Novi Fiat 500 EV - Menja igru i postavlja pravila
U Milanu je predstavljen novi Fiat 500, prvi potpuno električan automobil kompanije FCA. Kako navodi proizvođač, ovaj model će promeniti pravila igre za vozila bez emisije štetnih gasova
-Vreme je da se nešto preduzme i stvori bolja budućnost. Planeta Zemlja prolazi kroz veoma delikatan period, jedinstven u svojoj istoriji. Svi smo pozvani da nešto preduzmemo kako bismo stvorili bolju budućnost. Fiat prihvata izazov iznošenjem svog porodičnog dragulja - modela 500. Zato što je 500 uvek bio u koraku sa vremenom. On se menja kada se menjaju i društvene potrebe - kažu u FCA.
Kako bi zamislio budućnost modela 500, brend Fiat je počeo od
onoga što ga je učinilo onim što jeste. Tako je bilo i sa prvom generacijom,
koja je ponudila mobilnost i slobodu tokom 1960-ih godina. Fiat 500 je
predstavljao radikalnu promenu, i postao je voljeni brend. Automobil koji je
uvek bio na vrhu talasa, i koji se ustoličio kao ikona nakon svoje premijere,
pre 63 godine.
Sa drugom generacijom, koja je izašla na tržište 2007.
godine, Fiat 500 je uveo koncept ležernosti i šarma za gradske automobile,
postajući ikona italijanske mode i stila koji je osvojio svet. Model koji
konstantno evoluira, koji je inspirisao umetnike i muzičare tokom prošlih
trinaest godina, i koji je bio osnova za preko 30 specijalnih serija.
Nova era modela Fiat
500
Sada, u 2020. godini, dolazi nova era, i vreme je da Fiat 500
iskoristi svu svoju popularnost da inspiriše promenu i postane deo rešenja. Kako
se očekuje da mobilnost postane održivija, povezana i autonomna, sa sve
strožijim propisima, treća generacije modela Fiat 500 je još jednom u prvom
planu, donoseći svakako i dizajn i uživanje u vožnji. To nije samo revolucija,
nego „reinkarnacija“ duha, onoga koji može da inspiriše obnavljanje. U stvari,
pravila i propisi nisu dovoljni za istinsku revoluciju, potrebno je nešto
kultno i predivno - novi Fiat 500.
Leonardo Di Kaprio
prihvatio projekat
Putem promene se ne ide sam. Potrebni su partneri, navode u
FCA, sa jednako pozitivnim stavovima, koji žele da se uključe u unapređenje
stanja Zemlje, tako što će deliti iste vrednosti i ciljeve. Leonardo Di Kaprio
prihvatio je projekat novog Fiata 500. Kao svetski slavna ličnost, lično
uključena u zaštitu zemlje više od dvadeset godina, ponudio je svoj doprinos
viziji novog električnog gradskog automobila. U video kampanji „All-In“ poziva
sve da daju svoj doprinos, baš kao što je to uradio i brend Fiat sa modelom
500.
Đorđo Armani, Balgari i
Kartel
Tu viziju dele i drugi saradnici i akteri - Đorđo Armani,
Balgari i Kartel, tri legendarne kompanije sveta „Made in Italy“, koje su
zajedno sa brendom Fiat udahnule život u strategiju u kojoj je održivost usko
isprepletena sa izvrsnošću u oblasti specifičnih znanja, kreativnosti i
inovativnosti. Tako su nastali Unikati, tri jedinstvena i ekskluzivna primerka novog
Fiata 500.
-Da bismo stvorili ove modele sa Armanijem, Balgarijem i
Kartelom, za polaznu tačku uzeli smo vrednosti čuvenog 500, najpoznatijeg
Fiatovog gradskog automobila na svetu, od strane onih koji definišu treću
generaciju. Kombinovanje ovih vrednosti sa njihovim rezultiralo je u modele, tri
jedinstvena modela novog Fiata 500, koje odlikuje stil, kreativnost i umeće -
rekli su u FCA.
