Nissan Navara - Izdržljiv, pametan i efikasan

Niz nadograđenih tehnologija obezbeđuju da je Navara na vrhu klase u pick-up sektoru i sa vodećom u industriji panevropskom garancijom od pet godina kao standard

    foto: NISSAN, DRAGAN STANIMIROVIĆ
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Nissan je objavio više informacija o poboljšanjima Nissan Navara pick-upa koji je sada u prodaji širom Evrope. Preduzetnici i porodice biće sigurniji zahvaljujući efikasnim poboljšanjima Navare, a vožnja će biti glatkija sa Navarinim potpuno novim šestostepenim ručnim menjačem. Unapređeno vešanje poboljšava vožnju, rukovanje i udobnost vozila, a prednje i zadnje disk kočnice sada se primenjuju kao standard za optimalno usporavanje. Prerađeno vešanje omogućava da Navara sada ima veću nosivost, a zahvaljujući tehnologiji Intelligent Trailer Sway Assist, vuča nikada nije bila toliko pouzdana.

Paolo D’Ettore

-Ova nova generacija Navare razvijena je iz Nissanovog 80-godišnjeg iskustva u dizajniranju robusnih i praktičnih pick-upova i predstavlja uzbudljiv novi korak za ovo vozilo - rekao je Paolo D’Ettore, direktor poslovne jedinice LCV. - Sa njegovim mogućnostima Go Anywhere i nagrađivanim inžinjeringom, Navara će nesumnjivo zadržati svoj status heroja Nissanovog LCV asotimana daleko u budućnosti.

Efikasniji agregat

Efikasniji motor ima ekonomičnu potrošnju od 6,9 litara na pređenih 100 kilometara i emisije koje sada počinju od 182 g CO2. Kao vrhunski svestrani radni alat, twin-turbo motor Navare dolazi sa 2,3-litre nudeći respektivnih 163 KS i 190 KS. Ulazni nivo motora donosi za 22 Nm povećan obrtni momenta koji iznosi 425 Nm, zahvaljujući promeni sa jednog na dva turbopunjača.

Motor odlikuje usvajanje čeličnih klipova i premaza Diamond Like Carbon za klipne prstenove, kao i niži stepen kompresije od 15.1 (naspram ranijeg 15.4). Pritisak u sistemu za ubrizgavanje goriva povećao se sa 2000 na 2200 bara sa novom pumpom radi veće preciznosti i efikasnosti. Sistem za hlađenje vode je nadograđen, a novi izduvni sistem integriše filter dizel čestica (DPF) i tehnologije selektivne katalitičke redukcije (SCR) što obezbeđuje kompaktniji dizajn sa nižim emisijama NOx.

Potpuno novi šestostepeni menjač

Navarin potpuno novi šestostepeni manuelni menjač proizveden u Evropi, prvi je primenjen na globalnom nivou. Novi menjač donosi značajno poboljšanje u pogledu lakše promene stepena prenosa i sofisticiranost zahvaljujući usvajanju kraće ručice menjača, poboljšanoj sinhronizaciji i smanjenim vibracijama.

Novi menjač odlikuje konvencionalniji način promene stepena prenosa, sa prenosom za vožnju unazad smeštenim pored prvog i novi stepen prenosa za efikasniju potrošnju goriva i niži nivo buke tokom vožnje autoputem. Dalje unapređivanje 7-stepenog automatskog menjača dovelo je do poboljšanja po pitnju udobnosti, sofisticiranosti i odziva.

Prvi proizvođač koji je doneo vešanje sa pet spona

Navaru odlikuje druga generacija zadnjeg vešanje sa pet spona, a radikalno odstupanje od lisnatih opruga korišćenih na većini konkurentnih pick-upova obezbeđuje bolju udobnost i kontrolu bez kompromisa po pitanju mogućnosti. Nissan je prvi proizvođač koji je doneo vešanje sa pet spona na tržište pick-upova nosivosti od 1 tone na Navara Double Cab lansiranoj 2015. godini, a sada je ono primenjeno na King Cab i predstavlja prvu primena u svetu za ovu vrstu pick-upova.

