Predstavljen novi Land Rover Defender 130
Novi Defender 130 odlikuje se produženom karoserijom za veći unutrašnji prostor, savršen je za porodične ekspedicije na svim terenima sa do osam putnika u vrhunskom komforu
Uz naveliko hvaljene Defender 90 i Defender 110, Defender 130 dodaje novu dimenziju sveobuhvatnoj porodici vozila za sve podloge, omogućavajući avanture za do osam odraslih osoba u tri reda sedišta pune veličine. Kao i Defender 90 i 110, dizajn karoserije novog 130 preuzeo je svoje ime od originalne porodice Defender, inspirisan najdužim modelom u toj liniji. Omogućava kupcima da jednostavno prevezu do osam osoba preko svakog terena i predstavlja vrhunsku demonstraciju mnogih Defenderovih talenata. Novi Defender 130 razlikuje se nizom unapređenja dizajna enterijera i eksterijera i tehnologija, koje jedinstveno uravnotežuju komfor sa uobičajenom Defenderovom izdržljivošću i sposobnošću.
Kako bi proslavio Kraljičin platinasti jubilej, Land Rover poklanja
Njenom veličanstvu i britanskom Crvenom krstu posebno naručeni New Defender 130
kao podršku poslovanju u Ujedinjenom Kraljevstvu. Land Roverovi inženjeri
sarađivaće sa predstavnicima ove dobrotvorne organizacije, čija je
pokroviteljka Njeno veličanstvo kraljica, kako bi prilagodili Defender 130 pre
nego što krene u upotrebu kasnije ove godine. Land Rover podržava Međunarodnu
federaciju društava Crvenog krsta i Crvenog polumeseca (IFRC) od 1954. i
ponosan je što održava saradnju sa najvećom svetskom humanitarnom
organizacijom. Stručnjaci u IFRC-ovoj bazi globalnog voznog parka flote u
Dubaiju učestvovali su u Defenderovom globalnom programu testiranja uoči
njegove svetske premijere 2019. godine.
Nik Kolins
-Novi Defender 130 donosi novu dimenziju sposobnosti našoj
najistrajnijoj i najčvršćoj porodici vozila. Njegova prostrana unutrašnjost
prima i prevozi do osam osoba u vrhunskom komforu, i porodicama pruža
jedinstvene prilike za avanture, sa jedinstvenim dizajnerskim potpisima za
stvaranje posebnog iskustva Novog Defendera - rekao je Nik Kolins, izvršni
direktor za programe vozila, Land Rover.
Defender 130 ima svoju paletu boja, sa novom, ekskluzivnom opcijom
Sedona crvena koja će istaći 130 među ostalima. Eksterijer je dopunjen Paketom
Extended Bright – dostupnim uz postojeći Paket Bright – koji pruža izražajan
dizajn eksterijera sa završnim slojem Ceres srebrni saten na svim oblogama
donjeg dela karoserije, kao i Noble hromiranom prednjom i zadnjom zaštitnom
pločom. U kabini su za svakog putnika u sva tri reda sedišta obezbeđena
promišljena rešenja za skladištenje i praktičnost. Time se obezbeđuje da
Defender 130 opslužuje putnike na svakom sedištu, sa lakim pristupom prostranom
trećem redu za troje putnika u svetloj i prozračnoj kabini.
Nove opcije boja i materijala
Dizajn enterijera odlikuje se novim opcijama boja i materijala,
pružajući time naglašeno iskustvo na svim podlogama. Najnovije povezane
tehnologije i sistemi šasije – uključujući i novi, veći 11,4-inčni ekran na
dodir Pivi Pro, standardnu Elektronsku vazdušnu suspenziju i Sistem pročišćavanja
vazduha kabine Plus – pružaju vrhunsku podršku i komfor za savremene terenske
izlete. Novi Defender 130 dostupan je sa specifikacijama SE, HSE, X-Dynamic i
X, dodatno uz First Edition. First Edition je dostupan u tri kombinacije koje
su dizajneri pomno pripremili, a svaka se odlikuje izražajnom bojom i
dizajnerskom temom - Fuji bela sa Paketom Extended Bright sa Svetlo Oyster
enterijerom i kožom Windsor, kao i drvenom oblogom Natural Light Oak, Sedona
crvena sa sedištima Eboni i kožom Windsor, kao i drvenom oblogom Smoked Oak
Carpathian siva sa Windsor kožom Vintage Tan i drvenom oblogom
Rough-Cut Walnut.
