Land Rover otkriva Classic Defender Works V8 Islay Edition
Novi Classic Defender Works V8 Islay Edition prvi je Works V8 sa tradicionalnom temom koji dolazi iz Land Rovera Classic sa jedinstvenim specifikacijama
Islay Edition crpi inspiraciju iz ličnog Land Rovera Series IIa iz 1965. u vlasništvu Spensera Vilksa (Spencer Wilks), glavnog direktora kompanije Rover Car Company i jednog od osnivača Land Rovera, kao i iz onog najboljeg što pruža škotsko ostrvo Ajla. Kada je osmišljen originalni Land Rover, Vilks je testirao vozila na svom imanju Lagen (Laggan) na ostrvu Ajla u škotskom arhipelagu Unutrašnji Hebridi, gde je nastalo ime Land Rover. Ekskluzivni model inspirisan je automobilom Spensera Vilksa Series IIa iz 1965, sa Heritage Grey karoserijom, Limestone krovom i odgovarajućim čeličnim točkovima za zahtevne terene. Posebno rađeni enterijer ima kožne obrube sa jedinstvenim detaljima od tvida iz predionice na ostrvu Ajla Woolen Mill, koji je izabran posebno za Defender Islay Edition. Posebno dizajniran središnji odeljak ima uklonjivi drveni poklopac izrađen od orahovine koji sadrži hrastovo drvo pravog bureta za viski iz destilerije Islay's Kilchoman. Defender Islay Edition biće dostupan uz dizajn karoserije 90 i 110 Station Wagon, ekskluzivno ograničen na samo 30 primeraka.
Land Rover Classic je prikazao svoje prvo specijalno izdanje Defendera sa tradicionalnom temom – Classic Defender Works V8 Islay Edition. Ovo tematsko izdanje slavi Spensera Vilksa, glavnog direktora kompanije Rover Car Company i jednog od osnivača Land Rovera, kao i škotsko ostrvo Ajla na kojem je nastao naziv Land Rover, kao jedne od kreatora nenadmašne zaostavštine Defendera. Classic Defender Works V8 Islay Edition inspirisan je Land Roverom Series IIa u vlasništvu Spensera Vilksa koji ga je i koristio, a sada je deo kolekcije Land Rover Classic, i jednim od hebridskih ostrva na kojem je provodio odmore. Vilksovo imanje Lagen na ostrvu Ajla korišćeno je za testiranje ranih prototipova, a 1947, dok je vozio svoj jako modifikovani Rover po neravnom pejzažu, lovočuvar imanja komentarisao je da to mora biti „Land Rover“ (lutalica poljima), i tako je nastao taj naziv.
Uz iste tehničke specifikacije kao i Classic Defender
Works V8, Islay Edition pokreće 5,0-litarski benzinski motor V8 od 405 KS u
kombinaciji sa osmostepenim automatskim prenosom ZF. Svaki je sveobuhvatno
restauriran, inženjerski obnovljen i nadograđen, upotrebom vozila donatora u
razdoblju od 2012. do 2016. godine. Svako pažljivo majstorski izrađeno i ručno
sastavljeno vozilo je jedinstvena ponuda najprobirljivijim klijentima koji
traže zaista luksuzan, sveobuhvatno inženjerski prilagođen, kolekcionarski
klasični Defender, direktno od originalnog proizvođača. Works V8 Islay Edition
biće ograničen na 30 primeraka, svi će biti karavani, i biće 17 dostupno kao 90
kratkog međuosovinskog rastojanja, a 13 kao verzija 110 sa sedam sedišta.
Pol Berit
-Godine 2023. slavimo 75 godina Land Rovera. Spenser
Vilks i ostrvo Ajla važni su delovi naše istorije, a Classic Defender Works V8
Islay Edition prikladan je način da nam pomognete u proslavi značajnog
jubileja. Inspirisan je posebnim vozilom u našoj kolekciji, prelepim Series IIa
Spensera Vilksa, a na njega su uticali posebni proizvodi i jedinstvena priroda
samog ostrva Ajla. Zbog autentičnosti, modernih inženjerskih rešenja i vrhunske
izrade naših veštih inženjera i tehničara, ovo ograničeno izdanje Classic
Defendera je veoma posebno vozilo za naše najprobirljivije klijente koji traže
vrhunsko nasleđe Land Rovera - rekao je Pol Berit, direktor Land Rovera Classic.