Kao rezultat toga, Navara donosi poboljšanu udobnost i kontrolu bez kompromisa po pitanju mogućnosti vuče. King Cab povećava nosivosti u odnosu na prethodni model za 55-95 kilograma (u zavisnosti od specifikacije) koja sada iznosi 1,165 kilograma. Double Cab u međuvremenu nosivost povećava za 54 - 114 (u zavisnosti od specifikacije) i sada iznosi 1,115 - 1180 kilograma sa ukupnom dozvoljenom težinom od 3250 kilograma. Modifikovanje prednjeg vešanja omogućava smanjenje napora prilikom upravljanja, lakše i udobnije manevrisanje pri malim brzinama. Podignuto zadnje vešanja za 25 mm i nova spiralna opruga poboljšavaju držanje vozila koje sada ima čvršći stav.

Povećani prednji kočioni diskovi

Prednji kočioni diskovi su povećani od 296 mm na 320 mm, a zadnje kočnice sada odlikuju diskovi od 308 mm umesto prethodnih bubnjeva. Pored poboljšanja zaustavnog puta ovo je doprinelo boljem osećaju pri koriščenju pedale i otpornosti na bleđenje, smanjenju nivoa buke i lakšem postizanju maksimalnih performansi, uz smanjenu potrebnu snagu pritiska na pedalu do 40% .

Ostale značajne nove karakteristike ovogodišnjeg modela uključuju inteligentni Trailer Sway Assist. Ovaj novi sistem predviđa uticaj prikolice otkrivanjem skretanja sa pravca i vrši male korekcije u pojedinačnom kočenju točkova i smanjenje obrtnog momenta kako bi se vozilo i prikolica stabilizovali. Inteligentno naglo kočenje, Pomoć pri kretanju na uzbrdici, Kontrola pri kretanju nizbrdo i inteligentni Around View Monitor ponovo su uključeni kako bi učvrstili status Navare kao univerzalnog pick-upa koji sadrži najnoviju tehnologiju.

Novi ekran od osam inča

U unutrašnjosti, odnos između vozača i vozila je redefinisan zahvaljujući novim NissanConnect sa Alliance In-Vehicle Connectivity (A-IVC). Informativno zabavni sistem NissanConnect dramatičnim izmenama hardvera i softvera omogućava korisnicima pregled njihovog telefona unutar vozila, prikazan na novom ekranu od osam inča visoke rezolucije (prethodna verzija 7”) sa multi-touch kontrolom i bržim vremenom odziva. Navara takođe donosi dodatnu aplikaciju NissanConnect Services sa telematskom kontrolnom jedinicom i ugrađenim 4G uređajem koji omogućava razmenu podataka bez posebne telefonske veze.

Ugrađene TomTom mape kombinovane sa over-the-air ažuriranjem obezbeđuju precizno mapiranje u stvarnom vremenu, uz informacije o saobraćaju uživo, 3D mape, informacije o vremenu i Google Satellite i Street View. Aplikacija takođe uključuje daljinsko upravljanje i kontrolu svetala kao i daljinski lokator vozila za vrhunsko putovanje bez stresa. Novi sistem je kompatibilan sa Apple CarPlay i Android Auto, pružajući besprekornu povezanost koju očekuju današnji potrošači.

Robusna i savremena estetika

Nadograđena Navara predstavlja u evoluciji pick-upova sinonim za robusnu i savremenu estetiku. Pored povišenog položaja proizašlog iz poboljšanog vešanja, novi dizajn točkova primenjuje se na celom Navara asortimanu. Veličina točkova je takođe povećana sa 16 na 17 inči na nižim razredima. Modeli više klase imaju nadograđene LED farove sa crnom unutrašnjom oblogom visokog sjaja koja zamenjuje prethodni hromirani deo dizajna. Navara uključuje i panevropsku garanciju od pet godina ili 160,000 pređenih kilometara kao standard.

Prodaja u 109 zemalja širom sveta

Navara se prodaje u 109 zemalja širom sveta, a ovaj model je osmišljen posebno imajući u vidu evropske kupce. Izrađen je u fabrici NMISA u Barseloni koja je upravo proslavila 35 godina uspeha u proizvodnji. Elementi Nissanove crossover ekspertize sada pojačavaju snagu Navara Go Anywhere koja može da se pohvali sa 12 uzastopnih generacija modela i brojnim posebnim izdanjima. Zahvaljujući uspehu poslednjeg posebnog izdanja Navara ‘N-Guard’, Nissan će nastaviti linijsku proizvodnju ove verzije.

Komentari(0)

sortiraj