Nova Opel Corsa u treningu
Šesta generacija Opel Corse postaje spremna za svoj početak ove jeseni, a budući kupci mogu da očekuju veoma zabavnu i efikasnu novu nemačku lepoticu na četiri točka
Dok se novi model stvara uz pomoć najnovijih, najbržih i najefikasnijih metoda virtuelnog razvoja, Opelovi inženjeri su ga sada dovezli na uobičajena mesta gde se ovaj model testira, podešava i usavršava u uslovima stvarnog okruženja. Od januara, Opelovi ekspertski inženjeri za šasiju, pogonske jedinice, elektroniku, osvetljenje i ostale sisteme koriste dugu polarnu zimu u Švedskoj pokrajini Lapland za intenzivna testiranja na vrlo niskim temperaturama na zamrznutim jezerima i putevima koji su prekriveni snegom. Pored toga, predprodukcijski automobili trenutno obilaze krugove na stazama u Dudenhofen test centru dok se laboratorijska testiranja kao što je test elektromagnetne kompatibilnosti vrše u Riselshajmu.
Tomas Vanke
-Tokom razvoja sledeće generacije Corse, posebnu važnost polažemo na
veću efikasnost - rekao je Tomas Vanke, globalni razvojni inženjer za
performanse vozila, koji radi na novoj generaciji Corse četvrti put u svojoj
karijeri. - Ovaj novi model je značajno lakši, što smanjuje potrošnju goriva,
ali i povećava faktor zabave u vožnji. Kao i sa prethodnim generacijama na
kojima sam radio, šasija koju trenutno usavršavamo je razvijena na svim vrstama
evropskih puteva uključujući i nemački autoban kojim se vozi velikim brzinama.
Naš cilj je da kupcima ponudimo vrhunsku šasiju sa idealnim balansom između
bezbednosti, komfora i zabave.
Zabavna i efikasna
Kupci sada mogu da očekuju veoma zabavnu i efikasnu Corsu. Zahvaljujući
inženjeringu sa lakšim materijalima, nova generacija bestselera, sada sa više
od 13,6 miliona prodatih jedinica i pet generacija od 1982. godine, je lakša za
10 procenata od prethodnog modela. Šasija donosi tipičnu Opelovu uravnoteženost
između agilnosti i komfora, iako je novi model vidno dinamičniji od svog
prethodnika. Opel će takođe Corsu ponuditi po prvi put kao električni automobil
kojeg pokreću baterije, odmah od početka prodaje početkom ovog leta.
Visok komfor i bezbednost u svim
uslovima
Kao što su i do sada radili decenijama, Opelovi inženjeri su sledeću
generaciju Corse testirali nekoliko meseci u švedskoj pokrajini Lapland, oko 40
kilometara južno od arktičkog kruga. Između ostalih, eksperti odeljenja za
kontrolu šasije su podešavali elektronske sisteme za stabilnost, trakciju i
protiv blokiranja točkova na površinama sa slabijim prijanjanjem, pri niskim
temperaturama koje su išle do -30 C. Cilj ovih ekstremnih testova, nezavisno od
toga da li je led, sneg, lapavica ili asfalt, i da li je različit nivo trakcije
sa jedne ili druge strane vozila, kontrolni sistemi uvek moraju da funkcionišu
pouzdano.
Što se tiče pružanja visokog nivoa bezbednosti, komfora i dinamike u
vožnji, Opelovi inženjeri podešavaju kalibraciju sistema šasije do najmanjeg
detalja, gde ,,zabava u vožnji‘‘ prestaje, a počinje kontrola stabilnosti. Na
arktičkom krugu, uslovi za takva fina podešavanja su prikladniji nego bilo gde
drugo. Zbog toga inženjeri iznova ponovo obilaze krugove specijalno
pripremljenih staza, ovala i raznih površina, kontinuirano podešavajući sisteme
upravljanja.
Testiranje počelo u Laplandu
Testiranje sa potpuno zamaskiranim automobilima počelo je na javnim
putevima u Laplandu nedugo posle Božića. Od januara do marta, led je bio
debljine od oko jednog metra na zaleđenim jezerima, tako da su test vozila,
čistači snega i kamioni sa prskalicama mogli da se voze na njima. Duge polarne
noći takođe su obezbedile detaljno testiranje adaptivne IntelliLux LED® tehnologije koja će, nakon što je debitovala
sa modelima Astra i Insignia u njihovim segmentima, sada biti po prvi put
dostupna i u klasi Corse. Klima i okruženje u severnoj Švedskoj omogučili su da
se precizno procene i optimizuju automatska matrix prednja svetla bez odsjaja
koja se kontinuirano prilagođavaju nadolazećoj situaciji u saobraćaju i okolini
i na taj način jednostavno ,,iseku‘‘ nadolazeće automobile iz osvetljenog
područja. Ponuda ovog sistema, koji odsjaj smanjuje na minimalan nivo dok
vozaču konstantno obezbeđuje idealnu vidljivost, u popularnom, malom automobilu
kao što je Corsa je još jedna demonstracija demokratizacije tehnologije Opela.