Model First Edition nadovezuje se na specifikaciju HSE sa opsežnim
spiskom opreme uključujući Matrix LED prednja svetla, grejana sedišta u drugom
i trećem redu, četvorozonski klima-uređaj, zvučni sistem Meridian, Paket pomoći
vozaču i Zatamnjena stakla. Svi standardno imaju 20-inčne aluminijumske felne,
i nude izbor između benzinskih P400 ili dizel D300 šestocilindričnih pogonskih
sklopova Ingenium. Obezbeđujući da avanture započnu i završe se bez napora,
sada svi Defenderi sa funkcijom Ulaska bez ključa – uključujući Defender 130 – uključuju Prilazno otključavanje i Automatizovano
odlazno zaključavanje. Kada detektuje privezak za ključeve koji se približava
vozilu, automatski se otključava u dometu od 1,5 metra. Prilikom napuštanja
vozila, Novi Defender 130 automatski će se zaključati kada se privezak za
ključeve udalji više od 1,5 metra.
Dizajn eksterijera
Defenderov poznati profil elegantno je produžen pozadi za 340 mm radi
pružanja unapređenog unutrašnjeg prostora u sva tri reda, bez ustupaka za
njegove jedinstvene sposobnosti na svim terenima. Uz nepogrešivu sličnost
unutar ove porodice automobila, Defender 130 ima produžen zadnji ispust koji
pruža još veći unutrašnji prostor u trećem redu sedišta i prtljažnom prostoru.
Ovaj elegantan profil poboljšan je potpuno novim opcionim Sedona crvenim
eksterijerom, ekskluzivnim za Defender 130, koji dodaje još veću dubinu i
sofisticiranost dizajnu, a svi modeli su standardno opremljeni panoramskim
osunčanim krovom, sa drugim osunčanim krovom iznad trećeg reda kojim se takođe
odlikuje svaki Defender 130.
Za održavanje prepoznatljivog zadnjeg dizajna na Defenderu, Land
Roverovi inženjeri osmislili su suptilno podizanje zadnjeg dela u stilu brodske
krme koji takođe na najveći mogući nivo podiže jedinstvenu sposobnost za sve
terene koju kupci očekuju od Defendera, sa uglom zadnjeg prepusta od 28,5
stepeni2. Okviri zadnjih LED rasvetnih tela ponovo su inženjerski projektovani
tako da budu zadržane tri izražajne linije koje definišu Defenderov bočni
profil dok se suptilno uzdižu prema zadnjem delu. Pristup prostranom prtljažnom
prostoru je nepromenjen, a dostupan je zaštitni tvrdi poklopac u boji
karoserije za rezervni točak, što odražava pozicioniranje Defendera 130 na vrh
Defenderove linije. Krovni nosači Narvik Black ugrađeni su kao standard, dok je
Defenderov puni asortiman dodatne opreme za eksterijer takođe dostupan,
uključujući pakete Explorer, Adventure, Country i Urban.
Prefinjene proporcije modela 130 unapređene su opcionim Paketom
Extended Bright. U njegovim specifikacijama, sve obloge donjeg dela karoserije
obrađene su u Ceres srebrnoj saten, dajući izražajan završni sloj vozilima u
Hakuba srebrnoj, Fuji beloj i Yulong beloj. Ceres srebrni detalji mogu se naći
na lamelama poklopca motora i bočnim branicima svih modela Defender 130, a
savršeno su dopunjeni 20-inčnim aluminijumskim felnama Luna, koje su dostupne
sa Svetlo srebrnim završnim slojem. Spoljni završni sloj je nastavak na Paket
Bright, koji se odlikuje prednjom i zadnjom zaštitnom pločom u Noble hromu,
dopunjen Sjajno crnim donjim branicima i proširenjima točkova. Te dve opcije
kupcima Defendera 130 pružaju izbor izražajnih i sofisticiranih završnih slojeva
eksterijera.