Bezvremenski
eksterijer
Classic Defender Works V8 Islay Edition ima završni sloj u Heritage sivoj – naglašenoj Srednje sivim tonovima originalnog Vilksovog vozila – sa Limestone kontrastnim krovom i čeličnim točkovima za zahtevne terene. Završni sloj lukova točkova takođe je Heritage siv, za još prefinjeniji dizajn eksterijera. Tradicionalni logotipi i oznake Land Rover imaju završni sloj u boji karoserije, a tu je i rešetka hladnjaka u klasičnom stilu, poznata iz davnog Defender Heritage Limited Edition, dok zadnji blatobrani takođe nose oznaku legendarnog nasleđa. Jedinstvena za Works V8 Islay Edition je bočna grafička oznaka „GXC 639C“ – što je bila registracija Vilksove Series IIa – to je suptilna počast vozilu koje je inspirisalo ovu tematsku verziju vrhunskog klasičnog Defendera. Kao što je to bio slučaj i sa prethodnim izdanjima Defender Works V8s, Islay Edition ima moderna poboljšanja uključujući i LED prednja svetla za poboljšanu vidljivost. Ti tehnički dodaci proširuju se na sveobuhvatna poboljšanja ispod karoserije, koja uključuju nadograđene sisteme suspenzije i kočenja koji su prilagođeni vrhunskim performansama i dinamici na drumu.
Autentični
enterijer
Enterijer Classic Defender Works V8 Islay Edition je
mesto na kojem se oživotvoruje povezanost ovog vozila sa ostrvom Ajla, odakle
potiče Land Rover (uključujući i nastanak samog imena Land Rover), kroz
promišljene naglaske i neverovatnu pažnju posvećenu detaljima. Luksuzna koža
Land Rover Windsor Ebony prekriva Premium Defender sedišta, bočne ukrase,
vrata, oblogu krova i komandnu tablu. Detalj u boji karoserije okružuje
središnju konzolu i Sistem za informisanje i zabavu Classic, kojim se u
originalni ekran i prednju masku uvode moderne funkcije poput satelitske
navigacije, radija DAB i tehnologije Bluetooth. Ista Heritage siva boja
karoserije okružuje uzdužnu ručicu menjača za osmostepeni automatski menjač ZF.
Pored ručice menjača nalazi se pločica sa detaljima iz
priče o tome kako je nastalo ime Land Rover, kada je lovočuvar Ijan Dankan (Ian
Duncan) navodno uzviknuo Vilksu – koji je na imanju Lagen na ostrvu Ajla
testirao jako modifikovani Rover koji će postati Series I – da je to što vozi
sigurno novi „Land Rover“ (lutalica poljima). Uz to, tradicionalni logotip Land
Rovera utisnut je i na volanu i naslonima za glavu. Takođe, neuobičajeno za
Classic Defender, svi prostori za noge prekriveni su tepihom za dodatnu notu
luksuza.
Veze sa ostrvom Ajla utkane su u promišljene detalje
koji se nalaze po čitavoj unutrašnjosti. Područje ramena na sedištima, delovi
vrata, poklopac središnjeg naslona za ruke i detalji skriveni iza štitnika za
sunce imaju završnu oblogu od taktilnog, posebno izabranog tvida, koji je
izradila predionica Woolen Mill sa ostrva Ajla – pružajući jedinstvenu vezu sa
lokacijom i njenim mestom u istorijatu Defendera. Uzorak tvida odlikuje se
zemljanom osnovom koja odražava lokalni pejzaž. Za Land Rover Classic izabrane
su boje koje predstavljaju to područje, sa plavom koja predstavlja more i nebo
ostrva Islay, ljubičastom za lokalni vres, i suptilnom žutom koja predstavlja
travnati pejzaž sa tresetom. Posebna tkanina takođe se nalazi na jedinstvenom
odeljku u središnjoj konzoli, za odlaganje malih predmeta kao što je smart
telefon.
