Vera Vuković - Automobilska industrija je veoma izazovna

Vera Vuković, marketing menadžer British Motors za SCG, kaže za makina.rs da je jako važno da ljudi u kriznim trenucima prepoznaju da u vama imaju oslonac, a British Motors to i jeste

    foto: British Motors
    Podeli




Nedavno je predstavljen novi Range Rover. Elegantan je, savremen i luksuzan, ima veći izbor za kupce i pruža više prostora za personalizaciju nego ikada ranije. Posle spektakularne promocije koju ste imali u Narodnom pozorištu, kakva su prodajna očekivanja kada je u pitanju naše tržište?

-Velika promocija novog Range Rovera u Srbiji bila je baš onakva kakvu ovaj model zaslužuje - svetska, odnosno kako ste naglasili - spektakularna. Kolege novinari, ali i klijenti, su nam priznali da su se na momente osećali kao da su deo velikih svetskih događaja. Tradicija Range Rovera je duga 50 godina i zaslužuje veliku pažnju, pa smo deo samog događaja posvetili upravo tome. Na izložbi u foajeu bile su predstavljene sve prethodne generacije, a posetiocima su posebno bile zanimljive fotografije kraljice Elizabete II koja je kroz decenije isključivo sama vozila ove automobile. Sam performans i otkrivanje automobila na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu bio je logičan nastavak londonske premijere koja se desila u Royal Operi. Poznato je da su svi automobili Jaguar Land Rover grupe namenjeni premium kupcima, ljudima koji veoma dobro znaju šta žele. Personalizacija je za njih veoma bitna, jer svako želi da doda neki lični pečat svom vozilu. Naše tržište je veoma zainteresovano za ovaj model upravo zbog nivoa luksuza, prefinjenog dizajna i udobnosti, ali i zbog performansi koje dolaze do izražaja na putevima i van njih.

Konkurencija je godinama sve veća kada je u pitanju automobilsko tržište u Srbiji, novih i polovnih vozila. Šta je to što izdvaja već prepoznatljiv brend British Motors od ostalih?

-Pouzdanost, kvalitet, orijentisanost ka klijentu i takozvana “zatvorena usluga” od 360 stepeni. Sve što je jednom klijentu potrebno, British Motors može da mu priušti uz pomoć svojih sestrinskih kompanija koje posluju unutar OMR Grupe. Kupovina novih i malo korišćenih Jaguar Land Rover vozila, kupovina polovnih vozila svih brendova, otkup “staro za novo”, servisiranje, osiguranje i prijave štete, dugoročni najam vozila, tehnički pregled i registracija, pneumatici renomiranih svetskih proizvođača… sve to možemo da ponudimo klijentu praktično pod jednim krovom i to je naša velika kompetitivna prednost u odnosu na konkurenciju. Nije li tako? Zamislite situaciju u kojoj biste morali da odete u pet ili deset firmi da završite sve pobrojano. Kod nas je drugačije.

Iza i ispred Vas su aktuelni izazovi zbog pandemije. Koje ste mere preduzeli da bi budući vlasnici vozila i zaposleni bili maksimalno zaštićeni i koliko je cela situacija pogodila poslovanje?

-Poslovanje smo prilagodili uslovima u kojima smo se našli. Vrlo jednostavno smo sproveli sve mere zaštite prema zaposlenima, klijentima, budućim vlasnicima koji su dolazili da testiraju ili kupe automobil. S obzirom na delatnost kojom se bavimo nije bilo logično da negujemo “rad od kuće”, što je dobro, jer takav način poslovanja pre ili kasnije dovede do slabije posvećenosti zaposlenih. Pandemija je pogodila ceo svet, i naše je bilo da se prilagodimo situciji a ne da se žalimo na nju i tražimo izgovore. Morali smo da radimo više, da tražimo rešenja, i pronašli smo ih. Jako je važno da ljudi u kriznim trenucima prepoznaju da u vama imaju oslonac. A British Motors jeste oslonac kako za svoje zaposlene, tako i za svoje klijente. Poznata je i situacija sa Bregzitom koja je donela određene sumnje kada je u pitanju način poslovanja u budućnosti, međutim i one su sada otklonjene i to u korist klijenata što nam je posebno drago.

Šta je po Vama osnov za uspešno funkcionisanje jednog automobilskog brenda kod nas?

-Korisničko iskustvo. Ono je ključni faktor koji pravi razliku. Neko može da voli neki poznati svetski brend i da vozi taj automobil, ali ako ne dobije vrhunsku lokalnu uslugu kakvu premium klijent očekuje, on će otići kod konkurencije. I to je ono na čemu mi posebno radimo. Trudimo se da zadržimo sve klijente kod nas i mogu da najavim da pripremamo vrlo lepe i korisne loyalty programe za sve one koji su nam poklonili poverenje.

Iza Vas su godine rada i velikog iskustva. Šta je to što Vas je privuklo da, kao jedan od najboljih menažera u Srbiji, odaberete da u automobilskoj industriji primenjujete svoje ideje?

