Kia Sorento - Nova platforma i novi agregati
Kia Motors Corporation je predstavila više informacija o novostima, koje se tiču plaftorme i motora nove generacije Sorenta
Novi Sorento je Kijin prvi SUV na novoj platformi. Sa kompaktnim prostorom za motor, kraćim prepustima i dužim međuosovinskim rastojanjem, platforma omogućava potpuno novi dizajn i držanje na putu, dok nudi udobniju i zabavniju vožnju.
Kabina nudi više prostora
Sorento je u odnosu na prethodnika duži za 10 mm, međuosovinsko
rastojanje sa dodatnih 35 mm sada iznosi 2.815 mm. Kako navodi ovaj proizvođač
automobila, kabina nudi više prostora od većine konkurenata, a inteligentna
konstrukcija Sorentu daje najveću zapreminu prtljažnika u segmentu velikih
sportskih terenaca.
Kada je 2002. godine predstavljena prva generacija Sorenta ovaj
legendarni model je imao robusnu šasiju, koja je nudila puno prostora i
terenske mogućnosti. Prelazak na monocoque karoseriju druge generacije Sorenta
2009. godine doneo je promenu voznih osobina vozila. Kijina nova platforma
sportskog terenca predstavlja sličan iskorak najnovije generacije Sorenta, koji
postavlja nove standarde u svom segmentu na području prostranosti, praktičnosti,
efikasnosti i kvaliteta.
Novi elektrifikovani Smartstream turbo motori
Nova platforma je namenjena Smartstream turbo hibridnom pogonu. Novi
agregat, koji je Sorentov prvi elektrifikovani pogon, ispod haube ima 1.6 T-GDi
turbo benzinca, elektro motor snage 44,2 kW i litijum-ionski polimerni
baterijski sklop kapaciteta 1,49 kWh. Benzinski i elektro motor zajedno pružaju
230 KS i 350 Nm obrtnog momenta, uz ove solidne mogućnosti potrebno je
spomenuti i niske emisije novog elektrifikovanog pogona. Inteligentna
konstrukcija nove platforme omogućava postavljanje baterijskog sklopa ispod
vozila, bez zadiranja u kabinu ili prtljažni prostor.
Novi osmostepeni menjač
Sorentov novi četvorocilindrični 2.2 Smartstream dizel motor, koji će
biti u ponudi u Evropi i Južnoj Koreji, proizvodi 202 KS, a njegov obrtni
moment iznosi 440 Nm. Agregat prenosi snagu preko Kijinog novog osmostepenog
menjača sa dvostrukim kvačilom (8DCT), koji je nastao sa ciljem pružanja
uglađenog prenosa karakterističnog za uobičajene automatske menjače, dok je
ujedno unapređen u odnosu na menjač sa suvim dvostrukim kvačilom. Uskoro možemo
očekivati još neke nove pogone, između ostalog i plug-in hibridnu varijantu,
navode u Kiji.
Krajem leta na tržištu
Pored nove platforme i pogona novi Sorento dobio je brojna
visokotehnološka pomagala sa područja bezbednosti i udobnosti, zbog kojih se
razlikuje od ostalih sportskih terenaca. To su na primer Kijin prvi višestepeni
kočioni sistem, koji smanjuje posledice sekundarnih sudara. Sistem automatski
koči u slučaju aktiviranja zračnih jastuka nakon početkog sudara čime štiti
putnike od sekundarnih frontalnih ili bočnih sudara.
Višestepeni kočioni sistem će zbog pružanja već bezbednosti nuditi osam vazdušnih jastuka, između ostalog srednji jastuk između prednjih sedišta i jastuk za kolena za vozača i suvozača. Kia će novog Sorenta na tržište „poslati“ širom Evrope krajem leta.
Komentari(0)