Koleos glavni dasa na asfaltu
Renault Koleos predstavljen je juče u Srbiji, a mi smo, kao i naše kolege, imali priliku da vozimo ovu grdosiju na četiri točka
Na proputovanju od Beograda, preko Fruške gore, do Novog Sada, njegove okoline i nazad do prestonice, ovaj četvorotočkaš nam je pokazao ko će u narednom periodu vladati drumskim saobraćajem u D-SUV segmentu! U Srbiji se proda oko 100 četvorotočkaša u ovoj klasi na mesečnom nivou. Međutim, posle prve vožnje i utiska, kako stvari stoje ovaj lepotan na četiri točka otkinuće bar polovinu prodaje od ostalih proizvođača u narednom periodu. Koleos ima moćan dizajn, prefinjen i luksuzan izgled, odličan pogon na sva četiri točka, maksimalno je udoban, a o moćnim dizel motorima i da ne pričamo.
Spreman za sva
iskušenja
Ukratko. Njegova spoljašnjost je svakako osveženje za sve one
koji vole ovu marku automobila. Unutrašnjost pleni i osvaja vozača na prvi
pogled, kao i sve putnike u vozilu. Međutim, ono što je najlepše jeste kada se
stisne papučica gasa. Ovaj lepotan “brije” i može da stane na crtu sa mnogim
sportskim automobilima. Imali smo tu čast da ispod haube ovog SUV vozila imamo agregat
2.0 dCi sa motorom snage od 175 KS. Startan je u svakom smislu reči i ono što
je najbitnije je da nije bučan. Odlični automatski CVT-X Tronik menjač je
doveden do savršenstva.
Ono što treba reći jeste da je ovaj četvorotočkaš dizajniran
zajedno sa njegovim kolegom Talisman-om, i za njih možemo reći da su braća po
liniji, začetnici jedne velike Renault ideje, koja će u narednom period
osvajati sve više srca vozača. Logo znak proizvođača dominira i sa prednje i
zadnje strane vozila. Prednja svetla kod Koleosa su u obliku latiničnog slova C
i daju izuzetno neobičan izgled vozilu, kao i LED svetla na zadnjem delu, koja
su non-stop upaljena i daju specifičan izgled ovom automobilu. Renault-ovi
inženjeri su na ovom modelu skrojili snažne horizontalne linije, mišićave
izbočine i visoki razmak od tla. Ova momčina je dugačka 4,67 metara, širok je
1,8, u visinu se proteže na 1,67 metara, a međuosovinski razmak je 2,7 metara.
Prilagođen vozaču i putnicima
Njegova unutrašnjost je uređena na jednom sasvim novom nivou.
Renault-ovi inženjeri su vodili računa o svakom detalju u vozilu, pa se stiče
veliki utisak da ovaj automobil vodi maksimalno računa o vozaču i svim
putnicima u vozilu. Prostora za ramena i noge ima gde god sedeli u vozilu.
Zadnja klupa je maksimalno široka, a prostora ima i za dvometraše. Utisak
kvaliteta je u skladu sa onim što kupci očekuju od luksuznih SUV modela i
limuzina segmenta D, a postignut je upotrebom robusnih, vrhunskih materijala.
Primera radi, umetci na upravljaču, ručici menjača i okvirima
ventilacijskih otvora novog Koleos-a izrađeni su od privlačnog mat hroma, a
središnja konzola je izrađena od izdržljivih materijala prijatnih na dodir.
Unutrašnjost krase i meki materijali od kojih su izrađeni armaturna ploča i
obloge vrata. Kožne presvlake i kožom presvučeni nasloni za ruke putnika krase
kontrastni šavovi.
Užitak putovanja dodatno povećava LED ambijentalno osvetljenje
koje može biti zelene, plave, žute, crvene ili ljubičaste boje, u zavisnosti od
raspoloženja vozača i putnika. Unutrašnjost novog Koleos-a je izuzetno provazdušna
zahvaljujući velikom staklenom krovu (površine 0,80 m2) koji se proteže
preko zadnjih sedišta i koji se može otvoriti. Još jedna odlika dostojna
premium modela jeste i prednji držač za čaše koji može biti grejan ili hlađen.