-Možda bi se moglo reći da sam nekako “slučajno” već desetak godina u autoindustriji, oblasti koja me ranije nikada nije preterano privatno zanimala. Međutim, ipak bih rekla da ceo moj poslovni razvoj nije bio slučajan, već baš “s razlogom” i baš onako kako treba. Dnevno novinarstvo kojim sam se dugo bavila me je naučilo mnogo o posvećenosti poslu, istrajnosti u onome što naumite, neodustajanju, o poštovanju istine i date reči. Na televiziji sam prvi put shvatila “težinu” izgovorene reči. U medijima, generalno, naučite da radite s ljudima i rečima, što nije nimalo lako, a kada to savladate, kada znate i poštujete pravila komunikacije, kada ste otvoreni i dobronamerni u radu s kolegama i partnerima – imate dobar osnov za rad u bilo kojoj drugoj industriji. Uz formalno obrazovanje i poslovne veštine koje se uče kroz praksu, kreativnost i afinitet ka nekoj temi gazite ga uspehu.

Marketing i PR, generalno komunikacije, bilo interne ili eksterne, su polja mog interesovanja nevezano za industriju u kojoj sam. A kada tome dodate ljubav prema automobilima, prema luksuznim i premium proizvodima, i kada imate hrabrost da pomerite granice konvencionalnih kampanja, izlizanih koktela i događaja, onda su granice za vas u marketinškom smislu jako visoko, ako uopšte postoje. Automobilska industrija je veoma izazovna. Mnogi je smatraju zasićenom, ali smatram da to nije slučaj jer tehnološki razvoj konstantno otvara nove mogućnosti. Imala sam čast da radim marketing Mercedes-Benz brenda, a sada Jaguar Land Rovera. Morali biste biti veoma nezahvalni da od univerzima tražite nešto bolje od toga.

British Motors proteklih nekoliko godina u prodaji, kao i u mnogobrojnim inovacijama, beleži zavidne rezultate. Da li je tradicija nastavljena i u 2021. i šta kupci u Srbiji mogu da očekuju od inovacija do kraja tekuće godine?

-Sada je fokus na promociji novog Range Rover modela, do kraja godine očekujemo Range Rover Sport. U fokusu su i Defender 110 i model 90, zatim LR Discovery Sport, model RR Evoque, Jaguar F-Pace koji je takođe novi model... Prethodna godina je bila teška, ali uspešna. Verujemo da će se nastaviti dobar trend u prodaji premium automobila, ali se nadamo da će i problemi u isporuci vozila, odnosno proizvodnji mikročipova konačno biti rešeni. Smatramo da će u 2022. godini rezultat biti bolji nego u prethodne dve godine, jer će se konačno, posle dve godine održati i tradicionalni Sajam automobila. Istina, u nešto izmenjenoj formi i sa manjim kapacitetima uvoznika, ali je svakako dobro da se duh Sajma automobila vrati među srpske potrošače.

Da li će u 2022. godini biti nekih novina u British Motorsu?

-Naravno. Ne gubimo vreme i uveliko radimo na njima. British Motors se nalazi na tri lokacije u Srbiji i Crnoj Gori - u Beogradu, Čačku i Podgorici. Nadamo se da ćemo u toku ove godine početi izgradnju novog objekta u Novom Sadu čime bi se zaokružila potreba klijenata da vrlo jednostavno dođu do servisne ili prodajne usluge.

Koji automobil trenutno vozite i da li ispunjava Vaša očekivanja i zbog čega?

-Kada radite u automobilskoj kompaniji imate privilegiju da menjate automobile koje vozite i osetite prednosti svakog od njih. Trenutno vozim Jaguar I-Pace model, potpuno električni, koji zaista postavlja standard u ovom segmentu. Reč je o modelu koji je 2019. godine dobio tri svetske nagrade, za automobil godine, za dizajn i za električno vozilo godine. Ovaj automobil ispunjava sva moja očekivanja, uglavnom ga vozim u gradu tako da nemam problem ni sa punjenjem vozila, a za “vikend bekstva iz grada” koristim neki od drugih automobile iz JLR game. Kod Jaguara I-Pace mi se posebno dopada nivo buke koji je nula, isto kao i emisija štetnih gasova. Neverovatno je prijatno voziti automobil a da mu ne čujete motor, to čovek ni ne zna dok ne oseti razliku.

Imamo solidan novac za kupovinu novog automobila u British Motors-u. Vaš predlog bio bi…

-Teško je dati preporuku jer su svi automobili zaista fenomenalni i ono što pružaju odgovara cenovnom rangu kom pripadaju. Sve zavisi šta ko želi i šta su čije potrebe, ali jedno je sigurno – za svakog premium klijenta imamo automobil u skladu sa njegovim potrebama i finansijskim mogućnostima. Lično meni, najlepši automobil iz JLR game, koji je za svaku preporuku, je Range Rover Velar model - prava mera elegancije i robusnosti. Međutim, ukoliko se pretežno krećete po gradu, preporučila bih vam Range Rover Evoque ili Jaguar E- Pace, koji su nešto manji. Uz fenomenalan izgled za kojim će se sigurno na ulici okretati, ova dva modela pružaju sjajno iskustvo gradske vožnje uz vozne performanse koje su na nivou terenca. Ukoliko ste nešto grubljeg senzibiliteta, Land Rover Discovery Sport bi bio odličan “value for money” izbor. Ali, kako ne spomenuti LR Defender kojim biste mogli stići i do pozorišta ili pregaziti i najnezgodnije off road terene…

Dragan Stanimirović

Komentari(0)

sortiraj