Njegovo ime je Renault Morphoz
Ovo futurističko vozilo predstavlja Renaultovu strategiju deljene električne mobilnosti koja bi trebalo da zaživi nakon 2025. godine
Približite se i vozilo će se oglasiti signalom. Prepoznaće vas i pozdraviti. Smestite se u njegovu unutrašnjost i pripremite se na sasvim novo iskustvo. Nalazite se u pametnom, prilagodljivom vozilu koje pomera granice. Izrađeno po meri, prilagođava se vašim potrebama, bilo da ga koristite za svakodnevnu vožnju na posao i u kupovinu ili za duža putovanja. Reč je o deljenom putničkom vozilu koje je prilagođeno različitim ekosistemima i koje podstiče interakciju. U isto vreme je to i autonomno vozilo kojim možete upravljati ili kojem možete prepustiti upravljanje. Ovo futurističko vozilo predstavlja Renaultovu strategiju deljene električne mobilnosti koja bi trebalo da zaživi nakon 2025. godine.
Njegovo ime je Morphoz! Zasniva se na
Alijansinoj novoj modularnoj električnoj platformi CMF-EV koja omogućava
različite konfiguracije u pogledu snage, kapaciteta baterije, dometa, opcija za
korisnike kao i zapremine prtljažnika. Konceptni automobil odražava Renaultovu
strategiju Life Flower koju čine pojedinačne „latice” od kojih svaka
predstavlja jednu fazu života pojedinca. Morphoz je osmišljen tako da
predstavlja laticu „porodica”. Međutim, nije reč o pukom eksperimentalnom
vozilu. Njegov dizajn, detalji i uređenje unutrašnjosti su najava budućih
električnih modela marke. Domet je i dalje glavna prepreka kod kupovine
električnih vozila. Međutim, ovaj četvorotočkaš je skrojen kako bi otklonio
takve pretpostavke o ograničenjima električne mobilnosti i kako bi je prikazao
u najboljem svetlu.
Električna mobilnost bez granica
Pionir i stručnjak u električnoj
mobilnosti, Renault je tokom posljednjih 10 godina radio na povećanju dometa i
snage svog ključnog modela ZOE, ne bi li ga učinio još svestranijim i omogućio
mu da ide još dalje. Istovremeno je razvio i Twingo Z.E. sa optimalnim dometom
u gradskoj vožnji. Ponuda električnih modela uključuje i Renault City K-ZE,
mali gradski SUV dostupan u Kini, kao i najbogatiju paletu električnih
komercijalnih vozila u Evropi.
U skladu sa svojom strategijom
održive mobilnosti, grupa Renault namerava da proizvede modele koji će se
različitim dimenzijama, masom, snagom i dometom u potpunosti prilagođavati
zehtevima kupaca, u gradu i izvan njega. S obzirom na to da će u budućnosti
rasti potražnja za prilagodljivim vozilima, Renault je odlučio da predstavi
konceptno vozilo Morphoz. Nije reč samo o eksperimentalnom vozilu. Svojim
karakteristikama najavljuje buduće električne modele marke. Ovi modeli će biti
dostupni sa nekoliko različitih kapaciteta baterije, sadržaće najnovija rešenja
za poboljšanje energetske efikasnosti baterije i motora, iskorišćavaće se
prednosti novih infrastruktura za punjenje vozila i nudiće povezane usluge koje
će olakšati vožnju i punjenje.
Nova električna platforma
Sprovođenje srednjoročne strategije
električne mobilnosti i razvoj budućih vozila koja će je činiti nisu mogući bez
čvrste tehničke osnove. Renault Morphoz konstruisan je na novoj, sasvim
električnoj modularnoj platformi zvanoj CMF-EV. Ovu platformu je, baš kao i
platformu CMF-B koja je prošle godine predstavljena na novom Cliu i zatim na
novom Capturu, razvila Alijansa. U odnosu na platforme konstruisane za vozila
koja se pokreću motorom sa unutrašnjim sagorevanjem ili hibridnim motorom, ova
platforma omogućava jednostavnije dizajniranje, konstruisanje, prilagodjavanje
i podešavanje električnih vozila.
Naročito kada je reč o izgledu!
