Nova Panda dolazi slaveći svojih prvih 40 godina
Nova Panda proslavlja svojih prvih 40 godina, i u tu svrhu, Fiat obnavlja svoju funkcionalnu ikonu i proširuje porodicu sa novim modelom Panda Sport
Gama sada uključuje pet paketa opreme, koji predstavljaju tri nove duše modela. Sada će biti lakše izabrati verziju koja najbolje odgovara ukusima i zahtevima kupaca koji više pažnje pridaje gradskom stilu, Life dušu u Panda i City Life paketima opreme. Za one koji više vole dinamičan i specifičan život, Sport duša u novoj Sport verziji ili za one koji žude za istraživanjem, Cross duša u City Cross i Cross paketima opreme.
Nova Panda stoga predstavlja prirodnu
evoluciju izuma koji je već 40 godina sinonim za šarm, jednostavnost korišćenja
i svestranost. Panda je sve to, i još više - „brend“ koji je pun funkcionalne i
emocionalne vrednosti, simbol slobode putovanja, ali i proizvod koji je postao
deo kolektivne svesti, italijanske kreativnosti. Od modela Fiat 500 do motora
Vespa Piaggio, od Moka Bialetti aparata za kafu do Bruno Munarijeve pepeljare
Cubo.
Luka Napolitano
-Od 1980. do danas, kultni gradski
automobil brenda Fiat je osvojio srca svih obaranjem mnogobrojnih rekorda,
najprodavaniji model uopšte u Italiji 8 godina za redom, lider, zajedno sa
modelom 500, na evropskom tržištu gradskih automobila, sa preko 375.000
prodatih primeraka godišnje - rekao je Luka Napolitano, šef brendova Fiat,
Lancia i Abart za tržište Evrope, Bliskog Istoka i Afrike. -Faktori ovog uspeha
uključuju mnoga specijalna izdanja koja su se pojavila na tržištu prethodnih
godina kako bi se istražila teritorija koja je nepoznata za gradski automobil.
Neke od najskorijih specijalnih izdanja, Panda Waze is 2018. i Panda Wind i
Panda Trussardi iz 2019. godine, koji su poznati kao „najdruštvenija“ i
„luksuznija Panda“, su pomogli u tome da postane najprodavaniji gradski
automobil u Evropi. Palica se sada predaje novoj Pandi, koja dostiže punu zrelost time što
pravi još jedan korak napred u smislu zaštite okoline, u okviru tehnologije,
svojstvenosti, zabave i funkcionalnosti. Panda se uvek isticala na ovim
poljima, sa genijalnim rešenjima koja su omogućila „magičnoj kutiji“ da
evoluira tokom godina, istovremeno ostajući svojstvena sebi.
Pogon na četiri točka
Nova Panda je jedini gradski
automobil u segmentu koji ima pun izbor u smislu pogona (4x2 i 4x4) i motora
(hibridni, benzinski s 4x4 pogonom, KPG i TNG). Svi upakovani u poznatom,
robusnom i ohrabrujućem „obliku“ koji odmah odiše šarmom i i svojstvenoj
pripadnosti, i kada se vozi u gradu i kada se vozi u najudaljenijem planinskom
predelu. Sve ovo, ne pominući detalje koji su joj doneli svetsku slavu,
kompaktne dimenzije spoljašnjosti, prilagodljiv i velik unutrašnji prostor i
originalne kombinacije boja.
Life svet, u Panda i City Life verzijama
Prva varijanta u novom, urbanom svetu
je Panda „Life“ paketa opreme, početni verzija game, pristupačan automobil pun
pametnih rešenja, što ga čini idealnim za sve vrste putovanja ili prevoza.
Drugi paket opreme je istinski novitet u ovoj duši - novi Panda „City Life“,
glavna verzija u gami, koja je namenjena onima koji traže najbolji odnos između
cene i sadržaja proizvoda u svakom gradskom automobilu, bez žrtvovanja
atraktivnog i ličnog stila. Dizajn verzije Panda City Life uključuje nove
prednje branike, sasvim nove detalje na bočnim usisnicima i nove 15-inčne
„Life“ felne, savršena kombinacija raznih kontrastnih crnih elemenata koji su
deo standardne opreme, od krovnih nosača do bočnih zaštitnih traka, od kućišta
bočnih retrovizora do spoljašnjih ručki. Gradska duša se takođe vidi u
putničkoj kabini, koja sadrži siva sedišta u dve nijanse i instrument table u
boji antracita, klimatizacija koja se podešava ručno u Uconnect sistem
upotpunjen DAB radijom, Bluetooth 2.1 tehnologijom i specijalnim držačem za pametni
telefon koji se nalazi na instrument tabli.
