Renault Trucks - nacionalno takmičenje u ekonomičnoj vožnji kamiona
Prvi put ove godine i Srbija je na listi država
u kojima Renault Trucks organizuje već tradicionalno takmičenje profesionalnih
vozača u ekonomičnoj vožnji, pod nazivom Optifuel Challenge. Nacionalno finale
je zakazano za 26. maj, u Novim Banovcima, u kompleksu Renault Trucks i Volvo
Trucks kamiona za Srbiju. Nadmetaće se petorica vozača iz nekoliko transportnih
kompanija iz Srbije koje u svojim voznim parkovima imaju Renault Trucks
kamione. Pobednik, uz vrednu nagradu za prvo mesto u Srbiji, putuje na svetsko
finale, koje se održava u oktobru, u Španiji.
U Srbiji je ovo takmičenje organizovano na nešto
drugačiji način nego u ostalim državama. Kompanija Renault Trucks Srbija je odabrala
nekoliko većih korisnika Renault Trucks vozila, koje su u svojim kolektivima
pratile uobičajenu vožnju odabranih vozača. Nakon izvesnog perioda tog
monitoringa, profesionalni trener iz Renault Trucks Srbija je za te vozače
održao obuku, kada im je saopšteno da su odabrani za kvalifikacije, tokom kojih
je u nekoliko dana uobičajenih vožnji nadzirana prosečna potrošnja. Petorica
vozača koji su postigli najnižu potrošnju stekla su pravo da učestvuju u
nacionalnom finalu.
Na nacionalnom finalu sva petorica učesnika upravljaju
identičnim „ansamblom“ - tegljačem Renault Trucks iz nove serije T, sa motorom
od 469 KS, automatskim menjačem i „sleeper“ kabinom, za koji je priključena
opterećena poluprikolica renomiranog nemačkog proizvođača Kögel, ineče, zvaničnim
partnerom u organizaciji prvog Optifuel Challenge u Srbiji. Ukupna masa vučnog
voza je 30 tona. Identična je i kružna deonica od dvadesetak kilometara koju bi
takmičari trebalo da savladaju uz što ekonomičniju potrošnju, a u okviru
zadatog vremena.
Uz učešće na svetskom finalu, pobedniku
nacionalnog finala pripada vredna nagrada. Biće nagrađeni i takmičari koje
osvoje drugo i treće mesto, kao sve tri kompanije u kojima su zaposlena trojica
prvoplasiranih. U takmičenju u ekonomičnoj vožnji Optifuel Challenge, koje, počev od 2012. godine, već četvrti put organizuje kompanija
Renault Trucks, ove godine učestvuje više od 2.500 vozača iz celog
sveta, iz 31 države - Alžir, Nemačka, Austrija, Belgija, Bugarska, Čile,
Hrvatska, Španija, Estonija, Francuska, Finska, Mađarska, Izrael, Italija,
Letonija, Litvanija, Luksemburg, Maroko, Norveška, Holandija, Poljska,
Portugalija, Češka republika, Rumunija, Velika Britanija, Srbija, Slovačka,
Slovenija, Švajcarska, Tunis i Ukrajina.
Najbolji vozači u ekonomičnoj vožnji iz svake od
31 države odmeriće svoje snage na velikom međunarodnom finalnom takmičenju u
oktobru 2017. godine. Završno takmičenje će biti podeljeno u dva dela. Učesnici
prvo popunjavaju upitnik kojim se testira njihovo poznavanje ekonomične vožnje,
nakon čega sledi test vožnja na otvorenom putu kamionom Renault Trucks T
Optifuel, u trajanju od 40 minuta. Pobednik će biti vozač koji potroši najmanje
goriva, bez ugrožavanja komercijalne brzine.
Na takmičarska vozila za nacionalna i svetsko finale ugrađena je većina najnovijih naprednih rešenja za smanjenje potrošnje goriva. Recimo, aerodnimična oprema obuhvata dodatke kao što su krovni i bočni usmerivači vazduha, bočni štitnici i produžeci štitnika. Vozila pokreću 13-litarski Euro VI Step C motori sa sistemom ubrizgavanja common rail, mogu biti opremljena i prekidačem za režim snage, eko-regulatorom stalne brzine kretanja sa Optirollom (kontrolisan režim slobodnog hoda), vazdušnim kompresorom koji može da se isključi, pumpom u servo mehanizmu upravljača sa promenljivim režimom rada, kao i automatskim zaustavljanjem rada motora. Najnovija generacija ovih kamiona ima i Optivision regulator za predviđanje optimalne brzine, koji koristi GPS vezu da bi, prema topografiji puta, prilagodio promenu stepena prenosa, ubrzanje i brzinu kretanja. Ovakav impresivan niz rešenja dodatno povećava profit autoprevoznika. Ali,smanjenje potrošnje goriva ne zavisi samo od kamiona, već umnogome i od vozača, što potvrđuje i svako takmičenje Renault Trucks Optifuel Challenge.
Komentari(0)