Inovativna arhitektura ove platforme se odlikuje velikim međuosovinskim
razmakom, postavljanjem točkova u uglove karoserije, smanjenim prepustima i
ravnim podom. Time su proporcije vozila radikalno promenjene čime je postignut
upečatljiv izgled. Zahvaljujući smeštanjem paketa baterija u pod, platforma
CMF-EV omogućava nam da konstruišemo vozila sa manjim razmakom od tla,
spuštenog krova i boljih aerodinamičkih karakteristika. Kratki poklopac motora
oslobađa više prostora za duži, elegantniji putnički prostor.
Za dinamičke performanse su zaslužna
strukturna poboljšanja šasije. Ova šasija je posebno prilagođena električnom
vozilu koje svoje nisko težište može da zahvali paketu baterija smeštenom u pod
zadnjeg dela vozila. Na kraju, platforma omogućava bolje iskustvo u
unutrašnjosti kao i njeno prilagođavanje. Zahvaljujući optimalnoj integraciji
električnog motora u platformu CMF-EV, kontrolna ploča se može uvući kao i
pomeriti prema napred kako bi se oslobodio dodatan prostor za skladištenje i
povećao prostor za putnike – posebno prostor za noge u zadnjem delu. Izostanak
prenosnog tunela je omogućio postavljanje ravnog poda i oslobodeo više prostora
za noge. Ova vozila će zbog toga nuditi iskustvo u unutrašnjosti koje je
trenutno dostupno samo u višim segmentima.
Modularno vozilo
Renault Morphoz je sasvim električan
i prilagodljiv konceptni crossover koji se bežično puni čak i u vožnji. Ovo
povezano vozilo nudi autonomnu vožnju 3. nivoa. Reč je o putničkom vozilu,
poput konceptnog vozila SYMBIOZ koje je predstavljeno 2017. godine, ali sa
dodatnim funkcijama za interakciju. Izuzetnu modularnost konceptnog vozila
najbolje dokazuju dve njegove konfiguracije - kratka konfiguracija za gradsku
vožnju „City” i produžena konfiguracija za putovanja „Travel”. Vozilo se može
prilagoditi načinu života i upotrebama svojih korisnika, od svakodnevne vožnje
do dužih putovanja. Kako bi se to postiglo, konfiguracija za gradsku vožnju je
opremljena baterijom čiji je kapacitet dovoljan za svakodnevnu vožnju, dok
konfiguracija za putovanja nudi bateriju većeg kapaciteta za potrebe dugih
vožnji autoputem.
Konfiguracija za gradsku vožnju City
Konfiguracija Renaulta Morhpoz City
je duga 4,4 metara. Međuosovinski razmak od 2,73 metara je rekordan za tu
dužinu vozila i omogućava jednostavnu ugradnju serijskog paketa baterija
kapaciteta 40 kWh. Njena konstrukcija pri tome ostaje lagana i izbegnuti su
nepotrebni troškovi. Iskustvo u unutrašnjosti je dostojno modela više klase.
Konfiguracija City se odlikuje
posebnim svetlosnim potpisom koji omogućava dodatna LED svetla. Izgled ovog
vozila je još upečatljiviji zahvaljujući
kratkom poklopcu motora i smanjenom prepustu koji omogućava postavljanje
točkova u krajeve karoserije kako bi se naglasila okretnost električnog
gradskog automobila.
Konfiguracija za putovanja Travel
Konfiguracija Travel je duga 4,8
metara. Međuosovinski razmak iznosi 2,93 metara kako bi se stvorio prostor za
dodatnu bateriju i kako bi se povećao prostor u unutrašnjosti. U ovu
konfiguraciju je moguće ugraditi dodatan paket baterija kapaciteta 50 kWh (za
ukupan kapacitet od 90 kWh). Uz to nudi više prostora za noge putnika kao i
više prostora za njihov prtljag. Osim toga, ovu konfiguraciju jedinstvenog svetlosnog
potpisa krase zaobljen prednji kraj i profil koji poboljšavaju aerodinamičnost
tokom dužih putovanja.
Dodatan paket baterije
Baterija kapaciteta 40 kWh kojom je
opremljena konfiguracija City omogućava domet od 400 kilometara, što je
dovoljno za svakodnevnu gradsku i vangradsku vožnju. Takođe se odlikuje
fleksibilnošću koja će zadovoljiti 90% potreba korisnika. Tokom dužih
putovanja, za preostalih 10% potreba će se pobrinuti dodatan paket baterije
Travel Extender. Vozilo se prebacuje u konfiguraciju za putovanja na posebnoj
stanici, opremljenoj spremnicima sa baterijama. Prilikom konfiguracije, pod
vozila se otvara iznad spremnika sa baterijom kako bi se, u svega nekoliko
sekundi, u njega ugradila dodatna baterija kapaciteta 50 kWh. Zatim
napušta stanicu sa dometom od 700 kilometara za vožnju autoputem.