Udobnost u kojoj mogu uživati putnici u novom Koleosu Initiale
Paris naglašena je posebnom završnom obradom i standardnom opremom, koja
uključuje presvlake od Napa kože crne ili sive boje, obuhvatajuće naslone za
glavu na prednjim sedištima, upravljač i ručicu menjača presvučene kožom, posebne
umetke Initiale Paris na instrument tabli i oblogama vrata, instrument tablu
presvučenu Napa kožom sa ukrasnim šavovima, grejana i ventilisana prednja sedišta
sa električnim podešavanjem u šest smerova kao i vozačevo sedište podesivo u
lumbalnom delu u dva smera, višeslojne bočne prozore za još tišu vožnju, oznake
Initiale Paris u unutrašnjosti na pragovima vrata, umetku na upravljaču,
izvezene na naslonima prednjih sedišta, na ukrasnim elementima na poleđini
prednjih naslona za glavu, ekskluzivne tepihe, indukcijsko bežično punjenje
pametnog telefona, poseban ključ Initiale Paris, kao i audio sistem BOSE© sa 13
vrhunskih zvučnika. Dostupna su dva formata ekrana u zavisnosti od verzije, i
to 7-inčni vodoravno postavljeni ili 8,7-inčni vertikalno postavljeni, besprekorno
integrisani u armaturnu ploču vozila na kojima se nalaze sve važne informacije
i funkcije koje želite da odaberete.
Prtljažni prostor od
1.795 litara
Prednja vrata kod Koleosa otvaraju se pod širokim
uglom od 70 odsto, a zadnja na čak 77 odsto, pa je sam ulazak u vozilo više
nego prostran za celo telo. Dizajn vrata sprečava prljanje pragova i odeće
putnika prilikom ulaska u automobile ili izlaska iz njega. Prtljažni prostor
ima 579 litara, a kada se zadnja klupa obori dobija se nestvarnih 1.795 litara.
Otvaranje prtljažnog prostora je vrlo jednostavno. Dovoljno je da samo jednom
“mahnete” nogom ispod vozila vrata gepeka će se sama otvoriti, a istim
principom i zatvoriti. Prvi put kod ovog četvorotočkaša dolazi i automatska
kuka koja može da “povuče” dve tone tereta. Novi Koleos je prvo vozilo ovog
tipa koje se može opremiti motorizovanom kukom za vuču koja omogućava potpuno
automatsko postavljanje bez upotrebe alata. Jednostavnim pritiskom na taster u
prtljažniku kuka se izvlači i spremna je za upotrebu za samo 15 sekundi. Blokirajući sistem automatski sprečava njeno izvlačenje ako senzori otkriju prepreku.
Dva dizel agregata
Paleta agregata i menjača novog Koleos-a sastavljena je u
skladu sa potrebama i očekivanjima vozača. Ponudu čine dva dizel motora snage
130, odnosno 170 KS. Ovi motori snagu na točkove prenose ili putem
automatskog menjača X-Tronic ili šestostepenog ručnog menjača. Ova dva dizel
motora ispunjavaju zahteve norme Euro 6b i samim tim su opremljena sistemima Stop&Start,
filterom za ugljen dioksid (NOx) i filterom čađi. Prvi od navedenih je 1.6 dCi,
motor hvaljen zbog svoje efikasnosti i užitka koji donosi u vožnji. Najveća
snaga ovog četvorocilindarskog motora sa 16 ventila jeste 130 KS pri 4000
o/min, a najveći obrtni moment 320 Nm, dostupan od 1750 do
2250 o/min. Njegova izuzetno efikasna konstrukcija smanjene zapremine
(kvadratna arhitektura, turbopunjač) rezultat je stručnosti koju je Renault
stekao učestvovanjem u automobilskim trkama, a posebno u Formuli 1. Ovaj motor
je dostupan samo sa pogonom na prednje točkove, ali na raspolaganju su i
automatski menjač X-Tronic i šestostepeni ručni menjač, u zavisnosti od tržišta.
Motor 2.0 dCi je najsnažniji agregat dostupan u novom Koleos-u.
