Nissan Qashqai - Napredna nova platforma za poboljšan odziv i efikasnost

Novi Qashqai je prvi model na evropskom tržištu koji koristi Alijansinu platformu CMF-C koja spaja najsavremeniju automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu

    foto: NISSAN
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Ključno za inženjerski koncept bilo je zadržavanje idealnih proporcija kojima aktuelni Qashqai duguje svoj uspeh. Naime, one omogućavaju jednostavno kretanje gradskim putevima i parkiranje, a istovremeno nude odličan unutrašnji prostor. Kada je reč o konstrukciji, gola karoserija izrađena je od još lakšeg materijala, a naprednim tehnikama utiskivanja i zavarivanja povećana je čvrstoća i smanjena masa vozila. Qashqai je po prvi put opremljen vratima prtljažnika izrađenim od kompozitnog materijala koji smanjuje masu za 2,6 kilograma.

Povećana struktura izdržljivosti za 50 odsto

Kako navodi proizvođač, upotreba čelika ultra visoke čvrstoće (UHSS) povećala je strukturnu izdržljivost novog Qashqaia za 50 odsto. UHSS materijal ugrađen je u pojedine delove karoserije da bi se postigla najveća zatezna čvrstoća u slučaju sudara, bez značajnog povećanja mase. Obično, materijali veće zatezne čvrstoće stvaraju probleme kod zavarivanja i sklapanja delova karoserije. Međutim, delovi Qashqaiaieve gole karoserije sklopljeni su tako da povećaju krutost na mestima gde se A-, B- i C-stubovi spajaju sa krovom i podnom pločom.

Prednja i zadnja vrata, prednji blatobrani i poklopac motora sada su izrađeni od aluminijuma koji smanjuje masu Qashqaieve karoserije za 21 kg u odnosu na prethodni model. Osnovna konstrukcija i “kičma” vozila, platforma CMF-C, ujednačena je da bi se poboljšala raspodela sile u slučaju udarca. Zahvaljujući tome, struktura novog modela efikasnije će apsorbovati energiju u zonama gužvanja, čime će se smanjiti prenos sile na putnike u slučaju nesreće. Naprednim tehnikama proizvodnje ukupna masa gole karoserije lakša je za 60 kilograma, dok je krutost povećana za 41% u odnosu na model u odlasku. Time je obezbeđena uglađenost, udobnost i odzivnost karakteristična za modele više klase, izuzetna zaštita u slučaju nesreće kao i veća efikasnosti automobila.

Novi dizajn sistema vešanja i upravljača

Novi Qashqai nastavlja da pruža zadovoljstvo u vožnji. Udobnom i glatkom vožnjom kao i zabavnim voznim karakteristikama na vijugavim putevima opravdava ugled svojih prethodnika. Otpornost na uvijanje nove platforme CMF-C preuzeta je iz vozila višeg segmenta. Zahvaljujući tome, vešanje ostaje u stabilnom položaju i spremno reaguje na uputstva na upravljaču da biste se osećali sigurnije na zahtevnim terenima. Platforma CMF-C omogućila je novom Qashqaiu ugradnju Macphersona na prednjem i zadnjem delu. U Qashqai sa pogonom na dva točka i 19-inčnim naplatcima ugrađena je torziona zadnja osovina. Verzije sa 20-inčnim naplatcima i pogonom na sva četiri točka biće opremljene naprednim multi-link zadnjim vešanjem.

Vrhunska stabilnost vozila prilikom promene smera kretanja

Kako navode u Nissan-u, torziona osovina pruža poboljšanu apsorpciju udaraca i smanjuje buku kotrljanja, čime je omogućena tiha vožnja na svim terenima. Qashqai svoju okretnost prvenstveno duguje vertikalnom rasporedu opruga i amortizera. Ovim je omogućen optimalan rad opruga i amortizera da bi se povećala njihova efikasnost i stabilnost u slučaju udarca ili prelaska preko neravnina na putu i kako bi se ublažilo poskakivanje, a vožnja učinila mirnijom i udobnijom. Uz to, zadržana je vrhunska stabilnost vozila prilikom promene smera kretanja. Napredno multi-link zadnje vešanje pruža najbolji odnos udobnosti i dinamičnosti u klasi. Sada je pričvršćeno na podokvir pomoću ležaja koji smanjuju buku kotrljana i prenos vibracija u unutrašnjost vozila. Poboljšan je i servo upravljač tako da sada nudi bolji odziv, bolji osećaj na upravljaču oko središnjeg položaja i smanjeno trenje.

David Moss

-Naš tim inženjera uporedio je karakteristike kompaktnih vozila iz C-segmenta sa konkurentskim modelima i sproveo hiljade kilometara testiranja na putevima i objektima za ispitivanje širom Evrope da bi proizveo vozilo čije vozne karakteristike i upravljivost na prvo mesto stavljaju zadovoljstvo u vožnji - kaže David Moss, viši potpredsednik za istraživanje i razvoj regiona Afrike, Bliskog Istoka, Indije, Evrope i Okeanije (AMIEO).

Komentari(0)

sortiraj