Potpuno novi Panda Sport
Namenjen mladim, dinamičnim kupcima
koje privlači sportski, karakteristični stil, novi Panda Sport dopunjuje „Fiat
Sport porodicu“, koja se trenutno sastoji od modela 500X, 500L i Tipo. Nova
verzija je odmah prepoznatljiva po svojoj karakterističnoj estetici - nove
16-inčne alu felne u dve nijanse sa crnim i crvenim ratkapnama, ručke i kućišta
bočnih retrovizora u istoj boji kao i karoserija, po zahtevu u sjajnoj crnoj
boji sa crnim krovom (opcionalno) i ekskluzivnim hromiranim „sport“ logoom na
bočnom panelu, iznad migavca. Nova i ekskluzivna Matt Gray boja je takođe
dostupna.
Isti odvažni detalji se mogu pronaću
u enterijeru, gde se ističu nova instrument tabla u boji titanijuma, specifični
paneli vrata od eko-kože, crni plafon i nova sedišta sa tamno sivim
presvlakama, detalji od tehno-kože, bočni paneli od tkanine i crvenog konca. Za
kupce koji žele još odvažniji izgled, novi Panda Sport se može opremiti po
zahtevu sa Pandemonio paketom, jasan omaž paketu koji je izašao 2006. godine za
model Panda 100 KS, koji uključuje crvene čeljusti za kočnice, zatamnjena
stakla i novi volan od tehno-kože sa crvenim koncima. Na kraju, deo standardne
opreme je i novi 7-inčni medija sistem s ekranom osetljivim na dodir i DAB
digitalnim sistemom, koji je podešen za Apple CarPlay i kompatibilan je sa
Android Auto™, i držač za pametni telefon.
Cross i City Cross verzije, za ljubitelje slobode
Treća nova Panda duša je „Cross“,
koja je dostupna u City Cross i Cross paketima opreme, sa karakterističnim i
terenskim karakterom. Obe verzije su dostupne sa 4x2 i 4x2 sistemima pogona, i
sada mogu biti na metanski pogon. Specifično, novi Panda City Cross je
dizajniran za kupce koji traže gradski automobil koji liči na terenac, pri
pristupačnoj ceni, stoga je to vozilo za odmor od svakodnevne rutine, za
uranjanje u uzbudljive gradske avanture.
Estetski, novi model dolazi sa novom
Ceramic Blue pastelnom bojom, savršenom kombinacijom novih presvlaka od
tehno-kože u dve boje (plavoj i crnoj) na panelima vrata i sedištima, koji su
potom ukrašenim srebrnim koncima i bočnim panelima od tkanine. U centru
instrument table je novi 7-inčni ekran osetljivim na dodir (opcionalno) a tu je
i automatska klima, koja je deo standardne opreme. Novi Panda City Cross ima
LED DRL farove i detalje u crnoj boji, poput krovnih šipki i bočnih pragova,
koji naglašavaju njegov urban izgled.
Najzad, nova gama je kompletirana
verzijom Panda cross, vrhunskim paketom opreme sa terenskim karakterom i
izgledom i najboljom opremom za one koji žele sveobuhvatan automobil. Ima
elegantne nove 15-inčne felne, dve crvene kuke za vuču ispod maske branika,
hromirane boje na zaštitnim pločama, krovne nosače i trake na bočnim
amortizerima sa utisnutom oznakama „cross“ u crnoj boji.
Širok izbor standardne opreme
uključuje senzore za parkiranje pozadi, automatsku klimu, kožni volan, nove
panele na vraima od tehno-kože, nova „drvena“ instrument tabla od recikliranih
materijala i novi 7-inčni ekran osetljivim na dodir sa DAB digitalnim radiom i
držačem za pametni telefon. Ostali noviteti: sedišta u dve nijanse materijala
koji su osmišljeni u skladu sa održivim razvojem, centralni panel koji je
napravljen od specijalne ekološke tkanine sa najmanje 37 inča reciklirane
plastike iz zemlje. Sedišta su ukrašena braon koncima na bočnim stranama,
eko-kožnim detaljima i specifičnim „cross“ logoom.
Sistem za informacije i zabavu nove generacije
Model po prvi put dolazi sa novim
7-inčnim ekranom osetljivim na dodir i DAB digitalnim radiom, podešenim za
Apple CarPlay i kompatibilnim sa Android Auto™ i držačem za pametni telefon.
Naime, Apple CarPlay nesmetano integriše Vaš pametni telefon na displej, tako
da korisnici mogu da pozivaju, pristupe svojoj muzici, šalju i primaju poruke,
dobijaju uputstva u zavisnosti od saobraćaja i još mnogo toga, a ostajući
koncentrisani na put u svakom trenutku.
Novi blagi hibridni motor
Panda Hybrid Launch Edition je izašao
na tržište u februaru, i on je posebna verzija koja je debitovala u isto vreme
kada i model 500 Hybrid Launch Edition, tehnologija blagog hibrida je sada
dostupna za celu gamu novog modela Panda, pružajući sve prednosti efikasne,
kompaktne, lagane i pristupačne hibridne vožnje. Ukratko, to je najbolje
rešenje gradskog automobila, i inovator u mobilnosti.
