko Kijinog novog osmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom (8DCT), koji je nastao sa ciljem pružanja uglađenog prenosa karakterističnog za uobičajene automatske menjače, dok je ujedno unapređen u odnosu na menjač sa suvim dvostrukim kvačilom. Uskoro možemo očekivati još neke nove pogone, između ostalog i plug-in hibridnu varijantu, navode u Kiji.

Krajem leta na tržištu

Pored nove platforme i pogona novi Sorento dobio je brojna visokotehnološka pomagala sa područja bezbednosti i udobnosti, zbog kojih se razlikuje od ostalih sportskih terenaca. To su na primer Kijin prvi višestepeni kočioni sistem, koji smanjuje posledice sekundarnih sudara. Sistem automatski koči u slučaju aktiviranja zračnih jastuka nakon početkog sudara čime štiti putnike od sekundarnih frontalnih ili bočnih sudara.

Višestepeni kočioni sistem će zbog pružanja već bezbednosti nuditi osam vazdušnih jastuka, između ostalog srednji jastuk između prednjih sedišta i jastuk za kolena za vozača i suvozača. Kia će novog Sorenta na tržište „poslati“ širom Evrope krajem leta.

Komentari(0)

sortiraj