Mercedes-Benz eActros LongHaul će proslaviti svetsku premijeru kao eActros 600
Proizvodni pogoni pripremaju serijsku proizvodnju! Svetska premijera električnog kamiona za velike udaljenosti zakazana je za 10. oktobar 2023. godine, a zvanična oznaka modela eActros 600
Stiže Mercedes-Benz električni kamion na baterije za prevoz na velike udaljenosti. Mercedes-Benz Trucks će kao svetsku premijeru 10. oktobra 2023. predstaviti serijsku verziju prethodnog eActros LongHaul, sa novim dizajnom i novim imenom eActros 600. Oznaka 600 je izvedena iz kapaciteta baterije u kilovat satima – kao kod eActros 300/400 za distributivni transport. Veliki kapacitet baterije i nova, posebno efikasna električna pogonska osovina razvijena u kompaniji omogućavaju domet od oko 500 kilometara bez međupunjenja. Zahvaljujući niskoj potrošnji energije, e-kamion, koji se prodaje kao „novi eActros 600“, treba da bude najekonomičniji kamion na duge relacije kompanije Mercedes-Benz Trucks u poređenju sa konvencionalnim dizel Actrosom. Proizvođač očekuje da će e-kamion značajno ubrzati transformaciju drumskog teretnog transporta ka CO2 neutralnim pogonima.
Od prvog pojavljivanja električnog
kamiona kao „prototipa koncepta“ na IAA Transportation 2022, nova testirana
vozila su napravljena u Mercedes-Benz fabrici u Vertu – sa centralnim
komponentama koje dolaze iz Mercedes-Benz fabrika u Manhajmu, Kaselu i
Gagenauu. Prototipovi vozila su testirani tokom zimskog testiranja u Finskoj
početkom godine. Trenutno se gradi flota od pedesetak prototipova vozila, koja
takođe planiraju da u narednom koraku budu u praktičnom testiranju sa prvim
kupcima. U isto vreme, četiri fabrike se intenzivno pripremaju za serijsku
proizvodnju eActros 600 ili njegovih važnih komponenti. Serijska proizvodnja
e-kamiona planirana je za 2024. godinu.
Karin Radstrom
-eActros 600, proizveden u Vertu, u
stanju je da zameni većinu dizel kamiona u važnom segmentu za duge relacije,
jer postavlja nove standarde u pogledu isplativosti za naše kupce. Takođe nudi ogroman
potencijal za smanjenje CO2 emisije. Uverena sam da će ovaj kamion definisati
novi standard u drumskom transportu terete - kaže Karin Radstrom, CEO
Mercedes-Benz Trucks.
Yaris Pursun
-Sa modelom eActros 600, fokus
proizvodnje u našim pogonima Mercedes-Benz Powersystems u Manhajmu, Kaselu i
Gagenauu se sve više pomera na e-mobilnost. Stoga smo u ranoj fazi počeli da se
pripremamo uspostavljanjem proizvodno-tehnološke mreže kompetentnih centara za
komponente elektromotornih pogona i već smo u jeku priprema za serijsku
proizvodnju nove generacije naših agregata - objašnjava Yaris Pursun, Head of
Global Powersystems Operation Daimler Truck.
Iskustvo iz
izgradnje prototipa u fabrici Vorth uključeno je u razvoj serije
eActros 600 će se proizvoditi na postojećoj
montažnoj traci u proizvodnoj fabrici Verth, paralelno i fleksibilno pored
kamiona koji će biti opremljeni dizel pogonom. Na tom mestu će biti ugrađene
i komponente električnog pogona. E-osovina, visokonaponske baterije i prednja
kutija, složeni tehnološki modul, montiraju se u nekoliko proizvodnih koraka.
Kada su sve visokonaponske komponente instalirane, ceo sistem je pušten u rad i
kamion je spreman za pokret. Kako bi se optimalno pripremili za serijsku
proizvodnju, ono što je poznato kao tim za pokretanje proizvodnje blisko
sarađuje sa programerima. Ovo osigurava da se iskustvo stečeno u konstrukciji
prototipova ugradi u dalji razvoj vozila. Trenutno se prototipovi vozila grade
na proizvodnoj traci što je moguće bliže serijskoj proizvodnji.
Mercedes-Benz
fabrike u Manhajmu, Gagenauu i Kaselu snabdevaju ključne komponente
Fabrike komponenti Manhajm, Kasel i
Gagenau takođe igraju važnu ulogu u elektrifikaciji game proizvoda. Baš kao i
fabrika u Vertu, sve tri lokacije trenutno prolaze kroz proces prelaska sa
dizel tehnologije kako bi postale centri kompetencija za komponente električnih
pogona. Mercedes-Benz fabrika u Manhajmu, vodeća fabrika za motore za
komercijalna vozila, oslanja se na više od 25 godina iskustva KEM - centra za
mobilnost bez emisija (Competence Center for Emission-Free Mobility) i fokusira
se na baterijske tehnologije i visokonaponske sisteme. Ono što je poznato kao
prednja kutija za eActros 600 pravi se u Manhajmu – kako u fazi prototipa, tako
i u sledećoj serijskoj proizvodnji. Reč je o složenom modulu koji zahteva
montažu za vozila na baterije sa kojim se efikasno koristi nekadašnji prostor
za ugradnju motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Nekoliko upravljačkih jedinica,
visokonaponskih komponenti kao i električni vazdušni kompresor spojeni su u
prednjoj kutiji – montaža svih pojedinačnih komponenti, od pripreme rama do
visokonaponskih testova ovih jedinica, vrši se u Mercedesu-Benz fabrici u
Manhajmu.