Središnji prostor za odlaganje ima poseban detalj koji
naglašava vezu sa ostrvom Ajla. Njegov uklonjivi poklopac, zajedno sa kožnim
delovima, sadrži hrastovinu iz buradi za viski lokalne destilerije Kilhomen
(Kilchoman). Svaki poklopac sadrži jedinstveni drveni disk od 110 mm koji je
replika osnove bureta za viski a izrađen je od određenog komada drveta na kojem
su prikazana autentična izrezbarena slova, što znači da je svako vozilo
jedinstveno. Disk je postavljen na poklopac, koji je obložen američkim orahom
kao počast buradi za viski od hrastovine, sa lepim spojevima u obliku lastinog
repa za elegantnu završnu obradu. Poseban, majstorski izrađen okvir prikazuje
destileriju i predionicu, kao i ista izrezbarena slova, baš kao kod pravog bureta
za viski – i sadrži službeni logotip 75. godišnjice Land Rovera. Kućište svakog
držača za čaše takođe je izrađeno od drveta bureta za viski.
Kilhomen je porodično povezan sa Spenserom Vilksom,
čija je praunuka Keti Vils (Kathy Wills) 2005. godine osnovala destileriju sa
svojim suprugom Entonijem (Anthony), ostvarivši time autentičnu vezu između
nasleđa izvornog vozila, nastanka njegovog imena, prelepog ostrva i
jedinstvenih odlika koje se nalaze u Classic Defender Works V8 Islay Edition.
Ograničeno izdanje viskija „639“ takođe se proizvodi u čast izdanja Defender
Islay, a svaki klijent će dobiti flašu tog viskija kako bi bila povećana
kolekcionarska vrednost svakog vozila. Detalji od hrastovog furnira protežu se
do poda zadnjeg prtljažnog prostora, a prelepo obloženi i istrajni detalji
zadovoljavaju iste stroge standarde kvaliteta i inženjerstva kao oni koji se
primenjuju na najnovijim proizvodima Range Rovera. Sat na središnjem delu
komandne table takođe reflektuje drvenu strukturu ostalih odlika.
Tehničke
specifikacije
Classic Defender Works V8 Islay Edition koristi istu osnovu kao Classic Defender Works V8. Svako vozilo je mukotrpno obnavljano i unapređuje klasični Defender koji su istražili stručni specijalisti Land Rovera Classic. Donatorska vozila potiču iz razdoblja od 2012. do 2016, a Land Rover Classic ugrađuje moderni vazdušno ventilisani 5,0-litarski pogonski sklop V8 sa osmostepenim automatskim menjačem ZF. Performanse su besprekorne uz 405 KS i okretni momenat od 515 Nm. Islay Edition – kao i Works V8 – ubrzaće 0–60 mph za 5,6 sekundi, dok je najveća nominalna brzina 106 mph. Svaki primerak je posebno izabran i inženjerski obnovljen pomoću kompleta nadogradnje Defender Suspension koji sadrži jedinstveno podešenu suspenziju prilagođenu povećanoj udobnosti i dinamici na drumu, sa poboljšanom verzijom spiralnih opruga i amortizerima. Uključen je i Komplet za nadogradnju upravljanja, koji pruža nadograđene kočione diskove, pločice i klešta iz specifikacije Works V8 za poboljšanu snagu kočenja. Cena za Defender Islay Edition iznosi od 230.000 za 90 do 245.000 evra za 110.
Istorijat
Defendera V8
Pogonski sklopovi V8 u Land Rover Defenderu i njihovi
proizvodni prethodnici započeli su sa Series III Stage 1 V8 iz 1979. godine.
3,5-litarski Rover V8 sa karburatorom proizvodio je 90 KS. Land Rover One Ten
iz 1983. i Ninety iz 1984. koristili su isti 3,5-litarski motor Rover V8 kao
Series III Stage 1 V8, ali u obliku od 113 KS, ojačan na 135 KS od 1987.
godine. Samo za severnoameričke specifikacije (NAS) Defendera 90s i 110s je
1992. ugrađena 3,9-litarska verzija Rovera V8 od 182 KS sa ubrizgavanjem goriva
i četvorostepenim automatskim prenosom.
Godine 1998. 4,0-litarski V8 od 190 KS sa ubrizgavanjem goriva iz druge generacije Range Rovera bio je opremljen četvorostepenim automatskim prenosom u ograničenoj seriji Defendera 90s povodom 50. godišnjice. 5,0-litarski prirodno ventilisani Defender Works V8 iz 2018. postao je prvi službeni Land Rover Defender sa pogonom V8 koji je uveden 1998. godine. Ostala izdanja Land Rovera Classic Defender Works V8 uključuju i verzije Trophy i Trophy II, koje odaju počast avanturističkom i ekspedicijskom istorijatu Land Rovera, pri čemu je svaki kupac pozvan da učestvuje u takmičenju Classic Land Rover Trophy.
Komentari(0)