Testiranje pri visokim brzinama
Tokom noćnih test vožnji na ovalu i stazama za testiranje upravljanja i
komfora u Dudenhofen test centru, Opelovi inženjeri su takođe bili zahvalni na
zavidnoj snazi novih prednjih svetala Corse. Dugački pravci su služili da se
nova generacija spremi za vožnju na autobanu, gde je Opel postavio vrlo visoke
standarde za upravljanje.
-Najveću pažnju smo posvetili stabilnosti u vožnji - rekao je Vanke. - Na
primer, svaki Opel mora da obezbedi čvrstu i preciznu vožnju preko talasastih
površina pri velikim brzinama na autobanu. Automobil se nikada ne sme osećati
previše mekano. Nova Corsa impresionira u ovom polju.
Upravljiva pri brzinama većim od
140 km/h
Upravljanje koje zavisi od brzine je podešeno za optimalnu preciznost,
progresivni rast sile potrebne za upravljanje i dobar odziv. Amortizeri su
dizajnirani da u istom trenutku reaguju prilikom nailaska na najmanju neravninu
na putu ili kod promene pravca. Predprodukcijski automobili koji se koriste za
sve ove testove takođe su morali da ispune visoke standarde za prelazak u drugu
voznu traku i stabilnost prilikom kočenja. Nova Corsa mora ostati upravljiva
čak i pri brzinama većim od 140 km/h, preupravljanje
prilikom kočenja je zabranjeno. Karoserija je takođe testirana kada se
automobil kretao velikim brzinama po ovalu, nijedan deo ne sme da se pomera,
vibrira ili proizvodi naporan zvuk.
Nakon što je završila sve testove za autoban, nova Corsa može da se
okupa prolaskom kroz vodu različitih dubina, a u ovom slučaju minimalna dubina
je 25 centimetara. Iako automobil stvara veliki talas ispred sebe, vodi nije
dozvoljeno da uđe u vozilo, motor ne sme da ,,udahne‘‘ bilo kakvu vodu,
elektronski sistem i svi delovi moraju da ostanu zaštićeni od talasa. Donji
poklopac motora posebno, iako je pod velikim pritiskom od vode, ne sme da
popusti.
Elektronska testiranja
Dok se razvojni prototipi i predprodukcijska vozila voze na dalekom
severu, u Dudenhofenu i na raznim tajnovitim mestima u Nemačkoj i van nje,
drugi primerci su takođe podvrgnuti ozbiljnom testiranju u laboratorijama u
Riselshajmu. Testovi elektromagnetne kompatibilnosti (EMC), na primer, odvijaju
se tokom razvoja. Oni osiguravaju da
razni elektronski sistemi nisu osetljivi na smetnje.
U prošlosti to je bilo bitno samo kako bi se sprečilo pucketanje
prilikom slušanja radija koje su uzrokovali alternator, paljenje motora,
brisači vetrobranskog stakla ili slični sistemi. U današnje vreme ovaj zadatak
je mnogo kompleksniji, ipak se u novoj Corsi nalazi vrlo napredne elektronske
opreme. Tu spadaju bezbednosni sistemi kao što je ESP, brojni sistemi
asistencije kao što su matrix prednja svetla, ali i ceo info-zabavni sistem.
U komori unutar EMC laboratorije u Riselshajmu specijalno napravljenoj
za ova testiranja, Opelov tim isprobava imunost elektronskih sistema automobila
na elektromagnetno zračenje. Ovo se može izvoditi putem kablova unutar
električne instalacije ili kroz vazduh. Testirani automobil je izložen zračenju
u širokom rasponu frekvencija.
Specijalni apsorberi na zidovima ,,upijaju‘‘ emitovano zračenje tako da se ne mogu nekontrolisano vratiti u komoru. Inženjeri na ovaj način dobijaju jasne i pouzdane podatke. Automobil dobija zeleno svetlo tek kada su svi njegovi sistemi pokazali imunost na elektromagnetno zračenje. Nova Corsa je već položila svoj ispit, elektronika je optimalno zaštićena od smetnji.
Komentari(0)