Kilometraža koju kamioni pređu zbog vraćene robe ista je kao da 73 puta putujete od Zemlje do Marsa
Elektronska trgovina, ili e-commerce, postaje sve popularniji vid nabavke proizvoda među potrošačima. Kako u svetu, tako i kod nas. Prednosti su očigledne
Kupac ne mora da putuje po željenu robu, traži parking mesto u blizini radnje, gubi vreme, a što je najvažnije, ne mora da prekida svoje redovne aktivnosti kako bi izdvojio vreme za kupovinu.
Nemci potrošili 20,2 milijarde evra
Prema podacima Nemačkog udruženja za
elektronsku trgovinu i trgovinu na daljinu (BEVH), potrošači su samo u toj
zemlji od aprila do juna 2020. godine ukupno potrošili 20,2 milijarde evra na
kupovinu putem interneta. To je gotovo tri milijarde evra više nego u istom
periodu prošle godine.
Transakcija u e-komercu u Srbiji porasla čak za 300 odsto
U isto vreme, iz Ministarstva
trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije stiže informacija da je u
prethodne tri godine vrednost realizovanih transakcija u e-komercu u Srbiji
porasla čak za 300 odsto, dok je tokom uvođenja vanrednog stanja usled
pandemije većina trgovaca zabeležila rast e-trgovine od 50 do čak 300 odsto, a
nakon ukidanja vanrednog stanja zadržala porast od oko 100 odsto u odnosu na
isti period prethodne godine.
Porast broja porudžbina ima i svoju negativnu stranu
Međutim, ogroman porast broja
porudžbina ima i svoju negativnu stranu. Samo za isporuku robe prevoznici
godišnje pređu oko 60 milijardi kilometara u Evropi i SAD, i blizu 17 milijardi
kilometara vraćajući tu istu robu. Ovaj poslednji broj jednak je broju od čak
73 putovanja između planete Zemlje i Marsa.
Svaki četvrti kamion u proseku koristi se za povraćaj robe
Poražavajuća je i informacija da se
svaki četvrti kamion u proseku koristi za povraćaj robe, pri čemu se emituje
oko 1,5 milijardi kilograma ugljen dioksida. Samim tim, jasno je zašto Evropska
unija proizvođače kamiona obavezuje u naporima da učestvuju u smanjenju
emitovanja ovog štetnog gasa. Do 2025. godine svi proizvođači će morati da
smanje emisiju za 15 procenata u poređenju sa prosečnim vrednostima u 2019.
godini. Ova cifra do 2030. mora biti smanjena za čak 30 procenata.
Continental doprinosi poboljšanju štetnih gasova
Značajnu ulogu u postizanju ovih
ambicioznih ciljeva mogu imati gume, poručuju iz kompanije Continental. Ključni
faktor je otpor koji se stvara pri kotrljanju točkova, a koji ima glavni uticaj
na potrošnju goriva. Potrošnja se direktno odnosi na emitovanje ugljen
dioksida. Dakle, odabir pravih guma ima jednake koristi za životnu sredinu, kao
i za vozače.
Međutim, nisu samo vozači ti koji u velikoj meri mogu da doprinesu smanjenju emitovanja ugljen dioksida i zaštiti životne sredine. U borbi protiv klimatskih promena velika pomoć može doći od svakog ko kupuje proizvod na internetu. Sve što je potrebno je da potrošači izvrše pažljiv odabir prilikom online kupovine i na taj način mogu da izbegnu povraćaj velikog dela onoga što stiže na kućne adrese.
Komentari(0)