Prava remek-dela italijanske genijalnosti, svojevrsna velikih
umetničkih dela, tri Unikata, proizvedena su voljom i posvećenošću da što
više koriste održive, prirodne i reciklirane materijale. Ova strategija
usmerena na unapređenje planete takođe uključuje dobrotvornu aukciju. Sav
prihod od prodaje tri jedinstvena modela - 500 Giorgio Armani, B.500 „MAI
TROPPO“ kompanije Balgari i 500 Kartell - pripašće jednoj od ekoloških
organizacija Leonardo Dikaprija.
Najbolji mogući domet,
punjenje i vožnja
Prilikom dizajniranja novog Fiata 500, inženjeri su krenuli od
praznog papira, kako bi mogli da posvete najveću moguću pažnju detaljima svakog
aspekta i izaberu najbolja rešenja. Domet i vreme punjenja su dva ključna pitanja
za kupce. Litijum-jonske baterije kapaciteta 42 kWh daju Fiatu 500 domet do 320
km u WLTP ciklusu. Kako bi se optimizovalo vreme punjenja, novi model je opremljen
sistemom punjenja od 85kW kako bi se baterija napunila veoma brzo.
Brzo punjenje baterije
Na primer, za samo pet minuta može da se dođe do dovoljno
rezervi snage da se pređe 50 kilometara, više nego što je neophodno za prosečnu
dnevnu upotrebu. Brzi punjač takođe može da napuni bateriju do 80% za samo 35
minuta. Combo 2 utikači se nalaze na zadnjoj strani na desnom panelu vozila i
napajaju brzi punjač vozila, i za AC i za DC punjenje. Rešenja za punjenje kod
kuće su takođe dostupna. Prvo izdanje novog modela 500 uključuje Easy Wallbox,
sistema za kućno punjenje koji se može povezati na normalan kućni utikač.
Kompanija ENGIE EPS je ovo razvila ekskluzivno za grupu FCA,
a na tržište će ga plasirati Mopar u Evropi kako bi se poklopilo sa lansiranjem
modela. To je jednostavno, pristupačno „uključi-i-puni“ rešenje kojim se lako
može upravljati putem Bluetooth-a, što vam dozvoljava da upravljate svojim
energetskim opterećenjem tako što ćete puniti svoj novi Fiat 500 odmah kod kuće
sa snagom punjenja do 3 kW, bez potrebe za intervencijom kvalifikovanog
osoblja. Štaviše, Easy Wallbox je spreman za unapređenje snage do 7,4 kW, što
omogućava mogućnost potpunog punjenja kod kuće za nešto malo više od šest sati.
Model takođe dolazi i sa Mode 3 kabelom za punjenje putem javne mreže.
Tri režima vožnje
Novi model 500 ima tri režima vožnje - Normal, Range i
Sherpa, koji se mogu odabrati da odgovaraju stilu vožnje. Konkretno, Sherpa
režim optimizuje dostupna sredstva kako bi Vam omogućila da stignete na željenu
destinaciju. Sherpa režim vožnje radi na nekoliko komponenata smanjujući
potrošnju goriva na minimum, kako bi omogućila da udobno stignete do željene
destinacije unesene u navigacioni sistem ili do najbliže stanice za punjenje.
Kao i Himalayan Sherpa, koja je zadužena za čitavu ekspediciju i vodi je do
destinaciije, ovaj režim vožnje prilagođava brojne parameter, maksimalnu
brzinu, ograničenu na 80 km/h, reagovanje pedale za gas, kako bi smanjio
potrošnju energije i deaktivacija sistema za kontrolu temperature i grejna
sedišta (vozač ima mogućnost da ih aktivira u bilo koje vreme).
