Novi Opel Vivaro-e - Za isporuke bez štetnih emisija
Opel Vivaro-e je funkcionalni LCV za preduzeća sa najvišim zahtevima koji očekuju da se vozila neprimetno uklapaju u svoje optimizovane radne procese
Opel Vivaro-e je prvo električno komercijalno vozilo nemačkog proizvođača automobila i stiže na tržište baš kada je isporuka roba i usluga bez emisija postala obavezna u mnogim oblastima. Dostupan u tri dužine i sa mnogim varijantama karoserije, novi električni Vivaro-e omogućava profesionalcima da iskoriste beskompromisnu nultu emisiju, mobilnost od vrata do vrata.
Potpuno novi Opel Vivaro-e je
funkcionalni LCV za preduzeća sa najvišim zahtevima koji očekuju da se vozila
neprimetno uklapaju u svoje optimizovane radne procese. Knjige narudžbi trebalo
bi da budu otvorene ovog leta, a potom će uslediti prve isporuke u toku
godine. Vivaro-e se proizvodi u istom pogonu na istoj liniji kao i verzije sa
dizel motorima.
Michael Lohscheller
-Kao prvo električno lako
komercijalno vozilo (LCV) koje je ušlo u Van-D tržišni segment srednjih kombija
i koji ima raspon do 330 kilometara u WLTP ciklusu, novi Opel Vivaro-e
postavlja standarde za laku upotrebu, pouzdanost i profesionalnost - rekao je
izvršni direktor Opela Michael Lohscheller.
Iako je Vivaro-e jednako svestran i
fleksibilan kao i bilo koji drugi Vivaro, njegova nosivost je slična kao kod
LCV-a sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem - 1,275 kilograma, Vivaro-e nudi
nosivost skoro kao i 2,0-litarska dizel verzija Cargo S (maksimalna nosivost
1.405 kilograma). E-van je takođe jedino elektrifikovano vozilo koje nudi
opcioni priključak za prikolicu koji omogućava maksimalni vučni kapacitet od
1000kg.
Kupci Vivara-e mogu birati između dve
verzije litijum-jonske baterije, u zavisnosti
od toga za šta im vozilo treba - sa 75kWh za domet do 330 kilometara
ili, za one koji prelaze manje kilometara dnevno, sa 50kWh i dometom do 230
kilometara, po WLTP standardu. Baterije se sastoje od 18 ili 27 modula. Pošto
su baterije planirane od samog početka, one su smeštene ispod teretnog dela
tako da ne zauzimaju puno mesta. Sofisticirani regenerativni sistem kočenja,
koji prikuplja energiju proizvedenu pri kočenju ili usporavanju, dodatno
povećava efikasnost.
Veće performanse
Sa 136 KS i 260 Nm obrtnog momenta iz
električnog pogonskog sistema, Vivaro-e nudi veće performanse od većine
električnih komercijalnih vozila. Elektronski regulisana maksimalna brzina od
130 km/h omogućava veliku brzinu na autoputu, istovremeno čuvajući električni
domet. Baterija koja se nalazi ispod prtljažnika dodatno snižava težište, što
pomaže Vivaru-e u krivinama i stabilnosti pri udarima vetra čak i kada je
potpuno napunjen, a takođe doprinosi i većem zadovoljstvu u vožnji.
Električna mobilnost je olakšana
Ispunjavajući do savršenstva svoju
ulogu pouzdanog partnera za velike i male flote, zanatlije i preduzeća,
Vivaro-e je jednostavan za punjenje koliko i za upotrebu. Preko zidne kutije,
brzog punjača ili čak kabla za punjenje iz kućne utičnice ako je potrebno,
svaki Vivaro-e spreman je za razne mogućnosti punjenja.
Korištenjem javne stanice za punjenje
od 100kW, punjenje baterije od 50kWh do 80% stanja napunjenosti traje oko 30
minuta (oko 45 minuta za bateriju od 75kWh). Opel nudi ugrađene punjače koji
osiguravaju da je vreme punjenja što kraće i da baterija (pokrivena
osmogodišnjom/160.000 km garancijom) ima dug radni vek.