Prostran enterijer
Za Defender 130 Land Rover je uveo unapređene opcije boja i materijala
za kupce koji traže još prefinjenije iskustvo, bez napora uravnoteženo sa
čvrstim, robusnim karakterom i do sada najvećim unutrašnjim prostorom. Land
Roverovi inženjeri stvorili su zadivljujući unutrašnji prostor efektnim
oblaganjem unutrašnjeg pakunga unutar bele karoserije, čime je na najveći
mogući nivo podignut korisni unutrašnji prostor, bez potrebe za ostavljanjem
velikog otiska na putu. Elegantno produžen zadnji deo stvara beskompromisni
komfor u trećem redu sedišta, sa širinom dovoljnom da obezbedi prijatno sedenje
za tri odrasle osobe, dok poznati Defenderov profil obezbeđuje izdašan prostor
za glavu u sva tri reda. Dodatni detalji obezbeđuju prijatno iskustvo putnika u
trećem redu sedišta, uključujući grejana sedišta, podstavljene naslone za ruke,
promišljeno skladištenje i utičnice USB-C za punjenje uređaja u pokretu. Tepisi
su takođe postavljeni da obogate jedinstveni karakter modela 130.
Veliki prozori pružaju izvrsnu vidljivost u sva tri reda sedišta, dok
standardni panoramski stakleni osunčani krov, koji je dopunjen drugim osunčanim
krovom iznad trećeg reda, čini enterijer lakim i prozračnim za sve. Dodatni
komfor pruža ventilacija za svaki red, sa dodatnim kanalima koji obezbeđuju
veći kapacitet grejanja i klimatizacije putem opcionog četvorozonskog
klima-uređaja, ekskluzivno za Defender 130. Putnici u drugom i trećem redu
takođe uživaju u malo povišenoj podlozi, za vrhunsku preglednost. U treći red
se ulazi bez napora, budući da sedišta iz drugog reda klize prema napred i
sklapaju se radi omogućavanja širokog pristupa. Sa vrata prtljažnika kupci mogu
jednostavno da spuste Defenderovu elektronsku vazdušnu suspenziju korišćenjem
dugmadi unutar prtljažnog prostora kako bi pomogli pri utovaru predmeta sa
zadnje strane.
Defender 130 pruža prostran i praktičan prtljažni prostor, sa do 3893
litara zapremine čak i sa podignutim zadnjim redom sedišta. Ako se sedišta ne
koriste, sklopljena stvaraju veliki prtljažni prostor koji kupcima pruža
vrhunsku mogućnost izbora konfiguracije unutrašnjeg rasporeda koji najbolje
odgovara njihovim potrebama. Za dodatnu praktičnost, podeljeni su u
konfiguraciji 40 : 20 : 40. Za porodice, pričvrsne tačke ISOFIX za dečje
sedište nalaze se na do pet putničkih sedišta, na spoljnim sedištima drugog i
trećeg reda, kao i na suvozačevom sedištu. Verzija Defendera 130 sa pet sedišta
nudi veliki prtljažni prostor do 2.5161 litara sa sklopljenim sedištima u
drugom redu.
Nove opcije i detalji za enterijer doprinose sofisticiranom okruženju
kabine. Detalji Noble hrom nalaze se na kontrolama ventilacijskih otvora i
električnim prekidačima sedišta, dok elementi zvučnika imaju završni sloj u
svetloj Ceres Silver, a elementi naslona za ruke imaju završni sloj Atlas,
kojom kombinacijom se dopunjavaju odlike Paketa za eksterijer Extended Bright.