Četvorocilindrični agregat sa 16 ventila opremljen je turbopunjačem promenljive
geometrije, vodom za ubrizgavanje goriva pod pritiskom od 1600 bara i
piezo-električnim ubrizgavanjem. Najveću snagu od 175 KS razvija pri 3750 o/min,
a najveći obrtni moment od 380 Nm dostupan je od 2000 do 3000 o/min. Ovaj
motor donosi snažan odziv pri srednjim obrtajima i žustra ubrzanja zahvaljujući
izdašnom obrtnom momentu dostupnom u širokom rasponu obrtaja. Može se kombinovati
ili sa automatskim menjačem X-Tronic (sa pogonom na prednje ili sve točkove)
ili šestostepenim ručnim menjačem (samo u verziji sa pogonom na sve točkove).
Automatski menjač
X-Tronic
Automatski menjač X-Tronic osmišljen je da osigura veći
užitak u vožnji i smanjenu potrošnju goriva u poređenju sa tradicionalnim
ručnim menjačima. Njegove prednosti uključuju trenutan odziv na snažna
ubrzanja, uglađeniju, tišu vožnju kao i smanjenu potrošnju goriva pri
konstantnim brzinama. Za razliku od prethodnih bezstepenih menjača, X-Tronic menjač
novog Koleos-a ponaša se više kao automatski menjač fiksnih odnosa kad vozač
želi snažno da ubrzava. Istovremeno ovaj bezstepeni menjač bestrzajno menja stepene
prenosa pri lakšim ubrzanjima, kao na primer u gustom saobraćaju. Zahvaljujući
varijabilnim odnosima, menjač X-Tronic nudi beskonačan broj stepeni prenosa
kojim garantuje stalno prilagođavanje broja obrtaja i opterećenja motora za efikasniju
potrošnju goriva i niski nivo buke. Vozač ima opciju da odabere sedmostepeni sekvencionalni
način rada kako bi mogao da koči motorom.
Kristalno čist zvuk
Bose i Renault sarađuju od 2008. godine kako bi osmislili i prilagodili
vrhunske audio sisteme za Renault-ove luksuzne modele. Kako bi postigao izuzetan
nivo kvaliteta zvuka u novom Koleos-u, Bose je razvio poseban sistem koji u
obzir uzima akustične osobine unutrašnjosti. Sistem se sastoji od 13 vrhunskih
zvučnika. Posebno prilagođena tehnologija ugrađena u novi Koleos spaja
kristalno čist kvalitet zvuka s realističnim zvukom dostojnim verziji uživo.
Zahvaljujući tehnologiji Bose Centrepoint putnici su okruženi bogatim uravnoteženim
zvukom bez obzira na to gde sede u automobilu.
Efikasna I jednostavna
tehnologija pogona 4x4
Pogon ALL MODE 4x4 dostupan u novom Koleos-u opremljen je
tehnologijom koja je proverena u milionima vozila Alijanse Renault-Nissan prodatim
širom sveta. Ovaj sistem pogona na sva četiri točka neprestano kontroliše nivo
prianjanja kako bi osigurao optimalnu vuču, bez obzira na uslove. Za razliku od
mnogih konkurenata, novi Koleos i dalje ima taster koji vozaču omogućava da odabere
način prenosa snage. Taster je smešten levo od upravljača i omogućava vozaču da
na jednostavan način odabere neki od tri načina rada - 2WD, 4WD AUTO ili
ekskluzivni 4WD LOCK.
Ne smemo da zaboravimo i ne napišemo da je ovaj model
bezbedan “za sve pare”. Naime on je na strogim Euro NCAP testovima osvojio
maksimalan broj zvezdica u bezbednosti. Za kraj cena novog Renault Koleos-a je,
reklo bi se, više nego odlična. Sa popustom u startu prodaje u Srbiji od 1.000
evra, ovaj novi francuski četvorotočkaš se prodaje od 26.000 evra u paketu
opreme ZEN, dok je u “ful” verziji cena 38.000 evra. Dugo smo čekali ovako
kvalitetno vozilo, pa red je da mu kažemo – “Momčino, dobro došao!”.
Tekst
Dragan Stanimirović
Više slika Renault
Koleos možete
videti na našoj Facebook stranici makina.rs
Komentari(2)