Vozač se na povratku zaustavlja na
stanici kako bi dodatni paket baterija zamenio originalnom baterijom
konfiguracije City (kapaciteta 40 kWh). Vraćeni paket baterija se zatim puni
kako bi se mogao ponovno upotrebiti. Takođe se koristi i u druge svrhe kao što
su napajanje samouslužne punionice električnih bicikala, za čuvanje energije iz
obnovljivih izvora ili za osvetljenje okolnih infrastruktura i zgrada.
Prilagodljiv prostor
Kada mu se približite, njegovi
senzori prepoznaju vas kao osobu koja se služi vozilom i pozdravlja vas nizom
svetlosnih signala. Da biste otključali i otvorili vrata, dovoljno je mahnuti
rukom. Vrata koja se otvaraju prema gore i izostanak B-nosača olakšavaju ulazak
u svetao putnički prostor koji krase žute presvlake sedišta i žuti dizajn
središnje konzole. Isto kao i karoserija, putnički prostor se prilagođava
zehtevima vozača i putnika.
Podižući ekran Livingscreen
U središtu futurističkog upravljača
ovog vozila se nalazi 10,2-inčni ekran koji prikazuje osnovne informacije o
vožnji i sigurnosna upozorenja. Prostor iza upravljača naizgled je prazan, bez
prave instrument table i ekrana multimedijalnog sistema. Na zahtev vozača koji
odlučuje i o spuštanju ekrana kontrolna tabla se otvara kako bi se podigao
ekran instrument table Livingscreen. Jedinstveni široki ekran prikazuje
informacije o vožnji i multimedijalne sadržaje. Ekran se može aktivirati
nezavisno od toga da li upravljate vozilom ili je uključen autonomni način
rada.
Suvozačevo sedište sa okretnim mehanizmom
Putnički prostor ovog konceptnog
vozila uključuje funkciju za interakciju koja omogućava suvozaču, ali ne i
vozaču koji je sve vreme okrenut prema putu, da se okrene naspram putnika na
zadnjoj klupi kako bi razgovarali ili uživali u zajedničkim aktivnostima. Da bi
se to postiglo, potpuno simetrično sedište suvozača se okreće prema putnicima u
zadnjem delu. Putnici zatim mogu da pristupe središnjoj konzoli smeštenoj
između prednje i zadnje klupe i da uživaju u velikom ekranu kao kod kuće.
Klizna zadnja klupa
Kada se Morphoz prebaci iz
konfiguracije City u konfiguraciju Travel, zadnja klupa se automatski pomera
unazad kako bi se oslobodeo dodatni prostor u unutrašnjosti. Putnici tako
dobijaju više prostora za noge. Sedišta su raspoređena oko ekrana središnje
konzole kako bi se putnicima pružio utisak kao da su udobno smešteni za stolom.
Renaultov konceptni crossover
prilagođava dužinu u zavisnosti od konfiguracije (uz fiksnu širinu od 2 i
visinu od 1,55 metara) i odlikuje se oštrim, ali senzualnim linijama i dizajnom
koji spaja karakteristike sedana, SUV-a i coupea. Ovaj novi izgled je omogućen
upotrebom sasvim nove modularne platforme CMF-EV, posebno dizajnirane za
električna vozila. Karoserija se odlikuje elegantnom metalik završnom obradom u
zlatnoj boji Ivory, dok električno žuti umetci stvaraju elegantan kontrast sa
sjajno crnim prozorima. Većina elemenata spoljašnjeg dizajna odražava
električnu prirodu ovog vozila, dok neki drugi naglašavaju njegovu energetsku
efikasnost i upečatljivu posebnost.
Tehnički podaci
Dužina 4,4 metara (City)
4,8 (konfiguracija Travel)
Širina dva metra
Visina 1,55 metara
Međuosovinski razmak 2,73 metara (konfiguracija City)
2,93 metara (konfiguracija Travel)
Motor 1 električni motor
Baterije 40 kWh (konfiguracija City)
90 kWh (konfiguracija Travel)
Snaga 100 kW (konfiguracija City)
160 kW (konfiguracija Travel)
Punjenje statičko i dinamičko
Pogonski točkovi prednji
Mreža u vozilu 5G
Povezivanje sa infrastrukturom Wi-Fi G5
Komentari(0)