„Normalni“ režim je najpribližniji vožnji vozila sa normalnim
motorom sa sagorevanjem, dok Range režim aktivira funkciju vožnje s jednom
papučicom. Odabirom režima vožnje, praktično možete voziti novi model 500 samo
sa papučicom za gas. Zapravo, otpuštanje papučice dovodi do mnogo većeg
usporavanja nego kod normalnog motora sa sagorevanjem, skoro kao da ste pritisnuli
kočnicu. U svakom slučaju, kočnica se mora koristiti da biste potpuno
zaustavili automobil, ali uz svakodnevnu upotrebu i malo iskustva, moguće je
voziti samo sa papučicom za gas. Motor
raspolaže sa 87 kW, obezbeđujući maksimalnu
brzinu od 150 km/h (samo-ograničavajuću) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9
sekundi a od 0 do 50 km/h za 3,1 sekunde.
Drugi nivo autonomne
vožnje i povezanosti
Automobil budućnosti nije samo običan električni gradski
automobil, već ide korak dalje. Bukvalno ide na naredni nivo budući da je prvi
automobil u svojoj kategoriji koji u ponudi ima 2. nivo autonomne vožnje,
pružajući urbanoj mobilnosti sve povezane prednosti. Tehnologija nadzora
prednje kamere nadzire sve oko vozila, i uzduž i popreko. Inteligentan
adaptivni tempomat (iACC) sistem koči ili ubrzava u odnosu na bilo šta -
automobile, bicikliste, pešake… Lane Centering održava vozilo u sredini trake
kada su oznake ispravno prepoznate.
Intelligent Speed Assist očitava ograničenja brzine i preporučuje
njihovo pridržavanje, dok Urban Blind Spot koristi ultrasonične senzore za
nadzor slepih tačaka i upozorava na bilo kakve prepreke sa trouglastom lampicom
upozorenja na bočnom retrovizoru. Tu je i Attention Assist, koji pruža
upozorenja da displeju, preporučujući Vam da stanete i napravite pauzu kada ste
umorni. Najzad, senzori od 360° daju pogled odozgo radi izvegavanja bilo kakvih
prepreka tokom parkiranja ili izvođenja kompleksnih manevara.
Sistem za informacije i
zabavu
Novi Fiat 500 je prvi automobil FCA kompanije koji ima novi
Uconnect 5 sistem za informacije i zabavu, povezanu platformu koja je
dizajnirana za budućnost. Razvijen sa idejom pružanja potpuno novog korisničkog
iskustva kupcima, FCA koristi laki, intuitivni i neverovatno prilagodljivi
Android Automotive operativni sistem. Na primer, možete koristiti vidžete kako
biste konfigurisali način na koji se prikazuju funkcije i aplikacije. Apple
CarPlay je već dostupan bežično. Siste je takođe spreman da ponudi istu funkcionalnost
za Android Auto.
Ukratko, model 500 nudi glatku integraciju sa vašim pametnim
telefonom, nudeći 10,25-inčni ekran visoke definicije osetljiv na dodir, sa
horizontalnim oblikom koji se savršeno uklapa u kontrolnu tablu vozila, prateći
njegove linije. Dakle, novi 500 je savršeno povezan. On razgovara sa vama i
unutar i izvan vozila, dozvoljavajući da podesite rutu navigacije unapred, i da
bude klimatizovan čim uđete. A kada otvorite vrata automobila, vaš mobilni
telefon će se povezati za samo pet sekundi. Takođe, više nećete morati
koristiti kabal za punjenje. Prvobitna verzija će takođe imati Natural Language
sistem interfejsa, sa naprednim prepoznavanjem glasa, tako da možete da
razgovarate sa svojim vozilom kako biste kontrolisali parametre, podesili klimu
ili izabrali svoju omiljenu muziku.