Novi materijal za završnu oblogu – furnir od Prirodne svetle hrastovine –
inspirisan je naplavnim drvom i daje prirodan, moderan izgled i utisak,
dostupan kao elegantna dopuna sedišta od Svetle Oyster perforirane kože
Windsor. Sa ovim izborom sedišta, gornji nosači i detalji komandne table imaju
završni sloj Lunar – u kombinaciji sa belim praškastim premazom elemenata
Poprečne grede koji pružaju dodatnu dubinu i kontrast. Perforirana Windsor koža
Vintage Tan dostupna je u celoj liniji Defendera, a modeli X-Dynamic mogu biti
opremljeni tkaninom Robustec u završnoj obradi Duo Tone. Spreda, Defender 130
ima veći 11,4-inčni ekran na dodir Pivi Pro kao standard posle njegovog
uvođenja u Defender 90 i 110 V8, što omogućava unapređenu kontrolu nad osnovnim
funkcijama vozila putem jasnog i intuitivnog ekrana. Zakrivljen stakleni
interfejs pruža brzu, najsavremeniju funkcionalnost i reaguje čim je vozilo
pokrenuto. Struktura menija je jednostavna, a sposobnost softvera Over The Air
omogućava stalnu ažuriranost.
Vozači mogu da individualizuju izgled sa tri panela kako bi odgovarao
njihovim željama i najčešće korišćenim funkcijama. Inteligentni sistem sposoban
je za učenje navika i prikladno prilagođavanje, kao što je predlaganje
navigacijskog navođenja na početku prepoznatog putovanja, dok istovremeno
smanjuje broj zvučnih uputstava putem Pametnog glasovnog navođenja u poznatom
okruženju. Novi Defender 130 uključuje globalnu lokacijsku platformu,
what3words, koja korisnicima pruža tačnu i preciznu navigaciju čak i u
najudaljenijim okruženjima. Britanska tehnološka kompanija what3words podelila
je globus na mrežu od 57 triliona kvadrata veličine 3 m x 3 m, a svaki ima
jedinstvenu, lako pamtljivu adresu od tri reči.
Integrisana tehnologija omogućava direktno unošenje adresa what3words u
navigacijsku traku na sistemu za informisanje i zabavu Pivi Pro ili putem
povezane automobilske aplikacije, a neprimetno sarađuje sa postojećim povezanim
softverom HERE za navigaciju i mapiranje. Kupci će moći precizno da koriste
navigaciju do bilo koje lokacije u svetu, brže i praktičnije nego ikada
koristeći samo tri reči – bilo da žele da pronađu savršeno mesto za terensko istraživanje,
nađu mesto za parkiranje ili odrede određeni ulaz.
Kvalitet unutrašnjeg vazduha na svakom putovanju unapređen je Sistemom
pročišćavanja vazduha kabine Plus, koji ima svoj debi u novom Defenderu 130.
Standardno se postavlja u najveći Defender u ovoj liniji a objedinjava
tehnologiju nanoeTM X za redukciju alergena i uklanjanje patogena u svrhu
značajnog smanjenja mirisa i virusa. Uz to, Upravljanje CO2 i Filtriranje
PM2,5 u vazduhu kabine poboljšavaju okruženje u kabini praćenjem unutrašnjeg i spoljnog
vazduha, kao i odgovarajućim prilagođavanjem, čime se putnicima obezbeđuje
iskustvo najvišeg dostupnog kvaliteta vazduha. Naučno je dokazano da napredna
tehnologija nanoeTM X značajno redukuje viruse i bakterije, i da funkcija
Pročišćavanje vazduha omogućava kupcima da daljinski provetre kabinu pre
polaska, upotrebom svog pametnog telefona, kako bi bio obezbeđen optimalan
kvalitet vazduha od samog početka svakog putovanja.
Efikasni pogonski sklopovi
Defender 130 dostupan je sa izborom snažnih i efektivnih
elektrifikovanih pogonskih sklopova, uključujući šestocilindrične benzinske
motore P300 i P400 blagi hibrid Ingenium, kao i šestocilindrične dizel-motore
D250 i D300 Ingenium. Tehnologija blago hibridnog električnog vozila (MHEV) je
u srži Land Roverovih šestocilindričnih pogonskih sklopova, a pruža besprekoran
odziv kao i unapređenu ekonomičnu potrošnju goriva. Koristi Starter-generator
sa integrisanim remenom (BiSG) od 48 V koji preuzima energiju koja se obično
gubi tokom kočenja i usporavanja, a ovde se skladišti i koristi kasnije tokom
putovanja, dok takođe povećava brzinu i efikasnost sistema stop-start.
