Novi 1.5-litarski dizel motor debituje u Opelu Grandland X
Kompaktni SUV Opel Grandland X donosi napredni dizel agregat u portfolio pogonskih jedinica Brenda
Novi 1.5-litarski, četvorocilindrični, turbopunjeni dizel koji debituje u Grandlandu X ima više snage i ekonomičniji je od motora koji zamenjuje. Nova pogonska jedinica je dizajnirana da ispuni stroge buduće zahteve za emisijom gasova zahvaljujući inovativnom oksidacionom katalizatoru koji smanjuje emisiju azotnih oksida u paru sa SCR katalizatorom.
Mali potrošač
Opel na tržištu nudi novi dizel sa 130 KS u Grandlandu
X sa šestostepenom manuelnom transmisijom. Kako navodi proizvođač, novi agregat
u gradskoj vožnji potroši 4,7 litara na pređenih 100 kilometara, a na otvorenom
putu svega 3,8 litara dizela. Maksimalni obrtni moment je 300 Nm pri 1750
o/min. Novi motor je opremljen sa Start/Stop sistemom koji štedi gorivo.
U poređenju sa prethodnikom, 1.6-litarskim dizelom sa 120
KS I šestostepenom manuelnom transmisijom, novi 1.5 litarski motor sa 130
konjskih snaga donosi bolju potrošnju goriva za do 4 procenta. Ovo je
postignuto smanjenjem pomeranja i trenja, optimizovanim sistemom sagorevanja sa
patentiranom geometrijom klipova i sa povećanom recirkulacijom izduvnih gasova (koju
omogućava hladnjak visoke efikasnosti).
Kristijan Miler, generalni
direktor Opel inženjeringa
-Visoko tehnološki dizajn novog 1.5-litarskog dizela u
Opelu Grandland X omogućava korisnicima da kombinuju zabavu kompaktnog SUV-a
visokih performansi sa zaštitom životne sredine i visokom ekološkom
usklađenosti naprednog dizel agregata.
Čist i kompaktan
Glava cilindra sa integrisanom usisnom granom i
poklopac donjeg dela motora su napravljeni od aluminijuma, dok se četiri
ventila po cilindru aktiviraju dvostrukom bregastom osovinom. Common rail
direktno ubrizgavanje radi pri maksimalnom pritisku do 2.000 bara, sa gorivom
koje ulazi u komore za sagorevanje kroz brizgaljke sa osam rupa. Novi motor je
opremljen turbo punjačem sa lopaticama varijabilne geometrije (VGT), koje se
aktiviraju elektronski.
Za optimalno tretiranje izduvnih gasova, sistem za
redukciju emisije, koji se sastoji od pasivnog katalizatora
oksidacije/mehanizam adsorpcije azotnih oksida, AdBlue ubrizgavanja, SCR
katalizatora i filtera čestica (DPF), grupisan je zajedno kao kompaktna
jedinstvena komponenta, što je bliže moguće motoru.
Mehanizam adsorpcije azotnih oksida deluje kao
katalizator prilikom hladnog starta, smanjujući emisiju azotnih oksida pri
nižim temperaturama pre paljenja SCR katalizatora. Sa ovom inovativnom
tehnologijom novi 1.5-litarski dizel ispunjava striktne Euro 6d-TEMP standarde
za emisiju azotnih oksida.
Dizajn novog dizela koji je orijentisan na budućnost
smanjuje težinu i nudi značajan potencijal, sa kompaktnim dimenzijama koje
omogućavaju integraciju u automobile različitih veličina i u najkompaktnijim
motornim prostorima. To daje dizajnerima više slobode u pogledu stila.
Osmostepeni automatski menjač
Novi motor je takođe dostupan sa naprednom novom
osmostepenom automatskom transmisijom koja ne samo da nudi besprekorne promene
brzina, već i zahvaljujući niskom unutrašnjem trenju smanjuje potrošnju goriva
i emisiju štetnih gasova.
Sa novom pogonskom jedinicom zapremine 1.5 litara i sa nedavno predstavljenim 2.0-litarskim motorom sa 177 KS kupci Grandlanda X sada mogu da izberu između dva snažna, ali vrlo ekonomična i proekološka dizela, koja ispunjavaju striktne Euro 6d-TEMP standarde koji će postati obavezni za novoregistrovana vozila u septembru 2019. godine. Na ovaj način, na kupce ne utiču potencijalne zabrane dizel automobila u urbanim sredinama. Do 2020. godine, Opel će takođe ponuditi Grandland X kao prvo plug-in hibridno (PHEV) vozilo njihovog brenda.
Komentari(0)