Benzinski blagi hibridni motor
uparuje novi 3-cilindrični 1-litarski motor od 70 KS iz porodice FireFly, koji
je usklađen sa Euro 6D Final standardom, sa BSG električnim motorom. Ovaj drugi
se puni energijom tokom kočenja i usporavanja, koju onda čuva u litijumskim
baterijama kapaciteta 11 Ah, i koristi je, pri maksimalnoj snazi od 3,6 kW, da
ponovo pokrene motor u Stop&Start režimu, i da pomogne pri ubrzavanju.
U poređenju sa 1,2-litarskim Fire
motorom od 69 KS, blagi hibridni motor unapređuje potrošnju goriva i smanjuje
emisije CO2 do 30%, garantujući iste performanse i obezbeđujući visok standard
udobnosti, čak i pri ponovnom pokretanju. BSG sistem takođe znači da motor sa
unutrašnjim sagorevanjem može biti ponovo pokrenut veoma tiho i bez vibracija
pri zaustavljanju i ponovnom kretanju.
Prenos ide preko novog 6-brzinskog
menjača, koji je dizajniran da optimizuje raspon korišćenja motora. Novi Panda
hybrid takođe pruža kupcima pristup svim prednostima homologacije hibridnog vozila,
koja u zavisnosti od lokalnih propisa uključuje slobodu pristupa i kretanja u
gradskim centrima, jeftinije parkiranje u gradu i poreske olakšice.
D-Fence paket kompanije Mopar
Na zahtev, novi Panda takođe može
biti opremljen novi D-Fence paketom kompanije Mopar, koji se sastoji od tri
uređaja za optimalnu higijenu automobila - filtera koji sprečava nečistoće da
uđu u automobil spolja, blokira čestice i praktično 100% alergena, i smanjuje
stvaranje buđi i bakterija za 90%; čistač vazduha u putničkoj kabini, koji
filtrira mikro-čestice poput polena ili bakterija; i UV lampa za čišćenje svih
kontaktnih površina u našim automobilima: volana, menjača, i sedišta.
Rekorder u svom segmentu
Istorija modela Fiat Panda je
prelistavanje albuma sa četiri decenije uspomena na automobil koji je
evoluirao, ali je uvek ostajao aktuelan i svojstven sebi. Tajna uspeha ovog
najboljeg primera Fiat modela kao gradskog automobila leži u njegovoj
prilagodljivosti za svaku priliku. Još od njegovog pojavljivanja na Salonu
automobila u Ženevi 1980. godine, Panda je postala poznata kao magična kutija
koja je puna originalnih, genijalnih i iznenađujućih ideja. Kako bi dočarali 40
godina uspeha italijanske ikone, brend je proizveo tri videa u kojima Luka
Napolitano, šef brendova Fiat, Lancia i Abarth za tržište Evrope, Bliskog
Istoka i Afrike, podseća na prošlost kako bi otkrio tajne modela Panda i raduje
se budućnosti ovog bezvremenskog modela.
Ukratko, Panda je oduvek bila
inovator u svom segmentu. Na primer, na polju ekologije, Panda Elettra (1990.)
je bila prvi električni automobil masovne proizvodnje u Evropi, Panda Natural
Power (2006.) je bila prvo metansko vozilo serijske proizvodnje, a godinu dana
nakon njega se pojavio Panda EasyPower, kojeg je pokretao LPG. Ove godine,
Panda Hybrid Launch Edition, zajedno sa modelom 500, je prvi Fiat automobil sa
blagim hibridnim motorom, koji je spreman da unese revoluciju u gradsku
mobilnost.
Što se tiče tehnološke inovacije,
Fiat model je bez premca 1983. godine, bio je prvi gradski automobil sa 4x4
pogonom, a 2013. je bio prvi u svojoj klasi koji je ponudio sistem kočenja u
slučaju opasnosti. Ne može se poreći da je njegov svojstven karakter fascinirao
i opštu javnost i specijalizovanu međunarodnu štampu, i to prestižne titule
„Automobila godine“ (2004.), čineći ga prvim automobilom u segmentu koji je
osvojio tu nagradu, i „4x4 vozilo 2019. godine“, koju mu je dodelio britanski
4x4 Magazine.
Slavna istorija rekorda se nastavlja i na polju „zabave“: 2004. je bio prvi gradski automobil koji se popeo na 5.200 metara nadmorske visine do baznog kampa na Everestu, a 2017. Panda Cross 4x4 je odvozio legendarni Dakar Reli, gde je bio prvi italijanski automobil, prvi Fiat model i prvo vozilo koje je proisteklo iz standardnog potkompaktnog vozila, koji je postigao ovaj uspeh. Fiat Panda je oborio još više rekorda: dostigavši cifru od skoro 8 miliona prodatih primeraka tokom 40 godina, nastavlja da caruje prodajom u Italiji ove godine - kao najprodavaniji automobil uopšte 8 godina uzastopno, i potvrdio je svoju vodeću poziciju u Evropi rastom udela na tržištu i postizanjem najboljeg tržišnog udela od pojave Pande 2012. godine.
Komentari(0)