Benzin:
P300 – 3,0-litarski šestocilindrični, MHEV, 300 KS, okretni
momenat od 470 Nm pri 1.500–4.250 o/min.
P400 – 3,0-litarski šestocilindrični, MHEV, 400 KS, okretni
momenat od 550 Nm pri 2.000–5.000 o/min.
Dizel:
D250 – 3,0-litarski šestocilindrični, MHEV, 300 KS, okretni
momenat od 600 Nm pri 1.250–2.250 o/min.
D300 – 3,0-litarski šestocilindrični, MHEV, 300 KS, okretni momenat
od 650 Nm pri 1.500–2.500 o/min.
P300 isporučuje prefinjene
performanse bez napora iz svog 3,0-litarskog
šestocilindričnog pogonskog sklopa Ingenium, a ubrzava od 0 do 100 km/h
za 8,0 sekundi (0–60mph za 7,5 sekundi). P400 prelazi 0–100 km/h za 6,6 sekundi
(0–60mph za 6,3 sekunde), uz obilje snage i prefinjenosti.
Dizel-motori Ingenium pružaju
unapređenu isporuku okretnog momenta, uglađen odziv i zadivljuću ekonomičnost
goriva, uz 7,5 sekundi za 0–100 km/h (0–60mph za 7,1 sekundu) za D300. D250
takođe pruža performanse bez napora sa 250 KS i okretnim momentom od 600 Nm iz
njegovog šestocilindričnog pogonskog
sklopa, i sposoban je za ubrzanje 0–100 km/h za 8,9 sekundi (0–60mph za 8,4
sekunde).
Nezaustavljiva sposobnost
Svaki Defender 130 standardno je opremljen Land Roverovim Inteligentnim
pogonom na sve točkove (iAWD) i osmostepenim automatskim prenosom ZF.
Tehnologija iAWD efikasno i efektivno upravlja pogonskim sklopom i
distribucijom snage između prednje i zadnje osovine, optimizujući efikasnost na
putu i prema potrebi sposobnost na svim terenima. Svaki Defender 130 opremljen
je Elektronskom vazdušnom suspenzijom sa sistemom Adaptive Dynamics i Land
Roverovim naprednim sistemom Terrain Response® za nenadmašnu sposobnost na svim
terenima i vozačevo samopouzdanje u svakom okruženju. Kombinacija naprednih
sistema obezbeđuje komforno i lako kretanje izlomljenim površinama, pružajući
okretne performanse.
Sistem Elektronske vazdušne suspenzije pruža raspodelu momenta do 430
mm, uz 71,5 mm dodatne visine spreda (73,5 mm pozadi) u off-road visini za
prelaženje preko prepreka i pomoć pri prolasku kroz vodu – Defender 130
savlađuje visinu vode do 900 mm. Defenderovim off-road sposobnostima upravlja
Land Roverov sistem Terrain Response®, koji omogućava vozaču da iskustvo vožnje
prilagodi svakom terenu putem ekrana Pivi Pro. Osnovi Defenderove sposobnosti
savladavanja svih terena oslanjaju se na Land Roverovu arhitekturu monokoka D7x
koja intenzivno koristi aluminijum. Uz torzionu krutost od 25 kNm/stepenu, Defender
je tri puta krući od tradicionalnih dizajna karoserije na okviru i odlikuje se
osnovom za potpuno nezavisnu vazdušnu
suspenziju, menjačkom kutijom Twin-speed i Inteligentnim sistemom pogona
na sve točkove. Defender 130 pruža kapacitet vuče do 3.000 kg4, dok je
pričvršćivanje olakšano uz Elektronsku vazdušnu suspenziju – kojim se upravlja
prekidačem unutar vrata prtljažnog prostora. Dizajn odvojive i viševisinske
kuke za vuču dostupan je za vuču bez napora.
Komentari(0)