Novi Sprinter i Crafter s nadogradnjama iz Kragujevca
Na Salonu automobila kragujevačka specijalizovana kompanija Politek, u saradnji s uvoznicima Mercedes-Benz i Volkswagen lakih komercijalnih vozila, izlaže novi Sprinter i Crafter
Sprinter u verziji 314 i već afirmisani Crafter nove generacije u verziji 35LR namenjeni su međunarodnom transportu. Oba vozila imaju nadograđene tovarne sanduke s klasičnom ceradom i dodatnom opremom, prilagođenom specifičnoj upotrebi. Dimenzije tovarnih sanduka omogućavaju transport osam euro paleta (neto dužina tovarnog prostora u oba vozila je oko 4,2, širina oko 2,2, a visina oko 2,45 metara u Sprinteru, odnosno oko 2,3 metara u Crafteru). Po zahtevu kupca, vozila obe familije se mogu nadograditi i za prevoz većeg broja paleta.
Konstrukciju sanduka čine aluminijumski profili podšasije
specijalno projektovani u Politiku, koji omogućavaju maksimalnu korisnu
nosivost. Na krovove obe kabine su ugrađene „kapsule“ za spavanje češkog
proizvođača PONY, čiji je Politek eksluzivan zastupnik za tržište Srbije. PONY
je svetski lider u proizvodnji modula za spavanje s modernim aerodinamičnim
dizajnom, koji doprinosi značajnom smanjenu potrošnje goriva. Grejanje kabine
vozača i prostora za spavanje u „kapsuli“ se vrši pomoću dodatnog Webasto ili
Eberspacher grejača.
Ugradnjom vazdušnih jastuka na zadnjoj osovini oba vozila
podiže se stabilnost i udobnost vožnje, a da bi se na dugim putovanjima vozaču
olakšao posao i radno mesto učinilo komfornijim, u dodatnoj opremi su još i
posuda („bidon“) s vodom za pranje ruku, hladnjak za hranu i osvežavajuće
napitke i kutija za alat.
Posetioci 54. MSA će Mercedesov-Benzov Sprinter s Politekovom nadogradnjom moći da
razgledaju na spoljnom štandu ispred
hale 3, a Volkswagenov Crafter ispred hale 5. Za sve zainteresovane
kupce tokom sajamske manifestacije pripremljena su brojna iznenađenja i
popusti. U Politiku, koji je dugogodišnji partner kompanija Star Import i
Porsche SCG, podsećaju da su i Sprinter i Crafter premijum modeli u klasi
vozila ukupne mase do 3,5 tona. Aktuelan Mercedes-Benzov Sprinter je veoma
pogodan za sve vrste nadogradnji, posebno zbog toga što u novoj, trećoj
generaciji to vozilo sada ima i verziju s pogonom na prednje točkove, čime
čuveni proizvođač ulazi u „arenu“ vozila za međunarodni transport. Budući da
novi Sprinter u verziji s prednjim pogonom nema kardansko vratilo, šasija je
spuštena za oko osam centimetara pa je korisna visina nadogradnje najviša u
ovoj klasi vozila. Uz to, novi Sprinter u odnosu na prethodnu generaciju ima i
za oko 50 kilograma veću korisnu nosivost.
I Volkswagen se potrudio da kupcima Craftera pruži premijum
osećaj u teretnom vozilu, odličnim izborom materijala kojim je uređena
unutrašnjost - otuda se vozač u ovom malom teretnjaku oseća bezmalo kao u skupocenom
putničkom vozilu. S aspekta ergonomije,
za Crafter se može reći da je ispunio najviše standarde. Dizajnersko-tehnički
tim je uspešno odgovorio svim zahtevima vozača za lakoćom upravljanja i
komforom, pa je i zbog toga to jedno od vozila vrlo pogodnih i za duže
međunarodne prevoze. U kabini je mnoštvo pregrada, USB punjača, mesta za
odlaganje stvari… Za ovo vozilo je takođe karakteristično da ima nešto duže
međuosovinsko rastojanje od ostalih marki, što omogućava nadogradnju tovarnog
sanduka za prevoz devet euro paleta, bez produžavanja šasije.
Mercedes-Benz i Volkswagen su uložili dosta novca u razvoj Sprintera, odnosno Craftera što je, između ostalog, doprinelo ekonomičnijoj eksploataciji – ne samo zbog smanjene potrošnje goriva, već i zbog nižih troškova za održavanje: oba modela, naime, imaju fleksibilne obavezne servisne intervale u zavisnosti od broja prevaljenih kilometara i stila vožnje. Potrebu za posetu servisu u oba vozila „preračunava“ kompjuter i o tome na instrument tabli obaveštava vozača ili flotnog rukovodioca, pa su intervali redovnog održavanja nekada i duži od 50.000 kilometara.
Komentari(0)