Stil i dizajn
Što se tiče stila, Fiat 500 primenjuje buduću mobilnost na
italijanski način, spajajući značajno nasleđe prethodne dve generacije. Tokom
faze dizajniranja, u Fiat Centro Stile radilo se na jasnim linijama i konzistentnom
jeziku kako bi definisao izgled treće generacije - svež, napredan i kompaktan,
dok je u isto vreme vijugav i elegantan, oblikovan oko proporcionalnijeg
pristupa šasiji. Ovo ga čini prostorno privlačnim, dajući utisak poboljšane
stabilnosti i dimenzionalnog prisustva.
Još jedan zahtev je da se novom modelu odmah da poseban
logotip „500“, koji se nalazi u centru prednje značke po prvi put, umesto
logotipa Fiat. Aktuelni logotip „500“ na zadnjem delu održava svoju vezu sa prošlošću,
iako transformisanu u posebnu potpuno električnu verziju. Izdvojen je i ukrašen
ivicom svetlo plave boje, sa igrom dizajna i boje koje pretvaraju zadnju nulu u
slovo „E“.
Novi 500 ima sve elemente stila, osim što je tiši, čistiji i
svežiji. Prednja strana je vertikalna kao u verziji iz 1957, čineći je manje
nedostižnom, gotovo okrenutom putu, a dinamički osećaj profila je naglašen.
Linija razdvajanja prve generacije odvojila je poklopac motora od kružnih
farova, dok je danas to razdvajanje redizajnirano, podelivši modularno
eliptično svetlo sa trepavicama na haubi. Nešto eliptičniji, još uvek
legendarni farovi su tehnološki i moderni, što rezultira privlačnijim izgledom,
dok su kvake na vratima potpuno osvežene, sa odeljkom za električno otključavanje.
Automobil s osmehom, koji nije izgubio „bezbrižnu“ konotaciju izraženu svojim
empatičnim prednjim delom, čak ni u trećoj generaciji. Širi je za šest
centimetara i duži za šest centimetara, međuosovinsko rastojanje je produženo
za dva centimetra, a točkovi su veći i udaljeniji, što pruža veću udobnost
uprkos tome što je dužina i dalje manja od četiri metra.
Unutrašnjost električnog 500 potpuno je nova i elegantna, i
jasno upućuje na elemente prve generacije. Dizajner enterijera, Stilski Centar
je opremio enterijer tako što je efikasno distribuirao najveći deo kako bi se
postigla formalna jednostavnost, estetika uređenja i vizuelna jasnoća. To se
može videti u širokoj i tankoj komandnoj ploči i modularnim rešenjima za
odlaganje između dva prednja sedišta na kojima je izvorno postavljena konzola
za menjač, značajno poboljšavajući uočljivi komfor. Iza ramena i za noge ima
više prostora, dok ravno dno može smestiti litijumske baterije bez ugrožavanja
kapaciteta prtljažnika, koji ostaje nepromenjen. Rezultat je dobro osmišljeno i
čistije okruženje, sa manje dugmadi i oštrim, skladnim linijama koje se odnose
na održivost. Što se tiče hibridnog Fiata 500, uključujući i električnu
verziju, za neke nivoe opreme postoje i sedišta napravljena korišćenjem
„Seaqual“ materijala, napravljene od plastike izvađene iz mora, dok se drugi
uglavnom koriste eko kožu umesto prave kože.
Neverovatno uzbuđenje
Fiat 500 je oduvek bio sinonim za uzbuđenje. Tako i treća
generacija zadivljuje i pre pritiskanja dugmeta za pokretanje. Novi model 500
debitovao je u kabrio verziji, prvi kabriolet četvorosed sa nula emisije,
potpuno otvoren, potpuno električan, potpuno nečujan. Što se tiče zvukova, evo
još jedne posebne karakteristike novog gradskog automobila, koja će postati vidljiva
kasnije. Akustični sistem za uzbunu (AVAS), akustično upozorenje za pešake koje
je obavezno pri brzini do 20 km/h, odabrani zvuk nije uobičajeni akustični
signal, već muzika iz filma Amarkord Nina Rote, u čistom stilu Slatkog života,
primer najoriginalnije italijanske kreativnosti.
