Istorija Toyota RAV4 - Pet generacija inovacija i napretka

Toyota RAV4 je debitovao 1994. godine, kao prvi gradski SUV u svetu, stvarajući novi tržišni segment koji će uskoro postati vodeći

    foto: Toyota
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Prva generacija 1994 - 2000.

Godine 1994. Toyota je napravila sa prvim modelom RAV4 pravi automobilski bum na tržištu! U svojoj originalnoj formi, to je bio skladni kompaktni model s troja vrata, dužine 3,69 metara. Snagu je obezbeđivao benzinski motor zapremine 2,0 litra praćen sa odličnih 129 KS, postavljen poprečno, dok je transmisija obezbeđivala stalni pogon na sve točkove, ali bez diferencijala kakav se mogao videti kod uobičajenih SUV vozila.

Neke druge inovacije takođe su postale standardna rešenja, kao što su laka samonoseća (monokok) karoserija, ili nezavisno zadnje oslanjanje. Skladne dimenzije i povišena pozicija sedenja učinile su RAV4 lakim za vožnju, dok su precizno upravljanje i komfor za putnike bili više nalik putničkom automobilu nego jednom AWD vozilu. Verzija s petora vrata, dužine 4,1 metar, pojavila se 1996. godine, uz opciju pogona na dva (prednja) točka. Usledila je i verzija s troja vrata i mekim krovom, kao i još jedna neočekivana inovacija - ograničena serija EV modela sa električnom baterijom, koji se proizvodio od 1997. do 2000. godine.

Druga generacija 2000 - 2006.

Druga generacija RAV4, koja se pojavila na prelazu između dva milenijuma, iskoristila je sve prednosti koje je Toyota stekla tokom perioda razvoja revolucionarnog modela. Konstruisana je nova platforma, u verzijama s troja i petora vrata, i obe nešto duže - redom za 5,5, odnosno četiri centimetara. Bila su ponuđena dva benzinska motora. Jedan zapremine 1,8 litara, sa 123 KS, i drugi 2,0 sa 150 KS. AWD verzija sa stalnim pogonom na sva četiri točka dobila je prilagođeni centralni diferencijal, a kupci su, kao fabričku ugradnju, mogli da se odluče za opciju sa zadnjim Torsen diferencijalom. Dizel motor za RAV4 prvi put je ponuđen 2001. godine, u verziji D-4D, zapremine 2,0 litra, sa direktnim ubrizgavanjem i 116 KS.

Treća generacija 2006 - 2012.

RAV4 je ponovo dobio novu platformu s dolaskom treće generacije, koja se na tržištu pojavila 2006. godine. Proizvodnja karoserije s troja vrata je prekinuta, dok je verzija sa petora vrata postala značajno duža, odražavajući promene u skolonostima i zahtevima kupaca. Novi model bio je 19 centimetara duži, dok se verzija s dugim međuosovinskim razmakom proizvodila za prodaju u SAD i Rusiji.

Proširena je ponuda motora, s benzincima zapremina 2,0, 2,4, 2,5 i 3,5 (V6) litra, uz novi 2,2 dizel. Ovaj model je upamćen i po novom Toyotinom sistemu pogona na sve točkove, s elektronski kontrolisanim kvačilom, koje je funkcionisalo automatski, zavisno od brzine vozila, položaja papučice gasa, ugla upravljača i G sile. Upravljanje je dodatno unapređeno, a prvi put su se pojavile asistencije za pomoć pri silasku na nizbrdici (Downhill Assist Control) i pomoć za kretanje na usponu (Hill-start Assist Control).

Četvrta generacija 2013 - 2018.

Četvrta generacija RAV4, predstavljena 2013. godine, označila je uvođenje istog međuosovinskog razmaka za sva tržišta, a karoserija je i ovom prilikom produžena, sada za 23,5 centimetara. Izbor motora uključio je benzinske 2,0 i 2,5 motore, kao 2,0 i 2,2 dizele. Predstavljena je još naprednija tehnologija AWD pogona s inteligentnim Dynamic Torque Control sistemom, s dve nove funkcije - kontrola prilikom vožnje u krivinama i sportski režim vožnje.

Toyota RAV4 je 2016. godine doživeo vrlo značajan napredak uvođenjem prve potpuno hibridne električne verzije. Prvi Toyotin kompaktni SUV hibrid imao je maksimalnu snagu od 197 KS, pružajući ravnomerno ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 8,3 sekunde, dok je ponovo postao najštedljiviji u klasi s potrošnjom od 4,9 litra na 100 kilometara pređenog puta, s emisijom CO2 od samo 115 g/km.

Peta generacija 2018. do danas

Peta generacija RAV4 je predstavljena 2018. godine i lansirana u Evropi početkom 2019. Bio je to prvi SUV izrađen na novoj Toyota New Global Architecture platformi, koja je omogućila značajne prednosti na polju upravljivosti, bezbednosti i dizajna. Kao potpuno kompletna gama hibridnih modela u Zapadnoj Evropi, osvojena je četvrta generacija hibridne tehnologije, uz primenu novog, 2,5-litarskog Dynamic Force hibridnog motora - jedinstvenog agregata dokazane snage, odziva i efikasnosti. Posledica svega toga jesu najbolji rezultati potrošnje i emisije u klasi. Tokom 2020. godine, uvođenjem modela RAV4 Plug-in Hybrid, peta generacija biće obogaćena daljim tehničkim inovacijama. To će biti najsnažniji RAV4 svih vremena, sa 306 KS i snažnim ubrzanjem, ali, istovremeno, s izuzetno malom emisijom CO2 i niskom potrošnjom goriva.

Komentari(0)

sortiraj