Nenad Buha - Dizelaši jednako brzi kao benzinci

Mala potrošnja goriva, niska emisija štetnih gasova, kao i izuzetna izdržljivost motora koja omogućava intenzivno korišćenje, glavne su karakteristike novih Opel dizel motora

    foto: OPEL
    Podeli




Svi ispunjavaju strogi Euro 6.2 d-temp, pa čak i Euro 6.3 standard. Savremeni dizel motori imaju manji negativan uticaj na životnu sredinu od drugih motora s unutrašnjim sagorevanjem, a njihova pogonska snaga daleko je veća nego kod benzinskih motora. Ovo se jasno vidi iz vrednosti obrtnog momenta.

Čak i pod teškim teretom, dizel automobil ubrzava rafinirano i s malim brojem obrta. Ne treba zanemariti ni činjenicu da su troškovi održavanja dizel motora kao kod svih drugih tipova motora.

Nenad Buha

-Nova Opelova dizel vozila su u prednosti kada govorimo i o potrošnji goriva. Naime, prosečan dizel automobil troši oko 15-20% manje goriva od benzinskog automobila, a kod težih vozila razlika u potrošnji može biti i veća. Manja potrošnja goriva znači i manju emisiju ugljen dioksida, a sistem ubrizgavanja koji počiva na brizgaljkama sa osam provrta i pritisku od maksimalno 2000 bara, doprinosi da se gorivo savršeno raspršuje. Ovo obezbeđuje optimalne uslove za sagorevanje i manju emisiju štetnih čestica - objašnjava Nenad Buha, menadžer prodaje Opel Srbija.

Kompjuterski kontrolisan sistem

Smanjenoj emisiji štetnih materija doprinose i katalitički konvertor, filter čestica, kao i selektivna katalitička redukcija koja čak do 90% azotovih oksida pretvara u vodu i čist azot. Novi Opelovi dizel motori su ecco friendly i zbog kompjuterski kontrolisanog sistema recirkulacije koji obezbeđuje vraćanje ohlađenih izduvnih gasova u komoru za sagorevanje, čime se takođe smanjuje emisija azotovih oksida. Ekološku pogodnost novih Opel dizel vozila možda je najjednostavnije dočarati kada kažemo da je emisija ugljen-dioksida zapravo niska kao kod vozila s hibridnim pogonom.

Trebalo bi raskrstiti i sa nekim zabludama vezanim za dizel vozila koje su možda nekada i bile istinite, ali su danas daleko od stvarnosti. Jedna od njih je da je dizelima potrebno dosta više vremena da se zagreju.

Danas su savremeni dizel motori, opremljeni sistemom aktivnog upravljanja hlađenjem i zagrevaju se jednako brzo kao benzinski motori. Iz prošlosti dolazi i priča da su dizel motori zabranjeni u mnogim evropskim gradovima.

Agregati ispunjavaju savremene emisione standarde

-Zabrana postoji, ali samo u nekoliko gradova poput Štutgarta, Berlina, Madrida i Barselone, i odnosi se samo na stare automobile koji ne ispunjavaju savremene emisione standarde, odnosno najnoviji Euro 5 standard. Novi Opelovi dizel motori ispunjavaju strogi Euro 6.2 d-temp, pa čak i Euro 6.3 standard - dodao je Nenad Buha.

Komentari(0)

sortiraj