„La Prima“ prvo lansirano
izdanje dostupno je za predrezervaciju
La Prima prvo izanje, ograničena serija dizajnirana za
predstavljanje novog Fiata 500, sa svojim istaknutim stilom, ekskluzivom,
tehnologijom i povezanošću. Od juče može se poručiti putem onlajn sistema za
predrezervacije na sajtu www.fiat.com, prateći jednostavnu proceduru od svega
tri klika.
Stil
To je jednostavno model 500, i kao takav ne može da ne
oličava stil i pridaje pažnju svakom detalju. Štaviše, električan je, pa tako i
održiv, a čak je i izbor boja bio inspirisan prirodom i njenim osnovnim
elementima. La Prima je dostupan u tri boje mineralna siva (metalik), koja
podseća na zemlju, okeansko zelena (s bisernim odsjajem), koja predstavlja more
i nebesko plava (troslojna), kao omaž nebu. Prvu verziju karakterišu i
kompletna LED svetla, tapacirung od eko-kože, felne od 17 inča u obliku
dijamanta i hromirani detalji na prozorima i bočnim stranama.
Ekskluzivnost
Oni koji priželjkuju novi model 500 La Prima zahtevaju da svi
njegovi detalji budu ekskluzivni - monogramirani meki krov, i oznakom „1 of
500“ pored imena zemlje u kojoj je vozilo kupljeno na prvih 500 primeraka
prodatih u većim zemljama.
Tehnologija
„La Prima“ je opremljen najnaprednijim dostupnim sistemima
ADAS - autonomno kočenje u nuždi uz detekciju pešaka i biciklista, Inteligentni
pomoćnik za brzinu, kotrola praćenja traka, kamera za vožnju unazad visoke
rezolucije sa dinamičnim smernicama, Inteligentni prilagodljivi tempomat (iACC)
i Centriranje vozila u traci, automatsko paljenje farova i Automatski
visoki/niski snop svetlosti, hitan poziv i električna parkirna kočnica. Naravno,
opremljen je i Sistemom autonomne vožnje drugog nivoa, što je prvo prisustvo
ovog sistema u gradskom autu.
Povezanost
Novi UConnect 5 sistem za informisanje i zabavu, 7-inčni TFT
ekran, Radio-navigacija sa 10.25-inčnim ekranom osetljivim na dodir, Digitalno
emitovanje zvuka, Wireless CarPlay/Android Auto, modul telematičke kutije. „La
Prima“ kabriolet sa svim opcijama je jedini električni kabriolet sa četiri
sedišta. Dolazi sa novim sadržajem kao standardnim, poput brzog punjača od 85
kW i unutrašnjošću koja se sastoji od instrument table i sedišta od eko-kože.
Kako biste rezervisali primerak „La Prima“ ograničene serije,
jednostavno posetite portal www.fiat.com, i uz samo tri klika i depozitom od
500 evra, možete da postanete deo mobilnosti budućnosti. Neophodni koraci su
vrlo jednostavni i brzi. Odaberite boju, registrujte se i odaberite
zastupništvo, zatim uplatite 500 evra depozita, koji uvek podleže povraćaju.
Unikatni i ekskluzivni sistem koristi vaš poštanski broj kako bi identifikovao
dostupne ekološke podsticaje, i prikazao konačnu cenu, kao i nacionalne i
lokalne podsticaje dostupne u vašoj oblasti.
Iznos od 500 evra ne predstavlja kaparu, već služi kao dokaz o zainteresovanosti za kupovinu kopije modela La Prima ograničene serije, od koga je ograničeni broj primeraka dostupan u svakoj zemlji. Cena novog 500 „La Prima“ kabrioleta, uključujući uređaj Easy WallboxTM, je 37.900 evra (ne računajući ekološke olakšice u Vašoj državi).
Komentari(0)