Ponuda kablova i zidnih kutija varira
u skladu sa energetskom infrastrukturom svakog tržišta, čime se obezbeđuje da
Vivaro-e kupci mogu da nađu i koriste punjač skoro svuda. Kako bi korišćenje
Vivara-e bilo još praktičnije, “OpelConnect”, “myOpel” aplikacija i Free2Move
Services, brend mobilnosti PSA grupe, nude posebna rešenja za električna
vozila. Usluge su dostupne putem aplikacija.
Funkcija „Naplati moj automobil“ iz
aplikacije „Free2Move Services“ omogućava pristup više od 140.000 punjačkih
mesta u celoj Evropi, uključujući i plaćanje. Da bi kupci još lakše izabrali
pravo mesto punjenja, aplikacija „Free2Move Services“ vrši izbor koji se
zasniva na rastojanju do mesta punjenja, brzini punjenja i trenutnoj ceni
punjenja od mogućih ponuđenih opcija.
Zahvaljujući funkcijama e-daljinskog
upravljanja „OpelConnect“, kupci mogu pomoću svojih pametnih telefona da
provere stanje napunjenosti i vremena punjenja. Pored toga, „OpelConnect“ se
kreće od e-poziva i kvarova do brojnih drugih servisa, poput statusa vozila i
informacija. LIVE Navigacija pruža informacije o saobraćaju na mreži u realnom
vremenu.
BEV za sve zadatke
Opel je prilagodio Vivaro-e da
udovolji različitim potrebama kupca, uključujući kabinu za posadu, prevoz
ljudi i robe, sa opterećenjima do 1.275 kilograma i bruto težine vozila od
2.800 do 3.100 kilograma. Posebno kompaktna verzija od 4,60 metra zatvara jaz
između segmenata vana i transportera. Sa radijusom okretanja od samo 11,3
metara, takođe je vrlo okretan u uskim prostorima. Kako je većina varijanti
visoka oko 1,90 metara, Vivaro-e može da pristupi parkiranju u podrumima ili
tržnim centrima sa niskim krovovima.
Zahvaljujući praktičnom FlexCargo
sistemu na suvozačkoj strani, kapacitet S 4,6 m3 je porastao na 5,1 m3. To
omogućava prevoz predmeta dužine do 3.32 metara. Verzije M i L od 4,95 i 5,30
metara imaju maksimalni teretni kapacitet od 5,8 i 6,6 m3. Merdevine ili paneli
dužine do 3,67 ili 4,02m mogu se sigurno smestiti, dok mnoštvo skladišnih
prostora u kabini (koji ima električnu parking kočnicu) može udobno smestiti
brojne manje predmete. Široka zadnja i klizna bočna vrata Vivara-e pružaju
neograničen pristup tovarnom prostoru ili putničkom prostoru. Posebno su praktična
električna klizna bočna vrata koja se automatski otvaraju, pokret stopala je
sve što je potrebno za otvaranje vrata izvan vozila.
Različiti sistemi asistencije
Kao i braća i sestre sa motorima sa
unutrašnjim sagorevanjem, Vivaro-e nudi neobično širok spektar sistema za
pomoć vozaču koji poboljšavaju sigurnost profesionalaca. Pored Head Up
displeja, Vivaro-e uključuje pomoć pri zadržavanju trake, prošireno
prepoznavanje saobraćajnih znakova, upozorenje o pospanosti, polu-adaptivni
tempomat, upozorenje u slučaju sudara i automatsko kočenje u slučaju opasnosti.
Ultrazvučni senzori na prednjem i
zadnjem delu Vivara-e upozoravaju vozača na prepreke prilikom parkiranja i
nadgledanja bočne slepe tačke. U zavisnosti od nivoa opreme, slika kamere od
180 stepeni unazad se pojavljuje na 7-inčnom ekranu osetljivom na dodir.
Multimedijski radio i multimedijalni Navi Pro sistem za zabavu Vivaro-e dolazi
sa velikim 7,0-inčnim ekranom osetljivim na dodir.
Oba karakterišu integraciju telefona putem Apple CarPlay i Android Auto. Multimedija Navi Pro dodatno sadrži evropsku navigaciju sa 3D prikazom. Vivaro-e nastavlja ne samo Opelovu ofanzivu za elektrifikaciju, već i Vivarovu priču o uspehu koja je započela prvom generacijom 2001. godine. Sledeći električni Opel LCV, Combo-e, stiže 2021. Opel će do 2024. godine ponuditi elektrifikovanu verziju svakog putničkog automobila i LCV modela.
Komentari(0)