Fabrika Mercedes-Benz Gaggenau, koja
je specijalizovana za menjače za teška komercijalna vozila, trenutno se razvija
u centar za komponente električnih pogona. Već od 2021. godine u Gagenauu se
proizvode važni delovi za električnu osovinu eActros 300/400 za distributivni
transport i eEconic. Osnovne komponente nove generacije e-osovina koje će
pokretati eActros 600 takođe će se proizvoditi u fabrici u Gagenauu – trenutno
još uvek na nivou prototipa, a zatim kasnije u serijskoj proizvodnji. To su
uglavnom mehanički delovi, slični onima koje Gaggenau proizvodi za vozila sa konvencionalnim
pogonskim agregatima dugi niz godina: komponente prenosa kao što su osovine i
zupčanici kao i delovi kućišta, koje Gaggenau isporučuje u Kasel, gde se
kompletna montaža osovine i komponente prenosa odvija.
E-osovine se sklapaju u fabrici Mercedes-Benz
u Kaselu, centru za konvencionalne osovine i električne pogonske sisteme. Nova
generacija e-osovina za eActros 600 je specijalno razvijena za upotrebu u
transportu na velike udaljenosti. Ima niz tehničkih inovacija za veće
performanse i efikasnost. Njegova arhitektura je takođe zasnovana na sistemu
dizajniranom za 800 volti umesto 400 volti. Fabrika u Kaselu je trenutno u fazi
prototipa montaže e-osovine za eActros 600. Za početak serijske proizvodnje
biće kreirana nova montažna linija, uključujući stanice za ispitivanje i
inspekciju funkcionalnih i bezbednosnih karakteristika. Kao što je slučaj sa
e-osovinom, koja se trenutno koristi u eActros 300/400 i eEconic, a koja se
već proizvodi u Kaselu, „princip zajedničkih delova“ važi i za novu generaciju.
To znači da osovina karoserije, kao i kraj točka i komponente kočnice potiču od
konvencionalne osovine, koju fabrika u Kaselu proizvodi više od dve decenije.
Komponente se proizvode na veoma fleksibilan način na konvencionalnoj montažnoj
liniji, tako da postrojenje može da varira između konvencionalnih i električnih
osovina u zavisnosti od situacije narudžbine.
Obuka i
dalje obrazovanje - Tim se osposobljava za elektromobilnost
Kao deo transformacije ka CO2
neutralnom transportu, proizvodne lokacije kontinuirano razvijaju radnu snagu
za proizvodnju kamiona sa novim pogonskim sistemima. Ovo takođe uključuje
zaposlene koji rade na visokonaponskim komponentama ili vozilima kao što je
eActros koji prolaze posebnu obuku i dalje obrazovanje. Samo u Vertu, do danas
je oko 2.700 zaposlenih obučeno u internom centru za obuku za rukovanje
visokonaponskim vozilima i komponentama.
O novom
eActros 600
Novi dizajn za vozačku kabinu eActros
600 prekida poznati izgled serije modela Actros, preuzima elemente dizajna iz
konceptnog prototipa predstavljenog na IAA sajmu i nastavlja ih jasnim linijama
i aerodinamičnim dizajnom. Unutrašnjost je takođe unapređena. Tri baterije
obezbeđuju eActros 600 sa instaliranim ukupnim kapacitetom od preko 600 kWh u
serijskoj proizvodnji, a dva elektromotora kao deo nove e-osovine generišu
kontinuiranu snagu od 400 kW kao i vršnu snagu od preko 600 kW. Pored tegljača,
Mercedes-Benz Trucks će proizvoditi i krute varijante eActros 600 odmah po
lansiranju. Ovo će kupcima ponuditi brojne druge moguće slučajeve upotrebe u
potpuno električnom transportu. Razvojni inženjeri u Mercedes-Benz Trucks-u
dizajniraju eActros 600 tako da vozilo i njegove komponente ispunjavaju iste
zahteve u pogledu izdržljivosti kao i uporedivi konvencionalni Actros za velike
udaljenosti. To znači 1,2 miliona kilometara puta u periodu od deset godina.
Baterije koje se koriste u eActros 600 koriste tehnologiju litijum-gvožđe fosfatnih ćelija (LFP). Odlikuje ih, pre svega, dug radni vek i više upotrebljive energije. Mercedes-Benz Trucks programeri imaju za cilj da baterije proizvodnog eActros 600 budu sposobne da se pune od 20 do 80 procenata za manje od 30 minuta na stanici za punjenje sa snagom od oko jednog megavata. Srž koncepta Mercedes-Benz Trucks za transport na duge relacije sa električnim baterijama je da ponudi kupcima holističko rešenje koje se sastoji od tehnologije vozila, konsaltinga, infrastrukture za punjenje i usluga. Planirano je da eActros 600 bude pravi izbor za kupce u pogledu profitabilnosti, održivosti i pouzdanosti.
Komentari(0)